Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
    Voor dat geld kan je niet sukkelen.
    Gisteren gaven ze zelf 20% korting.

Sent from here
    Daar wil ik toch niet mee werken ze...
    Dat balanceermachien kan toch nooit goed werken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
      Ik heb zelf in een BC gewerkt, en da's effectief een half uur werk. Die €175 mogen ze zeker met 40% verlagen. Wat kost een half uurtje werk aan de werkgever? €10 loonkost, paar cent voor het plaklood, en pakt dan nog eens genereus €20 voor elektriciteit enz...
      Sorry, maar een winstmarge van minstens 300% is erover.
      Voor een vaste klant kan je rekenen zoals jij dat doet, maar om een business gezond te houden is dat niet te doen. Dat personeel kost altijd geld, ook wanneer ze staan te niksen. Vaak werken ze niet alleen op een job, is er minstens een bediende die ook moet betaalt worden (hier opnieuw hetzelfde verhaal, het kan wel zijn dat die maar 5min werk heeft aan uw factuur, en de rest van de dag dan?). Dus ten laste van de onderneming vallen de vaste jobs, het etablissement & materiaal, verzekeringen, energiekosten, ... aan het einde van de rit, als je geen drukke werkplaats hebt, moet je foliekes zoals dat balanceren erbij zwieren of je maakt geen winst meer. Hebben ze teveel gerekend in dit geval, ja, ik vind het ook te duur. Alleen opletten met uw rekenkunsten, je gaat nogal kort door de bocht, los door de apex zeg maar. ;-)

Ik heb ooit eens een lekkende band laten herstellen bij Donckers, ik denk dat ze er een dik uur mee bezig geweest zijn, ik overdrijf niet. Er werd mij een belachelijk laag forfait aangerekend, ik geloof iets van een 22 euro incl.BTW. In dat uur heb ik dus een chef gesproken, de plaatser en een bediende. Heb een gans uur een post bezet gehouden op een bijzonder drukke winterdag... Dat hoort natuurlijk allemaal bij de service, maar als ze er niet meer voor vragen, was dat dus een verlieslatende job. Zoiets zou enkel voor de vaste klanten moeten zijn vind ik. Laat de gasten die met hun goedkope internetbanden afkomen dubbel en dik betalen, want je hebt uw marge op de verkoop niet gehad he.

Comment

• Absoluut juist hierboven!
        En wat ik ook geleerd heb, je houdt je klanten niet door korting te geven maar wel door extra service. Dat kleine beetje korting zijn ze direct vergeten, maar bij een discussiegeval eens iets toegeven, dat onthouden ze. Of door bij onderhoud de auto netjes te houden en eens door de carwash te laten gaan zonder extra aan te rekenen, die dingen zijn meer bindend voor de klant.
        En 20 Euro loonkost voor een werknemer... begin maar eens te rekenen. Da's wel een heeeeel pak meer hoor.
        Vergeet niet dat hij na het balanceren z'n handen eens gaat wassen, pissen, even babbelt,... Een werknemer (ook een baas) is nooit 100 procent produktief he. Werkgevers gaan net kapot aan de loonkosten. En reken dan nog eens de nodige dure verzekeringen, de infrastructuur, enz enz
        Het is niet omdat iemand 1600 netto heeft dat dit maar zoveel kost he
        Last edited by ; 06/06/2015, 14:03.

Comment

Daar wil ik toch niet mee werken ze...
          Dat balanceermachien kan toch nooit goed werken?
          Heb het niet echt bekeken.
          Bij de motorbanden gebruik ik dit en dat werkt perfect.
          Beter dan sommige electronische.

Sent from here
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
            Voor een vaste klant kan je rekenen zoals jij dat doet, maar om een business gezond te houden is dat niet te doen. Dat personeel kost altijd geld, ook wanneer ze staan te niksen. Vaak werken ze niet alleen op een job, is er minstens een bediende die ook moet betaalt worden (hier opnieuw hetzelfde verhaal, het kan wel zijn dat die maar 5min werk heeft aan uw factuur, en de rest van de dag dan?). Dus ten laste van de onderneming vallen de vaste jobs, het etablissement & materiaal, verzekeringen, energiekosten, ... aan het einde van de rit, als je geen drukke werkplaats hebt, moet je foliekes zoals dat balanceren erbij zwieren of je maakt geen winst meer. Hebben ze teveel gerekend in dit geval, ja, ik vind het ook te duur. Alleen opletten met uw rekenkunsten, je gaat nogal kort door de bocht, los door de apex zeg maar. ;-)

Ik heb ooit eens een lekkende band laten herstellen bij Donckers, ik denk dat ze er een dik uur mee bezig geweest zijn, ik overdrijf niet. Er werd mij een belachelijk laag forfait aangerekend, ik geloof iets van een 22 euro incl.BTW. In dat uur heb ik dus een chef gesproken, de plaatser en een bediende. Heb een gans uur een post bezet gehouden op een bijzonder drukke winterdag... Dat hoort natuurlijk allemaal bij de service, maar als ze er niet meer voor vragen, was dat dus een verlieslatende job. Zoiets zou enkel voor de vaste klanten moeten zijn vind ik. Laat de gasten die met hun goedkope internetbanden afkomen dubbel en dik betalen, want je hebt uw marge op de verkoop niet gehad he.
            True, maar eerlijk waar, die wissel heeft me in the end €20,00 gekost, alles incl
            Da's natuurlijk belachelijk laag, maar het is ook gedaan na wat rondvragen.
            Wat niet wil zeggen dat ik je punt snap. Ik kan aan zo'n jobke gewoon geen €175 geven.

Comment

Ik kan aan zo'n jobke gewoon geen €175 geven.
              Wat zeker verstaanbaar is.

Comment

• Garage GMAN A12 Wilrijk
                met Zafira van 0 tot 200 000 km en onderhoud bij GMAN: om een boek over te schrijven, van de garantiebetwistingen bij het begin tot wanneer we beslist hebben 'nu nooit meer': deze 2 laatste deden werkelijk de deur dicht:
                - chassisframe moest vanwege Opel onder garantie vervangen worden: bij latere controle door Technische Inspectie: 3 bouten ontbreken!! Levensgevaarlijk
                - onze student laat tijdens examenperiode de wagen enkele weken op de parking en die start dus niet meer:dus startkabels... vuurwerk ... blijkt na eindeloos zoekwerk dat de beschermkappen met + & - aanduiding verwisseld waren!!!( de aansluitkabels hebben geen rood- en zwarte kleur zoals bij andere Duitse wagens)

Comment

• Op elke batterij staan toch overduidelijk de + en de - pool aangegeven ... werden de startkabels dan niet gehanteerd door een nitwit ? ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                    Op elke batterij staan toch overduidelijk de + en de - pool aangegeven ... werden de startkabels dan niet gehanteerd door een nitwit ? ..
                    Met die omkasting van de batterij tegenwoordig zie je niks wat er op de batterij staat, dus moet je betrouwen wat er op de beschermkappen staat. Als die dan fout staan heb je natuurlijk prijs.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Was overlaatst nog eens naar Volvo geweest voor een nazicht. Had een week of 2 ervoor een afspraak gemaakt, en gevraagd of ik bij de auto kon blijven tijdens het nazicht, wat geen probleem was.
                      Had om 10u een afspraak, en zo had ik het ook onmiddellijk genoteerd in mijn agenda.
                      Om 09:50 kwam ik aan in de garage, en werd er mij verteld dat ik pas om 10:30 een afspraak had, en dat ik mij vergist had. Ok, ik was er 100% zeker van dat het 10u was, maar ok, dan wacht ik wel een half uurtje. Na 1 uur wachten hoor ik plots mijn auto starten (de wachtzaal is een beetje achterin, je ziet de parking niet), en hoor ik ze 15-20 min in de straat op en af rijden (hoera voor luide uitlaat). Was al niet de afspraak, want mijn vraag was om mijn cardans en differentieel na te kijken. Na anderhalf uur te wachten, komt er eindelijk een technieker mij halen. Auto staat op de brug, wielen enz zitten er nog op, en die man beweegt met het wiel, en zegt dat er speling op zit. Ok ja, tof, maar ik hoopte op een iets professionelere diagnose. Ook kwamen 2 andere collega's vertellen dat mijn auto echt wel goed vooruit gaat, waaruit ik alleen kan afleiden dat ze er gewoon een toerke mee gaan doen zijn voor de fun. Hun oplossing was eerst beide cardans te vervangen, en als het dan nog geluid maakt, dan is het mn differentieel.
                      Nuja, ik weet ook niet wat ik zelf verwachtte, misschien waren mijn verwachtingen gewoon te hoog, of ken ik toch meer van auto's dan ik dacht?

Dus kort samengevat ben ik 2 uur van mijn leven kwijt, een paar liters naft, en 65 euro ex btw om even met een wiel te bewegen.
                      Nu blijkt dat mijn wiellagers het gezoem maken, en het andere geluid van mijn hitteschild komt. Cardans moeten helemaal niet vervangen (klein beetje speling is normaal met zo'n vermogen).

Comment

• Welke dealer?
                        Even uitleggen....speling heeft niets met vermogen te maken hoor
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Iemand toevallig ervaring met autohandel Mertens uit Bilzen/Kortessem?
                          goed, slecht, vriendelijk, betrouwbaar,..?

Comment

• Honda garage Casier in Westekerke.
                            Bijna twee jaar geleden tweedehandswagen gekocht van een 9jaar oud wij hadden twee jaar garantie gekregen op de motor. Stond wat te twijfelen of ik hem zou nemen daarom die twee jaar inplaats de standaard 1j.
                            Nu was er een geratel in de versnellingsbak hoorbaar.
                            Gebeld probleem uitgelegd mocht ten alle tijden komen (100km enkel). De technieker eens de koer op en af gereden en zijn diagnose een paar lagers versleten.
                            Toen kwam de eigenaar probleem uitgelegd (technieker was er niet meer bij) en of dit nog binnen de garantie lag. Geen probleem viel binnen de garantie behalve de olie.
                            Wagen daar gelaten en het volgend weekend erachter.
                            Kostprijs en hier is een klein onderhoud inbegrepen en twee lagers vervangen plus de olie op de versnellingsbak 110€.
                            Geen vragen.
                            Geen gezaagd.
                            Geen uitvluchten.
                            Geen vervelend gezicht.
                            Gewoon garantie zonder meer, op minder dan tien minuten binnen en buiten.
                            Zolang dat de wagen in ons bezit is gaan wij daar voor de onderhoud, heb ik 100km voor over niet duur in onderhoud en de keuring is er niet ver vandaan dat is dan ook meegenomen.
                            Last edited by Snelle; 17/01/2016, 16:15.
                            www.skodaforum.eu

Comment

• Versnellingsbak valt normaal niet onder de verlengde motorgarantie denk ik?
                              Toch mooie service!

Comment

• Inderdaad, ik heb in mei 2015 900 euro mogen dokken voor een versleten lager in de v-bak. Nu is de auto weer in de garage voor hetzelfde probleem, ben eens benieuwd of ze mij opnieuw zo'n rekening gaan presenteren...

Comment

• Normaal moeten ze op herstellingen een jaar garantie geven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Normaal moeten ze op herstellingen een jaar garantie geven
                                    Die mannen kunnen mij wijsmaken wat ze willen he, dus morgen ga ik erachter komen of het een eerlijke mens is Ook heeft ie mij nog niet gebeld, terwijl mijn auto gisteren al gewoon buiten op de parking stond. Normaal is die zaterdag geopend, maar nu was er niemand te zien. IK VERTROUW GARAGISTEN NIET!

Comment

• Als da nog altijd dieje bak is da zo zijn zwaar getuned is dan zouek der ni van verschieten da ge terug zo een rekening krijgt..

Comment

• even terug wat leven in blazen:

Goede ervaringen:

- Mazda schelkens Borsbeek: heb je een probleem of iets kleins, ze halen zelfs een onderhoudwagen van de brug om de jouwe meteen te bekijken. Nooit iets aangerekend gekregen, zowel bij de auto dat ik daar heb gekocht als een auto die daar nog nooit was geweest. Enkel kleine dingen natuurlijk, iets groot gaat er nooit aan een mazda stuk

- Renault Kerremans Lier: Mijn megane coupé had een probleem 2 maanden na officiele garantieperiode. Garage is voor 95% tussengekomen in de kosten op eigen initiatief. Was ergens iets met een kabelboom dat voor defecten zorgde. Factuur van +-900 euro werd zo nog geen 50 euro. Wel iets prijziger qua onderhoud had ik de indruk al zouden de tarieven normaal vastliggen. Vervangauto betalen en vergeten te bellen wanneer wagen klaar was. Op zich gemengde gevoelens maar ik vergeet nooit dat ze me eigenlijk voor 850 euro minder gefactureerd hebben dus toch positief!

- BMW garage BenC merksem: Zeer bekwame vakmensen die tijd nemen voor elke klant en problemen effectief opzoeken en verhelpen ipv weg te wuiven. Werken aan 45eur/uur en dat is weinig voor bmw normen. Desalniettemin nog gemiddeld 300-600 euro per onderhoudsbeurtje.

Negatieve ervaringen:

- BMW centrauto: tja waar moet ik beginnen... Vroeger in Deurne was het al niet veel soeps, ronduit arrogant personeel dat minachtend deed op mijn 116i destijds. Ketting eraf gesprongen in tweede deel jaar garantie maar toch nog 700 euro zelf mogen betalen.
                                        Later toch een 3 serie gekocht daar omdat hij nu eenmal daar stond volledig hoe ik hem wilde tweedehands.
                                        Vervanging remblokken voor: 330euro, onderhoudje 95eur/uur... Auto bleek na veel speurwerk al 5 eigenaars te hebben gehad maar verkocht als eerste eigenaar. Auto verbruikte olie als een tierelier maar werd weggelachen en normaal bestempeld (later loste BenC het gewoon op door carterventilatie e.d. te vervangen) Arrogante verkoopster die ondertussen ontslagen is. Vriendelijk personeel achter de balie, enkel spijtig dat ze er niet veel van kennen. Het is gewoon een bedrijf waar je een nummertje bent in mijn ogen. Zelfs geen vervangwagen tegen betaling (blijkbaar ruim op voorhand reserveren tegen woekerprijzen).

- Opel schoten: ronduit belachelijke prijs. Onderhoud corsa van mijn vriendin op 25dkm, 450 euro dokkemans. Vele zaken zoals batterijtje sleutel preventief vervangen.

- Cardoen: tja op mijn 18de een begrijswagen gekocht die geaccidenteerd bleek. Toen totaal nog geen besef van dat ik daar moest wegblijven.

Nu rij ik terug Renault. Ik heb hem gekocht bij garage Meulders in Putte, het is 50minuten rijden en vond de service niet top bij aflevering. Ze hadden de ventieltjes voor bandenspanning vergeten te steken terwijl dit in begin aangehaald was (kwam foutmelding op boordcomputer want zaten nog op winterwielen). Uiteindelijk toch nog in orde gebracht omdat ik er op stond. Bij een levering van een wagen verwacht ik wel dat ze hem kuisen, deze was echt vuil en uitleg kreeg ik ook niet echt. Wel zeer vriendelijk familiaal bedrijf.

Ik woon zelf zeer dichtbij Van Trier in Schoten en De Beuckelaer in Schoten. Ik denk dat ik met de laguna (komende maand) bij de Beuckeler op onderhoud ga. Ziet er een klein, familiaal en bekwame garage heb en zo heb ik ze graag. Van Trier zeker niet daar ik het onthaal in de showroom al niet vriendelijk vond.

Iemand ervaring met de beuckelaer sint job? Ik zal het hier posten na men onderhoud.

Comment

• Juist nieuw hier en reeds veel reacties gelezen over verschillende garages, hier mijn ervaringen

Garage Ampe, Houthulst, kleine familiale garage, fiat, alfa, lancia, in het kort steengoed, top service, onderhoud, geen gezeik, ook niet voor een vervangwagen, enkel weggegaan daar omdat er op dat moment geen model was in de groep dat me kon bekoren, nu te laat natuurlijk met de nieuwe alfa,
                                          Lim Auto: Peugeot, de manager Frank een heel goede die denk ik staat voor zijn klanten, (serieus akkefietje met Peugeot ivm lak probleem op de 20 verder nog geen ervaring met onderhoud e.d.
                                          BMW Jonkheere: ambivalente gevoelens, weet niet wat te denken, bepaalde gasten daar totaal incompetent (bureau) en een koude sfeer, mecano's daar kan ik niets verkeerd over zeggen , reageren op geen
                                          enkel moment op een vraag gesteld per mail. Maar is het dichtst in de buurt, mss iemand een ander suggestie?
                                          Schyns Peugeot Liege, een bende gestampte boeren, Peugeot niet van daar dan ook niks gebeuren, een nooit meer te herhalen ervaring!!!!
                                          Garage Mesure, Ardooie, uitgevoerde werken ok, geen dealer, wel tweedehandse wagens te koop, redelijk in prijs en onderhoud of herstelling idem dito

Comment

Working...
                                          X