Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    http://claessens-antwerpen.be/nl ?

    Goeie ervaringen met het onderhoud daar trouwens.
    De verkoop kon beter, 2x een Audi elders gekocht, maar toch bij Claessens op onderhoud gegaan.

    Enkel op 't laatst een discussie gehad ivm hun vervangwagen politiek... ik had amper 10km gereden dus het verbruik was zo goed als niks, tank was nog indicatief vol. Toch had ik met de wagen moeten gaan tanken en hun het bewijs voorleggen, maar ik wist eerlijk gezegd niet eens dat je zo weinig kon tanken... bij alle pompen staat minimum afname 5 liter, dat er maw 5 liter aangerekend wordt. Enfin, ik kreeg dus onder mijn voeten, want de volgende huurder zou dan mijn verbruik gaan betalen (kan ik in meeleven), maar feitelijk mogen ze ook blij zijn dat ik zo weinig km's op hun wagen gezet heb vind ik. Had beter een Taxi gevraagd dan, minder gezever en goedkoper.
    Of een fiets is nog gezond ook.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
      Claessens is tegenwoordig van D'Ieteren.
      Smilin' Jack - Speed Pilot

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        ... ik had amper 10km gereden dus het verbruik was zo goed als niks, tank was nog indicatief vol. Toch had ik met de wagen moeten gaan tanken en hun het bewijs voorleggen, maar ik wist eerlijk gezegd niet eens dat je zo weinig kon tanken... bij alle pompen staat minimum afname 5 liter, dat er maw 5 liter aangerekend wordt...
        Er staat niet op de pomp dat er minimum 5 liter moet betaald worden, die 5 liter staat er omdat de pomp aan minimale eisen moeten voldoen tov het geleverde aantal liters en het aangerekende aantal liters. Bij hoeveelheden kleiner dan 5 liter mag de afwijking/foutmarge groter zijn dan de normale vereiste.
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          http://claessens-antwerpen.be/nl ?

          Goeie ervaringen met het onderhoud daar trouwens.
          De verkoop kon beter, 2x een Audi elders gekocht, maar toch bij Claessens op onderhoud gegaan.

          Enkel op 't laatst een discussie gehad ivm hun vervangwagen politiek... ik had amper 10km gereden dus het verbruik was zo goed als niks, tank was nog indicatief vol. Toch had ik met de wagen moeten gaan tanken en hun het bewijs voorleggen, maar ik wist eerlijk gezegd niet eens dat je zo weinig kon tanken... bij alle pompen staat minimum afname 5 liter, dat er maw 5 liter aangerekend wordt. Enfin, ik kreeg dus onder mijn voeten, want de volgende huurder zou dan mijn verbruik gaan betalen (kan ik in meeleven), maar feitelijk mogen ze ook blij zijn dat ik zo weinig km's op hun wagen gezet heb vind ik. Had beter een Taxi gevraagd dan, minder gezever en goedkoper.
          die minimumafname is er omdat ze onder de 5l niet nauwkeurig genoeg kunnen meten hoeveel je getankt hebt. Tank je 3l betaal je ook gewoon voor 3l hoor. Al kan er wat meer of minder in je tank gegaan zijn.

          edit: geklopt op de meet door 96gr
          autofans.be

          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

          Comment


          • Dat weten we ook weeral, tx!
            Maar 'k ga dan nog steeds niet voor een paar liter gaan tanken, lui, slecht karakter, noem het zoals je wil.

            Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
            Of een fiets is nog gezond ook.
            Mogen ze me zeker aanbieden!

            Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
            Claessens is tegenwoordig van D'Ieteren.

            Comment


            • Wist ik ook niet van die 5 liter, dacht dat dit enkel was indien er bediening was.

              Bidon voor mijn grasmachine is max. 5 liter. Daar tank ik ook altijd maar 4 à 4,5 liter in, zal in de praktijk dus minder zijn.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                Wist ik ook niet van die 5 liter, dacht dat dit enkel was indien er bediening was.

                Bidon voor mijn grasmachine is max. 5 liter. Daar tank ik ook altijd maar 4 à 4,5 liter in, zal in de praktijk dus minder zijn.
                Dat verschil zal wel niet zo groot zijn hoor maar het kan inderdaad wat minder zijn... maar 4,5 liter zit al zeer dicht bij die 5 liter dus zou ik mij niet teveel zorgen maken.
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

                  Enkel op 't laatst een discussie gehad ivm hun vervangwagen politiek... ik had amper 10km gereden dus het verbruik was zo goed als niks, tank was nog indicatief vol. Toch had ik met de wagen moeten gaan tanken en hun het bewijs voorleggen, maar ik wist eerlijk gezegd niet eens dat je zo weinig kon tanken... bij alle pompen staat minimum afname 5 liter, dat er maw 5 liter aangerekend wordt. Enfin, ik kreeg dus onder mijn voeten, want de volgende huurder zou dan mijn verbruik gaan betalen (kan ik in meeleven), maar feitelijk mogen ze ook blij zijn dat ik zo weinig km's op hun wagen gezet heb vind ik. Had beter een Taxi gevraagd dan, minder gezever en goedkoper.
                  Triestige reactie! Als je een wagen volgetankt meekrijgt is het toch niet meer dan logisch dat je die volgetankt terug brengt ook al rijd je maar 10km. Ben zelf al eens het kind van de rekening geweest door zo'n egoïst die voor mij de wagen niet volgetankt had waardoor ik een abnormaal hoog bedrag kon dokken voor eveneens het beetje afstand welke ik gereden had met een vervangwagen. Leuk zenne!!!!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door megane_cc Bekijk Berichten
                    Triestige reactie! Als je een wagen volgetankt meekrijgt is het toch niet meer dan logisch dat je die volgetankt terug brengt ook al rijd je maar 10km. Ben zelf al eens het kind van de rekening geweest door zo'n egoïst die voor mij de wagen niet volgetankt had waardoor ik een abnormaal hoog bedrag kon dokken voor eveneens het beetje afstand welke ik gereden had met een vervangwagen. Leuk zenne!!!!
                    Hier zie, mij al betichten van egoïsme, maar je schiet op de verkeerde. Het is niet mijn bedoeling om U of een andere klant met de rekening op te zadelen, doe eventjes de moeite om verder na te denken. Ik bots nogal dikwijls op dezelfde muur van onbegrip, want dienstverlening is een moeilijk te vatten concept blijkbaar.

                    Niet schrikken hé, maar ik verwacht dat zij de tank bijvullen of het registreren zodat de volgende klant daar niet de dupe van is.
                    Maar vreemd genoeg ben ik hier schuldig aan alles, alsof ik op restaurant achteraf ook de borden moet afwassen.
                    Ik kreeg dan nog onder mijn voeten, terwijl ik als klant op geen enkel moment klaag over alle rekeningen die ze me presenteren (doet er nog maar een schep bovenop dan, als dit zo'n wereldschokkend probleem is).

                    En nu vind je mij maar een dikke nek waarschijnlijk, maar 't is niet eens zo lang geleden dat ze daar allemaal niet naar omkeken en dat het deel uitmaakte van de normale service (of kostprijs van de vervangwagen). Als het dan vandaag de dag niet meer zo is, kan je dat toch wel op andere klantvriendelijke manieren oplossen zeker?

                    Aan het einde van de rit zorgt zoiets (in mijn ogen iets onnozel) voor een heel andere beleving, ipv tevreden ben ik een beetje misnoegd over dat soort aanpak omdat ik weet dat het zoveel beter kan. Maar ik kan het allemaal kaderen, ik weet ook dat 9 op de 10 bedrijven in België niet weten hoe ze zo'n situaties moeten oplossen. Ik probeer de wereld te verbeteren door steeds suggesties te geven hoe ze 't beter kunnen aanpakken, eens het boek "Delivering Happiness" van Zappos CEO Tony Hsieh te lezen bijvoorbeeld. Ik hoop dat je mij nu iets beter snapt, indien niet, lees het boek.

                    Comment


                    • Dus op het vervangwagendocument stond niet dat de wagen terug vol moest binnenkomen of ze hebben het je niet gemeld bij het meegeven van de wagen? Dan heb je overschot van gelijk, communicatie is heel belangrijk in het hele serviceverhaal. Ik moet wel zeggen dat het principe van de wagen vol mee krijgen en dus ook vol terug brengen bij de meeste garages en verhuurbedrijven wordt toegepast.
                      De garage zelf de wagen gaan laten tanken lijkt me - tenzij ze een pomp binnenhuis hebben - minder gemakkelijk. Een middelgrote garage met een vervangwagenpark van om en bij de 15 ? 20 wagens waarvan er ongeveer 3/4e dagelijks terug binnenkomen elke keer opnieuw gaan tanken en dan nog eens een extra factuur naar de klant daarvoor opsturen, dat is niet evident en vraagt veel meer werkuren die uiteindelijk toch bij de klant terecht komen. Als men dan net op dat moment een drukke periode heeft en de wagen is niet terug volgetankt voor de volgende klant heb je een groter dienstverleningsprobleem.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                        Dus op het vervangwagendocument stond niet dat de wagen terug vol moest binnenkomen of ze hebben het je niet gemeld bij het meegeven van de wagen?
                        Om eerlijk te zijn hebben ze me dat wel gezegd, maar was het niet goed tot mij doorgedrongen dat de procedure anders was. Ik heb altijd al de reflex gehad om iedere vervangwagen die ik meekreeg volgetankt terug af te leveren, soms ook met meer brandstof dan ik 'em gekregen had, ... heb daar nooit van wakker gelegen. In elk van die gevallen was het ook nodig en de moeite om te gaan tanken, gezien de gereden kilometers. Maar in dit geval, last minute beslist om thuis te werken en ipv de gebruikelijke 100km deed ik er maar 10. De naald van de tank stond nog steeds vol en hoeveel zou ik verbruikt hebben, nog geen liter? Een euro? Als ik erover terugdenk vind ik het nog steeds absurd om hierover te discussiëren. Want hoe relatief zijn deze bedragen tov het geheel. Boos zijn voor een euro en de last die erbij komt kijken, vervolgens zonder gêne een dikke factuur presenteren as per usual.

                        Het is jammer dat ik geen Audi meer heb, anders zou ik de volgende keer de tank doodleuk leegrijden en de wagen zo inleveren... wat gaan ze doen? Mij een proces aansmeren? In het ergste geval gaan ze de kosten moeten verrekenen zoals allicht ergens in de kleine lettertjes vermeld staan en dan heb ik eindelijk gewoon gehad wat ik wilde hebben, service.

                        Je zou dat boek wat ik suggereerde ook eens moeten lezen. Zappos is een online schoenenwinkel, welke stunten die allemaal al uitgehaald hebben om eeuwige klantentevredenheid te realiseren kan je je niet voorstellen en dat staat in schril contrast met deze kleine logistieke puzzel die je me nu voorschotelt. Je gaat mij niet wijsmaken dat het vanaf 15-20 wagens plots niet meer kan, noch dat ze mij geen extra kosten zouden kunnen aanrekenen op het moment zelve.

                        Comment


                        • Ik moet bekennen dat het inderdaad een beetje onnozel is voor dat litertje dat jij er uit hebt gereden en de naald van de tankinhoud dus ook niet is verschoven.
                          Maar als je nu toch die 100km had gereden, was je dan wel gaan voltanken of had je dan ook verwacht dat zij dit nadien zouden doen en factuur opsturen?

                          Comment


                          • In Griekenland krijg ik altijd half volle of half lege (zoals je wil) tanks mee...


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                              In Griekenland krijg ik altijd half volle of half lege (zoals je wil) tanks mee...
                              Haha, dan geen gezever meer, dan moet je wel tanken.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                              Ik moet bekennen dat het inderdaad een beetje onnozel is voor dat litertje dat jij er uit hebt gereden en de naald van de tankinhoud dus ook niet is verschoven.
                              Maar als je nu toch die 100km had gereden, was je dan wel gaan voltanken of had je dan ook verwacht dat zij dit nadien zouden doen en factuur opsturen?
                              Had ik meer gereden, dan was het tanken voor mij de normaalste zaak geweest. Nu een enkele verplaatsing zo beperkt was en de omweg langs het tankstation anderhalve km + tijd die ik erin moet steken om nog een paar kruispunten te passeren tijdens volle spits daar in Wilrijk, ook nog in de veronderstelling dat 5 liter de minimum uitgave was, ... enfin, ik had niet verwacht dat ze over zoiets zouden zeuren en toch eerder mijn gebruiksgemak zouden vooropstellen. De strenge dame aan de balie is dan nog naar de service manager -die in het VW gebouw tegenover Audi zit- gaan vragen denk ik wat ermee te doen. Ze kwam terug en 't was allemaal in orde, er werd mij niks extra aangerekend, nochtans had ik gesuggereerd om mij dan minstens nen euro aan te rekenen (als het zo erg is allemaal).

                              Ze bieden ook extra diensten aan, een keer de wagen voorrijden bij de autokeuring... 80 euro, geen gezever. De auto thuis komen ophalen, ook geen gezever. Ik heb sindsdien geen vervangwagen meer gevraagd hoor.
                              Last edited by ; 10/06/2016, 11:18.

                              Comment


                              • Wat doen ze dan met de mensen die hun tank vullen op een Kilometer of 10 afstand van de garage. Kan me goed voorstellen dat leasers met een tankkaart niet altijd een pompstation hebben vlakbij de garage. Muggenziften is het gewoon dat ze doen...

                                Comment


                                • Logic ik begrijp uw logica volkomen hoor, maar ik begrijp ook de achterliggende denkwijze van de dealer (niet dat die goed te keuren is dat is een andere kwestie). Maar als ze die wagen nu 30 maal uitlenen en ieder zou daar maar 10 km mee rijden en denken zoals jij dan heeft persoon 31 die wel wat km's zou doen wel een probleem. Neem nu dat jij persoon 31 was en niet thuis zou werken maar die 100 km naar je werk zou afleggen en dan de tank terug vult betaal jij dus wel voor 400 km verbruik, die 10 km zijn dus niet alleen het probleem van de dealer maar ook van die goede ziel die dan wel die wagen vol tankt.

                                  Maar waarschijnlijk zou ik net zoals jij reageren en niet gaan tanken mocht ik maar 10km rijden niet omdat ik tegen de kost opzie maar inderdaad omdat het nogal onzinnig is om één liter te gaan tanken.
                                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                  Comment


                                  • kreeg bij smart, omdat het te ver weg was om het openbaar vervoer te gebruiken ook altijd een auto mee met de vermelding voltanken aub...dat waren ook altijd auto's met een lege tank, geen haar op mijn kop eraan zou denken hun die vol afgetankt terug te geven

                                    ik wist hoever ik ermee reed en ze kregen hun auto terug getankt pro rata ece-cyclus verbruik

                                    Comment


                                    • voor 10 km zou ik ook niet tanken!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                        GMAN: Opel 1.6 die bijna einde garantie: ketting rammelt,geen probleem volgens garage....maand na garantie: ketting over van auto met 50d km....geen tussenkomst.....intriest

                                        Vervolg: Opel geeft geen enkele tussenkomst. Mensen gaan een nieuwe motor die ze zelf moeten betalen....Diep intriest
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                        Comment


                                        • Hoe kan een garage in godsnaam weten als je 10km hebt gereden of je getankt hebt of niet?!?
                                          2010 Mercedes S212 E350 CDI

                                          Comment

                                          Working...
                                          X