Oorspronkelijk geplaatst door logic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenSmilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten... ik had amper 10km gereden dus het verbruik was zo goed als niks, tank was nog indicatief vol. Toch had ik met de wagen moeten gaan tanken en hun het bewijs voorleggen, maar ik wist eerlijk gezegd niet eens dat je zo weinig kon tanken... bij alle pompen staat minimum afname 5 liter, dat er maw 5 liter aangerekend wordt...Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichtenhttp://claessens-antwerpen.be/nl ?
Goeie ervaringen met het onderhoud daar trouwens.
De verkoop kon beter, 2x een Audi elders gekocht, maar toch bij Claessens op onderhoud gegaan.
Enkel op 't laatst een discussie gehad ivm hun vervangwagen politiek... ik had amper 10km gereden dus het verbruik was zo goed als niks, tank was nog indicatief vol. Toch had ik met de wagen moeten gaan tanken en hun het bewijs voorleggen, maar ik wist eerlijk gezegd niet eens dat je zo weinig kon tanken... bij alle pompen staat minimum afname 5 liter, dat er maw 5 liter aangerekend wordt. Enfin, ik kreeg dus onder mijn voeten, want de volgende huurder zou dan mijn verbruik gaan betalen (kan ik in meeleven), maar feitelijk mogen ze ook blij zijn dat ik zo weinig km's op hun wagen gezet heb vind ik. Had beter een Taxi gevraagd dan, minder gezever en goedkoper.
edit: geklopt op de meet door 96gr
Comment
-
Dat weten we ook weeral, tx!
Maar 'k ga dan nog steeds niet voor een paar liter gaan tanken, lui, slecht karakter, noem het zoals je wil.
Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk BerichtenOf een fiets is nog gezond ook.
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk BerichtenClaessens is tegenwoordig van D'Ieteren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk BerichtenWist ik ook niet van die 5 liter, dacht dat dit enkel was indien er bediening was.
Bidon voor mijn grasmachine is max. 5 liter. Daar tank ik ook altijd maar 4 à 4,5 liter in, zal in de praktijk dus minder zijn.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
Enkel op 't laatst een discussie gehad ivm hun vervangwagen politiek... ik had amper 10km gereden dus het verbruik was zo goed als niks, tank was nog indicatief vol. Toch had ik met de wagen moeten gaan tanken en hun het bewijs voorleggen, maar ik wist eerlijk gezegd niet eens dat je zo weinig kon tanken... bij alle pompen staat minimum afname 5 liter, dat er maw 5 liter aangerekend wordt. Enfin, ik kreeg dus onder mijn voeten, want de volgende huurder zou dan mijn verbruik gaan betalen (kan ik in meeleven), maar feitelijk mogen ze ook blij zijn dat ik zo weinig km's op hun wagen gezet heb vind ik. Had beter een Taxi gevraagd dan, minder gezever en goedkoper.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door megane_cc Bekijk BerichtenTriestige reactie! Als je een wagen volgetankt meekrijgt is het toch niet meer dan logisch dat je die volgetankt terug brengt ook al rijd je maar 10km. Ben zelf al eens het kind van de rekening geweest door zo'n egoïst die voor mij de wagen niet volgetankt had waardoor ik een abnormaal hoog bedrag kon dokken voor eveneens het beetje afstand welke ik gereden had met een vervangwagen. Leuk zenne!!!!
Niet schrikken hé, maar ik verwacht dat zij de tank bijvullen of het registreren zodat de volgende klant daar niet de dupe van is.
Maar vreemd genoeg ben ik hier schuldig aan alles, alsof ik op restaurant achteraf ook de borden moet afwassen.
Ik kreeg dan nog onder mijn voeten, terwijl ik als klant op geen enkel moment klaag over alle rekeningen die ze me presenteren (doet er nog maar een schep bovenop dan, als dit zo'n wereldschokkend probleem is).
En nu vind je mij maar een dikke nek waarschijnlijk, maar 't is niet eens zo lang geleden dat ze daar allemaal niet naar omkeken en dat het deel uitmaakte van de normale service (of kostprijs van de vervangwagen). Als het dan vandaag de dag niet meer zo is, kan je dat toch wel op andere klantvriendelijke manieren oplossen zeker?
Aan het einde van de rit zorgt zoiets (in mijn ogen iets onnozel) voor een heel andere beleving, ipv tevreden ben ik een beetje misnoegd over dat soort aanpak omdat ik weet dat het zoveel beter kan. Maar ik kan het allemaal kaderen, ik weet ook dat 9 op de 10 bedrijven in België niet weten hoe ze zo'n situaties moeten oplossen. Ik probeer de wereld te verbeteren door steeds suggesties te geven hoe ze 't beter kunnen aanpakken, eens het boek "Delivering Happiness" van Zappos CEO Tony Hsieh te lezen bijvoorbeeld. Ik hoop dat je mij nu iets beter snapt, indien niet, lees het boek.
Comment
-
Dus op het vervangwagendocument stond niet dat de wagen terug vol moest binnenkomen of ze hebben het je niet gemeld bij het meegeven van de wagen? Dan heb je overschot van gelijk, communicatie is heel belangrijk in het hele serviceverhaal. Ik moet wel zeggen dat het principe van de wagen vol mee krijgen en dus ook vol terug brengen bij de meeste garages en verhuurbedrijven wordt toegepast.
De garage zelf de wagen gaan laten tanken lijkt me - tenzij ze een pomp binnenhuis hebben - minder gemakkelijk. Een middelgrote garage met een vervangwagenpark van om en bij de 15 ? 20 wagens waarvan er ongeveer 3/4e dagelijks terug binnenkomen elke keer opnieuw gaan tanken en dan nog eens een extra factuur naar de klant daarvoor opsturen, dat is niet evident en vraagt veel meer werkuren die uiteindelijk toch bij de klant terecht komen. Als men dan net op dat moment een drukke periode heeft en de wagen is niet terug volgetankt voor de volgende klant heb je een groter dienstverleningsprobleem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk BerichtenDus op het vervangwagendocument stond niet dat de wagen terug vol moest binnenkomen of ze hebben het je niet gemeld bij het meegeven van de wagen?
Het is jammer dat ik geen Audi meer heb, anders zou ik de volgende keer de tank doodleuk leegrijden en de wagen zo inleveren... wat gaan ze doen? Mij een proces aansmeren? In het ergste geval gaan ze de kosten moeten verrekenen zoals allicht ergens in de kleine lettertjes vermeld staan en dan heb ik eindelijk gewoon gehad wat ik wilde hebben, service.
Je zou dat boek wat ik suggereerde ook eens moeten lezen. Zappos is een online schoenenwinkel, welke stunten die allemaal al uitgehaald hebben om eeuwige klantentevredenheid te realiseren kan je je niet voorstellen en dat staat in schril contrast met deze kleine logistieke puzzel die je me nu voorschotelt. Je gaat mij niet wijsmaken dat het vanaf 15-20 wagens plots niet meer kan, noch dat ze mij geen extra kosten zouden kunnen aanrekenen op het moment zelve.
Comment
-
Ik moet bekennen dat het inderdaad een beetje onnozel is voor dat litertje dat jij er uit hebt gereden en de naald van de tankinhoud dus ook niet is verschoven.
Maar als je nu toch die 100km had gereden, was je dan wel gaan voltanken of had je dan ook verwacht dat zij dit nadien zouden doen en factuur opsturen?
Comment
-
In Griekenland krijg ik altijd half volle of half lege (zoals je wil) tanks mee...
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenIn Griekenland krijg ik altijd half volle of half lege (zoals je wil) tanks mee...
Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk BerichtenIk moet bekennen dat het inderdaad een beetje onnozel is voor dat litertje dat jij er uit hebt gereden en de naald van de tankinhoud dus ook niet is verschoven.
Maar als je nu toch die 100km had gereden, was je dan wel gaan voltanken of had je dan ook verwacht dat zij dit nadien zouden doen en factuur opsturen?
Ze bieden ook extra diensten aan, een keer de wagen voorrijden bij de autokeuring... 80 euro, geen gezever. De auto thuis komen ophalen, ook geen gezever. Ik heb sindsdien geen vervangwagen meer gevraagd hoor.
Comment
-
Logic ik begrijp uw logica volkomen hoor, maar ik begrijp ook de achterliggende denkwijze van de dealer (niet dat die goed te keuren is dat is een andere kwestie). Maar als ze die wagen nu 30 maal uitlenen en ieder zou daar maar 10 km mee rijden en denken zoals jij dan heeft persoon 31 die wel wat km's zou doen wel een probleem. Neem nu dat jij persoon 31 was en niet thuis zou werken maar die 100 km naar je werk zou afleggen en dan de tank terug vult betaal jij dus wel voor 400 km verbruik, die 10 km zijn dus niet alleen het probleem van de dealer maar ook van die goede ziel die dan wel die wagen vol tankt.
Maar waarschijnlijk zou ik net zoals jij reageren en niet gaan tanken mocht ik maar 10km rijden niet omdat ik tegen de kost opzie maar inderdaad omdat het nogal onzinnig is om één liter te gaan tanken.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
kreeg bij smart, omdat het te ver weg was om het openbaar vervoer te gebruiken ook altijd een auto mee met de vermelding voltanken aub...dat waren ook altijd auto's met een lege tank, geen haar op mijn kop eraan zou denken hun die vol afgetankt terug te geven
ik wist hoever ik ermee reed en ze kregen hun auto terug getankt pro rata ece-cyclus verbruik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenGMAN: Opel 1.6 die bijna einde garantie: ketting rammelt,geen probleem volgens garage....maand na garantie: ketting over van auto met 50d km....geen tussenkomst.....intriest
Vervolg: Opel geeft geen enkele tussenkomst. Mensen gaan een nieuwe motor die ze zelf moeten betalen....Diep intriestBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
Comment