Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
    Hoe kan een garage in godsnaam weten als je 10km hebt gereden of je getankt hebt of niet?!?
    Door het betalingsbewijs te tonen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Van te tanken? Waar vragen ze dat, nog nooit meegemaakt.
      2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Van te tanken? Waar vragen ze dat, nog nooit meegemaakt.
        Ik ook niet, maar hij wel:

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        http://claessens-antwerpen.be/nl ?

Goeie ervaringen met het onderhoud daar trouwens.
        De verkoop kon beter, 2x een Audi elders gekocht, maar toch bij Claessens op onderhoud gegaan.

Enkel op 't laatst een discussie gehad ivm hun vervangwagen politiek... ik had amper 10km gereden dus het verbruik was zo goed als niks, tank was nog indicatief vol. Toch had ik met de wagen moeten gaan tanken en hun het bewijs voorleggen, maar ik wist eerlijk gezegd niet eens dat je zo weinig kon tanken... bij alle pompen staat minimum afname 5 liter, dat er maw 5 liter aangerekend wordt. Enfin, ik kreeg dus onder mijn voeten, want de volgende huurder zou dan mijn verbruik gaan betalen (kan ik in meeleven), maar feitelijk mogen ze ook blij zijn dat ik zo weinig km's op hun wagen gezet heb vind ik. Had beter een Taxi gevraagd dan, minder gezever en goedkoper.

Comment

• Bij Dockx bv. kijken ze gewoon naar de brandstofmeter, en als die nog als vol staat aangeduid, dan is het goed.
          Een ticket moet je niet voorleggen. Dat lijkt me redelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
            Bij Dockx bv. kijken ze gewoon naar de brandstofmeter, en als die nog als vol staat aangeduid, dan is het goed.
            Een ticket moet je niet voorleggen. Dat lijkt me redelijk.
            En nog voor de volgende klant de parking af is er al een blokje van de brandstofmeter weg. Gevolg: die klant wil hem ook niet meer vol binnen brengen en voor je het weet zijn alle auto's leeg. Om die één of andere manier zijn mensen héél gierig als het om brandstof gaat..

Het makkelijkste systeem is dat je de auto gewoon leeg meegeeft aan de klant en zegt: tank hem zelf maar wij betalen uw brandstof niet terug. Als je wat klantvriendelijker wil zijn geef je hem vol mee en vraag je om hem vol terug te brengen (of ter plekke te laten tanken als dat kan).

ps: bij Dockx is het ook een full-full beleid hoor.

Comment

Hoe kan een garage in godsnaam weten als je 10km hebt gereden of je getankt hebt of niet?!?

Dagteller.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                Haha, dan geen gezever meer, dan moet je wel tanken.

Had ik meer gereden, dan was het tanken voor mij de normaalste zaak geweest. Nu een enkele verplaatsing zo beperkt was en de omweg langs het tankstation anderhalve km + tijd die ik erin moet steken om nog een paar kruispunten te passeren tijdens volle spits daar in Wilrijk, ook nog in de veronderstelling dat 5 liter de minimum uitgave was, ... enfin, ik had niet verwacht dat ze over zoiets zouden zeuren en toch eerder mijn gebruiksgemak zouden vooropstellen. De strenge dame aan de balie is dan nog naar de service manager -die in het VW gebouw tegenover Audi zit- gaan vragen denk ik wat ermee te doen. Ze kwam terug en 't was allemaal in orde, er werd mij niks extra aangerekend, nochtans had ik gesuggereerd om mij dan minstens nen euro aan te rekenen (als het zo erg is allemaal).

Ze bieden ook extra diensten aan, een keer de wagen voorrijden bij de autokeuring... 80 euro, geen gezever. De auto thuis komen ophalen, ook geen gezever. Ik heb sindsdien geen vervangwagen meer gevraagd hoor.
                Bij mijn garage hebben ze hier een oplossing voor gevonden. De auto leeg meegeven, en je moet er eerst zelf mee gaan tanken. Nooit geen discussie meer :-).

Comment

• moorkens antwerpen mag voor mij ook op de zwarte lijst
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• .... en waarom ?

Comment

• vervangen een motor van een hyuandai en kort erna de koppakking erdoor....opnieuw kosten aan klant gerekend
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                        vervangen een motor van een hyuandai en kort erna de koppakking erdoor....opnieuw kosten aan klant gerekend
                        Wat is kort erna?
                        Als klant ga je dan toch gewoon niet akkoord en schakel je rechtsbijstand in?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                          Wat is kort erna?
                          Als klant ga je dan toch gewoon niet akkoord en schakel je rechtsbijstand in?

week erna
                          volgense expert was thermostaat fout gemonteerd en garage ontkent...is nu lopend

Comment

• nieuwe motor of gebruikte?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                              nieuwe motor of gebruikte?
                              was een nieuwe motor. Maar de thermostaat zou overgezet zijn want de rede voor vervanging was een smeerprobleem (zou meer voorkomen bij de nieuwe CRDi's)

Comment

• nieuwe motoren komen in onderdelen, en moeten door de mekaniekers volledig opgebouwd worden. kan dus vanalles als oorzaak hebben. oa moet je wachten om de juiste koppaking te bestellen tot je het onderblok hebt. is er daar ook niets mis?

Comment

• Nieuwe motoren komen niet in onderdelen toe. Is een 'kaal' blok, alle aanbouwdelen moeten overgezet worden.
                                  Zo ne motor komt toe als zijnde een gesloten geheel:
                                  - krukas
                                  - onderblok
                                  - pistons
                                  - drijfstangen
                                  - carter
                                  - culas met kleppen
                                  - nokkenas
                                  - kleppendeksel
                                  al de rest dient in 9/10 keer overgebouwd te worden van de oude motor, dus kan weldegelijk.

Comment

• Wil via deze weg toch even vol lof spreken over DutryR van dit forum, ook wel gekend van DutryCars en HotHatchCenter.

- Staat me altijd bij met raad en daad.
                                    - Snelle levering
                                    - Scherpe prijzen
                                    - En ook op hem kon ik rekenen om mijn wrak op te pikken in Zolder.

Over service gesproken!

thx mate!

Comment

• Ik hoor ook meestal goede dingen over hem en ben van plan eens te gaan naar daar voor de volgende perf kar die ik koop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                                        Nieuwe motoren komen niet in onderdelen toe. Is een 'kaal' blok, alle aanbouwdelen moeten overgezet worden.
                                        Zo ne motor komt toe als zijnde een gesloten geheel:
                                        - krukas
                                        - onderblok
                                        - pistons
                                        - drijfstangen
                                        - carter
                                        - culas met kleppen
                                        - nokkenas
                                        - kleppendeksel
                                        al de rest dient in 9/10 keer overgebouwd te worden van de oude motor, dus kan weldegelijk.
                                        En hebt ge dat ooit voor Hyundai gedaan? Zoals jij schrijft gaat het met een ander.

Onder garantie (en die heb je normaal 5 jaar) MOETEN losse onderdelen besteld worden.

Comment

• Oké, dan weet u het beter!
                                          In het vervolg zeg ik niks meer en kunt ge ulle plan trekken... Ge hebt ook goed gelezen wat er geschreven staat!

Comment

Working...
                                          X