Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Vorige maand de Volkswagen Lupo moeten binnensteken voor groot onderhoud.

    Dit doe ik bij dezelfde concessiehouder als waar de wagen nieuw gekocht is : garage Brugs Motoren Bedrijf (te Brugge), overgenomen door Raes, en volgende stoot tegengekomen :

    De dag vóór ik had afgesproken om de wagen binnen te doen vul ik de ruitenwisservloeistof tot op de rand. De reden hiervoor is 1) omdat de vloeistof op was en 2) omdat het algemeen bekend is dat de garages op zo'n zaken serieus geld in hun zakken steken.

    's Avonds kom ik om de wagen en krijg ik de factuur gepresenteerd van ongeveer € 350 à € 360, met verschillende posten waaronder 1/2L ruitenwisservloeistof aan € 2,50.

    Dan heb ik wel even moeten slikken. Ik vertelde de bediende dat ik deze kost op zijn minst bizar vond gezien ik de dag ervoor het reservoir tot over de rand had gevuld. Ik zag duidelijk het ongemak in de bediende zijn gedragingen maar omdat de garagisten in kwestie al naar huis waren moest hij me geloven op mijn woord (iets wat voor mensen die al zelf niet te vertrouwen zijn heel vervelend is). Het enige wat hij heeft kunnen doen is die post laten vallen wat hij dan ook deed. Toch kon hij het niet laten me de wijze raad (!) te geven om zoiets de volgende keer voorafgaandelijk mee te delen . Dan kon ik er echt niet aan doen om in mijn eigen iets te denken in de zin van "gij vuile m*f*, iedere kleuter kan toch vanop afstand zien hoeveel er in dat reservoir zit, leeg is wit & vol is blauw, jullie zijn een bende bedriegers !".

    Door zoiets mee te maken ben ik echt niet te spreken over die garage. Het gaat misschien maar over een bedrag van € 2,50 maar dat is slechts hetgeen ik kan controleren. Door zoiets kan je alles van die factuur in vraag stellen. Wie weet steken ze helemaal geen nieuwe bougies in de wagen maar rekenen ze die wel aan !

    Conclusie :Het gedrag van sommige erkende concessiehouders vind ik echt ronduit arrogant. Vooral Raes in Brugge krijgt van mij 0/10 voor service en betrouwbaarheid.

    Probleem bij zo'n gevallen is natuurlijk : wat doe je daaraan als kleine consument ?!?
    de grote concessies mijden, die zijn toch meestal bezig met (wat het onderhoud betreft) lease-wagens, waaraan ze nog minder zorg besteden (behalve op het stuk van de fakturatie)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      de grote concessies mijden, die zijn toch meestal bezig met (wat het onderhoud betreft) lease-wagens, waaraan ze nog minder zorg besteden (behalve op het stuk van de fakturatie)
      En wat doen jullie dan op vlak van onderhoud ?

      Zijn garage's zoals Auto 5, Midas en de kleine zelfstandige een betere optie om eerlijker behandeld te worden ?

      Comment


      • Kleine garages die ook officieel verdeler van het merk zijn, zijn erg klantgebonden en leggen je als klant echt wel in de watten. Want een klant verliezen weegt daar toch ietwat serieuzer door.

        Zo ervaren wij het thuis toch altijd. Vervangwagens worden bvb nooit aangerekend, de zaakvoerder komt onze wagen persoonlijk ophalen en zet een vervangwagen in de plaats.

        Deze kleine concessies hebben vaak ook geen verkopers rondlopen (enkel de patron en misschien zijn vrouw) wat de kosten toch drukt zodat ze vaker zelfs goedkoper uit de hoek komen dan de grote filialen.

        Dus indien mogelijk probeer jezelf te binden aan zo'n klein zelfstandig garagistje, met charmes?

        Nu verdwijnen deze kleine filialen jammer genoeg wel vaak of worden althans opgenomen in grotere groepen. Een spijtige zaak vind ik het. Ik weet niet in hoeverre Duitse premiummerken nog te maken hebben met dergelijke concessies, de Fransen alvast wel.

        Comment


        • Ik zou begot niet weten waar ik in de buurt van Brugge nog zo'n kleine garage voor Volkswagen kan vinden. Iemand ?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
            En wat doen jullie dan op vlak van onderhoud ?

            Zijn garage's zoals Auto 5, Midas en de kleine zelfstandige een betere optie om eerlijker behandeld te worden ?
            ik had het over de stedelijke vestigingen
            in de kleinere centra zijn de dealers meer klant-afhankelijk
            maar dat is nog op zich geen garantie
            bij Auto 5 en dergelijke garages zou persoonlijk nooit mijn wagen achterlaten
            't zal een beetje als met de meloenen zijn : hier en daar tasten...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichten
              ik ga wel eens snel grasduinen in deze thread, maar wat vinden jullie van volgende garages :
              1 Garage JOLY B.V.B.A.
              GROENINGENLEI, 4
              2550 KONTICH


              2 Garage MERTENS N.V.
              EUROPARK ZUID, 2
              9100 SINT-NIKLAAS

              3 Autob. Y & N CLAESSENS B.V.B.A
              BOOMSESTEENWEG, 67
              2610 WILRIJK (ANTWERPEN)

              4 Automobile CENTRE MECHELEN N.V
              GENTSESTEENWEG, 115
              2800 MECHELEN

              5 AUTOBEDRIJF BUSLOT B.V.B.A.
              KORTE DIJKSTRAAT, 75
              9200 DENDERMONDE

              ik ben op zoek naar een goeie vriendelijk audi/vw garage want Dielis ben ik KOTSBEU, die hebben de spreekwoordelijke druppel laten vallen.
              Vriendelijke mensen en goede service.

              Comment


              • Kleine VW/Audi-dealers kan je volgens mij al niet meer vinden ondertussen. Ze hebben er de laatste jaren al flink in gekuist.

                Ga evt. op zoek naar een 'specialist' (ex-dealer?).

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
                  Vorige maand de Volkswagen Lupo moeten binnensteken voor groot onderhoud.

                  Dit doe ik bij dezelfde concessiehouder als waar de wagen nieuw gekocht is : garage Brugs Motoren Bedrijf (te Brugge), overgenomen door Raes, en volgende stoot tegengekomen :

                  De dag vóór ik had afgesproken om de wagen binnen te doen vul ik de ruitenwisservloeistof tot op de rand. De reden hiervoor is 1) omdat de vloeistof op was en 2) omdat het algemeen bekend is dat de garages op zo'n zaken serieus geld in hun zakken steken.

                  's Avonds kom ik om de wagen en krijg ik de factuur gepresenteerd van ongeveer € 350 à € 360, met verschillende posten waaronder 1/2L ruitenwisservloeistof aan € 2,50.

                  Dan heb ik wel even moeten slikken. Ik vertelde de bediende dat ik deze kost op zijn minst bizar vond gezien ik de dag ervoor het reservoir tot over de rand had gevuld. Ik zag duidelijk het ongemak in de bediende zijn gedragingen maar omdat de garagisten in kwestie al naar huis waren moest hij me geloven op mijn woord (iets wat voor mensen die al zelf niet te vertrouwen zijn heel vervelend is). Het enige wat hij heeft kunnen doen is die post laten vallen wat hij dan ook deed. Toch kon hij het niet laten me de wijze raad (!) te geven om zoiets de volgende keer voorafgaandelijk mee te delen . Dan kon ik er echt niet aan doen om in mijn eigen iets te denken in de zin van "gij vuile m*f*, iedere kleuter kan toch vanop afstand zien hoeveel er in dat reservoir zit, leeg is wit & vol is blauw, jullie zijn een bende bedriegers !".

                  Door zoiets mee te maken ben ik echt niet te spreken over die garage. Het gaat misschien maar over een bedrag van € 2,50 maar dat is slechts hetgeen ik kan controleren. Door zoiets kan je alles van die factuur in vraag stellen. Wie weet steken ze helemaal geen nieuwe bougies in de wagen maar rekenen ze die wel aan !

                  Conclusie :Het gedrag van sommige erkende concessiehouders vind ik echt ronduit arrogant. Vooral Raes in Brugge krijgt van mij 0/10 voor service en betrouwbaarheid.

                  Probleem bij zo'n gevallen is natuurlijk : wat doe je daaraan als kleine consument ?!?
                  Mijn ervaring is dat alle merkdealers dit doen. Hun redenering is waarschijnlijk dat de mensen voor die 2€ op een factuur van enkele honderden euro's hun mond niet gaan opentrekken. Maar op die manier honderden klanten per maand bestelen brengt natuurlijk goed op.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
                    Ik zou begot niet weten waar ik in de buurt van Brugge nog zo'n kleine garage voor Volkswagen kan vinden. Iemand ?
                    ik zou het niet weten
                    ook niet in de westhoek
                    de kleinere verdwijnen of gaan overkop
                    het al niet meer gemakkelijk om een degelijke diagnose te laten opmaken bij komende problemen : ik heb al een tijdje een (voor mij) vervelend lawaaitje in mijn aandrijving (of is het in het stuur ?). Drie concessies geraadpleegd, geen een die mij meteen kan zeggen wat het zou worden. Bol maar nog een beetje verder, tot het erger wordt, is de boodschap. Ik voel mij daarmee niet lekker. Allemaal willen ze wel een offerte maken voor een nieuwe wagen, maar dan liefst zonder overname (mijn wagen is te oud, en bovendien onaantrekkelijk qua motorisatie
                    iemand al een garagist horen zeggen "wow dat is een wagen die is gemakkelijk zal kunnen verkopen ? (en tegen een hoge prijs, natuurlijk...)
                    de nieuwe wagen die hij aanprijst, dat is dan wel een schitterende zaak, en die zal wel zijn waarde behouden (tot u die wenst te verkopen...)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk Berichten
                      Kleine garages die ook officieel verdeler van het merk zijn, zijn erg klantgebonden en leggen je als klant echt wel in de watten. Want een klant verliezen weegt daar toch ietwat serieuzer door.

                      Zo ervaren wij het thuis toch altijd. Vervangwagens worden bvb nooit aangerekend, de zaakvoerder komt onze wagen persoonlijk ophalen en zet een vervangwagen in de plaats.

                      Deze kleine concessies hebben vaak ook geen verkopers rondlopen (enkel de patron en misschien zijn vrouw) wat de kosten toch drukt zodat ze vaker zelfs goedkoper uit de hoek komen dan de grote filialen.

                      Dus indien mogelijk probeer jezelf te binden aan zo'n klein zelfstandig garagistje, met charmes?

                      Nu verdwijnen deze kleine filialen jammer genoeg wel vaak of worden althans opgenomen in grotere groepen. Een spijtige zaak vind ik het. Ik weet niet in hoeverre Duitse premiummerken nog te maken hebben met dergelijke concessies, de Fransen alvast wel.
                      Zo ervaar ik het ook. Altijd goede service, nooit moeten nagaan van 'die heeft dit of dat fout gedaan'. De schuld kan nooit in iemand anders zijn schoenen geschoven worden wat serieus bijdraagt tot het verantwoordelijkheidsgevoel, waardoor er imo veel nauwkeuriger wordt gewerkt!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                        Mijn ervaring is dat alle merkdealers dit doen. Hun redenering is waarschijnlijk dat de mensen voor die 2€ op een factuur van enkele honderden euro's hun mond niet gaan opentrekken. Maar op die manier honderden klanten per maand bestelen brengt natuurlijk goed op.
                        de dealers moeten leven van de kalnten die nog komen
                        het enig dat vast is, is dat ze hun eigen kosten en winsten (ook zij gaan naar de bakker, de beenhouwer...) maand in maand uit moeten uitstrijken op degenen die deze maand gefaktureerd zullen worden
                        met de verkoop verdienen ze wel, maar minder dan vroeger
                        dus moet het atelier het verschil maken
                        aan de leasingmaatschappijen kunnen ze niet zoveel aanrekenen, dat zijn vaste kontrakten
                        dus betaalt de kleine man
                        zo eevoudig is dat
                        niets nieuw onder de zon
                        ook niet verwonderlijk dat de uitgebreide waarborgen van sommige merken zoveel sukses hebben : daar weet je hoeveel je wagen op 5 jaar zal kosten, en dan is het tijd om een andere te bestellen
                        voor premiummerken is het nu eenmaal zo dat je zeker je portemonee zal mogen openen als je de wagen een tijdje behoudt : na de zorgeloze 3/4 eerste jaren, duiken wel de eerste problemen op.... gelijk bij alle andere merken

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk Berichten
                          Vriendelijke mensen en goede service.
                          'k Heb dezelfde ervaring.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                            Mijn ervaring is dat alle merkdealers dit doen. Hun redenering is waarschijnlijk dat de mensen voor die 2€ op een factuur van enkele honderden euro's hun mond niet gaan opentrekken. Maar op die manier honderden klanten per maand bestelen brengt natuurlijk goed op.
                            't Is dat é, en ik word daar dus echt nijdig van !

                            Die gasten doen niet eens de moeite om eerlijk hun brood te verdienen. En ondertussen zie je hun verkopers in de showroom en in hun kantoortjes de grote sier geven !

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
                              Ik zou begot niet weten waar ik in de buurt van Brugge nog zo'n kleine garage voor Volkswagen kan vinden. Iemand ?
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                              Kleine VW/Audi-dealers kan je volgens mij al niet meer vinden ondertussen. Ze hebben er de laatste jaren al flink in gekuist.

                              Ga evt. op zoek naar een 'specialist' (ex-dealer?).

                              Ik wel.

                              In Zedelgem op de baan Torhout-Brugge is er een zeer goede, dixit enkele forumleden hier.
                              Tavernier is de naam dacht ik.



                              -------------------------------------------------


                              onze dealer is voor de zomervakantie nog wat uigebreid: heeft degrandebedrieger overgenomen in Brugge, hopelijk wordt er een beetje kuis gehouden...
                              __________________________

                              2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

                              Comment


                              • In Zedelgem op de baan Torhout-Brugge is er een zeer goede, dixit enkele forumleden hier.Tavernier is de naam dacht ik.

                                Dat kan ik enkel beamen. Zette er echter nog nooit een voet binnen maar hoorde wel al bijzonder veel positieve kritieken.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk Berichten
                                  Dat kan ik enkel beamen. Zette er echter nog nooit een voet binnen maar hoorde wel al bijzonder veel positieve kritieken.
                                  ik zal hem even testen met mijn A4; mijn buurmeisje is daar al 5 jaar klant met 2 opeenvolgende TT's (enkel onderhoud)

                                  Comment


                                  • nog een kleine anecdoot
                                    verleden jaar begon mijn watertemperatuurmeter onstabiel te worden (plotse daling, dan terug naar 90°). In het verleden was dat altijd een slecht teken (cylinderkoppakking).
                                    Echter was er geen andere verschijnsel, en de verwarming bleef normaal werken.
                                    Dan gedacht aan het thermostaat, naar de dealer om raad gereden...
                                    Daar was men meteen bereid om dat thermostaat te vervangen (10€ voor het stuk, maar 4 uren werkloon...). Ik ben verder blijven rijden tot aan de jaarlijkse inspektie.
                                    Daar de voeler zelf van de meter al ooit vervangen werd, vroeg ik gewoon deze voeler (7€, een paar minuten uurloon) nogmaals te vervangen, alleen om zeker te zijn dat het probleem wel aan het thermostaat lag.
                                    Resultaat ?? : terug een wijzer stabiel op 90°... en met dezefde thermostaat
                                    jullie mogen concluderen

                                    Comment


                                    • .....
                                      Last edited by ; 19/08/2012, 19:29.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                        Ik wel.

                                        In Zedelgem op de baan Torhout-Brugge is er een zeer goede, dixit enkele forumleden hier.
                                        Tavernier is de naam dacht ik.



                                        -------------------------------------------------


                                        onze dealer is voor de zomervakantie nog wat uigebreid: heeft degrandebedrieger overgenomen in Brugge, hopelijk wordt er een beetje kuis gehouden...

                                        Merci voor de tip. Ik zal ze zeker indachtig zijn !


                                        En Degrande van Volvo, zijn dat zo'n bedriegers ?

                                        Het enige wat ik weet is dat ze hun occasie's er véél (maar dan ook véél) te duur verkopen ! Let wel, eigenlijk is dat een teneur die bij alle grote dealers wel eens durft voorkomen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
                                          Merci voor de tip. Ik zal ze zeker indachtig zijn !


                                          En Degrande van Volvo, zijn dat zo'n bedriegers ?

                                          Het enige wat ik weet is dat ze hun occasie's er véél (maar dan ook véél) te duur verkopen ! Let wel, eigenlijk is dat een teneur die bij alle grote dealers wel eens durft voorkomen.
                                          het zijn maar de betere tweedehandse wagens die de dealers durven in hun eigen vestiging te verkopen; al het vuil gaat direct naar marchands; vandaar de prijs !

                                          Comment

                                          Working...
                                          X