Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Merci voor de tip. Ik zal ze zeker indachtig zijn !

En Degrande van Volvo, zijn dat zo'n bedriegers ?

Het enige wat ik weet is dat ze hun occasie's er véél (maar dan ook véél) te duur verkopen ! Let wel, eigenlijk is dat een teneur die bij alle grote dealers wel eens durft voorkomen.
    'k moet zeggen dat het al een tijdje geleden is dat ik nog een cowboyverhaal gehoord heb. Maar 'k heb er wel veel gehoord ja.
    En z'n ex-agent uit Kn0kke (C00lman) was nog een grotere boef, waar ik zelf ook nog slachtoffer geweest ben tien jaar geleden.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
      Ik zou begot niet weten waar ik in de buurt van Brugge nog zo'n kleine garage voor Volkswagen kan vinden. Iemand ?
      Ik kan je enkel garage Hans Parmentier aanbevelen.
      Hij is skoda-verdeler tez Brugge maar doet ook 2dehands wagens te Loppem waaronder veel vw en bmw.
      Eerlijke persoon .

Comment

• is dat daar op de baan naar Ruddervoorde? (net voor die flitsbak?)

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Daeninck -> matig

Comment

• Garage Bourgoo
            Knokke-Heist

Audi - Bentley

SUPER GARAGE! Wat een service!
            AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
              Garage Bourgoo
              Knokke-Heist

Audi - Bentley

Da's op de natiënlaan é. 'k Ben nog nooit binnen geweest maar ik kan me wel goed voorstellen dat ze daar een goeie service geven ! Als je Bentleys wilt verkopen moet je er iets voor doen é

Heb daar een tijdje een Audi R8 buiten zien staan. Die is wschl ook al verkocht ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
                Garage Bourgoo
                Knokke-Heist

Audi - Bentley

hmm ja die garage heb ik hier in de buurt gezien!

morgen eens langsgaan !

Comment

• Kan iemand me goede dealers aanbevelen in de omgeving van Genk en Hasselt? Groetjes Wouter

Comment

• Voor welk merk?

Ik (en anderen) heb al negatieve ervaringen met Driessen, Willems, Smet, Coox/Meijers, Hermans, ...

Goede ervaringen bij Davo in Tongeren...

Comment

• Bij G&A in Turnhout duurt het vrij lang eer je een afspraak krijgt, en rekenen ze ongeacht het niveau van je koelvloeistofreservoir nog eens €15 aan voor wat bij te vullen. Van wat in mijn ogen een redelijk simpel probleem is met de electronica heeft men daar simpelweg gezegd dat ze het niet maken, omdat ze niet weten waar de fout in zit.

Inruilwaarde is er ook een vrij moeilijk onderwerp om over te beginnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Voor welk merk?

Ik (en anderen) heb al negatieve ervaringen met Driessen, Willems, Smet, Coox/Meijers, Hermans, ...

Iemand al ervaring met garage Beckers in Bilzen (Hyundai & 2dehands)?

Comment

• Volvo Gent toppy!

Ik als stomme student met oude volvo, kom daar de eerste keer binnen voor een onozel sleuteltje te laten bijmaken.

Ongeloofelijk vriendelijk! En theeft mij bijna niets gekost.

Comment

• Ik ga altijd met mijn wagens naar een officiële dealer (Claus Geluveld). Altijd al heel tevreden van geweest, moet ik zeggen.

Het kan echter ook anders:

Mijn vriendin heeft haar eerste auto (fiat punto) tweedehands gekocht bij en ging met haar wagen naar garage Marrannes in Wulpen, ook een officiële dealer... Amai die hebben haar wat aangedaan met haar wagen. Allereerst al een totaal afgeleefde wagen die ze als in perfecte staat aanprijsden... Ze is dan ook niet slim geweest om die zomaar te kopen, maar op het eerste zicht was er niet zoveel mis met het beestje én we zijn ook geen garagisten...

Hoeveel keer ik haar gezegd heb dat ze naar Claus moest gaan...
                            De prijzen waren te zot voor woorden op momenten:
                            - trommels vervangen achteraan: 800 euro aub, claus gaf mij daarna een offerte van een goeie 400 euro :s
                            - koppeling moest vervangen worden op 70.000 km :s, dat gaf ook al een slecht voorgevoel (wie weet werd de km-stand zelfs niet een eind teruggedraaid voor verkoop (toen was er nog geen carpass, geloof ik)...)
                            - uitlaat is een jaartje na aankoop afgevallen, doorgeroest, ook heel wat betaald hiervoor
                            - dempers achteraan waren ook op, ze zijn er voor de verkoop met truucjes (reserveband met water) doorgeraakt, hebben ze zelf toegegeven.

Die wagen heeft het onlangs volledig begeven na een aantal jaar. Er zat een gat in een waterleiding (verstorven) en de wagen heeft oververhit.
                            Ze is nu weggegaan bij Marannes, aangezien ze haar 800 euro vraagden voor een wagen die ze niet naar behoren hersteld hebben. Wagen heeft te warm gekregen en heeft zo motorschade opgelopen, zo blijkt. Zij hebben de joint de culasse + bougies vervangen, maar de wagen blijft oververhitten (stinkt) en valt constant stil... Volgens claus konden ze dit op voorhand gezien hebben en ons aangeraden hebben dat niet meer te "herstellen", maarja, ondertussen waren de kosten gebeurd... Wagen dan maar verkocht tegen een flutprijs op de markt in roeselare. Die gasten daar zijn ook niet dom en zagen ook direct dat er vanalles aan gefoefeld was... Ons zien ze daar nooit meer.

Voor we naar Roeselare gingen, hebben we nog geprobeerd de wagen gewoon terug te brengen en de kosten niet te betalen, maar daar kwam er opeens discussie van, en kwamen er zaken naar boven zoals:
                            - "we hebben veel tweedehands (!!!) stukken op je wagen gestoken waar je niet (???) hebt moeten voor betalen". Als we vroegen welke, wisten ze niet direct eentje op te noemen.
                            - "we hebben altijd goed gedaan voor jou" => grappig...
                            - "altijd in't zwart" => met zo'n prijzen? :s (wel nooit facturen gezien, dus wie weet wat hebben ze haar allemaal aangesmeerd)

Mijn ouders zijn voor hun BMW eerst binnengestapt bij de garage in Ieper. Zijn daar niet lang gebleven. Werden bekeken alsof ze toch de wagen niet zouden kunnen kopen. Dan maar naar Roeselare geweest. Daar waren ze tenminste vriendelijk en daar hebben ze dan ook hun 3-serie compact gekocht. Daar zijn ze toch uitermate tevreden van.
                            2000 Lancia Delta 1.9 TD
                            2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
                            eg

Comment

• Peugeot Courtois Tienen => heel goede garage als je van in't begin ff op je strepen staat en als je ietwat van auto's weet

Vriendin daarentegen niet over Courtois te spreken, nieuwe spiegelkap besteld en slecht gespoten en beschadigd erop gezet. Van zodra ik me moei komt het allemaal snel in orde...
                              lang wachten voor onderhoud of kleine dingen terwijl ik overal wordt tussengenomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Voor welk merk?

Bij Willems zien ze mij ook niet meer... Ze hadden een klant kunnen hebben, maar ze hebben hun eigen ruiten ingegooid...

Bij Davo kan ik nogal moeilijk binnenstappen met een Audi, zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichten
                                  ik ga wel eens snel grasduinen in deze thread, maar wat vinden jullie van volgende garages :
                                  (...)
                                  5 AUTOBEDRIJF BUSLOT B.V.B.A.
                                  KORTE DIJKSTRAAT, 75
                                  9200 DENDERMONDE

ik ben op zoek naar een goeie vriendelijk audi/vw garage want Dielis ben ik KOTSBEU, die hebben de spreekwoordelijke druppel laten vallen.
                                  Autobedrijf Buslot. Zucht. Ik kan er ondertussen boeken over schrijven. De eenvoudigste mechanische problemen krijgen ze zelfs na 10x niet opgelost. In sommige gevallen krijg je je auto terug met er nog wat extra problemen bij. Vuiligheid (zowel vanbinnen en vanbuiten) krijg je er gratis bij. Kleine beschadigingen ook soms. Goeie uitleg hebben ze wel altijd. Als je bvb zegt dat je niet tevreden bent dan wordt dat afgewimpeld met het argument dat dat niet de schuld van de garage is, maar van de auto! Schitterend.
                                  Buslot heeft mij van 1 ding overtuigd en dat is dat ik nooit meer een Audi koop. Het zijn fijne auto's maar als het officiele dealernet geen deftige naverkoopsdienst heeft ben je daar niets mee. Mijn volgende auto is geen Audi meer.
                                  Last edited by ; 03/09/2009, 17:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                    Bij Willems zien ze mij ook niet meer... Ze hadden een klant kunnen hebben, maar ze hebben hun eigen ruiten ingegooid...

Bij Davo kan ik nogal moeilijk binnenstappen met een Audi, zeker?
                                    Dat valt nogal mee ze Davo is ook vriendelijk voor niet-bmw rijders vind ik
                                    2012 E92 Bmw 335i DKG
                                    1991 E30 320i

Comment

• Alle officieele dealers zijn afzetters als je achteraf ziet wat ze je aanrekenen .
                                      Olie en alle filters en je zit tegen de 500euro aan terwijl de gewone garages dit voor 150a200euro doen .
                                      Maar blijbaar moeten ze de mannen achter hun bureaukes met cravatten ook betalen en de mechaniekers maar als honden werken.
                                      Ik zeg het niet graag maar het is de waarheid

Comment

• ik vind dit een zeer kortzichtige en onrealistische uitspraak.
                                        Hier help je niemand mee.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                          ik vind dit een zeer kortzichtige en onrealistische uitspraak.
                                          Hier help je niemand mee.
                                          ik vind dat ook
                                          zolang de wagen geen ernstig probleem vertoont wordt vrij vlug beschouwd dat het onderhoud bij het merk te kostelijk is. Wat men meestal vergeet is dat een moderne wagen een elektronische doolhof is geworden die enkel door goed uitgeruste en geschoolde garages goed kunnen werken.
                                          de garagist achter de hoek is goedkoper omdat hij toch maar olie ververst en een paar fliters (meestal met niet-originele stukken) vervangt. Hij investeert niet in de nodige technologische uitrusting, en kan dus goedkoper werken. De toestand van de wagen gaat dan stilaan zakken, tot de dag van een ernstige panne. Dan wordt plots de weg naar de officiêle dealer terugevonden, want de garagist achter de hoek geen oplossing kan bieden, en is men gelukkig dat een officiële dealer de zaak nog kan oplossen, ook als hij zich een beetje wreekt op het stuk van de fakturatie.
                                          Natuurlijk zijn er ook verschillen bij de officiële dealers, maar er bestaan vuistregels :
                                          - elke dealer rekent al zijn kosten aan aan de klanten die er gaan (anders gaat hij failliet), en hij moet zelf nog goed kunnen kunnen verdienen (anders stopt hij) ; hoe minder klanten, hoe meer men het risiko loopt van onaangename hoge rekeningen
                                          - boven een bepaalde dimensie verliest de baas de ware controle over zijn eigen mensen : de verspilingen die ervan het gevolg zijn moeten ook betaald worden door de klanten
                                          - bij kleinere merken is meestal de situatie nadeliger voor de klant, maar er kunnen altijd uitzonderingen zijn
                                          aan u er een goede te vinden ! en dat is soms niet of per se de goedkopste...
                                          ik ga waar ik nog met de mechaniekers kan praten, die op mijn wagen zullen werken en/of hebben gewerkt; mag ik dat niet vanwege de organistaie,dan zoek ik een andere garage, ook is dat een beetje verder (een goed onderhouden wagen moet niet vaak naar de garage...)

Comment

Working...
                                          X