Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Seat Frémon - Wilrijk

Ben daar het afgelopen jaar voor de eerste maal heengegaan omdat m'n vorige garage de boeken had dichtgedaan. Den beeza moest binnen voor een groot onderhoud en tevens wilde ik hun mening omtrent een geluidje dat uit de motorruimte kwam. Ik had eerder die week met mijne nonkel (gepensioneerd Seat-garagist) het bewuste geluidje gelokaliseerd en bleek het de spanner van de serviceriem te zijn. Als je de wagen in toeren jaagt en je laat 'm dan terugkomen, klinkt er een zagerig geluidje.

Bon, ik neem ne garagist van Frémon mee in de wagen om hem het geluidje te laten horen. Meneer hoort niks. Zelfs met beide ramen af, hoorde hij niks. Opt einde stak hij het (ik denk uit schaamte ofzo) maar op de turbo. Ok, turbo's fluiten als je gas geeft, niet als je gas lost.

Soit, de wagen gaat binnen en 's avonds mag ik 'm al terug gaan halen.
    Blijkt dat de wagen een KLEIN i.p.v. een GROOT onderhoud heeft gehad omdat zij het niet nodig vonden om er een groot te geven. Terwijl ik het nochtans expliciet had gevraagd. De "professionele mecaniciens" hebben dan "zooo lang" gezocht naar een geluidje maar wederom hebben ze niks gevonden.

Ja, zeggen ze, ge beeldt u da geluid in. Der is helemaal niks da geluid maakt. Als ge dan toch iets hoort, dan hoort ge uwen turbo. En voor de rest beeldt ge het u in.
    Ik had UITDRUKKELIJK benadrukt om me eerst op te bellen vooraleer er eventuele reparaties moesten gedaan worden.
    Voor 't zelfde geld hebben ze daar achter mijne rug ne nieuwen turbo ingelegd en me dan de rekening gepresenteerd....

Dat was voor mij dus de eerste en meteen laatste keer....

- EXIT FREMON -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomski
      In nood kent men zijn vrienden

deze morgen ben ik in panne gevallen met de audi, korte telefoon naar de garage, kon hem direct binnengooien (ik was nog mobiel, ze hebben gevraagd of ze mij moesten komen takelen)

ik weet hoe druk de planning ginder is, soms moet je weken op voorhand je onderhoud vastleggen en ze hebben er mij gewoon tussen gezet vandaag. En ondertussen is de bak al klaar, inclusief het onderhoud op 45K dat normaal maar voor binnen 2 weken voorzien was

Dikke pluim voor het team van thoen, iemand die een VW of Audi wil in het Aalsterse kan ik enkel deze garage aanbevelen en echt van harte
      niks ernstig aan de hand met de A4 hoop ik?

Ik ervaar Thoen ook als een aanbevelingswaardige garage.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen
        niks ernstig aan de hand met de A4 hoop ik?

Ik ervaar Thoen ook als een aanbevelingswaardige garage.

ik mankeerde cilinder nummer 2 wegens defecte bobine, op een paar uurtjes tijd was ie gefixed en onderhouden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace
          BMW De Schepper - Sint-Niklaas

Mijn voorlopige beperkte ervaringen met De Schepper zijn verdeeld.
          De verkopers die er werken zijn vriendelijk, goede uitleg...
          Maar wat vergeetachtig denk ik, althans diegene waarmee ik mijn 120d'ke geregeld heb.
          Bij het opmaken van de bestelbon had hij gezegd dat we de gevarendriehoek, EHBO-koffertje en beige fluwelen matten erbij kregen. G
          isterenavond mocht 'k hem gaan afhalen.

Fier als een gieter doe je het portier open en wat zie je: Zwarte matten...
          Op zich is dat nu niet echt erg, maar beige matten passen beter bij het beige/havanna interieur.
          De uitleg die hij geeft was "De meeste pakken zwarte omdat beige rapper vuil zijn, en dat zwart past mooi bij dat zwarte stuk boven het dashbord."

'k Kijk vandaag in de koffer en ik zie links in de uitsparing het brandblusapparaat en de gevarendriehoek liggen. Ik ga op zoek naar het EHBO-koffertje... ge moogt twee keer raden... idd, niets te vinden.

Nog iets: vorig weekend was 'k nog eens gaan vragen om de sleutel te programeren ivm de spiegels en toen zag 'k zo'n 1:18 minatuur E87'ke staan in het Sparkling Graphite. Hij ging maandag eens horen of het ook in Havanna verkrijgbaar was.
          Gisteren vraag 'k of het verkrijgbaar is... hij heeft er nog niet voor gebeld, maar zegt dat hij vandaag gaat laten weten aan mij of het verkrijgbaar is of niet.
          De garage is nu een uur gesloten, maar niets gehoord vandaag

Van 't weekend nog eens langsgaan en eens vragen of hij mij dat EHBO-koffertje kan tonen in de auto

Och ja, 'k ben al blij dat hij mijn naam niet telkens opnieuw moet vragen

Ik hoop dat mijn ervaringen met De schepper in de toekomst zullen verbeteren. Het ligt hier wel vooral aan de verkoper zelf en niet aan de garage opzich.

Wat 'k dan wel weer goed vind, is dat ik tijdens het onderhoud van m'n ééntje wat mag rondkijken in de werkplaats naar wat ze aan het doen zijn aan m'n wagen en wat naar de andere kijken. Hopen dat er dan iets ferm binnenstaat

Een topic'je omtrent m'n 120d volgt nog wel, maar 'k ga van 't weekend foto's trekken met de digi-cam van m'n vriendin
          Wie zoekt die vindt zou ik zeggen, al gekeken onder de passagiersstoel normaal gezien moet er daar een bakje (lade)zitten waar het ehbo koffertje in zit.

Het zijn eindelijk maar kleine dingetjes héé,zou je de garage aanraden of vind ge dat het maar een zwakke garage is (showroom,onthaal,testrit ....)?Of is de BMW garage in Lokeren beter?

Comment

BMW -- Jorssen -- Wilrijk

Al jaren klant in deze garage, zeer tevreden van de service, zeer vriendelijke verkopers, eigenlijk nog nooit problemen gehad...

Voor de persoonlijke aanpak moet je er wel niet zijn, daarvoor is de garage te groot geworden maw je moet er soms wat achter zitten

Volgens de verkoper gaan ze volgend jaar beginnen aan een nieuwe showroom, een van de grootste van Europa zou dat worden met plaats voor 50 wagens dacht ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91
              BMW -- Jorssen -- Wilrijk

Al jaren klant in deze garage, zeer tevreden van de service, zeer vriendelijke verkopers, eigenlijk nog nooit problemen gehad...

Voor de persoonlijke aanpak moet je er wel niet zijn, daarvoor is de garage te groot geworden maw je moet er soms wat achter zitten

Volgens de verkoper gaan ze volgend jaar beginnen aan een nieuwe showroom, een van de grootste van Europa zou dat worden met plaats voor 50 wagens dacht ik...
              Eén woord..... een dikkenekken garage ten voeten uit Jorssen Wilrijk echt triestig,ge komt daar toe de zaterdag in de showroom voor info en ze bekijken je daar met ne neir van hier tot hinder niet te doen!Ik zou daar persoonlijk nooit kopen!

Comment

De beste reclame is deze van mond tot mond

De beste reclame is deze van mond tot mond

Naar aanleiding van Corsa-Rider zijn ervaringen is het misschien een goed idee om een topic te openen over het wel en wee van de verschillende merkverdelers.
                Welke ervaringen, goede en slechte, heb je met een bepaalde garage.
                Schrijf ze hier neer.
                (moest er al een topic over bestaan dan mag deze gesloten worden)
                1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

ja lekker met modder gooien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                    ja lekker met modder gooien
                    daarom staat er slechte en goede ervaringen.
                    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Pirre heeft hier pas nog een topic over geopend.

Comment

Naar boven.

Comment

Meen me ook te herrineren dat er zoiets al bestaat ....

Comment

2 topics zijn samengevoegd.

Comment

Mooi, roddelen

Ga het enkel hebben over onze huidige garages, de vorige herinner ik me niet meer zo volledig.

Citroën garage Geebelen Maasmechelen:

Zeer vriendelijke en down to earth ontvangst, maar schijn bedriegt duidelijk.
                              Qua problemen oplossen willen ze wel eens moeilijk doen ( "we hebben hem aan de computer gehangen en alles is in orde", "das nog een onderdeel van het oud model, we hebben er een van het nieuw ingestoken" ->wtf?, ... problemen ondertss nog niet allemaal volledig opgelost, maar bon), bij het onderhoud nog snel even her en der een wondermiddeltje ingooien zonder te vragen, maar wel meteen aanrekenen.
                              Vriendelijk blijven ze wel, maar meestal nogal veel rond de pot draaien...

Mercedes garage Modern Bree:

Wederom een zeer vriendelijke ontvangst, maar toch een duidelijk hogere air in de omgang.
                              Doen helemaal niet moeilijk over vervangwagens en onderhoud en whatever, problemen worden meteen opgelost en ze maken er geen moeilijkheden rond om te blijven zoeken tot het probleem opgelost is.
                              Staan ook meteen klaar voor een resem uitleg en documentatie bij 1 simpel vraagje
                              Maar ook hier zijn me al mindere dingen opgevallen, de jongere mechaniciens springen nogal wild om met de auto's van klanten (hoewel zelfs de oudere er ook niet voor terugdeinzen om met koude motor een paar strepen te trekken en de kiezels te verplaatsen) en soms is het excuus van een probleem wat raar... "ja meneer, das normaal dat uwen otto niet volledig rechtdoor rijdt, die sturen zijn zo afgesteld omdat de wegen in België wat schuins liggen" (de auto trok naar rechts en als er al een weg afhelt, dan is het naar rechts, dus zou het logischer zijn mocht de auto naar links trekken... ) En een volgende keer werd het probleem dan gelegd op de ESP "ja meneer, das normaal eh, die computer stuurt de auto telkens bij als het wegdek slechter is"...
                              Gelukkig zijn er ook nog mensen die handelen, en niet praten en het probleem dus oplossen...
                              Maar over het algemeen dus tevreden
                              Last edited by ; 17/01/2006, 22:06.

Comment

Wil toch wel benadrukken dat vele gasten hier klagen over het feit dat ze niet serieus worden genomen. Ik werk ook vaak in de garage en heel vaak komen 20ers maar al te graag een vette bak testen om ze achteraf toch niet te kopen.
                                Nu begrijp ik wel (heb dat hier al genoeg gemerkt) dat de gemiddelde levensstandaard hier een stuk hoger ligt. De gemiddelde student rijdt hier met een golf of mini of ...
                                Maar je moet begrijpen dat testwagens heel duur zijn en dat de gemiddelde student geen 10000 tot 50000 euro kan neertellen voor een auto!
                                2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 0DAVID0
                                  Garage Bruyninx Hasselt (Fiat)

Hun service is al even slecht als de auto's die ze verkopen. Over de verkoper geen slecht woord want die heeft ons zeer goed begeleid bij de aankoop........
                                  .....
                                  De garage dankt u

greetz
                                  Last edited by ; 18/01/2006, 14:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door croma
                                    Wij danken u

greetz
                                    Ben jij verkoper bij Fiat Hasselt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra
                                      Ben jij verkoper bij Fiat Hasselt?
                                      Ja, het laatste dat ik rond me keek stonden hier toch Fiat's.
                                      Last edited by ; 18/01/2006, 14:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door croma
                                        Ja, het laatste dat ik rond me keek stonden hier toch Fiat's.
                                        grapje.

Nee, het klopt inderdaad. Daar doe ik mijn werk.
                                        Hoeveel extra korting krijgt een AWF-member?

Comment

Met welke wagen rijd je nu?

greetz
                                          Last edited by ; 18/01/2006, 14:23.

Comment

Working...
                                          X