Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW Gar. Geeraerd te Knokke
    Aankoop van Scirocco ging heel goed, vriendelijk en behulpzaam ... kleine korting en geen extra's, wat minder was.

So far so good....tot gisteren
    Gisteren drempelbescherming laten aanbrengen.
    Eerst gevraagd wat dit ging kosten ... 45 euro voor een drempel, dus maar meteen besteld.
    Gisteren om iets na 09.00 u in Garage en dit karweitje heeft ons daar gehouden tot 11.00 u ...gewoon om twee drempeltjes te plakken en een knijpertje van mat te vervangen.

Na 11.00u eindelijk klaar en schoof men ons het factuur onder de neus...drempels en het kabeltje voor de iPod aansluiting....330 euro
    Vrouw aan balie begon de factuur uit te leggen...bleek dat ze niet 2 drempels aanbrengen maar 4 ... wij boos en uitgelegd dat niemand ons had uitgelegd dat men er 4 moest aanbrengen ... uiteindelijk 20% afslag gekregen. Vanaf nu eerst alles laten op papier zetten.
    Krijg al schrik als ik voor eerste onderhoud moet gaan.

Comment

• Net nog eens snel naar VW Joly in Kontich geweest.
      Was maar iets onnozel, mn lampje van mn koplamp linksvoor was kapot.
      Blijkbaar waren er 2 zieken in de werkplaats, dus onderbemand en veel te druk. Maar die vrouw aan de balie heeft dan rondgebeld en dan is er ene van de Audi-werkplaats snel afgekomen om het te fixen.
      Op zich iets stom, maar ben blij dat die vrouw daar de moeite deed om iemand te vinden. Voor hetzelfde geld zegt ze: kom volgende week nog eens terug...

In de Audi-showroom was er ook direct ne verkoper bij mij. Ik kreeg iets te drinken aangeboden, vroeg of ik graag informatie over een wagen wou,...
      Echt service!

Heb een half uurtje moeten wachten en ondertussen met één van de Audi-verkopers gesproken over al Audi-facelifts (en da zijn er veel hé )

Comment

• Weet er iemand een niet officiele betrouwbare (BMW) garage zijn regio Brugge?
        Merci.

Comment

• Myos
          Is correct en laat je niet betalen voor dingen die eigenlijk niet vervangen moeten worden .
          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
            Myos
            Is correct en laat je niet betalen voor dingen die eigenlijk niet vervangen moeten worden .
            Merci,kzal eens informeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fille001 Bekijk Berichten
              Nissan garage Verlinden in Duffel heel tevreden van.
              En BMW garage Ottevaere in Hever (Boortmeerbeek) ook een aanrader, zeer vriendelijk en gedienstig personeel.
              Kan ik goed geloven van Ottevaere want JUMA in Mechelen is ook de slechtse BMW dealer die ik ken en dan gaan er vele naar Hever omwille van de service
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Jubel motors, Saab garage te Mechelen. Niet zo vriendelijk, toen ik langsging voor een probleem met mijn ruitensproeiers mocht ik lang wachten tot ik aan de beurt was. De winkel stond ondertussen vol mensen. Uiteindelijk een halfslachtige uitleg en oplossing gekregen waarna het probleem na een dag terugkeerde. Groot geld viel er niet te verdienen aan mijn probleem, maar mijn veiligheid kwam wel in het gedrang.

De Prijcker, Lier, ook een Saab garage. We hebben al een aantal firmawagens van ginder, plus aan een collega hebben ze meermaals mooi geld verdiend met carrosserieherstelling. Een camion had mijn Saab geramd, ik werd heel vriendelijk ontvangen en de wagen werd direct eens bekeken. Schade aan mijn linkerspiegel moest ik zelf vergoeden dus vroeg ik hen wat er mogelijk was in nieuwe & gebruikte onderdelen. Ze zijn direct een twintigtal minuten informatie gaan zoeken en uiteindelijk heb ik een héél mooie deal met hen kunnen maken.

VW/Audi Jennes te Boortmeerbeek. Geen slecht woord over hen, maar de service was niet even royaal als in de saab garage.
                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• VW Declercq Gent

Auto moest binnen voor klein onderhoud en herstelling aan raammechanisme (gekend probleem bij golf IV, en vervanging silent blocks).

Ging na een dag klaar zijn, bellen ze mij de dag later op voor te vragen of ze de remschijven en wisserbladen ook mochten vervangen, tjah was beetje verbouwereerd en maar toegezegd (schijven waren al in geen tien jaar vervangen dus why not).

Dag later bel ik om te vragen of ik de wagen kan ophalen, na 17 wordt gezegd. Dus ik sta daar om 17:05 en wagen is natuurlijk nog niet klaar, sterker nog ze moeten een testrit doen om te zien of ze hun werk goed hebben gedaan, soit, half uur later kan ik dan eindelijk afrekenen. Ze herhalen op dat moment wat er allemaal gebeurd is mét vermelding van de herstelling van de raam. Dus ik vraag of ik garantie heb op die herstelling gezien dat het een gekend probleem is en dat ik niet de volgende maand nog eens moet dokken voor dezelfde herstelling. Laconiek krijg ik daar het antwoord, "maar mijnheer wij hebben het niet eens aangerekend". Dit is gevaarlijk dit wil waarschijnlijk zeggen dat ze daar vijf minuten naar gekeken hebben en dat het misschien toen wel werkte, op het zicht merk ik ook niet dat er iets aan veranderd is, nu het werkt wel momenteel dus fingers crossed. Maar aangezien ze het niet aangerekend hebben kan ik nadien ook niet terug gaan indien het weer niet werkt, slimme zet natuurlijk van hen. Trouwens ze bekeken mij daar scheef omdat ik vroeg of ik daar garantie op had, serieus.

Eindprijs: 800 euro voor een klein onderhoud, silent blocks achteraan en nieuwe remschijven rondom. Redelijk prijzig eerlijk gezegd zeker als je weet dat ik uitdrukkelijk een klein onderhoud heb gevraagd en dat in het onderhoudsboekje een groot onderhoud staat aangestipt. Omgerekend vraagt men 75 euro per uur uurloon daar, dus echt wel overdreven.

Oh ja voor 800 euro verwacht ik ten minste een drankje tijdens het wachten, maar niets van dat, enkel een opdringerige verkoper die dacht vlug even een bluemotion te verkopen aan mij. En na controle van het oliepeil blijkt dat het over het maximum zit dus ga dat ook nog moeten zelf in orde brengen. Net als het koelvloeistof staat over het maximum, die dingen staan daar toch op voor een reden.
                  Last edited by Intred; 15/07/2010, 09:36.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                    Jubel motors, Saab garage te Mechelen. Niet zo vriendelijk, toen ik langsging voor een probleem met mijn ruitensproeiers mocht ik lang wachten tot ik aan de beurt was. De winkel stond ondertussen vol mensen. Uiteindelijk een halfslachtige uitleg en oplossing gekregen waarna het probleem na een dag terugkeerde. Groot geld viel er niet te verdienen aan mijn probleem, maar mijn veiligheid kwam wel in het gedrang.

De Prijcker, Lier, ook een Saab garage. We hebben al een aantal firmawagens van ginder, plus aan een collega hebben ze meermaals mooi geld verdiend met carrosserieherstelling. Een camion had mijn Saab geramd, ik werd heel vriendelijk ontvangen en de wagen werd direct eens bekeken. Schade aan mijn linkerspiegel moest ik zelf vergoeden dus vroeg ik hen wat er mogelijk was in nieuwe & gebruikte onderdelen. Ze zijn direct een twintigtal minuten informatie gaan zoeken en uiteindelijk heb ik een héél mooie deal met hen kunnen maken.

VW/Audi Jennes te Boortmeerbeek. Geen slecht woord over hen, maar de service was niet even royaal als in de saab garage.
                    De bevindingen ivm beide Saab dealers kan ik volmondig bevestigen .
                    TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Wij hebben ervaring met GMAN Mortsel, Hens Lier, SCANCAR Lier, Ger HERREMANS Hiest o/d Berg en JOLY Kontich.

Onze ervaring is dat de meeste garages onderdeel zijn van grote groep en dat economen de dagelijkse leiding hebben van deze garages. Het tijdperk van de echte garagist is voorbij. Op alles moet winst gemaakt worden, alles moet binnen de groep blijven. Mooie toonzaal, veel uitstraling en winst zijn prioriteit. Goede kwartaal cijfers zijn belangerijker dan een blijvende klantentevredenheid. Scancar en GMAN zijn hier een school voorbeeld van. Veel blabla en bloemen bij het afhalen van een nieuwe wagen. Besef dat je die bloemen nadien duur terugbetaald.

Wij verkiezen de kleine plaatselijke garagist, maar die is zeldzaam geworden. Garage Heremans (volvo) en Garage Hens (Opel) hebben wij de beste ervaringen mee.

onze scores
                      Heremans 8/10
                      Hens 7/10
                      GMAN 2.5/10
                      Joly 1/10
                      Scancar 0/10
                      Last edited by ; 16/07/2010, 12:26.

Comment

• diene met zijn wit petje op de hoek van de nieuwstraat en de zoutstraat.
                        hij kan niet altijd gepast weergeven en zijn kwaliteit is ook niet altijd schitterend.
                        6/10 dus als beoordeling.
                        wimoptiek.be op

Comment

• nls2000

Comment

• Toyota Kortrijk

Iemand ervaring met dealer Toyota Kortrijk (vroeger Honda Casteleyn?).
                            Last edited by ; 16/07/2010, 22:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
                              VW Declercq Gent

Auto moest binnen voor klein onderhoud en herstelling aan raammechanisme (gekend probleem bij golf IV, en vervanging silent blocks).

Ging na een dag klaar zijn, bellen ze mij de dag later op voor te vragen of ze de remschijven en wisserbladen ook mochten vervangen, tjah was beetje verbouwereerd en maar toegezegd (schijven waren al in geen tien jaar vervangen dus why not).

Dag later bel ik om te vragen of ik de wagen kan ophalen, na 17 wordt gezegd. Dus ik sta daar om 17:05 en wagen is natuurlijk nog niet klaar, sterker nog ze moeten een testrit doen om te zien of ze hun werk goed hebben gedaan, soit, half uur later kan ik dan eindelijk afrekenen. Ze herhalen op dat moment wat er allemaal gebeurd is mét vermelding van de herstelling van de raam. Dus ik vraag of ik garantie heb op die herstelling gezien dat het een gekend probleem is en dat ik niet de volgende maand nog eens moet dokken voor dezelfde herstelling. Laconiek krijg ik daar het antwoord, "maar mijnheer wij hebben het niet eens aangerekend". Dit is gevaarlijk dit wil waarschijnlijk zeggen dat ze daar vijf minuten naar gekeken hebben en dat het misschien toen wel werkte, op het zicht merk ik ook niet dat er iets aan veranderd is, nu het werkt wel momenteel dus fingers crossed. Maar aangezien ze het niet aangerekend hebben kan ik nadien ook niet terug gaan indien het weer niet werkt, slimme zet natuurlijk van hen. Trouwens ze bekeken mij daar scheef omdat ik vroeg of ik daar garantie op had, serieus.

Eindprijs: 800 euro voor een klein onderhoud, silent blocks achteraan en nieuwe remschijven rondom. Redelijk prijzig eerlijk gezegd zeker als je weet dat ik uitdrukkelijk een klein onderhoud heb gevraagd en dat in het onderhoudsboekje een groot onderhoud staat aangestipt. Omgerekend vraagt men 75 euro per uur uurloon daar, dus echt wel overdreven.

Oh ja voor 800 euro verwacht ik ten minste een drankje tijdens het wachten, maar niets van dat, enkel een opdringerige verkoper die dacht vlug even een bluemotion te verkopen aan mij. En na controle van het oliepeil blijkt dat het over het maximum zit dus ga dat ook nog moeten zelf in orde brengen. Net als het koelvloeistof staat over het maximum, die dingen staan daar toch op voor een reden.
                              buiten die zaken van oliepeil en koelvoeistof -> je bent een zeveraar.

Uw raam is gemaakt voor niets, dus wat zit je dan te zeiken? Wacht toch liever eerst eens af tot het MISSCHIEN alsnog kapot gaat.

En wat kak je over de eindprijs? Ze hebben je gebeld of ze het mogen doen. Bij ons is het ook steeds dat voorstellen, en indien de klant erachter vraagt wordt gezegd hoeveel die komende zaken kosten. Iets wat jij wss niet gedaan hebt.
                              75€ uurloon is veel ja, maar dat weet je op voorhand want staat ongetwijfeld geafficheerd.

slechts mijn mening hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                buiten die zaken van oliepeil en koelvoeistof -> je bent een zeveraar.

Uw raam is gemaakt voor niets, dus wat zit je dan te zeiken? Wacht toch liever eerst eens af tot het MISSCHIEN alsnog kapot gaat.

En wat kak je over de eindprijs? Ze hebben je gebeld of ze het mogen doen. Bij ons is het ook steeds dat voorstellen, en indien de klant erachter vraagt wordt gezegd hoeveel die komende zaken kosten. Iets wat jij wss niet gedaan hebt.
                                75€ uurloon is veel ja, maar dat weet je op voorhand want staat ongetwijfeld geafficheerd.

slechts mijn mening hé
                                Als je naar een VW-dealer gaat kan je zo'n bedragen verwachten. Wees blij dat je het uurlon van Nederland of Engeland nog niet moet betalen.

Ik geef Avantus ook wel gelijk. Je kon het ook allemaal laten uitvoeren bij Midas of consoorten als je wou... Vergeet ook eens niet dat de bedoeling van een bedrijf is om winst te maken en dus geld te verdienen. Het is geen liefdadigheidsinstelling. (misbruik moeten ze ook niet doen, dat wel)

Je kan al bij al goed stellen dat je goed geïnformeerd bent door hen. Dat het een zure appel is om in te bijten, tja... een fiets is goedkoper é
                                Last edited by ; 17/07/2010, 18:23. Reden: Iets vergeten bij te voegen

Comment

• Garage Vanneste (Opel) Harelbeke
                                  Een maand geleden hebben we er onze 3de Opel op rij gekocht. In 15 jaar nooit problemen gehad met service of dienstverlening. Ook niet met de wagens. Onderhoud is steeds correct uitgevoerd, de prijzen zijn niet buitensporig en indien er onvoorziene kosten zijn, krijg ik een telefoontje. Sinds kort kan ik ook een afspraak voor onderhoud maken via het Internet.
                                  Bij de Corsa kreeg ik, tot en met zijn 5de levensjaar, Een heel jaar gratis pechverhelping via Opel Assistance als ik bij hun het groot onderhoud liet doen.

Comment

• Ik ben bij opel garage in bree geweest vriendelijk voor verkoop , het onderhoud alles o.k. maar krijg zoals in mijn geval de olie schakelaar defect stuk dan doen ze daar 5 maanden over voor dit te vervangen.Ze zeggen dan rij nog maar door we zoeken naar een oplossing achter 14 dagen bellen we u voor een oplossing , maar er wordt nooit gebeld.Toen ging mijn toerenteller op en neer en ze zeiden na 5 minuten gekeken te hebben nar de wagen rij maar door uw wagen is 100 % in orde na 6 maanden aan het lijntje gehouden ben ik naar andere garage gegaan in lanaken en daar hebben zijn ze nu op zoek naar het probleem.De garage in bree is groot maar geen goede service de garage in lanaken is klein maar met goede service .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door De Fille Bekijk Berichten
                                      Na even diagonaal door deze thread gelopen te zijn, valt het me op dat er precies wel altijd wat scheelt met ofwel de grote garages, ofwel de kleine garages.

Volgens mij zijn de middelgrote garages de beste

Dielis in Bornem (Audi) is er zo één, een middelgrote garage die van vader op dochter is overgegeven en de zonen zijn het zowat aan het overnemen.

Heb daar enkel m'n wagen gekocht en 1 keer binnengeweest om iet ste repareren.
                                      Na 2 dagen was m'n linkerachterremlicht gesprongen. Ik heb even gebeld om te vragen of ik er is mee kon langskomen (ja, ik wist toen nog niet echt hoe ik dat lichtblok eruit moest halen, heb het nu wel gezien, dus zal volgende keer wel lukken). Was geen enkel probleem, kon binnenkomen wanneer ik wilde en kon zelfs een vervangwagen hebben ! Uiteindelijk was dit niet eens nodig omdat het direct kon opgelost worden.
                                      Toen ik even verduidelijking wilde of ik al dan niet een roetfilter had steken, kon ik gewoon even naar de werkplaats bellen. Kreeg ik een wandelende catalogus aan de lijn die blijkbaar elke audi vanbinnen en vanbuiten kende
                                      Ben benieuwd hoe de prijzen van onderhoud enzo gaan zijn, want binnen 2000 km is het eerste nazicht aan de beurt. Misschien dat ik tegen dan anders spreek, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat ook dit correct EN vriendlijk zal afgehandeld worden. Een aanrader dus.

Ohja, een paar weken nadat ik de wagen was gaan afhalen, belde Marleen (de bazin) me op om te vragen of alles in orde was, of het vermogen goed genoeg was (grappig ), ... Na 2 maand (dag op dag) kreeg ik telefoon van één of ander bureau dat enquêtes afneemt voor Audi over de algemene tevredenheid over alles wat met de auto te maken had, van verkoop door garage tot de technische aspecten. Soort van feedback over de garage, auto en techniek dus.
                                      Qua service en technische kennis is Dielis zeker top!
                                      Hun correctheid is echter ver te zoeken: aangezien het over een leasing wagen gaat moet ik er mij niets van aantrekken, maar hieronder een paar voorbeelden:
                                      -de olie van de versnellingsbak werd veel vroeger dan noodzakelijk gewisseld (nl. al op 30.000km-boekje zegt 60.000km)
                                      -de 4 remblokken werden gewisseld op 60.000km terwijl dat totaal nog niet nodig was (zagen er ook vooraan nog piccobello uit-vriend van mij doet al 105.000km met dezelfde remblokken en heeft gelijkaardige rijstijl)
                                      -carrosserie: voor een kleine parkeerschade op de achterbumper (diepe kras) wilden ze bij Dielis de complete achterbumper vervangen; terwijl dit volgens 2 andere officiciële garages totaal totaal niet nodig was, terecht bleek achteraf.

Conclusie: Dielis=uitzuigers in mijn ogen! En waarschijnlijk dus ook voor de particluier.
                                      Ik ben er na het 60.000km onderhoud nooit meer naartoe gegaan. Tegenwoordig ga ik bij Verschaeren in Heist-op-den-Berg en ben daar zeer tevreden op alle gebied!
                                      2015 Mercedes C250 break AMG line

Comment

• bij leasing moet je toch niets van al die zaken betalen?
                                        dan zou ik juist dolgelukkig zijn dat ze alles meteen vervangen

zelf komen onze hyundai's van auto's mark (die ook opel doet) en we hebben er enkel positieve ervaringen mee
                                        de porsche komt van drogenbos, daar waren ze heel vriendelijk en tot veel in staat (qua testritten regelen op het laatste moment, enz.)
                                        in tegenstelling tot die van luik die de dag zelf een testrit afbellen omdat de wagen 'niet beschikbaar' is
                                        Last edited by ; 09/08/2010, 01:32.

Comment

• Mijn dealer (Opel ) is mij al maanden aan't beliegen en bedriegen .
                                          Tegen mij verklaarde hij te werken aan het probleem maar tegen Opel klantendienst gaat hij verklaren dat er geen probleem is !!
                                          Klantenbedrog dus !!
                                          Last edited by ; 24/08/2010, 21:56.

Comment

Working...
                                          X