Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dikke thums up voor de vlotte afhandeling van het herstel van mijn C30. Zelf bijna niks moeten doen alles ging als het ware vanzelf en 8 dagen mogen genieten van een V50 als vervangwagen.
De zaakvoerder van Reesautosport bkijkt al een paar weken met de noorderzon verdwenen. Nu heb ik daar nog wat betaalde onderdelen liggen(die ik zelf ingevoerd heb) motorkap, hoodlocks en hoodlifts,shortshifter) Alles samen toch voor rond de 2000 eurokes; Iemand een idee hoe ik terug aan mijn spullen kan geraken, heb de facturen wel maar geraak er natuurlijk niet binnen(toch niet op de legale manier)
In tegenstelling tot wat ik hier al vroeger las op het forum is het bij mij dus omgekeerd.
SUPERTEVREDEN van Monserez en HELEMAAL NIET TEVREDEN VAN DEJONCKHEERE;
Het onthaal was nul, mensen die later toekwamen werden voorgenomen omdat ze met een dikke 7 rijden en ik met een 3. Ben dan blijven wachten en dan onvriendelijk onthaald, was bijna 12u.Nooit meer dejonckheere. Ze schrijven ook met een dubbele stylo geloof ik. Want hetzelfde werk komt bij Monserez iets goedkoper uit, niet veel. Daar wel vriendelijk en huiselijk onthaal, geen nummer zoals in roeselare. Dat is mijn gevoel.
Daar zien ze mij niet meer terug allesinds. Ik voel me goed in Kortrijk en ik ben niet den enige die terugkeert van kortrijk naar roeselare en nu terug naar kortrijk. Daar maakten ze ook geen punt van.Ander nr plaatje eraan en basta.
Ik heb vandaag bestek gekregen - nuja, gekregen... er zelf weer mogen achter vragen - voor de herstelling van de Citroën C4 1.6HDI.
Defect: dichting aan injector nr3 was kapot.
Bestek: 1132 euro zonder btw
Auto is nu 3 weken binnen en ze hebben wel moeite gehad met 2 injectoren om die verwijderd te krijgen. Waarom ze trouwens al die injectoren er uit willen halen hebben is mij een compleet raadsel. Ze hadden ook gemeld dat er 1 injector kapot was. Maar dat betwijfel ik, zal wel eerder kapot gegaan zijn door hun verwijderpogingen
Auto heeft steeds op 4 cilinders gereden dus injectoren zelf waren imho nog in orde.
Maar die prijs... is dat wel normaal? Garage is een officiële concessiehouder van Citroën.
Net even gegoogled naar de gangbare prijs van een injector voor een C4: +/- €265 incl BTW
De prijs die ik verwacht is de prijs van 1 injector + werk...
1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
Vandaag nog even binnengesprongen bij Vandergucht in Halle vanwege het diesellek dat precies erger en erger wordt.
M'n baas z'n besluit omtrent het "bestek" (dat eigenlijk meer vaneerstenkeer een factuur is, maar kom) laat wat op zich wachten. Dus wou eens zien of ze niks aan dat lek konden doen.
Ik had nog geen halve zin uitgesproken tegen het hoofd van de garage daar, en hij werd al direct nijdig en snauwde mij gewoon af
Service en klantvriendelijkheid: dikke 0
1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
ik niet tevreden over Dexters Maasmechelen, auto ging altijd voor onderhoud, na een groot onderhoud, naar keuring, auto afgekeurd, lamp stondt niet goed.
terug naar Dexters, lamp af laten stellen, wat mij opnieuw berekend werdt.
Werkplaatschef was niet van plan om dit gratis te herstellen, het was toch hun fout.
Daarna nooit meer Dexters.
Garage Winters Kinrooi, na een onderhoud werdt de V riem verloren, dit hebben we bij een BMW dealer in alle vroegte op laten lossen tegen woekerprijstarief. Dus dit was eenmalig.
Bij Willems in Genk auto gekocht, bij afleveren kreeg ik de sleutels in mijn handen gedrukt, een korte uitleg , met advies dat ik het beste om de hoek kon gaan tanken, want veel verder als daar zou ik niet komen.
Terug geweest voor garnatie geval, echter de carrosserie had een lange wachttijd, waarna ik niet meer terug ben geweest.
Auto wordt nu in NL onderhouden, bij nu al de derde dealer.
Niet dat ik zo ene moeilijke ben, voor het geld dat het kost moet het gewoon af zijn,
Het onderhoud is veel te duur.
Olie die inkoop 2.5 - 3.5 € kost, krijg je voor 19.20 € berekend, voor ieder bijkomend ding wordt je apart berekend, bovenop de vastgestelde prijs van het onderhoud.prijzen excl btw
Als de verkoop verlieslatend is, moet ze niet de klant die komt voor zijn onderhoud als melkkoe gebruiken, om die verliezen te compenseren.
ik rij al enkele jaren met een BMW firmaslet en ga voor onderhoud en herstellingen bij BMW Siegfried De Mey in Maldegem, aankoop gebeurt door het werk bij Louyet in Charleroi
service: tiptop, ze weten dat ik veel km doe(85000km/jaar) en als ik bel voor een onderhoud, maken ze asap tijd voor 'm te smeren etc, bij langdurig(langer dan 4u) wordt er een vervangwagen voorzien of ze voeren me naar huis(en komen me halen, is enkel een afstand van een kleine 20km)alhoewel de leasing maar een vvw voorziet vanaf 1 dag immobiliteit(is dat nu met 1 of met 2memmen?),
al redelijk veel garantiegevallen gehad aan de auto en deze zijn zonder problemen hersteld geweest zonder morren, zelfs nadat volledige computer en sensoren van de dstc moest vervangen worden
bij schade: perfecte afspraken, auto wordt gewassen en 'gestreken' én gestofzuigd teruggegeven
iedere 2 jaar, als ik terug een nieuwe firmaslet moet bestellen, word ik uitstekend geholpen door een van de verkopers(alhoewel hij weet dat de auto in Charleroi besteld wordt) onlangs 2 offertes gekregen die ik gevraagd had om een vergelijking te kunnen maken en gratis en voor niks een 3e bijgekregen omdat die met een pakket interessanter ging zijn voor de leasing(meer opties, lager leasingbedrag)
altijd vriendelijk, (en tis nochtans maar een 318d touring die ik heb), ik mag altijd iets uit de frigo nemen om te drinken, mag altijd een praatje gaan maken met de mecaniciens over mijn circuit bmw(die elders gaat voor onderhoud wegens bij een goede vriend)
Dit is de slechtste garage dat je ook maar kan vinden , reeds 2 maal bijna bedrogen geweest waarom 2maal iedereen verdiend een tweede kan.
Een jaar terug is gaan kijken voor bmw , die verkoper lulde maar uit zijn bek hij ging de wereld verzetten voor ons tot het zo ver was, verkeerde berekening, overname ging ineens moeilijk worden kortom komen hun belofte niet na.
Nu een week terug gaan kijken voor een mini dus de verkoper zegt ik maak een prijs waar niemand aankan ik ongelooflijk blij aheum, maar de overname ,tja die prijs die ik voor ogen had was wat veel maar hij ging hem op het internet zetten en kijken , ik zeg hem ok maar aan mijn vraag prijs.wel die klojo zet gewoon mijn wagen 1000 euro goedkoper op het net dan dat ik zei dus , ik stond met mijn adv op een site en hij ook ,
Belt er een madammeke ,meneer ave oto sto op de ene site 1000 euro duurder dan op den andere kunde na zeggen wa da ge der veu vroogt.
Ne goeie raad smets blijf daar weg.
Ik heb vandaag bestek gekregen - nuja, gekregen... er zelf weer mogen achter vragen - voor de herstelling van de Citroën C4 1.6HDI.
Defect: dichting aan injector nr3 was kapot.
Bestek: 1132 euro zonder btw
Auto is nu 3 weken binnen en ze hebben wel moeite gehad met 2 injectoren om die verwijderd te krijgen. Waarom ze trouwens al die injectoren er uit willen halen hebben is mij een compleet raadsel. Ze hadden ook gemeld dat er 1 injector kapot was. Maar dat betwijfel ik, zal wel eerder kapot gegaan zijn door hun verwijderpogingen
Auto heeft steeds op 4 cilinders gereden dus injectoren zelf waren imho nog in orde.
Maar die prijs... is dat wel normaal? Garage is een officiële concessiehouder van Citroën.
Net even gegoogled naar de gangbare prijs van een injector voor een C4: +/- €265 incl BTW
De prijs die ik verwacht is de prijs van 1 injector + werk...
Hrb ik al vaak hersteld bij de PSA 1.6 bij Volvo. Je vervangt best tegelijk alle dichtingen onderaan de de injectoren,de keerrinengen in het kleppendeksel en de hoge drukleidingen. De injector zelf lijkt me niet nodig. Kan nooit zoweel kosten. Op 4 uurtjes is in orde. Zou zoiets van een dikke 500eur maximaal mogen zijn indien de injector niet kapot is
Ik heb vandaag bestek gekregen - nuja, gekregen... er zelf weer mogen achter vragen - voor de herstelling van de Citroën C4 1.6HDI.
Defect: dichting aan injector nr3 was kapot.
Bestek: 1132 euro zonder btw
Auto is nu 3 weken binnen en ze hebben wel moeite gehad met 2 injectoren om die verwijderd te krijgen. Waarom ze trouwens al die injectoren er uit willen halen hebben is mij een compleet raadsel. Ze hadden ook gemeld dat er 1 injector kapot was. Maar dat betwijfel ik, zal wel eerder kapot gegaan zijn door hun verwijderpogingen
Auto heeft steeds op 4 cilinders gereden dus injectoren zelf waren imho nog in orde.
Maar die prijs... is dat wel normaal? Garage is een officiële concessiehouder van Citroën.
Net even gegoogled naar de gangbare prijs van een injector voor een C4: +/- €265 incl BTW
De prijs die ik verwacht is de prijs van 1 injector + werk...
Mss te laat,
maar er is een toeschrift voor de dealers dat ze de injectoren van de 1.4/1.6 PSA dieselblokjes na 1500km moeten natrekken om bovenstaand euvel te voorkomen.
Ik heb op dit moment een gelijkaardig probleem aan mijn focus 1.6tdci (90pk). Hij gaat er morgen voor binnen. Kostprijs weet ik wel niet.
Ik heb vandaag bestek gekregen - nuja, gekregen... er zelf weer mogen achter vragen - voor de herstelling van de Citroën C4 1.6HDI.
Defect: dichting aan injector nr3 was kapot.
Bestek: 1132 euro zonder btw
Auto is nu 3 weken binnen en ze hebben wel moeite gehad met 2 injectoren om die verwijderd te krijgen. Waarom ze trouwens al die injectoren er uit willen halen hebben is mij een compleet raadsel. Ze hadden ook gemeld dat er 1 injector kapot was. Maar dat betwijfel ik, zal wel eerder kapot gegaan zijn door hun verwijderpogingen
Auto heeft steeds op 4 cilinders gereden dus injectoren zelf waren imho nog in orde.
Maar die prijs... is dat wel normaal? Garage is een officiële concessiehouder van Citroën.
Net even gegoogled naar de gangbare prijs van een injector voor een C4: +/- €265 incl BTW
De prijs die ik verwacht is de prijs van 1 injector + werk...
Dichting is gekend euvel. Je moet geluk hebben om ze er zonder teveel moeite uit te krijgen, want ze roesten vast. Als ze écht vast vast vast zitten is het motor eruit. Kapotte injector moet je niet persé iets van merken. Kan teveel retour zijn(mss al es startproblemen gehad?)
Soit, vraag gewoon eens achter meer uitleg alvorens direct achterdochtig te zijn
Vraag waarom die injector defect is, en dat ze je eens een bestek doormailen. Dan weet je direct hoe ze aan komen. Werkuren zullen ze sowieso ruim rekenen, omdat je op voorhand niet weet hoe 'makkelijk' ze eruit komen.
Mijn laatste ervaringen met verschillende merkdealers vertellen mij vooral dat je je dealer pas leert kennen wanneer je met een groot probleem zit ongeacht zijn reputatie.
euhm ja,afgaande op je vorige reply's enz...schrik ik daar niet van,ik kan niks slechts zeggen van deze dealer maar ik denk dat jij andere waardes of normen hebt.
Als er een advertentie van u en een advertentie van de dealer van dezelfde wagen op het internet staan, wilt dat toch zeggen dat jullie niet goed overlegd hebben...
.
Zal het toch even verduidelijken, ik ga dus voor een wagen een prijs offerte laten maken en de verkoper zegt wat heb je voor prijs in gedachte als overname, ik noem een prijs ,en hij zegt is redelijk veel maar je kan hem partikulier proberen te verkopen aan die prijs, zet hem op het net .en hij zegt daarbij ,ik (de verkoper) zal hem ook op een bepaalde site zetten voor die prijs.
Dus was er zeker overleg langs beide zeide ,als hij dan op het net komt 1000 euro goedkoper dan we hebben besproken ,vind ik dat hij niet luisterde of gewoon zijn zin door dreef , en zo behandel je geen TOEKOMSTIGE klanten ..
begrijp je een beetje mijn verontwaardiging
is dat nu zo n drama..?
dat is toch met 1 telefoontje op te lossen en t is jou auto he,je moet hem niet verkopen voor 'zijn' prijs...
Comment