Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    Dichting is gekend euvel. Je moet geluk hebben om ze er zonder teveel moeite uit te krijgen, want ze roesten vast. Als ze écht vast vast vast zitten is het motor eruit. Kapotte injector moet je niet persé iets van merken. Kan teveel retour zijn(mss al es startproblemen gehad?)

Soit, vraag gewoon eens achter meer uitleg alvorens direct achterdochtig te zijn
    Vraag waarom die injector defect is, en dat ze je eens een bestek doormailen. Dan weet je direct hoe ze aan komen. Werkuren zullen ze sowieso ruim rekenen, omdat je op voorhand niet weet hoe 'makkelijk' ze eruit komen.
    Ik heb zo nog een picasso geweten die binnenkwam waarbij je dacht dat het zo'n oude locomotief was. Zo lang hadden ze gewacht ermee! Tegen dat je dat koekebrood soms weggekapt hebt en opgekuisd kan het een eindje duren. Wees blij dat het geen 1.4 Hdi is want daarvan zitten de injectoren aan de kant van het schutbord.

De injectoren kan je inderdaad kapottrekken als je onvoorzichtig bent. Bij de C8 trek je ze zowiezo kapot als je ze er uit haalt.

De koperen ringen die vervangen worden bij herstelling zijn ook dikker waardoor je ze wel best alle vier vervangt voor een beter inspuitingsbeeld. (correct me if i'm wrong)

Het lekken van die koperen zittingen komt denk ik door teveel korte afstanden waarbij de motor constant afkoelt en opwarmt.

De stukken hiervan kosten eigenlijk niets en zijn verwaarloosbaar.

1132€ exclusief, daarvoor wil ik ze ook komen steken! Ge krijgt er een taske koffie en een koekske bij!

Comment

• reactie

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
      Vraag bij je volgende onderhoud misschien een aantal extra leestekens mee, dan komt het helemaal in orde.

Mijn broer heeft vorig jaar redelijk wat kosten gehad aan een Corsa: o.a. de schokdempers achteraan laten vervangen. Dit gebeurde bij garage Beckx in Rotselaar (na aanraden van iemand die er al jarenlang klant is).
      Dit jaar met de Corsa naar de keuring en wat bleek: één van de schokdempers achteraan lekt... vervangen my *ss ja!
      jakkekwibus,er bestaat nog zoiets als 2 jaar partswaarborg,inclusief werkuren,waarom dan niet eerst met ons contact opgenomen,alvorens deze onzin op een forum te plaatsen????
      Luc Beckx,zaakvoerder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Garage Beckx Bekijk Berichten
        jakkekwibus,er bestaat nog zoiets als 2 jaar partswaarborg,inclusief werkuren,waarom dan niet eerst met ons contact opgenomen,alvorens deze onzin op een forum te plaatsen????
        Luc Beckx,zaakvoerder

Had je hier niet op gereageerd dan had er geen haan naar gekraaid maar blijkbaar kon je het niet laten. De manier waarop je reageert toont aan dat je blijkbaar niet echt klantvriendelijk ingesteld bent. Een klant die niet tevreden is kan je beter met wat meer omzichtigheid benaderen in plaats van zijn klachten af te doen als onzin.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Had je hier niet op gereageerd dan had er geen haan naar gekraaid maar blijkbaar kon je het niet laten. De manier waarop je reageert toont aan dat je blijkbaar niet echt klantvriendelijk ingesteld bent. Een klant die niet tevreden is kan je beter met wat meer omzichtigheid benaderen in plaats van zijn klachten af te doen als onzin.

Zou ik niet durven zeggen.

Jakkekwibus claimt dat de schokdempers niet vervangen zijn maar wel aangerekend, wat op zich een zware beschuldiging is. Dus als de dealer recht in zijn schoenen staat en de schokdemper gewoon terug defect is na een jaar heeft hij wel degelijk het recht zo te reageren.

Comment

• waarom mag je als dealer zo niet reageren??? Als ze u persoonlijk aanvallen reageer je toch ook.

Comment

• wat tegengewicht van dealerkant kan inderdaad geen kwaad.

Sommigen beseffen niet wat een overdreven zinnetje hier op het forum kan betekenen naar de dealer toe.

Vanwege een klant die zeer tevreden is met zijn dealer.

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Gisteren bij Volvo Lacom langsgeweest voor offerte nieuwe bedrijfswagen.
                Twijfel tussen een A3 SB en een V50.
                Eerst offerte gemaakt en dan vroeg ik voor een testrit.
                "Geen probleem. Kan je hem maandagvoormiddag terug binnen doen? Dan krijg je hem mee voor het weekend."
                Ok!

Comment

• Is op zich al een rede om voor de V50 te kiezen hé
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Enkel krijg je er die lelijk mottige sticker mee als je er bestelt

(Zegt de kerel met Davo op de meeste van zijn BMW's )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                      Is op zich al een rede om voor de V50 te kiezen hé
                      Kwestie van klantvriendelijkheid kon het wel tellen ja . Ik ben een compleet onbekende voor hen en dan zo direct voor een gans weekend een auto meegeven.
                      Ik kom uit een Audi-nest. Daar is dat niet echt de gewoonte

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Enkel krijg je er die lelijk mottige sticker mee als je er bestelt

(Zegt de kerel met Davo op de meeste van zijn BMW's )
                      Doen ze dat altijd? Hebben ze dat niet enkel op hun eigen wagens hangen?
                      Daar zou ik wel tegen protesteren. Vind dat dat mijn zicht serieus hindert...

Comment

• Gisteravond laat nog van Peter Motor Works kunnen profiteren voor wat late night analyse van mijn stuurbekrachtingsprobleem (die is op vakantie, door blijkbaar een snelconnector die los is geraakt en bekrachtingsolie is beginnen sproeien onder de motor).

Deze ochtend naar Davo. Onaangekondigd. Direct de quick service brug op, analyse klopt, maar die dingen liggen natuurlijk niet op stock. Maar bibi moet wel nog naar Brussel. Hoewel met wat verkrachte eenden de connector terug gesloten kon worden, verkoos men liever om ipv me verder te laten rijden totdat de stukken arriveerden me op weg te sturen met een vervangwagen die spontaan geregeld werd, met de uitdrukkelijke hoop van de bediende dat de 118d hopelijk toch nog presentabel genoeg is .

118d lijkt op het eerste zicht basic, maar bezit wel bluetooth en Navi Professional.

Ge ziet van hier dat ik ooit nog Audi ga rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                          Kwestie van klantvriendelijkheid kon het wel tellen ja . Ik ben een compleet onbekende voor hen en dan zo direct voor een gans weekend een auto meegeven.
                          Ik kom uit een Audi-nest. Daar is dat niet echt de gewoonte

Doen ze dat altijd? Hebben ze dat niet enkel op hun eigen wagens hangen?
                          Daar zou ik wel tegen protesteren. Vind dat dat mijn zicht serieus hindert...
                          Kan er van meespreken, schande! Als je zo een 4-tal keer per jaar je onderhoud komt laten doen zou er al wel eens een deftige wagen ter vervanging mogen aangeboden worden zeker als je wagen je beroepsinkomen is. Straffer is nog als ie eens moet binnenkomen in garantie en je de hele dag zonder wagen zit. Ze laten je voor de vervangwagen nog betalen!
                          Ik ben van mening, wagen in onderhoud > vervangwagen van gelijkwaardig niveau terbeschikking stellen, (al dan niet)betalend. In garantie en wagen binnen > gratis gelijkwaardig vervangwagen. Het probleem is natuurlijk dat de garages zo maar geen gelijkwaardig voertuig terbeschikking hebben. Gewoonlijk krijg je bij Audi dan een polo, golf, golf-plus, met geluk een passat, allen met manu-bak wel te verstaan...
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Gisteravond laat nog van Peter Motor Works kunnen profiteren voor wat late night analyse van mijn stuurbekrachtingsprobleem (die is op vakantie, door blijkbaar een snelconnector die los is geraakt en bekrachtingsolie is beginnen sproeien onder de motor).

Deze ochtend naar Davo. Onaangekondigd. Direct de quick service brug op, analyse klopt, maar die dingen liggen natuurlijk niet op stock. Maar bibi moet wel nog naar Brussel. Hoewel met wat verkrachte eenden de connector terug gesloten kon worden, verkoos men liever om ipv me verder te laten rijden totdat de stukken arriveerden me op weg te sturen met een vervangwagen die spontaan geregeld werd, met de uitdrukkelijke hoop van de bediende dat de 118d hopelijk toch nog presentabel genoeg is .

118d lijkt op het eerste zicht basic, maar bezit wel bluetooth en Navi Professional.

Ge ziet van hier dat ik ooit nog Audi ga rijden
                            Zou ik nog met kunnen leven....

Zeg nooit, ,nooit!
                            Tot voor enkele weken zou het NOOIT in me opgekomen zijn om een BMW te kopen, bij vorige autosalons liep ik netjes rondom die hall. Nu ben ik zover dat de vervanger van de Audi A6 Quad. een Bmw zal worden...
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• ik heb zo eens in Halle een test-S60 meegekregen.
                              "jamaar, ik woon wel in West-Vlaanderen, en ik ben pas binnen drie dagen terug in Halle".
                              "Goh, ge hebt dan des te meer tijd om uw vrouw te overtuigen, we zien je wel binnen drie dagen"

(was op zoek naar opvolgende firmawagen, die in Halle aangekocht moest worden)

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• hier ook even plaatsen

ik ga er geen apart topic aan wijden ( nog niet ) maar ik wou het hier toch even kwijt .
                                Mijn vader is klant bij Claes in Tienen en heeft momenteel een R en een GL klasse lopen . De R werd reeds vorig jaar voorzien van een wintersetje en de GL gaat nu zijn eerste winter in en dus werden er eind september ( bij het uitkomen van de folder van de wintersets) een setje besteld .
                                Nu tot zover geen vuiltje aan de lucht , vorige week moest de GL toch even binnen en gingen ze de set monteren . Plots telefoon : " we zitten verveeld maar we vinden enkel de velgen terug en niet de banden ..." ja natuurlijk wij niet blij .. even duidelijk gemaakt , en dagje later hadden ze ze gevonden ( lagen verkeerd...) maar dat is nog niks .... vader gaat zijn wagen afhalen en wat blijkt , er staan niet de bestelde Michelin banden op maar Minerva toestanden ( nog nooit van gehoord en made in Russia ) Hij komt thuis en belt daarover met de dealer ..." o ja goed , dan zullen we de prijs aanpassen ..." ... tot daar zou mijn vader misschien nog kunnen volgen ( bij gebrek aan andere) maar dan ga ik naar de maten kijken en blijken die kutdingen ook nog eens een verkeerde maat te hebben ( de maat van de ML en R 255/50/19)
                                De juiste maat is 265/55/19..dus dat komt helemaal niet overeen ... en als het zo simpel zou zijn dan konden we de winterset van de R ook wel even over steken gedurende die 14 dagen dat vader ermee gaat skieen ...

Nu ben ik direkt op internet beginnen zoeken en heb vrij snel nog twee merken gevonden die volgens de stocklist op voorraad zouden zijn ..
                                nu heb ik zojuist de links doorgepast naar de verkoper ( want vader wil er niet voor rondrijden en vind dat dat de taak is van de dealer !)
                                en ik vind ook wel dat hij daar gelijk in heeft , enkel twijfel ik eraan of het dan wel in orde gaat komen ..

dus nu wachten we af ...benieuwd eigenlijk wel dat als we niks moesten hebben gezegd , welke prijs ze dan zouden gefactureerd hebben ( de setprijs met de michelin banden op??!!)

ik vind dit dus "niet" kunnen !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                  hier ook even plaatsen

ik ga er geen apart topic aan wijden ( nog niet ) maar ik wou het hier toch even kwijt .
                                  Mijn vader is klant bij Claes in Tienen en heeft momenteel een R en een GL klasse lopen . De R werd reeds vorig jaar voorzien van een wintersetje en de GL gaat nu zijn eerste winter in en dus werden er eind september ( bij het uitkomen van de folder van de wintersets) een setje besteld .
                                  Nu tot zover geen vuiltje aan de lucht , vorige week moest de GL toch even binnen en gingen ze de set monteren . Plots telefoon : " we zitten verveeld maar we vinden enkel de velgen terug en niet de banden ..." ja natuurlijk wij niet blij .. even duidelijk gemaakt , en dagje later hadden ze ze gevonden ( lagen verkeerd...) maar dat is nog niks .... vader gaat zijn wagen afhalen en wat blijkt , er staan niet de bestelde Michelin banden op maar Minerva toestanden ( nog nooit van gehoord en made in Russia ) Hij komt thuis en belt daarover met de dealer ..." o ja goed , dan zullen we de prijs aanpassen ..." ... tot daar zou mijn vader misschien nog kunnen volgen ( bij gebrek aan andere) maar dan ga ik naar de maten kijken en blijken die kutdingen ook nog eens een verkeerde maat te hebben ( de maat van de ML en R 255/50/19)
                                  De juiste maat is 265/55/19..dus dat komt helemaal niet overeen ... en als het zo simpel zou zijn dan konden we de winterset van de R ook wel even over steken gedurende die 14 dagen dat vader ermee gaat skieen ...

Nu ben ik direkt op internet beginnen zoeken en heb vrij snel nog twee merken gevonden die volgens de stocklist op voorraad zouden zijn ..
                                  nu heb ik zojuist de links doorgepast naar de verkoper ( want vader wil er niet voor rondrijden en vind dat dat de taak is van de dealer !)
                                  en ik vind ook wel dat hij daar gelijk in heeft , enkel twijfel ik eraan of het dan wel in orde gaat komen ..

dus nu wachten we af ...benieuwd eigenlijk wel dat als we niks moesten hebben gezegd , welke prijs ze dan zouden gefactureerd hebben ( de setprijs met de michelin banden op??!!)

ik vind dit dus "niet" kunnen !!!
                                  Minerva nog nooit van gehoord? Toch al wel de vrachtwagens ervan zien rondrijden? HIer in de regio kom je die in iedergeval dikwijls tegen. Dacht dat dit het huismerk van Deldo in de haven en vroeger op de slachthuislaan was. Tja het bandenwereldje hé.....

Maar waarom banden van de garage, had je geen andere mogelijkheid?

Zij proberen hé, zich van de onnozele houden is gemakkelijk natuurlijk.

Comment

• Ik vraag me toch altijd af wat zo een dealer er aan denkt te winnen door een goed spenderende klant een kloot af te trekken.

@El Greco,

In vergelijking met een Z4M is een 118d maar een tam beestje natuurlijk, maar 1) het is al gene MINI, en 2) net tevoren was het geroezemoes dat ze geen vervangwagens meer hadden. Als ze me dan niet in een E46 3-reeks steken maar een 118d met navigatie, bluetooth, cruise control en lichtpakket, ben ik een blije Willy. Ik moest overigens op straat parkeren in Brussel en daar ben je met een boot als een 5 of 7 toch niks mee .

138000km, pre-facelift, maar ik zou in een oogwenk zo een modelleke met die kilometrage in Duitsland halen met 120d motor en sportstoelekes, als ik nood had aan ander zuinig en vlot vervoer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Ik vraag me toch altijd af wat zo een dealer er aan denkt te winnen door een goed spenderende klant een kloot af te trekken.
                                      Snel binnen zijn...
                                      En misschien proberen ze zo wel de financiële kost - van de eisen die constructeurs stellen kwa showroom en drgl - te recupereren...
                                      Is een gebrek aan lange termijn denken. 1 keer dik aanrekenen en klant is weg. Telkens normaal aanrekenen en normale/goeie service, klant komt telkens terug. Jammer dat constructeurs op dat vlak geen controles doen, zou het beeld van het merk naar de buitenwereld wel omhoogkrikken. En de dealers die overdrijven d'er tussen uit halen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichten
                                        Snel binnen zijn...
                                        Dat betwijfel ik dus. De marge op auto's is al niet vet (iedereen zaagt tegenwoordig als ie geen 10% korting krijgt) en als je chinese banden onder een R of GL steekt en ze dan ook aan chinese prijzen aanrekent, zal je marge nu ook niet in de duizenden euro's lopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichten
                                          Jammer dat constructeurs op dat vlak geen controles doen, zou het beeld van het merk naar de buitenwereld wel omhoogkrikken. En de dealers die overdrijven d'er tussen uit halen.
                                          Dat doen ze dus wel bij sommige dealers. Ik werd ooit eens opgebeld door een extern bureau nadat ik mijn wagen bij een officiële merkverdeler had binnen gedaan. Heb daar eens mooi mijn mening kunnen zeggen.

Comment

Working...
                                          X