Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
    Heb jij iets tegen m'n werkoutfit, Loosveld?
    Ik ken er die rijker geworden zijn met hun stalen tippen dan met hun stalen pak
    nee hoor Stef Anus, ik heb niets tegen je werkoutfit, de plaatselijke Audi-boer hoogst waarschijnlijk wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
      nee hoor Stef Anus, ik heb niets tegen je werkoutfit, de plaatselijke Audi-boer hoogst waarschijnlijk wel.
      't gros van de plaatselijke audi-boeren weten amper dat de tweede wereldoorlog al een tijdje gedaan is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FC Bourges
        Eén woord..... een dikkenekken garage ten voeten uit Jorssen Wilrijk echt triestig,ge komt daar toe de zaterdag in de showroom voor info en ze bekijken je daar met ne neir van hier tot hinder niet te doen!Ik zou daar persoonlijk nooit kopen!
        Ik heb dat toch helemaal anders ervaren. Meer nog, ik ben zelden zo goed ontvangen geweest bij een autodealer als daar (en het was 'maar' voor een 118d). Aanvraag voor een testrit gedaan, zo geregeld, mocht hem de ganse middag meehebben. Kom binnen, direct drankje, jonge kerel mee om uitleg te geven over de wagen (goed gedaan trouwens). Nadien terug, onmiddellijk vragen of alles goed was, offerte laten opstellen (ook weer goed). Daarna nog naar de werkplaats meegenomen om de sportzetels te kunnen testen bij een wagen die klaar stond om geleverd te worden. Dit was trouwens ook op een zaterdagmiddag (en het was ook druk).

Het helpt natuurlijk dat het voor een bedrijfswagen is en dat ze weten dat je echt een potentiële koper bent, maar dan nog vond ik het knap. Het was de beste behandeling van alle garages waar ik gaan testrijden ben (Alfa, Volvo, BMW, Mercedes, Ford).

Verder kan ik over garages het volgende zeggen:

Renault Roeselare (aan de veiling): Verregaande incompetentie is de enige constante daar. Maar ze maken wel mooie prijzen.

Alfa Romeo Cornette, Roeselare: Is blijkbaar geen dealer meer (nu Plancke), maar ik was er wel tevreden over. Klein en dus persoonlijke aanpak. Echter, wagen (147) was probleemloos dus een echte test is er nooit geweest.

BMW Eddy Wyffels, Roeselare: Altijd tevreden over geweest, ouders zijn er met hun 525tds 10 jaar op onderhoud gegaan (na aankoop als halbesjahrwagen). Ook geen officiële dealer voor zover ik begrepen heb, maar wel een goeie garage dus.

Ford CEGEAC, Schaarbeek: Vond 'k een vreselijke garage. Om te beginnen is voor de helft van het personeel Nederlands spreken precies een marteling. In het algemeen is men weinig beleefd, kreeg ik *** vervangwagens mee (een Fusion zonder airco midden in de zomer voor 2 weken!) en had 'k in het algemeen (meer dan ooit elders) het gevoel behandeld te worden als een nummer. Komt erbij dat de garage de uitstraling van een blok Sovietappartementen heeft. Nooit meer, gelukkig.

Alfa Romeo Festraets, Mechelen: Eén keer op onderhoud geweest en ze waren zeer behulpzaam. Overweeg om daar terug te gaan met mijn nieuwe (hoewel hij niet van daar komt - leasewagen), gezien ik toch in Mechelen woon nu.

Volvo Lacom Brussel: Testrit gedaan. Niets bijzonder op te merken, maar ook niets speciaal.

Mercedes Europa Brussel: Voor één of andere reden hebben ze mij toch hun A en B meegegeven voor een testrit (was maar voor de fun, dat waren geen kanshebbers), maar het was precies maar met weinig enthousiasme. Niet onvriendelijk, maar ze geven je duidelijk het gevoel van 'meneer komt maar voor een kale A/B 180 CDI'.

Alfa Romeo Mertens, Wolvertem: Huidige dealer. In het algemeen tevreden over, maar nu is er een probleempje aan de wagen en het verhelpen hiervan verloopt eerder moeizaam. Ze erkennen het wel, da's al iets, maar het herstellen loopt minder makkelijk. Straks voor de 3e keer binnen. Ze zijn echter wel vriendelijk, Stefaan Mertens lijkt mij best geïnteresseerd in zijn 'product' en de vervangwagens (bij die 2 pogingen tot herstelling) zijn altijd fatsoenlijk (147). Misschien eens een Brera meegeven, dan zal ik wat meer reclame maken .

Comment

• Iemand ervaring met Audi Declerck Gent?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrTC
            Alfa Romeo Festraets, Mechelen: Eén keer op onderhoud geweest en ze waren zeer behulpzaam. Overweeg om daar terug te gaan met mijn nieuwe (hoewel hij niet van daar komt - leasewagen), gezien ik toch in Mechelen woon nu.
            Ik ben daar vorig jaar geweest om de 159 te testrijden. Ze waren zeer vriendelijk, maar dat verkoopstertje (redhead) leek me toch niet echt op de hoogte.
            Last edited by ; 28/09/2006, 12:16.

Comment

• BELAUTO (Suzuki, 2640 Mortsel)

Enorm goede service. Zeer vriendelijk, correcte prijzen onderhoud, geen onnodige kosten. Wagen testen, advies, ... met de glimlach!

Aanrader!

THUY (Volkswagen, 2100 Deurne)

Onbeschoft en onprofessioneel! Je krijgt je wagen in slechtere staat terug dan je hem inleverde. (Ik verwijs hierbij naar een ander topic waarin ik mijn verhaal deed)
              En bovendien krijg je botte antwoorden als je terecht klaagt wegens hun fouten. (Radio los laten hangen, interieur vol vlekken, krassen op deur, open breekmes in de zetel, ... )

Die zien mij nooit terug!

Comment

• topic een beetje uit het oog verloren, toch even kort dan maar mijn ervaringen:
                vw garage coloma (mechelen) - gemengde gevoelens, eerder negatief dan positief. wel van collega's veel negatiefs gehoord zoals extra veel kilometers gereden met een wagen terwijl die juist maar een kleine beurt nodig had.
                vw garage antoine (st pieters leeuw)- ik herken het verhaal van te moeten wachten om uwe sleutel af te geven, verder niks op aan te merken, alleen ook 1x mijn beklag gemaakt over feit dat mijn autoradio compleet ontregeld was nadat de wagen was binnen geweest.
                nu ga ik met de audi naar d'ieteren drogenbos - allee ja, nog maar 2 keer heel kort geweest en tot nu toe wel content, nog iemand hier ervaringen mee ?
                4 rings driver

Comment

• Vandaag iets gehoord van een vriendin van me

Haar broer rijdt met een bmw, en er was een of ander probleem met de motor dus moest hij z'n auto binnen steken bij daeninck in latem. Het ging wel even duren zeiden ze hem daar maar hun mechaniekers gingen hun best doen om de auto asap klaar te hebben.
                  Die gast heeft een gepersonaliseerde nummerplaat dus tamelijk herkenbaar voor z'n vrienden. Een ervan woont in de buurt van Zelzate en moest quasi elke dag voorbij zo'n typische louche garage zoals die van ddt uit de kampioenen passeren. Guess what, z'n auto stond bij die garagist/bricoleur om hem te laten maken

Natuurlijk belt ie direct de broer op om dat te zeggen. Hij en z'n pa zijn direct naar daar gereden alwaar den auto in feite gewoon op den hof stond zonder dat er al iets aan gebeurd was en ze zijn zonder iets te zeggen voortgereden bij die bricoleur. (met de 2e sleutel)

Natuurlijk grote paniek bij daeninck.
                  Hoe het dan afgelopen is weet ik niet want ik moest naar de les, zal het asap eens vragen en hier posten!

Comment

• Uh

schandalig dat ze zoiets zelfs maar proberen .. het lef
                    met zo'n opvallende auto komt dat toch uit ... er zal altijd wel iemand zijn die het gezien heeft
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• wel goede reactie van de eigenaar!

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ik ben benieuwd hoe dat afgelopen is

Comment

• Ha, ik ben benieuwd hoe dat afgelopen is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb
                            Ha, ik ben benieuwd hoe dat afgelopen is
                            Ik ook! Vrijdag zie ik haar wss weer!
                            Maar tis nog maar onlangs gebeurd, dus tis nog niet afgelopen denk ik

Comment

• En weet de garage nu al dat zij om die wagen zijn geweest?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                                Mijn pa is daar een jaar terug gaan informeren voor een Merc B, die verkoper geeft ne helen uitleg en mijn pa vindt het toch maar niks ... Hij vraagt wat uitleg over de 'nieuwe' ML waarop de verkoper repliceert "jamaar meneer, als u komt kijken voor een B kunt u toch zeker geen ML betalen hoor"

spijjjjjjjjjjtig want de ML was naast de X3 toch wel een goeie kanshebber
                                Zoiets zeg je toch nooit tegen een potentiële klant! Wat een onbeleefdheid!

Comment

• Effe uppen dit topic omdat de discussie die ontstaan was op het VW arrogant topic door de mods naar hier is verbannen... en ik het wel interessant vind

mijn ervaring

Novoto Vanneste - alfa - Harelbeke (beperkt gebruik van gemaakt)
                                  Verkoop: super, zeer behulpzaam, professioneel en geen gezeik mbt testritten.
                                  Naverkoop; Zelf nooit iets ondervonden van slechte service maar mensen met bedrijfswagens klagen steen en been (misschien een bewuste strategie om fleet slechter te behandelen?)

Vanderheeren - peugeot - Kortrijk (veel gebruik van gemaakt)
                                  Typisch familiebedrijf, patron staat tegelijk in de werkplaats als de showroom
                                  Verkoop: no-nonsense en zeer vriendelijk, gekend voor zijn jonge directiewagens
                                  Naverkoop: uitmuntend en goedkoop

Vandenborre - mazda - kuurne (mijn vrouw gaat er al gans haar leven)
                                  Familiebedrijf maar minder typisch.
                                  Verkoop: ze zullen niet zelf naar u toekomen, zijn wel vriendelijk maar geen klant-is-koning gevoel
                                  Naverkoop: uitmuntend, vlug maar prijzig

Novabil - volvo - kuurne (ga er zelf gedurende drie jaar and counting)
                                  Verkoop: in mijn opinie erg vriendelijk en correct, maar niet snel testrit of korting
                                  Naverkoop: uitmuntend, vlug en professioneel geholpen aan zeer scherpe prijzen.

Feel free to disagree.

Comment

• Ik ben echt niet tevreden over de na-service van Centrauto Deurne... Ik heb een tijdje geleden een topic geopend omtrent een goede BMW garage in Antwerpen en der is eigenlijk niet echt een goed antwoord op gekomen...

Dus. Moest er iemand echt een goede BMW garage weten in Antwerpen?! Let me know

Ik wil hiermee geen pijlen schieten naar de verkoop van Centrauto! Die is echter fenomenaal! Alles zoals het hoort. Meteen ontvangen en correct. Steeds zoals het moet. Als ik bij Centrautro ben dan ga ik geregeld de showroom binnen. En keer op keer word ik binnen de 5 minuten aangesproken of ze kunnen helpen. Echt super!

Het is het onderhoud en echte na service die de deur dicht doen...

Comment

• als ze geld uit je zakken kunnen peuteren, zijn ze er toch allemaal als de kippen bij?

Comment

• Om even verder te gaan over VW

Het is inderdaad totaal uitéénlopend hoe die aanpak is van garage tot garage... Ik heb echter ook slechte ervaringen met de VW verkoopsafdeling.

Toen de nieuwe Golf uitkwam (V) zijn wij bij een VW garage geweest in Wommelgem. We komen toe... Komt er vanachter de toog zo'n küttelikker al keffent af... En dit zet z'n bietertjes meteen in m'n schoen... Leuk... Al een geluk dat ik een dierevriend ben! Na de gehele toonzaal te hebben afgelopen met die rat aan m'n schoen vond ik het genoeg en heb ik de hond in kwestie in een verkoperskotje van m'n schoen gehaald. In dat hokje zat weldegelijk een verkoper... Heb de deur dichtgedaan en weg was 'ie...

Althans dat dacht ik!

Nog geen minuut later kwam dat keuteltje al terug vanachter de toog al keffent af... En hupsa... terug in m'n schoen...

Ik heb toen vriendelijk gevraagd om dat beestje bij te houden aan die verkoper...

Dan heeft het nog zo'n 20 minuten geduurd eer diezelfde verkoper op ons af is gekomen...
                                        Eindelijk kan ik zeggen dat we intresse hebben in een Golf. Ah ja... Zegt de verkoper. en stapt naar een Golf. Eens aankomend. Voila, dit is er één...

Oké...

en dat is het...?

Mja... Dan even dat kotje mee in. En wat wilt u van opties?!

Euhm... Wat kan ik zoal krijgen van opties...?

Hier... een boekje. Kom maar eens terug.

Mooi...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                          als ze geld uit je zakken kunnen peuteren, zijn ze er toch allemaal als de kippen bij?
                                          Inderdaad!

Maar ze beseffen blijkbaar niet dat ze geld laten liggen door een niet correcte na-service. En daar bij Centrauto kan ik al wel wat vertellen... Ik begin er niet aan om dit te posten... Het is zoveel.

Comment

Working...
                                          X