Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW-Audi Smets Bilzen

Ik rij zelf met een Golf en ik heb jammer genoeg enkele slechte ervaringen met mijn VW-dealer Smets in Bilzen.

Toen ik de wagen bij aankoop ging afhalen vorig jaar in december, merkte ik bij het buitenrijden van de garage, dat er een barst was, horizontaal over 3/4e van de voorruit. Je gaat mij toch niet vertellen dat niemand dat gezien heeft in de garage?
    Na wat gezeur van de garage zelf, is de ruit toch volledig vervangen geweest onder garantie. En dan bekijkt men je alsof je zelf met een steen je ruit hebt ingegooid.

Mijn dakrail was losgekomen en stak voor een deel naar buiten. Het is een kunststofdeel, dat met lijm of siliconen wordt bevestigd in het gootje op het dak. Ik vroeg om dit te laten vastmaken. Wat doet men in de garage? Men legt dit deel er gewoon terug in, en klopt er eens met een hamer of weet ik veel wat op. Lijmen, neen meneer. Toen ik mijn wagen enkele dagen later afwaste, stak het onding gewoon terug naar buiten. Niet vastlijmd dus.

Er ging een rood lampje flikkeren op het dashboard, op het moment dat ik terugkwam van een avondje uit. En dan begin je toch wel even te zweten (ik had het nog nooit eerder gezien). Na het boekje eens bekeken te hebben, bleek het om het lampje van de remvloeistof te gaan. Het boekje vermeldde dat de remvloeistof bijna op was, en dat je naar de garage moest gaan. Zo gezegd, zo gedaan, ik maak een afspraak bij mijn dealer, en ze kijken de remmen na. Resultaat: "De remmen zijn nog goed meneer, we hebben wat remolie bijgedaan". Na 2 weken ging het lampje opnieuw flikkeren...

Mijn ophanging maakte een vreselijk piepend geluid, bij het rijden over kasseien. Ik vraag om mijn ophanging eens na te kijken. Deze werd gesmeerd, maar hij piept nog steeds...

Eén koordje van mijn hoedenplank was stuk. Ik vraag om er eens naar te kijken. Uiteindelijk zegt de vrouw achter de balie dat het niet gemaakt is, omdat ze niet wisten hoe ze dat koordsysteem konden losmaken, zonder de hoedenplank al dan niet helemaal te vervangen (er staken 2 boxen in). Resultaat: hoedenplank nog steeds niet gemaakt...

Laatst kijk ik even onder de motorkap (ik weet al niet meer waarvoor), en opeens zie ik dat mijn oliepeilstok gewoon weg is (!) . Vermits ik bijna nooit onder de motorkap kom, is de mecanicien die de vorige keer gewoon vergeten terug erin te steken! Moet ik dan de volgende keer betalen daarvoor? Wtf?

Van al die dingen bij elkaar krijg ik het stilaan op mijn zenuwen. Mijn wagen gaat nu donderdag binnen voor nazicht voor de keuring, en ik heb alles eens netjes op papier gezet. Als het nu niet fatsoenlijk gedaan wordt, dan overweeg ik om naar een andere garage te stappen... Je kan toch ook niet blijven teruggaan, en blijven afspraken maken voor stomme onbenulligheden die men vergeten is?

Mijn vader gaat met zijn Audi ook bij Smets. Hij had gevraagd om het vervelende piepende geluidje (dat afgaat wanneer je je gordel niet aanhebt) uit te zetten. Dit gaat niet via het MMI, dus moest het wel via de computer gebeuren... Er was geen mecanicien voor handen die dag, die dit kon, dus is het probleem niet opgelost.

Je krijgt je wagen dan ook nog terug met de stoel helemaal naar achteren geschoven, de spiegels staan helemaal verkeerd, vuile voetsporen op de vloermatten... Ok, ik weet het, het zijn misschien onbenulligheden, maar bij een garage met een goede service let men hierop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
      Novabil - volvo - kuurne (ga er zelf gedurende drie jaar and counting)
      Verkoop: in mijn opinie erg vriendelijk en correct, maar niet snel testrit of korting

Ik weet niet of ze er nu nog werkt, maar 2.5j geleden was er daar wel een ferme blonde een verkoopster, en ze kende haar gamma! UI-TER-AARD zeer aangenaam

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Automobilia Zarren - update:

een paar maand geleden kom ik binnen en zeg aan de verkoper:
        "P., ik wil max xxxx€ uitgeven, en een betrouwbare auto, kleur, uitrusting en al de rest spelen geen rol. Hij moet betrouwbaar zijn. Diesel of LPG, automaat mag absoluut".
        Hij verzekerde me dat ik me er verder niet moest mee bezighouden, dat ze wel iets op oog hadden al, maar ze moesten de beslissing van de verkoper nog afwachten. Wel duidelijk afgesproken dat ik niks meer ging zoeken, dat zij het gingen doen.
        En vrijdag de 24e wordt hij geleverd; een nieuwe occasie.
        Ik vroeg er opnieuw een originele bigfront radio bij (die tweedehands toch al gauw 200€ kost) en deze werd zonder probleem gratis geplaatst.

Gisteren mijn aanvraag tot inschrijving van een voertuig gaan ophalen, hij stond daar al in de garage te wachten op mij, volledig in orde gezet en met een jaartje garantie. En effectief, de bigfront erin.

Ik passeerde dus in de werkplaats (rond 17:30), en ALLE garagisten, zonder uitzondering, zeiden niet gewoon goedeavond als ik voortging, maar een vriendelijke en welgemeende "salu éé". Nogthans stond ik daar met deftige kleren aan waar sommige andere garagisten afstand mee zouden voelen. Daar gelukkig niet.
        Op naar onze 5e Volvo in deze garage!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• als ik hier sommige verhalen lees leven wij in belgie blijkbaar bij sommige merken nog met een kastensysteem

ik heb zelf eigelijk nooit ergens slechte ervaringen gehad, ik vond het overal te duur

(alleen dat grote garages minder in het zwart kunnen en sneller vervangen...ook mss omdat ze weten dat binnekort de autopass realiteit wordt)

Comment

• en over dat wachten in de toonzaal, wtf ?
            als ik verliefd zit ik er 1...niet mee om ff te kwijlen zonder te worren lastiggevellan door die meestal veel te blitse in het pak verkoper

2 als ik echt verliefd ben mag hij me 25 min laten staan wachten ik koop toch als hij goedkooper is dan de andere

Comment

• Correct, maar áls je dan al een vraag hebt, dan moet je wel zo snel mogelijk geholpen kunnen worden, vind ik. Doorgaans heb ik er ook geen problemen mee om een half uur ongestuurd in een showroom rond de lopen, en een auto op m'n eentje, rustig en ongestoord, te kunnen bekijken en proefzitten ... maar als ik vragen heb, of wat dan ook, dan wil ik die wel kwijt kunnen.

En m'n ervaring met een aantal VAG-dealers is op dat vlak ook helemaal niet positief. De VAG-dealer in Ingelmunster : rampzalig (ik heb er al meermaals meer dan een kwartier in de showroom rondgelopen, zonder dat ook maar iémand kwam kijken, er was niemand aanwezig), al deden ze niet moeilijk voor de testritten met de GTI (de standaard 3-deurs van pa Maes, en daarna de gechipte 5-deurs van Ruben). Toen ik echter meer info vroeg over de R32, kreeg ik een ijskoud "Daar heeft niemand in België interesse naar, die auto vindt hier geen klanten. Daar ben je toch niet in geïnteresseerd?". Tsjah.

Idem bij de grote VAG-dealer in Latem. Vroeger was dat 'n BMW-dealer, maar is om wille van nevenimportpraktijken de concessie afgenomen (en aan een nieuweling doorgegeven, nl. Peter Daeninck). De eigenaars zijn, als ik me niet vergis, echter nog altijd dezelfde ... en dat zou een indicatie kunnen zijn. En tot nu toe waren m'n ervaringen daar ook zo : koud, afstandelijk, ongeïnteresseerd. Alsof ze geen auto willen verkopen.

Eerlijk gezegd : als ik zie op wat voor 'n koude manier D'Ieteren zaken doet, dan ik het naar mijn mening niet meer dan normaal dat die kille ingesteldheid afstraalt op de verkopers in de showrooms.

Heel goeie ervaringen heb ik met de Mercedes-dealer in Latem, met de BMW-concessies in Kortrijk, Roeselare, Tielt en Brugge, en met de oudste nog bestaande Alfa Romeo dealer ter wereld (Van Steenkiste, Gent nu Drongen).

- edit -

Ook bij Caudron in Aalst (Alfa Romeo) was er een uiterst vriendelijke verkoper die tot na sluitingsuur tijd voor me maakte. Eigenlijk gewoon een babbel, terwijl we een paar sigaretten aan 't roken waren. ... En nu ik eraan denk : eigenlijk ben ik bij zowat alle Alfa-Romeo dealers op erg ordentelijke manier ontvangen en bediend geweest, ook in Kortrijk en in Roeselare.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                Ik weet niet of ze er nu nog werkt, maar 2.5j geleden was er daar wel een ferme blonde een verkoopster, en ze kende haar gamma! UI-TER-AARD zeer aangenaam
                Héhé, ons Pamela, jazeker, daar nog steeds te bewonderen mijn vriend

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  en over dat wachten in de toonzaal, wtf ?
                  als ik verliefd zit ik er 1...niet mee om ff te kwijlen zonder te worren lastiggevellan door die meestal veel te blitse in het pak verkoper

2 als ik echt verliefd ben mag hij me 25 min laten staan wachten ik koop toch als hij goedkooper is dan de andere
                  Mja...

Er is een verschil tussen kwijlen op een tentoongesteld voertuig uit de showroom of er staan (al rondjes draaiend met je voet en stil fluitend en in de lucht gapend) geelogen... Als je die laatste houding reeds 15 min. hebt aangehouden wil je weldegelijk een verkoper zien...

En bij je puntje 2 staat je besluit blijkbaar vast en weet je wat je wil. Ik kon toen van elk merk klant worden. Dat maakte toen niet zoveel uit. (nu weet ik beter wat ik wil en weet ik ook beter wat mister wallet aankan)

Comment

• A&P Cars Houthalen: Hyundai dealer en Saab Service Point.

Geen klagen over. Is een simpele volkse garage waar je terecht kan voor je problemen. Ze helpen je daar graag verder. Werken ook maar 3 mensen. De baas is de eigenaar samen met zijn vrouw die de bureau doet en dan nog een hulp. Toni (de baas) is een echte Saab freak en kent zijn vak dan ook perfect. Doet veel tuning (motorisch) voor Saab (Maptun en Speedparts) en trekt zelfs volk uit Nederland. Zijn zelfs mensen die uit Nederland komen gewoon voor onderhoud... Soms moet je wel wat gedild hebben want het is er soms de zoete inval... Is niet zo erg want dan ga je gewoon wat geilen op zijn +450pk sterke 9-3 cabrio

Ik heb er nooit problemen gehad. Ze doen wat je vraagt en niet meer of niet minder. De prijzen zijn ook schappelijk (tov dealer). Ook door zelf aan je auto te werken en daar je stukken te kopen wordt je niet scheef bekeken.

Het is ook een LPG installateur en mijn broer en pa gaan er ook voor hun LPG toestanden.
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                      Héhé, ons Pamela, jazeker, daar nog steeds te bewonderen mijn vriend
                      jeuj!!!
                      maar jammer genoeg ben ik zeer tevreden van mijn eigen dealer
                      daarvoor alleen verandert ge niet he.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Landrover Hasselt :

-Eventjes snel kijken zodat je tenminste meer zekerheid hebt over wat aan je auto scheelt ( en of het niet gevaarlijk is om er mee verder te rijden ) zit er niet in, dan moet je maar wachten tot de dag van je afspraak.

-Die afspraak gaat meestal gepaard met lange wachttijden.

-3 keer is onze auto daar 'herstelt', 3 keer kregen we hem terug met ofwel een verkeerde herstelling ofwel gewoon iets anders dat stuk was...

bv.:

- airco stuk ==> herstelt ( werkt nog niet ) blijkt de ventilator fout geinstalleerd en bijgevolg in de verkeerde richting te blazen.

-koppeling leverde geen tegendruk meer, laten maken incl. gepeperde factuur, 3 weken later opnieuw vantzelfde...

-koppeling versleten: andere gestoken, maar het vermogen leek precies fel vermindert, was de luchtmassameter "plots" stuk ( wat ervoor niet het geval was )

Nu zijn we uiteindelijk maar gewoon naar onze bmw garage gegaan ... ( ligt een bmw motor in ) en nu hebben we van niks nog problemen ondervonden ...

Conclussie: ONZE ervaring: slechte service en nog veel slechtere techniekers !!! Wij gaan er in ieder geval nooit meer terug ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door StreetRod Bekijk Berichten
                          Landrover Hasselt :

-Eventjes snel kijken zodat je tenminste meer zekerheid hebt over wat aan je auto scheelt ( en of het niet gevaarlijk is om er mee verder te rijden ) zit er niet in, dan moet je maar wachten tot de dag van je afspraak.

-Die afspraak gaat meestal gepaard met lange wachttijden.

-3 keer is onze auto daar 'herstelt', 3 keer kregen we hem terug met ofwel een verkeerde herstelling ofwel gewoon iets anders dat stuk was...

bv.:

- airco stuk ==> herstelt ( werkt nog niet ) blijkt de ventilator fout geinstalleerd en bijgevolg in de verkeerde richting te blazen.

-koppeling leverde geen tegendruk meer, laten maken incl. gepeperde factuur, 3 weken later opnieuw vantzelfde...

-koppeling versleten: andere gestoken, maar het vermogen leek precies fel vermindert, was de luchtmassameter "plots" stuk ( wat ervoor niet het geval was )

Nu zijn we uiteindelijk maar gewoon naar onze bmw garage gegaan ... ( ligt een bmw motor in ) en nu hebben we van niks nog problemen ondervonden ...

Conclussie: ONZE ervaring: slechte service en nog veel slechtere techniekers !!! Wij gaan er in ieder geval nooit meer terug ...
                          Ik kan u anders Leekens in Heusden-Zolder aanbevelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            de oudste nog bestaande Alfa Romeo dealer ter wereld (Van Steenkiste, Gent nu Drongen).

eigenlijk ben ik bij zowat alle Alfa-Romeo dealers op erg ordentelijke manier ontvangen en bediend geweest, ook in Kortrijk en in Roeselare.
                            Van Steenkiste verdeelt zelfs nu ook Maserati. Terecht volgens mij dat ze Maserati mogen vertegenwoordigen.

Comment

• Inderdaad Nikske, Niets dan goed van de Automobilia-groep! (Volvo Oostende, Veurne, Zarren en Roeselare)
                              Correcte en vriendelijke mensen met kennis van zaken!

Comment

• De garage Willaert is NIET van de Automobilia-groep!!
                                Wel is de Volvo-Truck garage in Ieper van Automobilia!
                                Niet verwarren!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wimpy Bekijk Berichten
                                  De garage Willaert is NIET van de Automobilia-groep!!
                                  Wel is de Volvo-Truck garage in Ieper van Automobilia!
                                  Niet verwarren!
                                  owja, 't is juist, die zitten daar langs de baan naar Poperinge.
                                  Willaert zit daar aan Picanol en is nog een van de weinige autonome zeker?
                                  (ook goed onthaald geweest, was wel ong 8j geleden, toen ik op zoek was naar een occasie).

thx

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Slechte ervaring met de carrossierdienst van jennes, golf moest binnen voor een nieuwe deur en er moest aan de bumper iets herspoten worden. Nu hadden ze natuurlijk dat stuk aan de bumper vergeten. Maandag wordt het nu wel gedaan, maar dat is 2 keer naar ginder rijden hé. Het stoort me vooral dat het bij de expertise en nog is de dag dat golf binnen ging vermeld werd, het stond zelfs op het werkorder, lezen die mannen dat dan niet of kijken ze niet na dat alles gebeurd is als de wagen klaar is?

Comment

• GMAN?

wie heeft hier ervaring mee?

uiterst ontevreden van

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                        GMAN?

wie heeft hier ervaring mee?

uiterst ontevreden van
                                        Octa+ met zijn corsa geloof ik.

Comment

• Volkswagen golf V
                                          Bj 2006
                                          22.000km's
                                          aantal garagebezoeken; 3 en 4 is op komst
                                          Garage; coox mijers Hasselt

Pro's;
                                          grote garage die redelijk veel modellen hebben staan. Vooral bij audi zijn ze op de hoogte van al het nieuws. Garage is redelijk groot en er werkt een redelijk aantal mechaniekers

Nadelen;
                                          Doen totaal geen moeite

Onze wagen gloednieuw gekocht, werd een beetje laat geleverd maar daar hebben we geen seconde moeilijk over gedaan. S'ochtends de nrplaten gaan brengen zodat ik de wagen na school kon gaan uithalen. Alles zag er goed uit, echter heeft niemand de meoite gedaan om kort toe te lichten wat wat precies was zoals in al onze vorige garages wel gebeurde.

Eens thuis opgemerkt dat de boordcomputer niet op nederlands was gezet maar nu nog steeds enkel het Duits beheersd. De gevarendriehoek was niet op zijn plaats gezet maar lag gewoon los in de koffer.

De brandblusser is niet binnen handbereik gemonteerd maar ligt gewoon los in de koffer, wat ook niet in orde is met de wet.

Verder heb ik al elk onderhoud gevraagd voor de boordcomputer op NL te zetten wat nu een jaar later nog niet gebeurd is. (3 bezoeken inmiddels)

Rekenen foutief aan waar kan
                                          Laatste onderhoud had ik de vloeistof van de ruitewisserr enz zelf op voorhand biojgevuld toch werd mij eerst 7E aangerekend door hen omdat zij dit zouden gedaan hebben ???

Maand geleden een probleem met de katalysator gehad, mn melde mijn vader (die altijd de wagens gaat halen uit de garage) dat er bekabeling werd vervangen etc omdat een steenmarter die had opgegeten. Wagen is 6u in de garage geweest en mijn vader is al die tijd erbij gebleven en heeft dit gezien. Vorige week rijd ik rustig door de bebouwde kom, (had pas 30km sinds hij gerepareerd was daar k op vakantie was) en opnieuw hetzelfde probleem. Naar de garage gegaan waar men op verlof was, enkel de verkoop was open. Na 20min aand e balie wachten is mn ons komen helpen, maar het enige dat mn zei is dat vorige x de wagen slechts een uur in de garage is geweest en er geen probleem was emt de bekabeling ofzo en dat ze dus geen garantie gingen geven voor deze herstelling. Op de weg naar huis is het alarm van mijn airbag beginnen af te gaan, thuis samen met een vriend zelf even naar de zekeringen gekeken en het katalysator probleem is nu opgelost.

Een maand of 4 geleden was mn moeder onderweg met de wagen, is een andere wagen tegen haar gereden (kop staart dus). Ik bel naar de garage met de simpele vraag hoeveel een nieuwe bumper zou kosten. 5min later melde men mij 500-600E, waarop ik heb gezegt dat ik iets zou laten horen als ik er op inging. Twee dagen later een rekening van 125E in de bus voor het laten opstellen van een schade bestek.

Onvriendelijke service
                                          zelfde als vorige paragraaf

zo dat is mijn start hopelijk hebben jullie met jullie garages betere ervarige, al heb ik hier toch al vaak anders gelezen. Wie weet vind ik zo wel een nieuwe garage voor mijn beestje

Comment

Working...
                                          X