VW-Audi Smets Bilzen
Ik rij zelf met een Golf en ik heb jammer genoeg enkele slechte ervaringen met mijn VW-dealer Smets in Bilzen.
Toen ik de wagen bij aankoop ging afhalen vorig jaar in december, merkte ik bij het buitenrijden van de garage, dat er een barst was, horizontaal over 3/4e van de voorruit. Je gaat mij toch niet vertellen dat niemand dat gezien heeft in de garage?
Na wat gezeur van de garage zelf, is de ruit toch volledig vervangen geweest onder garantie. En dan bekijkt men je alsof je zelf met een steen je ruit hebt ingegooid.
Mijn dakrail was losgekomen en stak voor een deel naar buiten. Het is een kunststofdeel, dat met lijm of siliconen wordt bevestigd in het gootje op het dak. Ik vroeg om dit te laten vastmaken. Wat doet men in de garage? Men legt dit deel er gewoon terug in, en klopt er eens met een hamer of weet ik veel wat op. Lijmen, neen meneer. Toen ik mijn wagen enkele dagen later afwaste, stak het onding gewoon terug naar buiten. Niet vastlijmd dus.
Er ging een rood lampje flikkeren op het dashboard, op het moment dat ik terugkwam van een avondje uit. En dan begin je toch wel even te zweten (ik had het nog nooit eerder gezien). Na het boekje eens bekeken te hebben, bleek het om het lampje van de remvloeistof te gaan. Het boekje vermeldde dat de remvloeistof bijna op was, en dat je naar de garage moest gaan. Zo gezegd, zo gedaan, ik maak een afspraak bij mijn dealer, en ze kijken de remmen na. Resultaat: "De remmen zijn nog goed meneer, we hebben wat remolie bijgedaan". Na 2 weken ging het lampje opnieuw flikkeren...
Mijn ophanging maakte een vreselijk piepend geluid, bij het rijden over kasseien. Ik vraag om mijn ophanging eens na te kijken. Deze werd gesmeerd, maar hij piept nog steeds...
Eén koordje van mijn hoedenplank was stuk. Ik vraag om er eens naar te kijken. Uiteindelijk zegt de vrouw achter de balie dat het niet gemaakt is, omdat ze niet wisten hoe ze dat koordsysteem konden losmaken, zonder de hoedenplank al dan niet helemaal te vervangen (er staken 2 boxen in). Resultaat: hoedenplank nog steeds niet gemaakt...
Laatst kijk ik even onder de motorkap (ik weet al niet meer waarvoor), en opeens zie ik dat mijn oliepeilstok gewoon weg is (!) . Vermits ik bijna nooit onder de motorkap kom, is de mecanicien die de vorige keer gewoon vergeten terug erin te steken! Moet ik dan de volgende keer betalen daarvoor? Wtf?
Van al die dingen bij elkaar krijg ik het stilaan op mijn zenuwen. Mijn wagen gaat nu donderdag binnen voor nazicht voor de keuring, en ik heb alles eens netjes op papier gezet. Als het nu niet fatsoenlijk gedaan wordt, dan overweeg ik om naar een andere garage te stappen... Je kan toch ook niet blijven teruggaan, en blijven afspraken maken voor stomme onbenulligheden die men vergeten is?
Mijn vader gaat met zijn Audi ook bij Smets. Hij had gevraagd om het vervelende piepende geluidje (dat afgaat wanneer je je gordel niet aanhebt) uit te zetten. Dit gaat niet via het MMI, dus moest het wel via de computer gebeuren... Er was geen mecanicien voor handen die dag, die dit kon, dus is het probleem niet opgelost.
Je krijgt je wagen dan ook nog terug met de stoel helemaal naar achteren geschoven, de spiegels staan helemaal verkeerd, vuile voetsporen op de vloermatten... Ok, ik weet het, het zijn misschien onbenulligheden, maar bij een garage met een goede service let men hierop.
Ik rij zelf met een Golf en ik heb jammer genoeg enkele slechte ervaringen met mijn VW-dealer Smets in Bilzen.
Toen ik de wagen bij aankoop ging afhalen vorig jaar in december, merkte ik bij het buitenrijden van de garage, dat er een barst was, horizontaal over 3/4e van de voorruit. Je gaat mij toch niet vertellen dat niemand dat gezien heeft in de garage?
Na wat gezeur van de garage zelf, is de ruit toch volledig vervangen geweest onder garantie. En dan bekijkt men je alsof je zelf met een steen je ruit hebt ingegooid.
Mijn dakrail was losgekomen en stak voor een deel naar buiten. Het is een kunststofdeel, dat met lijm of siliconen wordt bevestigd in het gootje op het dak. Ik vroeg om dit te laten vastmaken. Wat doet men in de garage? Men legt dit deel er gewoon terug in, en klopt er eens met een hamer of weet ik veel wat op. Lijmen, neen meneer. Toen ik mijn wagen enkele dagen later afwaste, stak het onding gewoon terug naar buiten. Niet vastlijmd dus.
Er ging een rood lampje flikkeren op het dashboard, op het moment dat ik terugkwam van een avondje uit. En dan begin je toch wel even te zweten (ik had het nog nooit eerder gezien). Na het boekje eens bekeken te hebben, bleek het om het lampje van de remvloeistof te gaan. Het boekje vermeldde dat de remvloeistof bijna op was, en dat je naar de garage moest gaan. Zo gezegd, zo gedaan, ik maak een afspraak bij mijn dealer, en ze kijken de remmen na. Resultaat: "De remmen zijn nog goed meneer, we hebben wat remolie bijgedaan". Na 2 weken ging het lampje opnieuw flikkeren...
Mijn ophanging maakte een vreselijk piepend geluid, bij het rijden over kasseien. Ik vraag om mijn ophanging eens na te kijken. Deze werd gesmeerd, maar hij piept nog steeds...
Eén koordje van mijn hoedenplank was stuk. Ik vraag om er eens naar te kijken. Uiteindelijk zegt de vrouw achter de balie dat het niet gemaakt is, omdat ze niet wisten hoe ze dat koordsysteem konden losmaken, zonder de hoedenplank al dan niet helemaal te vervangen (er staken 2 boxen in). Resultaat: hoedenplank nog steeds niet gemaakt...
Laatst kijk ik even onder de motorkap (ik weet al niet meer waarvoor), en opeens zie ik dat mijn oliepeilstok gewoon weg is (!) . Vermits ik bijna nooit onder de motorkap kom, is de mecanicien die de vorige keer gewoon vergeten terug erin te steken! Moet ik dan de volgende keer betalen daarvoor? Wtf?
Van al die dingen bij elkaar krijg ik het stilaan op mijn zenuwen. Mijn wagen gaat nu donderdag binnen voor nazicht voor de keuring, en ik heb alles eens netjes op papier gezet. Als het nu niet fatsoenlijk gedaan wordt, dan overweeg ik om naar een andere garage te stappen... Je kan toch ook niet blijven teruggaan, en blijven afspraken maken voor stomme onbenulligheden die men vergeten is?
Mijn vader gaat met zijn Audi ook bij Smets. Hij had gevraagd om het vervelende piepende geluidje (dat afgaat wanneer je je gordel niet aanhebt) uit te zetten. Dit gaat niet via het MMI, dus moest het wel via de computer gebeuren... Er was geen mecanicien voor handen die dag, die dit kon, dus is het probleem niet opgelost.
Je krijgt je wagen dan ook nog terug met de stoel helemaal naar achteren geschoven, de spiegels staan helemaal verkeerd, vuile voetsporen op de vloermatten... Ok, ik weet het, het zijn misschien onbenulligheden, maar bij een garage met een goede service let men hierop.
Comment