Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
    Delorge Sint Truiden (Skoda) - Verkoper Koen Stas

Zat al lang met de Superb Combi in mijn hoofd. Met de lancering van de facelift, veel reclame ivm. een stockwagen "oud" model. Na heel wat wikken en wegen (te lang blijkbaar) eens langsgeweest. Bleek dat er nog enkele wagens in stock waren, maar natuurlijk ofwel de verkeerde motor, ofwel het verkeerde uitrustingsniveau, altijd was er iets. Kans gemist! Hij nam zijn tijd om mij te woord te staan, ook emails waren prompt en duidelijk.

Uiteindelijk prijs laten maken voor een nieuw facelift-model, mooie prijs op zich, maar bleef toch erg fors. Te verwachten natuurlijk. Gaf mezelf nog 1 weekendje om erover na te denken. Ik hield tegelijkertijd de 2dehandsmarkt wat in het oog, en wist wat voor mijn configuratie +/- de prijs was. Ineens een 2dehands gevonden van een particulier, voldeed aan alle eisen, en als extra een lage kmstand en goede prijs. Naar gekeken, en de deal gedaan. Was wel sneu voor de verkoper, was er ondertussen toch al een keer of 5 geweest en altijd vriendelijk geholpen. Ik heb hem toen gecontacteerd om te zeggen dat ik er eentje had gevonden en dus niet nieuw zou kopen, en dat was geen probleem, hij bood aan om de wagen na te trekken in hun systeem om te zien naar de onderhoudshistoriek en dergelijke, wel netjes.

Achteraf bleek dat mijn boekjes in het frans waren, eens langsgeweest bij hem en zonder problemen een nieuw mapje meegekregen met nederlandstalige boekjes.

Tot zo ver alles in orde dus, helaas heb ik nu een garantiegevalletje met de wagen, dus over hun service na verkoop weet ik meer te zeggen volgende week!
    Da's wel heel mooi, denk dat veel garage's je al de rug zouden toekeren als je de wagen niet bij hen gekocht had.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
      Da's wel heel mooi, denk dat veel garage's je al de rug zouden toekeren als je de wagen niet bij hen gekocht had.
      Op onderhoud verdienen ze ook genoeg, dus je blijft hoe dan ook een potentiële klant voor hun.

Comment

• Kan er iemand mij een Mercedes garage aanraden in regio brussel en vlaams en waals brabant, als er een topper is erbuiten mag men deze ook melden.

Comment

• Ivm. mijn beroep heb ik redelijk wat tel. contacten met garagisten, veelal positief , soms negatief, maar de contacten met VW garage ACM Mechelen waren allen extreem negatief, vooral de service na verkoop / extra aangerekende kosten bij herstellingen... in die mate dat indien we de vraag krijgen , we ons cliënteel adviseren een andere VAG dealer te kiezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KURT170 Bekijk Berichten
            Ivm. mijn beroep heb ik redelijk wat tel. contacten met garagisten, veelal positief , soms negatief, maar de contacten met VW garage ACM Mechelen waren allen extreem negatief, vooral de service na verkoop / extra aangerekende kosten bij herstellingen... in die mate dat indien we de vraag krijgen , we ons cliënteel adviseren een andere VAG dealer te kiezen.
            heb ik ook al gehoord.
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Ok, mijn gedacht.

Ford garage Deckx te Mol is voor mij de beste garage waar ik ooit ben terecht gekomen. Nooit problemen, eerlijk, altijd eerst vragen of ze iets mogen vervangen als er iets zou moeten vervangen worden, geen gedoe als er iets onder garantie moest gebeuren, enz... .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                Ok, mijn gedacht.

Ford garage Deckx te Mol is voor mij de beste garage waar ik ooit ben terecht gekomen. Nooit problemen, eerlijk, altijd eerst vragen of ze iets mogen vervangen als er iets zou moeten vervangen worden, geen gedoe als er iets onder garantie moest gebeuren, enz... .
                Is idd een zeer professionele Ford dealer
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Net terug van het jaarlijks onderhoud en zoals altijd, goeie service en correcte uitvoering. Ruitenwissers zijn versleten en ze vroegen eerst of die mochten vervangen worden.

Comment

• Toch wel echt straf dat mijn broer zijn wagen binnen gestoken heeft bij een gereputeerde garage waar ze dus het principe van remmen ontluchten tot twee keer toe verkeerd hebben uitgevoerd. Ik ga de naam niet noemen want men bleef beleefd en ging meteen over tot actie maar eigenlijk kan het niet dat men een wagen die binnenkomt met een rem probleem twee keer teruggeeft zonder te hebben gecontroleerd of alles naar behoren werkt.

Comment

• 1 prutser is genoeg om heel de reputatie om zeep te helpen he
                      ze zullen achteraf wel gechecked hebben wie de wagen gedaan heeft.

Comment

• Ik heb eerder al mijn positieve ervaringen gepost,nu mijn negatieve: Alfa garage de Ost in Bornem: eerste klas prutsers die hun verantwoordelijkeid niet opnemen. Door hun foute diagnose een motor compleet in de soep gelopen ACM Mechelen: een absurde organisatie waar naar waardevolle getuigenis personeel aangeworven wordt nadat de vrouw van de zaakvoerder de kaarten legde voor de persoon in kwestie Beerens Antwerpen: Leasing Audi gaat binnen voor onderhoud,na geruchten over niet vervangen van onderdelen luchtfilter gemerkt,bij afhalen van wagen is luchtfilter zo gezegt vervangen....niets van aan! Volvo Scancar: distributie riem vervangen+onderhoud ,onmiddellijk erna klepstoters defect....riem fout getimed en achteraf pas bemerkt na dat er reeds schade was? olie vergeten op te gieten? Festraets Mechelen: Wat een foute organisatie.....een complete chaos Er zijn er nog maar deze post ik niet omdat ik ervan uitga dat het incedentieel was en er goede wil was een oplossing te zoeken
                        Last edited by MRJ; 08/09/2013, 12:31.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door klep Bekijk Berichten
                          Lang getwijfeld of ik dit wel zou doen maar ik heb mezelf over de streep getrokken want als iets goed is mag het ook eens neergeschreven worden en andere forumleden kunnen er nog iets van opsteken. Eerste nieuwe wagen in 1994 bij de VW garage Lagrou in Diksmuide gekocht, de zaakvoerders waren dan pas gestart en het had wel iets, de no-nonsens / no-pretentie aanpak van zaakvoerder Kris Lagrou en echtgenote. Daarna volgden er nog 4 nieuwe en 1 tweedehandswagen in een tijdspanne van 16 jaar. Intussentijd is de garage geëvolueerd naar een Kmo, is het vanzelfsprekend ietwat onpersoonlijker geworden en bovendien wou mijn echtgenote wel eens iets anders dan Vw/Audi.In al die jaren en veel kilometers kan ik echt geen enkel scheef woord over deze garage neerpennen. Garantie en coulance waren nooit een issue, problemen worden opgelost in functie van de portemonnee van de klant, hoofd van de werkplaats is zeer professioneel en tevens een reuzegast en de mechaniekers zijn allesbehalve prutsers. Momenteel heb ik er nog een Skoda Roomster in onderhoud maar elders gekocht en terug bij Lagrou terecht gekomen door een reorganisatie van het Skodanetwerk. Onlangs startte die slecht en rook ik diesel.S'avonds, na het werk om 1900u op goed geluk af naar Lagrou geweest, de zaakvoerder was nog aanwezig, wagen achtergelaten, ze gingen proberen die er tussen te nemen en met een nieuwe A3 naar huis (zeer aangename ervaring overigens).De volgende dag een telefoontje dat de wagen gerepareerd was, de rekening bedroeg amper 40€ voor een nieuwe mazoutleiding en werkuren, dit ter illustratie dat deze garage uiterst correct en niet rancuneus is.Nog eens benadrukken dat ik enkel en alleen als klant deze garage beoordeel en mezelf wel kan omschrijven als uiterst kritisch. Bij de aankoop van een volgende wagen ga ik toch proberen mijn echtgenote er van te overtuigen dat de garage een minstens even belangrijk item is als de wagen zelf.
                          Ik ben ook een heel tevreden klant van garage Lagrou. Ik ga altijd in Torhout ipv Diksmuide. Toen ik indertijd mijn Golf 4 GTI tweedehands particulier wou kopen hebben zij zonder problemen voor mij het chassisnr gecheckt om te kijken of er iets mis was met de historiek van de auto. Als je daar stopt voor een klein probleempje gaan ze altijd iemand eens vlug laten kijken naar je auto ook al zijn de mechaniekers allemaal bezig.
                          Mensen aan de balie kennen je bij voornaam, altijd leuk. Meegaan in de atelier is geen probleem, wat ik meestal doe omdat ze meestal wel wat oldschool met veel pk's staan hebben
                          Toen ik enkele jaren geleden eens onze Passat moest achterlaten in Diksmuide voor wat carrosseriewerk hadden ze geen vervangwagen voor mij voorzien, en toen zei de baas doodleuk: neem maar die witte daar mee die daar staat. Die witte was een spiksplinternieuwe A5 cabrio met amper 5 000km... En het beste vanal is: ik heb daar nog nooit geen wagen gekocht! Gewoon voor onderhoud ga ik naar daar.

Comment

• Hier ook een tevreden klant van Lagrou.
                            Begonnen met onderhoud van een bij NAM Gent gekochte VW Polo en VW Golf; nadien een Touran, een Audi A6 en recent nog een Sharan gekocht.
                            Correcte garage, schappelijke prijzen.
                            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Via mijn ouders sinds 1982 klant bij Renault garage Cerstiaens Berlaar. De garage is nog volledig een familiezaak en dat spreekt me wel aan.
                              Omdat de eigenaars over de jaren goede vrienden geworden zijn is de relatie is heel persoonlijk, misschien niet helemaal representatief. Daarentegen, mijn schoonouders die tegen Turnhout wonen zijn ook reeds jarenlang tevreden klanten.
                              De garage is no-nonsense maar eerlijk en persoonlijk. Sommigen kunnen ermee om en willen niets anders, anderen helemaal niet. Als je een garage wil met veel blingbling, uitgebreide receptie, de laatste demo's e.d. is dit niets voor jou. Werkuren zijn -geloof ik- ook iets lager dan van sommige grotere Renault dealers.
                              King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• heb ik nog al veel goeds over gehoord,Cerstiaens.

Comment

• Graag deel ik mijn positieve ervaring met Honda Wuyts in Hechtel. Nadat ik de carterpan van m'n 827 kapot gereden had begonnen aan een zoektocht. Via Rover was ze niet meer te krijgen en ook op Roverfora geen tweedehandsje te vinden. Dus enkele Honda dealers gebeld: niet meer leverbaar,die auto is te oud was telkens het antwoord. Nu via via het adres van Wuyts in Hechtel gekregen: vorige week een carterpan voor een Honda C27A motor besteld,vandaag een nieuwe inclusief pakking in de originele verpakking gaan halen,het kon dus toch nog hé en zelfs binnen de week!

Comment

• Nog twee bedrijven waarvan ik vandaag positieve ervaringen kan delen: Caribel carroserie in Lier. Deze werken voor KBC lease en de Volvo van m'n pa was er binnengeweest. Mooie herstelling,op tijd klaar en wagen was mooi gepoetst en zelfs uitgezogen! dat een firma zo werkt tov een leasewagen vind ik zeer erg te respecteren. Ook zonet van vrienden zeer positieve reactie gehoord van garage Plessers NV te Overpelt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                      Graag deel ik mijn positieve ervaring met Honda Wuyts in Hechtel. Nadat ik de carterpan van m'n 827 kapot gereden had begonnen aan een zoektocht. Via Rover was ze niet meer te krijgen en ook op Roverfora geen tweedehandsje te vinden. Dus enkele Honda dealers gebeld: niet meer leverbaar,die auto is te oud was telkens het antwoord. Nu via via het adres van Wuyts in Hechtel gekregen: vorige week een carterpan voor een Honda C27A motor besteld,vandaag een nieuwe inclusief pakking in de originele verpakking gaan halen,het kon dus toch nog hé en zelfs binnen de week!
                                      Als ik je een tip mag geven. kan je altijd eens proberen bij mijn vroegere Rover daeler Garage Viaene in Lembeke is nu een alfa dealer maar is nog altijd bezig met rovers hij geeft altijd nog een paar oude rover staan die dienen voor onderdelen.
                                      Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
                                      Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mister lee Bekijk Berichten
                                        Als ik je een tip mag geven. kan je altijd eens proberen bij mijn vroegere Rover daeler Garage Viaene in Lembeke is nu een alfa dealer maar is nog altijd bezig met rovers hij geeft altijd nog een paar oude rover staan die dienen voor onderdelen.
                                        die is bij de OostVlaamse Rover club leden inderdaad gekent als een zeer correct bedrijf die nog steeds moeite doet voor de Roverklanten. Voor Rover kan ik ook Cammans in Beerzel aanraden dewelke het Antwerpse equivalent van Viaene is denk ik. Maar de carterpan was iets typisch Honda en was enkel nog te krijgen via Honda

Comment

• Ik heb mijn vertrouwen in een Opel dealer uit Aarschot verloren en ik ben naar Hens geweest in Lier.Daar een nieuwe Astra breack gekocht. Op het eerste zicht geeft die garage vertrouwen.Daar ik nieuwkomer in deze streek ben, heeft iemand een slechte/goede ervaring met deze dealer?

Comment

Working...
                                          X