Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door juurne Bekijk Berichten
    Ik had ook al de indruk dat hij er als een player uitzag. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat hij brol verkoopt. Maar toen ik hem zei dat de boordcomputer nog in het Italiaans stond, en of het mogelijk was om die in het Nederlands te veranderen zei hij: ik weet niet of mijn garagist dat kan en anders moet je naar een officiële dealer gaan ermee en hem daar eens aan de computer hangen... Ik dacht ook dat je als 2dehandsverkoper maar 1 prijs mocht hanteren zijnde met garantie?

Dat is mijn grote vrees: hij claimt dat deze GTI van een 53-jarige vrouw is en altijd goed onderhouden maar uiteindelijk weet je het niet hé. Moet wel zeggen dat de GTI er erg netjes uitzag, zowel exterieur als interieur en onder de motorkap.

Is er een mogelijkheid om via het chassisnummer de historiek van een buitenlandse wagen op te vragen? Via een Belgische die bij een officiële dealer is geweest gaat dat, dat weet ik uit ondervinding.
    Beste , Bedankt dat ik er als een "player" uitzie , wat u daar ook mee mag bedoelen ???

wat betreft dat ik claim dat deze wagen van een 53 jarige vrouw is . Heel simpel , bij een Italiaanse wagen kan je duidelijk zien hoeveel eigenaars deze wagen al heeft gehad , want iedere eigenaar staat vermeld op de inschrijvingsbrief met naam adres en geboortedatum , dus daar kan je niet over liegen , staat zwart op wit aantoonbaar

bedankt dat u toch eerlijk bent , en zegt dat de wagen echt wel in goede en mooie staat was , want dat is ook zo , er zijn er veel die op deze forums dan beginnen te zweven , en dingen te vertellen die heel ver van de waarheid reiken !! u doet dat niet , daar ben ik blij om

en inderdaad bij VW en AUDI kan je gewoon naar de dealer in Belgie bellen met chassisnr , zei kunnen in database kijken wat de wagen reeds heeft meegemaakt over gans europa , dus met andere woorden , ik heb niets te verbergen !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door juurne Bekijk Berichten
      In Italië werken ze ook met een soort van Fahrzeugbrief net zoals in Duitsland en daar stond de vorige en tevens ook eerste eigenaar op met haar geboortedatum, dus dat de GTI op naam stond van een 53-jarige Italiaanse klopt alleszins. En als je autoscout24 bekijkt, dan valt het me op dat de Italiaanse GTI's stuk voor stuk goedkoper zijn dan Duitse en zeker heel wat goedkoper dan Belgische Wat ik me dan afvraag: heeft de crisis dan zoveel harder toegeslagen in Italië?

Anyway, the search goes on...
      Nogmaals bedankt voor u eerlijkheid
      de GTI is ondertussen reeds verkocht aan andere gelukkige eigenaar , maar ik heb er steeds 1 of 2 binnen , dus moest je toch nog intresse hebben bent u steeds welkom , heb een zilvere en een zwarte binnen momeneel

Comment

• Der heeft er hier ene zichzelf eens gegoogeld precies

Comment

• Vraagje : is het abnormaal als ik niet vind kunnen dat een merkgarage de luchtfilter in mijn wagen nog NOOIT vervangen heeft (wagen is 9 jaar oud)? Wagen gaat jaarlijks (weinig km per jaar) op onderhoud en heeft dus al meerdere kleine en grote onderhoudsbeurten gehad). Filter is zo zwart als maar kan en poreus tot en met.

Comment

• Volgens mij is dat niet normaal neen...
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B&O motors Bekijk Berichten
              en inderdaad bij VW en AUDI kan je gewoon naar de dealer in Belgie bellen met chassisnr , zei kunnen in database kijken wat de wagen reeds heeft meegemaakt over gans europa , dus met andere woorden , ik heb niets te verbergen !!!
              Toch een correctie, een officiële vw/Audi garage kan inderdaad die historiek raadplegen maar het is niet de policy dat ze dat gaan delen met derden.. en maar goed ook.

en wat als het niet herstelt werd door een officiële garage?
              Last edited by ; 12/10/2014, 02:58.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTI Bekijk Berichten
                Vraagje : is het abnormaal als ik niet vind kunnen dat een merkgarage de luchtfilter in mijn wagen nog NOOIT vervangen heeft (wagen is 9 jaar oud)? Wagen gaat jaarlijks (weinig km per jaar) op onderhoud en heeft dus al meerdere kleine en grote onderhoudsbeurten gehad). Filter is zo zwart als maar kan en poreus tot en met.
                als je een factuur krijgt staat er dan niet op wat ze gedaan hebben? bij een onderhoud werken ze bij de garages waar ik tot nu toe ben geweest toch allemaal met een checklist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B&O motors Bekijk Berichten
                  Bedankt om zo over iemand te praten waar je niets over weet !!! Vlotte prater maar technisch valt hij snel door de mand
                  Ik was geen barman in de Carré , ik had daar een andere functie , dus altijd eerst even goed informeren alvorens iets over iemand te schrijven , en zo in een slecht daglicht te brengen

Feit is dat jij jezelf en je zaak in een slecht daglicht brengt door hier een hoop praatjes met uitroeptekens erachter te verkopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
                    als je een factuur krijgt staat er dan niet op wat ze gedaan hebben? bij een onderhoud werken ze bij de garages waar ik tot nu toe ben geweest toch allemaal met een checklist

Er zijn veel garages waar ze de luchtfilter zelden of nooit vervangen maar die toch aanrekenen. De meeste mensen kijken dan ook nooit zelf naar hun luchtfilter want meestal weten ze die zelfs niet zitten.

Comment

• Steek en K&N inlegfilter, hoef je bijna niet naar om te kijken en moet je maar 1 maal kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        Er zijn veel garages waar ze de luchtfilter zelden of nooit vervangen maar die toch aanrekenen. De meeste mensen kijken dan ook nooit zelf naar hun luchtfilter want meestal weten ze die zelfs niet zitten.
                        Dan kan je ze er wel over aanspreken

Comment

• Als je zoiets merkt dan moet je ze er over aanspreken. De meeste garages zullen echter met uitvluchten afkomen als ze met zoiets geconfronteerd worden. Ze zouden beter gewoon eerlijk zijn en hun werk goed doen.

Comment

• Hij heeft wel niet gezegd dat hij voor een luchtfilter moeten betalen heeft he... Natuurlijk is er wel een fout gebeurd

Comment

• Tja, ik heb alle facturen nog en heb deze nu eens allemaal nagekeken. Ze hebben inderdaad ook nooit een luchtfilter aangerekend, nu dat moest er nog maar aan mankeren... Mijn wagen moet elke 15.000 km op onderhoud of 1 keer per jaar als je geen 15.000 km/jaar rijdt. De wagen is aangekocht in september 2005 en is elk jaar in september braaf naar de garage geweest voor onderhoud. Heeft dus al meerdere kleine en grote onderhoudsbeurten gehad in al die tijd. Dit jaar was het dus weer tijd voor een onderhoud en nu had ik hem eens bij een ander gebracht, een onafhankelijke zelfstandige in de buurt. En deze man wist mij dus te zeggen dat de luchtfilter volledig zwart en poreus was (heeft mij foto laten zien) en vroeg me of deze ooit wel vervangen werd. Facturen + ingevuld onderhoudsboek tot en met 2013 eens nagekeken en enige filters die in al die tijd vervangen werden zijn de oliefilter en de interieurfilter. Op die facturen zetten ze gewoon filter zonder dat daar bij staat welke dat juist is. Staat wel de onderdeelcode bij en die heb ik dus nu eens opgezocht en zo weet ik dat. Maar ik keek dat allemaal niet na, ik ging ervan uit dat als ik mijn wagen binnenbreng bij een merkgarage voor een klein/groot onderhoud dat zijn het nodige doen. Niet dus. Intussen heb ik ook al wat stukken aan de wagen gehad, maar dat was voor dat ik dit te weten gekomen ben. Het kan niets te maken hebben met die luchtfilter natuurlijk, maar het kan sowieso nooit goed zijn dat een luchtfilter 8 à 9 jaar lang nooit vervangen wordt denk ik dan. Wagen heeft ongeveer 63.000 km nu. Ik besef ook wel dat ik toch weer machteloos sta, maar uiteraard trek ik wel mijn conclusies omtrent de garage in kwestie. Heb hun er (nog) niet over aangesproken maar denk ook dat dit toch geen nut heeft...

Comment

• @ DHL : Ja, denk dat ik dat de volgende keer ook ga (laten) doen. Nu zal er al een andere "gewone" geplaatst zijn, maar als die aan vervanging toe is dan ga ik voor zoiets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  Als je zoiets merkt dan moet je ze er over aanspreken. De meeste garages zullen echter met uitvluchten afkomen als ze met zoiets geconfronteerd worden. Ze zouden beter gewoon eerlijk zijn en hun werk goed doen.
                                  ²²²²²²²²²²²² Ik snap dus niet wat ze eraan hebben om die filter niet te vervangen hé... Misschien wagen zo rap mogelijk om zeep helpen zodat klant ene nieuwe koopt?

Comment

• Maar ik denk nu niet dat je wagen daar echt zal onder geleden hebben. Zal er zeker niet stuk door gaan. Je kan het wel voelen aan het vermogen en het verbruik. Hij trekt nu misschien beter... Ik zou me toch niet teveel zorgen maken hoor maar wel bij een andere garage gaan in 't vervolg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTI Bekijk Berichten
                                      Tja, ik heb alle facturen nog en heb deze nu eens allemaal nagekeken. Ze hebben inderdaad ook nooit een luchtfilter aangerekend, nu dat moest er nog maar aan mankeren... Mijn wagen moet elke 15.000 km op onderhoud of 1 keer per jaar als je geen 15.000 km/jaar rijdt. De wagen is aangekocht in september 2005 en is elk jaar in september braaf naar de garage geweest voor onderhoud. Heeft dus al meerdere kleine en grote onderhoudsbeurten gehad in al die tijd. Dit jaar was het dus weer tijd voor een onderhoud en nu had ik hem eens bij een ander gebracht, een onafhankelijke zelfstandige in de buurt. En deze man wist mij dus te zeggen dat de luchtfilter volledig zwart en poreus was (heeft mij foto laten zien) en vroeg me of deze ooit wel vervangen werd. Facturen + ingevuld onderhoudsboek tot en met 2013 eens nagekeken en enige filters die in al die tijd vervangen werden zijn de oliefilter en de interieurfilter. Op die facturen zetten ze gewoon filter zonder dat daar bij staat welke dat juist is. Staat wel de onderdeelcode bij en die heb ik dus nu eens opgezocht en zo weet ik dat. Maar ik keek dat allemaal niet na, ik ging ervan uit dat als ik mijn wagen binnenbreng bij een merkgarage voor een klein/groot onderhoud dat zijn het nodige doen. Niet dus. Intussen heb ik ook al wat stukken aan de wagen gehad, maar dat was voor dat ik dit te weten gekomen ben. Het kan niets te maken hebben met die luchtfilter natuurlijk, maar het kan sowieso nooit goed zijn dat een luchtfilter 8 à 9 jaar lang nooit vervangen wordt denk ik dan. Wagen heeft ongeveer 63.000 km nu. Ik besef ook wel dat ik toch weer machteloos sta, maar uiteraard trek ik wel mijn conclusies omtrent de garage in kwestie. Heb hun er (nog) niet over aangesproken maar denk ook dat dit toch geen nut heeft...
                                      Bij mijn vw-Audi garage had ik thans de indruk dat ik er mijn wagen niet kon buitenrijden zonder dat alle mogelijke filters waren vervangen. Was wel zeer tevreden van die garage.

Comment

• Bij mij gaat er bij het volgende onderhoud ook wel wat vervangen moeten worden denk ik.
                                        (tenzij er voor het zover is toch iets anders in de plaats zou komen)
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
                                          Bij mijn vw-Audi garage had ik thans de indruk dat ik er mijn wagen niet kon buitenrijden zonder dat alle mogelijke filters waren vervangen. Was wel zeer tevreden van die garage.
                                          Dan heb ik spijt dat ik er zo gene (gehad) heb :-)

Comment

Working...
                                          X