Oorspronkelijk geplaatst door albertvz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenWoon je in Mechelen tegenwoordig? Als ik me niet vergis is er een forummer van AW daar verkoper.Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichtennope, werk er . Maar zit tegenwoordig wel aan de zuidkant van Antwerpen
@ Svenio: Idd Nls werkt er als verkoper. Hij heeft een kameraad van me nog aan een C70 T5 geholpen.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
kweet. Maar er werkt meer dan één verkoper.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door albertvz Bekijk BerichtenAuto5 Wilrijk,
Beste iedereen ... wat een halucinante negatieve ervaring bij Auto5.
Ik ging er binnen voor regeling van de lichten alvorens naar de controle te gaan. Prijs 13,90€ = OK
Er bleken 3 lampen stuk te zijn. Het vervangen van zo'n lampjes duurt 5min. Het tarief, enkel voor het vervangen (zonder de aankoop), bedraagt 9,90€.
Dit komt overeen met een uurloon van 118,8€ (950,€ per dag of 20.000,€ per maand).
Het ergste van al .. ze hebben niet eens mijn toelating gevraagd om dit te mogen doen aan dit tarief.
ik denk dat ze zelfs bij Ferrari niet eens zo'n prijzen hanteren.
Het uurloon staat geafficheerd aan de balie en dat zal bij een auto5 eerder de helft zijn van het bedrag dat jij daar meldt, volgende keer beter opletten.
Comment
-
En heb je ook de tijd meegerekend dat ze aan de balie bezig waren met het maken van een order, de wagen binnen en buiten te zetten, de factuur te maken, het afrekenen zelf, de boekhouding? Denk het niet. Voor sommige mensen zou alles voor niks moeten zijn... Ma ja, 't clienteel van Auto5 zijn niet echt die mensen die een beetje drinkgeld aan de technieker geven lol
Zulke opmerkingen vind ik ergerlijk. Koop uw lampjes in de Action en steek ze zelf dan... (of ga je dan reclameren dat ze niet erg lang meegaan?)
Door mensen met zo'n mentaliteit is het niet echt verwonderlijk dat er crisis is.
- Likes 1
Comment
-
Fieuw, ik ben eergisteren eens binnengesprongen in twee garages in Gent. Citroën en Hyundai daar aan het E3-plein onder viaduct van B401. Beide garage's moeten een heel goed salon hebben gehad, want geen van de twee had interesse om een wagen te verkopen. Met de NAM daar nog naast hebben we dan al 3 super onvriendelijke garages op een rij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenAlexander? Zit die niet aan de A12?
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door albertvz Bekijk BerichtenAuto5 Wilrijk,
Beste iedereen ... wat een halucinante negatieve ervaring bij Auto5.
Ik ging er binnen voor regeling van de lichten alvorens naar de controle te gaan. Prijs 13,90€ = OK
Er bleken 3 lampen stuk te zijn. Het vervangen van zo'n lampjes duurt 5min. Het tarief, enkel voor het vervangen (zonder de aankoop), bedraagt 9,90€.
Dit komt overeen met een uurloon van 118,8€ (950,€ per dag of 20.000,€ per maand).
Het ergste van al .. ze hebben niet eens mijn toelating gevraagd om dit te mogen doen aan dit tarief.
ik denk dat ze zelfs bij Ferrari niet eens zo'n prijzen hanteren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk BerichtenFieuw, ik ben eergisteren eens binnengesprongen in twee garages in Gent. Citroën en Hyundai daar aan het E3-plein onder viaduct van B401. Beide garage's moeten een heel goed salon hebben gehad, want geen van de twee had interesse om een wagen te verkopen. Met de NAM daar nog naast hebben we dan al 3 super onvriendelijke garages op een rij.
Ligt meestal aan de motivatie van het personeel icm eventueel slecht management. Een merk zal altijd zoveel mogelijk auto's verkopen maar veel merkgarages maken deel uit van een zodanig grote structuur dat het personeel totaal geen voeling meer heeft met het bedrijf.
Comment
-
Gisteren nog eens langs geweest bij Automobilia. Mijn ruitenwissers werkten al een tijd op mijn zenuwen. Eerst een belletje gegeven om te zien of het schikte. Geen probleem.
Werkbon lag klaar tegen dat ik toekwam, moest zelfs geen naam zeggen. Kopje lekkere koffie later, was ik weer weg met twee nieuwe flatblades, bijgevulde ruitensproeierreservoir, en bandenspanning gechecked.
Top.
Alphabet zal de factuur wel krijgen.
Nog beter.😄2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenLigt meestal aan de motivatie van het personeel icm eventueel slecht management. Een merk zal altijd zoveel mogelijk auto's verkopen maar veel merkgarages maken deel uit van een zodanig grote structuur dat het personeel totaal geen voeling meer heeft met het bedrijf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenGoh man, toen ik een nieuwe wagen voor mijn vrouw zocht enkele jaren terug stond ik versteld van de mentaliteit van vele verkopers. Er zitten ontzettende leeghangers bij en dikke nekken. Ik ging altijd bij iedereen die de toonzaal binnenkwam. Jong, oud, mooi gekleed, lelijk,... van het ogenblik dat ze binnenkomen tonen ze aan een zekere interesse te hebben. En dan moet je als verkoper erop af.Moest ik de auto's optellen die ik ooit verkocht aan mensen waarvan ik dacht dat ze nooit zouden kunnen kopen, enkel op uitzicht... En wat me ook opvalt, je vraagt een offerte, normaal neem je achteraf toch eens contact om te horen wat er beslist werd en of ze nog vragen hebben. Van de 6 a 7 garages heeft er welgeteld 1 teruggebeld. Moest ik die mannen hunnen baas zijn... Sommigen zijn te lui om uit hun bureau te komen. Ik begrijp dat niet, is een leuke job met veel afwisseling en je kan goed verdienen als je je inzet. Maar wellicht zijn het net die gasten die klagen hoe slecht het gaat in de verkoop... Ik heb nooit moeten klagen, zelfs niet in een 'slecht' jaar. Maar je moet ervoor werken, hard werken... 6 dagen op zeven van 9 tot 7 en in januari alle zondagen. Enals er geen klanten zijn moet je ze zelf naar de garage zien te krijgen. Bellen moet je dan doen. Zowel naar mensen die reeds een offerte kregen, als naar klanten die met een oudere auto rijden en hun een goed voorstel doen. Zonder jezelf op te dringen...En dat kan, verkopen zonder op te dringen.
Ben curieus, binnenkort eens bij Opel, Seat enz binnenstappen voor offertes.
Comment
-
Een verkoper zoals DHL wensen ze in elke garage. De realiteit is echter anders . Ik ben een aantal jaren geleden bij een Opel dealer binnengestapt in regio Antwerpen en de 3 verkopers bleven onderling bijpraten. Ik had een wagen compleet bekeken en nog namen ze niet de moeite om af te komen. Ik heb dan nog geprobeerd om oogcontact te zoeken maar noppes... Op het gemakje heb ik de garage na 30 minuten verlaten... Toch maar een raar gevoel... Als je zo uw centen moet verdienen!The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk BerichtenFieuw, ik ben eergisteren eens binnengesprongen in twee garages in Gent. Citroën en Hyundai daar aan het E3-plein onder viaduct van B401. Beide garage's moeten een heel goed salon hebben gehad, want geen van de twee had interesse om een wagen te verkopen. Met de NAM daar nog naast hebben we dan al 3 super onvriendelijke garages op een rij.
Bij buurman Citroen heb ik ook al eens elke wagen van binnen en van buiten bekeken zonder dat er zich een verkoper recht stelde.
Toen we weer buiten gingen riep er ene of hij mij kon helpen.
Sent from hereden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenEen verkoper zoals DHL wensen ze in elke garage. De realiteit is echter anders . Ik ben een aantal jaren geleden bij een Opel dealer binnengestapt in regio Antwerpen en de 3 verkopers bleven onderling bijpraten. Ik had een wagen compleet bekeken en nog namen ze niet de moeite om af te komen. Ik heb dan nog geprobeerd om oogcontact te zoeken maar noppes... Op het gemakje heb ik de garage na 30 minuten verlaten... Toch maar een raar gevoel... Als je zo uw centen moet verdienen!
Comment
-
Als ik een zaal binnenkom, dan loop ik graag eerst eens rond om in de wagens te stappen waarin in ik geïnteresserd ben. Verschillende garages hebben vaak anders uitgeruste modellen staan.
Dat doe ik liever alleen zonder dat de verkoper erbij staat.
Heb dus liever dat ze pas na 10 minuten ofzo er bij komen staan.
Als ik een verkoper direct nodig heb bij het binnenkomen, dan zal ik er zelf wel op afstappen.
Comment
-
De vrienden van mij die verkoper zijn zeggen altijd vriendelijk goedendag als er iemand binnenkomt en geven de klant mee dat ze maar eens rustig moeten rondkijken en als ze vragen hebben ze maar eens moeten roepen.
Klant is blij met de verwelkoming zonder lastig te worden gevallen en weet dat de verkopers weten dat hij er is.
Altijd beter dan genegeerd te worden en zelf te moeten gaan smeken.
Sent from hereden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment