Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
    Garage waar wij gaan met de Citroëns van het werk is ronduit schandalig.
    De wagens gaan jaarlijks binnen voor onderhoud en keuring;
    Berlingo 1; snelheidsteller werkt al 2 jaar (!) niet, is al 3 keer gevraagd om dat te repareren. Ging er vorige week om, niet gemaakt... Vraag hen geïrriteerd, waarom is dat nu weer niet gemaakt? "Ah Kevin, kost meer om dat te repareren dan dat de wagen waard is". Antwoord ik "Maar dat maakt niet uit, wij betalen de rekeningen, jullie zorgen voor de gevraagde reparaties". Antwoord "ok ok, we kijken er volgende keer wel naar dan"... Op naar jaar 3?

Berlingo 2; Remmen compleet versleten, al ijzer op ijzer. Zeg hen ZEKER naar de remmen te zien. Antwoorden ze "Ja maar doen we sowieso voor de keuring hoor". 'K zeg hen, schrijf het toch maar op. Ok, ga erom, eerste keer dat ik rem, ijzer op ijzer. Ik bol er vrij gefrustreerd mee terug, en vraag of ik de factuur mag zien. Erop staat remblokken rondom vervangen. Toen kreeg ik het, ik vraag is da normaal misschien dat remblokken uit ijzer bestaan?!?! Antwoord ze "Hoe dat ijzer?" Kom keer mee zeg ik, en ik rij efkes rond. Oei ja, die zijn precies niet vervangen. "Ale gij", antwoord ik. Hoe zijt gij zo door de keuring geraakt?! Ahja wisten ze niet, maar hij geraakte door de keuring
    Strafste van al is dat ze dat durfden aanrekenen he!

Dan nog m'n schoenbroer z'n C4, zijspiegel was kapot (tegen gereden), duidelijk gezegd om te maken. En wat denkt ge, ik ga erom, NIET gemaakt. Toen ontplofte ik gewoon en zei ik "Wat doet gulle eigenlijk aan die wagens"? Onderhoudsintervallen worden ook niet gereset, voor 't zelfde geld doet ge daar niets aan?!"
    De zijspiegel wisten ze niet, ondanks ze dat op de bon had geschreven.
    En hoe geraakt die in godsnaam ook door de keuring?!
    Dat boeltje wordt om gekocht zeker?

En dan nog Jumper 1, slot was kapot, gevraagd om te maken, niet gemaakt... Ge snapt het wel, geen zin meer om te typen...

Heb het m'n schoonpa al langer gezegd, zijn dieven dat het geen naam heeft!
    En dat voor een officiele dealer te zijn, sorry om de woorden te gebruiken maar dat zijn idioten dat het geen naam heeft...
    En m'n schoonpa misschien ook, dat hij er op onderhoud blijft gaan...

Wow Dat zo'n garage nog klanten trekt is voor mij altijd wonderbaarlijk. Klanten die altijd terugkeren naar dergelijke garages noem ik masochisten.

Comment

• Qua onderhoudsboek heb ik tot hiertoe nog geen enkele garage gevonden die dit ingevuld heeft... Ik heb nu al vrij veel auto's gehad en dat boekje vergeet men telkens. Ik heb wel facturen... Zou eigenlijk ook niet mogen. En dan spreken we over officieel dealers. Tenzij het mijn fout is en ik dit in hun handen had moeten geven...
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Wow Dat zo'n garage nog klanten trekt is voor mij altijd wonderbaarlijk. Klanten die altijd terugkeren naar dergelijke garages noem ik masochisten.
        Inderdaad, ik zit ook in de garage sector maar als die na 4 jaar nog altijd klanten heeft is niet te begrijpen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
          Qua onderhoudsboek heb ik tot hiertoe nog geen enkele garage gevonden die dit ingevuld heeft... Ik heb nu al vrij veel auto's gehad en dat boekje vergeet men telkens. Ik heb wel facturen... Zou eigenlijk ook niet mogen. En dan spreken we over officieel dealers. Tenzij het mijn fout is en ik dit in hun handen had moeten geven...
          Bij tweedehands heb ik meer vertrouwen in facturen dan in een onderhoudsboekje.
          Maar goed, klein moeite om het in te vullen en af te stempelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
            Inderdaad, ik zit ook in de garage sector maar als die na 4 jaar nog altijd klanten heeft is niet te begrijpen..
            Ja, ik weet uit zeer goeie bron dat die garage verlies maakt. I wonder why...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
              Bij tweedehands heb ik meer vertrouwen in facturen dan in een onderhoudsboekje.
              Maar goed, klein moeite om het in te vullen en af te stempelen.
              Daar ben ik het wel mee eens al vind ik het zonde als je een auto officieel laat onderhouden dat een garage te nonchalant is om het boekje in te vullen.

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Daar ben ik het wel mee eens al vind ik het zonde als je een auto officieel laat onderhouden dat een garage te nonchalant is om het boekje in te vullen.
                Soms kan ik in het STORT dat de wagen van een klant is, het onderhoudsboekje niet terug vinden.
                Tussen de pampers, condooms, maandverbanden en vuile sokken ga ik ook niet zoeken.

Ik doe wel een poging en open het handschoenkastje. Het moet wel redelijk blijven.
                Is het nu zo'n moeite om dit op de passagiersstoel klaar te leggen of dit aan de receptie af te geven ?

Comment

Bij veel garages moet je zelf het boekje afgeven aan de receptie wil je het ingevuld zien. Is het niet ingevuld dan maakt geen enkele garage er een probleem van om dit achteraf toch nog te doen.

Comment

• Ja klopt, hier ook moet je het gereedleggen op de passagiersstoel. Ik vergat het telkens maar toen ik er eens aan dacht hebben ze alle voorbije onderhouden netjes ingevuld.

Comment

• bij onze 2 wagens (2 verschillende garages) wordt het steevast ingevuld, ongeacht of het nu klaar lag of niet.

Comment

• Tis maar hoe het opgevoerd word door de garage.. Bij ons maakt het niet uit wat de klant doet. Je moet zowiezo naar de wagen voor de exacte kmstand

Comment

• Vroeger ging ik altijd naar garage Barto (opel) in Hoogstraten, altijd redelijk tevreden van geweest! Op de carrosserie na! Kon altijd terug, lopers, visogen, kleur te dun gezet en grondverf zichtbaar, rubbers mee in kleur..... enz. Ze waren redelijk deftig qua prijzen en service en dat was de reden dat ik daar bleef gaan. Ook omdat Hoogstraten niet direct bij de deur is voor mij rijd ik liever iets verder om van een goede service te kunnen genieten. Echter heb ik éénmaal een probleem gehad met men remschijven. Die zijn op 25.000km 4 keer kromgetrokken. Dit probleem is zich vanaf 70.000km beginnen voordoen. Heb er nooit problemen mee gehad met al mijn 10 voorgaande wagens dus het leek mij dus niet aan mijn rijstijl te liggen. De eerste keer dat ik binnenkwam zeiden ze "Ligt aan u rijstijl", nu ja het kan natuurlijk gebeuren. Dus andere schijven eronder. 10.000km later weer hetzelfde liedje. Nu ja ik dacht 2 keer pech kan voorkomen dus weer nieuwe schijven eronder. Vervolgens 7000km begon mijn stuur weer te trillen! Nu 3 keer pech op zo weinig kilometers is een beetje te veel van het goede. Dus de schijven af laten draaien en ook specifiek de oorzaak hiervan aan te pakken. Wagen gaan ophalen en de remklauwen zouden nagekeken zijn en er waren geen abnormale dingen gevonden. Het trillen was weer verdwenen. Tot dat ik op reis vertrok naar Italië. Héél de heenrit en verblijf daar geen last gehad van trillen in het stuur. Tot ik de voorlaatste dag 'smorgends vertrek en nog maar 2km van het hotel ben. Het stuur trilde weer ongelooflijk hard bij het remmen. Ik stond daar een beetje op ontploffen. Dus ik meteen naar de garage gebeld vanuit Italië om onmiddelijk weer een afspraak te maken voor mijn remmen. Dus eenmaal aangekomen in België ik meteen naar de garage. Nu had ik echter geen zin meer om weer een factuur te gaan betalen voor nieuwe remschijven. Het kan niet dat deze blijven kromtrekken terwijl ik niks abnormaal deed, er moet een klauw blijven hangen hebben ofzo. Nu wisten ze ginder al dat ik zeker geen gemakkelijke ben op het gebied van auto's. Ik weet van mezelf dat ik daar een zéér moeilijke in ben. Bij mij moet het prefect in orde zijn of de wagen komt onmiddelijk terug! (autistisch kantje denk ik ). Dus een mekanieker kwam mijn wagen halen om te kijken wat er aan scheelde. Ik nam ondertussen plaats in de wachtzaal. Na 10 minuten komt de mekanieker naar de wachtzaal om mij te melden dat mijn schijven krom stonden. Ik zeg "ja dat weet ik al want daar is hij al reeds 3 keer voor binnen geweest". Mekanieker zegt "Ja, da ligt aan uwe rijstijl" waarop ik hem zeg "Neen, ik denk dat het iets anders is want ik heb met mijn vorige auto's nooit problemen gehad" Mekanieker onderbreekt mij onmiddelijk en zegt arrogant "Ja maar we zijn hier over deze auto bezig en niet over uw vorige, en ge zegt dat gij van Italië komt! En wat zijn er in Italië??? Juist bergen!". Maar de manier waarop hij dit zei schoot me echt in het verkeerde keelgat. Hij behandelde mij als een lomp klein kind. Hij zei dat ze dus weer nieuwe schijven zouden steken. Ik vroeg hem daarop of ze schijven van een ander merk wilde steken aangezien ik de originele kwaliteit niet goed vind. Als antwoord kreeg ik "Ik denk toch dat ge hier in een Opel garage staat eh, awel hier werken wij met Opel onderdelen" waarop ik hem dan even arrogant zeg "Ik denk dat IK toch klant ben en dat IK bepaal wat er onder MIJN auto komt". Dus ik naar de balie om ne keer wat afspraken te maken met de verantwoordelijke. Mekanieker bleef er bij staan. Nu was ik niet akkoord om weer te betalen als ze weer originele schijven zouden steken zonder dat ze de oorzaak van het krom trekken zouden aanpakken. Mekanieker al direct tussen het gesprek tussen mij en de verantwoordelijke onderbreken en liggen stoken dat het aan mijn rijstijl ligt en dat remmen geen garantie zijn. Maar ja ik laat mij niet doen en heb daar 20 minuten aan een stuk van mijn tak staan maken. Uiteindelijk werd er mij door de verantwoordelijke gezegd dat mijn remschijven kostenloos zouden vervangen worden door nieuwe exemplaren. Mekanieker was duidelijk in zijn gat gebeten en kon dit precies niet verkroppen. Dus ik ging naar de wachtzaal om te wachten op mijn nieuwe schijven. Mekanieker moest ook langst daar en zei nog tegen mij "Moet ge dit nu ook niet op het autoforum zetten?" (Had gemeld in het Astra J topic dat ik mijn wagen zou binnen gaan. Dus mekanieker is blijkbaar ook een gebruiker van hier!!). Ik op men tong gebeten om niks terug te zeggen. Na véél vijven en zessen kreeg ik mijn wagen terug en kon ik terug naar huis. Nu was ik best zo onder de indruk van die mekanieker dat deze zo arrogant was dat ik thuis de dashcambeelden is heb bekeken van toen de wagen in de garage stond om te kijken of hij effectief wel iets aan de oorzaak van het kromtrekken had gedaan en niet enkel nieuwe schijven had gestoken. Echter had de mekanieker niet door dat het geluid wordt opgenomen als hij in mijn wagen zit. Nu ik ben daar door uitgescholden en zwart gemaakt tegen iedereen daar!!! Ik stond dus volledig op ontploffen!!!! Ben sindsdien ook niet meer naar ginder gegaan. Ik had er 3 nieuwe wagen besteld en laten onderhouden, maar als ik daar achter mijne rug wordt uitgescheten.... nee dank u! Zoekt u zelf maar ne nieuwe klant! Ik heb er mijn nieuwe Astra Sports Tourer dus ook niet meer besteld. Ik ga nu naar Garage Exelmans in Tessenderlo en ik ben daar zéér tevreden!
                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                            bij onze 2 wagens (2 verschillende garages) wordt het steevast ingevuld, ongeacht of het nu klaar lag of niet.
                            Mijn garage zegt dat ze ermee gestopt zijn omdat ze soms de hele auto moesten doorzoeken en van enkele klanten commentaar gekregen hadden dat ze in het handschoekastje of andere bergruimtes niets te doen hadden. Sindsdien vraagt me vooraf steeds om het boekje gereed te leggen. Tja, azijnpissers zijn er altijd en is heel moeilijk om voor iedereen goed te doen he.

Comment

• Opel Bjorn, ik zou een mailtje gedaan hebben naar de zaakvoerder en cc naar Opel Belgium met mijn opname erbij... Zeker weten dat ze je in de watten leggen en dat die mechanieker in het zand bijt... Mijn wraak zou groot zijn

Comment

• Heb gedacht om de beelden op te sturen. Maar ik heb dat maar niet gedaan. Wil nu ook niet da die gast zijn job verliest. Maar mij zien ze er in ieder geval niet meer terug.
                                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Opel Barto zou toch ook één van de betere dealers moeten zijn. Helaas ook een rotte appel die er werkt. Heb je nadien nog problemen gehad met je schijven?

Wat het onderhoudsboekje betreft, goh ja, ik zou het idd beter klaarleggen. In mijn handschoenbakje ligt echter alles wel proper zonder een rommel aan weet ik wat.

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Zulk soort mensen hoort niet thuis in een garage , een eventueel ontslag is dus meer dan terecht. Beelden en geluidsopnames zeker naar de garage sturen met de melding dat dit op een autoforum komt.

Comment

• Daarna tot 125.000km geen problemen meer gehad met de remmen. Op 125.000km is hij ingewisseld op mijn nieuwe . Zulke mensen horen idd niet thuis in een garage maar misschien had hij gewoon een slechte dag. Dat weet ge ook niet. Hoewel die gast altijd al kortaf deed tegen mij omdat ik op mijn strepen sta.

Comment

• Als diene gast echt ne goede mechanieker was, zullen ze hem hiervoor niet ontslaan. Als het op het randje is zouden ze dit wel als reden gebruiken. In ieder geval zou een goede bedrijfsleider die persoon bij zich roepen en serieus berispen. Zelfs met de verplichting om de klant op te bellen en zich persoonlijk te verontschuldigen. Ben ooit iets gelijkaardigs tegengekomen in een andere sector. Enkele dagen later is de baas zelf bij mij thuis gekomen om zich te verontschuldigen in naam van zijn werkneemster (en die man had mij als klantje echt niet nodig, het is een zaak die zeer goed draait). Daags nadien kwam de werkneemster aan de deur om zich te verontschuldigen (wellicht verplicht door haar baas). Ze smeekte haast om terug naar die winkel te komen. Maar wij waren ondertussen al veranderd. Wil je dan aub toch nog 1 keer binnenkomen vroeg ze in het buitengaan. Dat heb ik dan wel gedaan, maar vaste klant ben ik er niet meer. Heb wel veel respect voor de zaakvoerder hierdoor. Ik ga nu niet zeggen wat voor een winkel het was, maar we kwamen er bijna dagelijks en ik spendeerde er maandelijks toch 500 euro. Vermits ik intussen in een andere winkel ging keerde ik niet terug want ben niet rancuneus. Is gewoon omdat die mensen een bepaalde stock inlegden voor mij en dan vind ik het maar logisch dat je daar blijft gaan...

Comment

• Ter info:

"Belgische autodealers op zwart zaad"odealers op zwart zaad

elgische autodealers zwart zaad
                                          lgische autodealers op zwart z

Comment

Working...
                                          X