Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Een recensie over Auto's C&G in Tielt-Winge (staat ook vaak op Autoscout met zijn tweedehandse wagens). Vooral gespecialiseerd in Suzuki's.
    Meneer de garagist had een foutieve advertentie geplaatst op Autoscout, hij had een blauwe Suzuki Jimny van 2006 erop gezet met 74300 km. Wij zijn gaan kijken, vroegen opnieuw naar de kilometerstand: in de 74000 km. Oke, alles goed, we gingen naar binnen om het voorschot in orde te brengen, ik kijk in de rapte nog eens naar het dashboard: 108000 km ongeveer... Ik denk dat het een fout is, of dat ik verkeerd heb gezien en volg de rest. Er wordt binnen nog wat heen en weer gepraat en ik vergeet de kilometerstand te vermelden.
    De dag erna bel ik toch nog even: meneer laat mij weten dat de kilometerstand ongeveer 88000 km is... Dat is wel een heel verschil weet ik te zeggen en ik vraag om toch nog eens terug te komen kijken. We maken een afspraak maar op de dag zelf annuleert meneer mijn afspraak omdat hij een wagen ergens moet gaan halen of gaan brengen. 5 dagen later heeft hij wel terug tijd: ik ben een beetje ontstemd (afspraak is ergens afspraak) en vraag dat als ik op mijn besluit terugkom of ik die dag dan ook mijn voorschot terug krijg. Meneer laat weten dat hij de helft zal teruggeven (lees 500 euro voorschot: 250 euro terug, 250 euro wil hij bijhouden voor zijn moeite). Ik zeg hem dat hij niet correct handelt, hij verkoopt een auto met een foutieve kilometerstand (ik ben tot op heden nog steeds niet zeker of het wel echt 88000 km is omdat mijn ogen precies iets anders hadden gezien. Meneer was deze auto tevens ook in Duitsland gaan halen dus het valt zeer moeilijk te achterhalen of er werkelijk 88000 kilometers op de teller stonden.)
    Na veel heen en weer gepraat, ging meneer mijn voorschot terugstorten. Uiteindelijk heeft hij nog 30 euro achterwege gehouden want hij had al een keuring geboekt en moest deze annuleren en daar kroop tijd in = 30 euro.
    Dus bij deze: mensen die graag een Suzuki willen kopen: ik raad jullie Auto's C&G in Tielt-Winge (ik denk dat hij misschien ook een garage in Mol heeft) ten zeerste af.

    Comment


    • Alé nog eens, het 1e dat ge toch doet als koper is alle papieren en km stand controleren?!
      Verkoper handelt niet eerlijk, maar jij moest eerst alles controleren voordat je uw voorschot betaalt. Je hebt blijkbaar ook geen testrit gedaan, anders had je dat direct gemerkt.
      Conclusie, allebei in fout.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Bob01 Bekijk Berichten
        Een recensie over Auto's C&G in Tielt-Winge
        Dit is geen recensie, dit is bekladden ... aan elk verhaal zijn twee versies.

        Wat jouw bedoeling is, dat is duidelijk maar de andere kant ... die hoorden we niet.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
          Dit is geen recensie, dit is bekladden ... aan elk verhaal zijn twee versies.

          Wat jouw bedoeling is, dat is duidelijk maar de andere kant ... die hoorden we niet.
          Het forum is voor iedereen... de andere kant mag dus ook reageren. Anders moet je die eens uitnodigen . Als je hier enkel maar mag reageren als de dealer ook reageert, zou dit topic geen bestaansrecht hebben...
          The shark is BACK! BMW 635csi

          BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017


          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

          Comment


          • Toyota garage Wouters in Begijnendijk:
            Iemand die ik ken met een Toyota Yaris van 14 jaar oud laat een nazicht doen voor de keuring door Wouters, alles in orde bevonden.
            Afgekeurd wegens remdrukverdeler die los hing. (zag je van een km afstand al bengelen onderaan de wagen.
            Bestek gemaakt bij Wouters voor 500 euro onderdelen zonder werkuren..
            Op nazicht gedaan bij een kameraad van mij want die herstellingskosten zag mijn maat ni direkt zitten voor zo'n oud bakske..
            Steuntje remdrukverdeler was afgebroken , effe gelast en terug gemonteerd,totale kosten 20 euro en goedgekeurd op de keuring.
            Conclusie:
            Proficiat en applaus voor Toyota garage Wouters in Begijnendijk, 1ste prijs " hoe zet ik mensen int zak"

            Comment


            • Remy zijn loge @ KVC Westerlo moet toch ook betaald worden ?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                Toyota garage Wouters in Begijnendijk:
                Iemand die ik ken met een Toyota Yaris van 14 jaar oud laat een nazicht doen voor de keuring door Wouters, alles in orde bevonden.
                Afgekeurd wegens remdrukverdeler die los hing. (zag je van een km afstand al bengelen onderaan de wagen.
                Bestek gemaakt bij Wouters voor 500 euro onderdelen zonder werkuren..
                Op nazicht gedaan bij een kameraad van mij want die herstellingskosten zag mijn maat ni direkt zitten voor zo'n oud bakske..
                Steuntje remdrukverdeler was afgebroken , effe gelast en terug gemonteerd,totale kosten 20 euro en goedgekeurd op de keuring.
                Conclusie:
                Proficiat en applaus voor Toyota garage Wouters in Begijnendijk, 1ste prijs " hoe zet ik mensen int zak"
                Gemakkelijk (goedkoop) als je veel maten hebt hé

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                  Remy zijn loge @ KVC Westerlo moet toch ook betaald worden ?
                  Ja maar ik denk da Remyke meer geld alleen heeft dan alle inwoners van Begijnendijk samen :-)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                    Gemakkelijk (goedkoop) als je veel maten hebt hé
                    Ja ik heb geluk,voor elk mogelijk werkje heb ik wel ne maat die da perfekt kan :-)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                      Ja ik heb geluk,voor elk mogelijk werkje heb ik wel ne maat die da perfekt kan :-)
                      sorry, moest direct aan dees denken

                      Last edited by ; 30/05/2016, 23:04.

                      Comment


                      • Thuy in Deurne: ik lees hier overal verhalen over 'stealers' enz maar het kan ook anders. Betaalde ongeveer 250 euro voor een tweejaarlijks onderhoud (Beetle, 1.4 TSI). Op voorhand vroegen ze of ze ruitensproeivloeistof mochten bijvullen. Dag van het onderhoud (was de auto de vorige dag al gaan afzetten) belden ze nog eens of de wissers mochten vervangen. Was daar aangenaam over verrast.

                        Auto was het jaar ervoor al eens op onderhoud geweest bij een onafhankelijke garage (uit voorzorg omdat er heel weinig met gereden wordt, moest niet volgens boekje) en toen betaalden we ook bijna 200.

                        Enkel over de problemen mbt de 1.4 TSI waren ze niet zo open: "ja er zijn wat problemen geweest in het begin, maar nu niet meer en van elke auto ga je wel zo'n verhalen vinden." Ken er het fijne niet van maar van wat ik op het internet las waren de 1.4 TSI blokken in de beginne toch echt wel beneden alle kwaliteit.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door robinb Bekijk Berichten
                          Thuy in Deurne: ik lees hier overal verhalen over 'stealers' enz maar het kan ook anders. Betaalde ongeveer 250 euro voor een tweejaarlijks onderhoud (Beetle, 1.4 TSI). Op voorhand vroegen ze of ze ruitensproeivloeistof mochten bijvullen. Dag van het onderhoud (was de auto de vorige dag al gaan afzetten) belden ze nog eens of de wissers mochten vervangen. Was daar aangenaam over verrast.

                          Auto was het jaar ervoor al eens op onderhoud geweest bij een onafhankelijke garage (uit voorzorg omdat er heel weinig met gereden wordt, moest niet volgens boekje) en toen betaalden we ook bijna 200.

                          Enkel over de problemen mbt de 1.4 TSI waren ze niet zo open: "ja er zijn wat problemen geweest in het begin, maar nu niet meer en van elke auto ga je wel zo'n verhalen vinden." Ken er het fijne niet van maar van wat ik op het internet las waren de 1.4 TSI blokken in de beginne toch echt wel beneden alle kwaliteit.

                          Tsja, wat wil je dat ze zeggen ? Is er een probleem met uw auto ? Moet men dan preventief, zonder dat er een probleem is, een nieuwe distributieketting plaatsen ?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                            Tsja, wat wil je dat ze zeggen ? Is er een probleem met uw auto ? Moet men dan preventief, zonder dat er een probleem is, een nieuwe distributieketting plaatsen ?
                            Juist, wat moeten ze zeggen. Er zullen ook wel klanten zijn die het geluk hebben geen problemen met die motoren te hebben gehad.
                            En bij veel merken/auto's zijn er minder aangename historieken te vinden, zie naar de problemen met vliegwielen.

                            Comment


                            • Je leest wat je wil lezen, ik lees een positieve review... Jullie beginnen te neuten over een detail, maar natuurlijk kunnen ze meer informatie geven en erbij vermelden dat het niet van toepassing is op zijn wagen, wat ze toch min of meer gedaan hebben, dus dat zijn geen klachten hé.

                              Comment


                              • Ze verdoezelden het probleem. Ik had liever als antwoord gekregen: ja er zijn vooral in de beginjaren veel problemen met rekkende kettingen geweest, we weten dit en controleren de ketting bij elk onderhoud. Liefst dan nog iets van: mocht u hier in de dichte toekomst problemen mee krijgen, voorziet VW in een compensatie (auto was toen net geen 3 jaar en 20K km).

                                Nu zeiden ze dat het kettingverhaal gewoon een klein probleempje was dat in het begin van de productiecyclus wel eens voorkwam. Als ik het internet mag geloven is/was het probleem wel een pak groter dan dat.

                                Maar nogmaals: algemene ervaring was positief.
                                Last edited by ; 03/06/2016, 15:48. Reden: typfout

                                Comment


                                • Tussen haakjes, als je met een receptionist(e) spreekt mag je al blij zijn dat hij/zij weet waarover het gaat, laat staan een perfect geformuleerd antwoordt te verwachten alsof het de woordvoerder van Volkswagen betreft.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                    Tussen haakjes, als je met een receptionist(e) spreekt mag je al blij zijn dat hij/zij weet waarover het gaat, laat staan een perfect geformuleerd antwoordt te verwachten alsof het de woordvoerder van Volkswagen betreft.
                                    Das het grote probleem.. Veel receptionisten zijn niet technisch aangelegd.. Kan je ook niet verwachten zolang er maar iemand met technisch kennis aanwezig is en een deftige zin kan vertellen :p

                                    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                                    Comment


                                    • Garage Thuy in Deurne is echt wel bij de betere VW/Audi/Skoda garages! Heb er enkel maar positieve ervaringen mee.
                                      The shark is BACK! BMW 635csi

                                      BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017


                                      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                        Garage Thuy in Deurne is echt wel bij de betere VW/Audi/Skoda garages! Heb er enkel maar positieve ervaringen mee.

                                        de meeste zelfstandige VAG dealers zijn ok. Spijtig dat prutsers als ACM en consoorten VAG dealers zo een slechte naam geven
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                        Comment


                                        • Gisteren was ik bij mijn dealer om nog wat accessoires op de Vivaro te laten plaatsen. In de werkplaats wel wat dingen gezien die me blij maakten.
                                          Zo was er een mechanieker bezig die bij het vervangen van de luchtfilter het "doosje" waar de luchtfilter in moet, eerst netjes stofzuigde (zowel het vakje als het deksel), zodat de nieuwe filter niet direct vol met blaadjes en ander vuil zit. En terwijl hij toch bezig was met de stofzuiger, ook die rooster onder de ruit en de vakjes links en rechts waar nogal wat blaadjes en vuil zich ophopen, ook mee te zuigen.
                                          Toen ze dan een andere wagen met een storing binnenreden, zijn ze daar met drie techniekers hun kop samen gaan steken om het erover te hebben. In tijd mijn VAG producten was het altijd eerst uitlezen en dan de computer iets willekeurigs laten kiezen, want mijn problemen raakten nooit opgelost. Persoonlijk heb ik voor elk probleem dat de Opel(s) daar al binnen geweest zijn, al altijd direct de juiste oplossing gehad. Terwijl mijn VAG na 6x nog niet opgelost was en er random dingen gebeurden... Ook het niveau stress bij medewerkers lijkt zo goed als afwezig, itt de gespannen sfeer die bij mijn VW dealer hing en de koelbloedigheid van de medewerkers aan de balie.

                                          Kortom dik tevreden gisteren van mijn Opel dealer in Zulte Dhont.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X