Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Goeie ervaringen met het onderhoud daar trouwens.
De verkoop kon beter, 2x een Audi elders gekocht, maar toch bij Claessens op onderhoud gegaan.
Enkel op 't laatst een discussie gehad ivm hun vervangwagen politiek... ik had amper 10km gereden dus het verbruik was zo goed als niks, tank was nog indicatief vol. Toch had ik met de wagen moeten gaan tanken en hun het bewijs voorleggen, maar ik wist eerlijk gezegd niet eens dat je zo weinig kon tanken... bij alle pompen staat minimum afname 5 liter, dat er maw 5 liter aangerekend wordt. Enfin, ik kreeg dus onder mijn voeten, want de volgende huurder zou dan mijn verbruik gaan betalen (kan ik in meeleven), maar feitelijk mogen ze ook blij zijn dat ik zo weinig km's op hun wagen gezet heb vind ik. Had beter een Taxi gevraagd dan, minder gezever en goedkoper.
Bij Dockx bv. kijken ze gewoon naar de brandstofmeter, en als die nog als vol staat aangeduid, dan is het goed.
Een ticket moet je niet voorleggen. Dat lijkt me redelijk.
Bij Dockx bv. kijken ze gewoon naar de brandstofmeter, en als die nog als vol staat aangeduid, dan is het goed.
Een ticket moet je niet voorleggen. Dat lijkt me redelijk.
En nog voor de volgende klant de parking af is er al een blokje van de brandstofmeter weg. Gevolg: die klant wil hem ook niet meer vol binnen brengen en voor je het weet zijn alle auto's leeg. Om die één of andere manier zijn mensen héél gierig als het om brandstof gaat..
Het makkelijkste systeem is dat je de auto gewoon leeg meegeeft aan de klant en zegt: tank hem zelf maar wij betalen uw brandstof niet terug. Als je wat klantvriendelijker wil zijn geef je hem vol mee en vraag je om hem vol terug te brengen (of ter plekke te laten tanken als dat kan).
ps: bij Dockx is het ook een full-full beleid hoor.
Haha, dan geen gezever meer, dan moet je wel tanken.
Had ik meer gereden, dan was het tanken voor mij de normaalste zaak geweest. Nu een enkele verplaatsing zo beperkt was en de omweg langs het tankstation anderhalve km + tijd die ik erin moet steken om nog een paar kruispunten te passeren tijdens volle spits daar in Wilrijk, ook nog in de veronderstelling dat 5 liter de minimum uitgave was, ... enfin, ik had niet verwacht dat ze over zoiets zouden zeuren en toch eerder mijn gebruiksgemak zouden vooropstellen. De strenge dame aan de balie is dan nog naar de service manager -die in het VW gebouw tegenover Audi zit- gaan vragen denk ik wat ermee te doen. Ze kwam terug en 't was allemaal in orde, er werd mij niks extra aangerekend, nochtans had ik gesuggereerd om mij dan minstens nen euro aan te rekenen (als het zo erg is allemaal).
Ze bieden ook extra diensten aan, een keer de wagen voorrijden bij de autokeuring... 80 euro, geen gezever. De auto thuis komen ophalen, ook geen gezever. Ik heb sindsdien geen vervangwagen meer gevraagd hoor.
Bij mijn garage hebben ze hier een oplossing voor gevonden. De auto leeg meegeven, en je moet er eerst zelf mee gaan tanken. Nooit geen discussie meer :-).
was een nieuwe motor. Maar de thermostaat zou overgezet zijn want de rede voor vervanging was een smeerprobleem (zou meer voorkomen bij de nieuwe CRDi's)
nieuwe motoren komen in onderdelen, en moeten door de mekaniekers volledig opgebouwd worden. kan dus vanalles als oorzaak hebben. oa moet je wachten om de juiste koppaking te bestellen tot je het onderblok hebt. is er daar ook niets mis?
Nieuwe motoren komen niet in onderdelen toe. Is een 'kaal' blok, alle aanbouwdelen moeten overgezet worden.
Zo ne motor komt toe als zijnde een gesloten geheel:
- krukas
- onderblok
- pistons
- drijfstangen
- carter
- culas met kleppen
- nokkenas
- kleppendeksel
al de rest dient in 9/10 keer overgebouwd te worden van de oude motor, dus kan weldegelijk.
Nieuwe motoren komen niet in onderdelen toe. Is een 'kaal' blok, alle aanbouwdelen moeten overgezet worden.
Zo ne motor komt toe als zijnde een gesloten geheel:
- krukas
- onderblok
- pistons
- drijfstangen
- carter
- culas met kleppen
- nokkenas
- kleppendeksel
al de rest dient in 9/10 keer overgebouwd te worden van de oude motor, dus kan weldegelijk.
En hebt ge dat ooit voor Hyundai gedaan? Zoals jij schrijft gaat het met een ander.
Onder garantie (en die heb je normaal 5 jaar) MOETEN losse onderdelen besteld worden.
Comment