Oorspronkelijk geplaatst door tasmdevil
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ah juist... dit topic hadden we hier ook nog.
Awel, kort en krachtig, ik ben maar matig tevreden over BMW.
BMW Jorssen Aartselaar
+++ sales, fantastisch! Heb daar een heel goeie verkoper getroffen en zou elke volgende auto bij die kerel willen kopen.
-- naverkoop, gaat relatief goed zolang je voor een routineklus langskomt.
En zelfs dan nog, al vanaf mijn eerste bezoek werd ik geconfronteerd met slechte communicatie.
De eerste service werd mij ter compensatie gratis aangeboden, maar aan de balie wisten ze dat weliswaar niet... stond daar een half uur voor aap.
BMW P. Smets, ik dacht gekend voor goeie BMW M service?
Mijn kapotte sleutel herstellen bleek al te moeilijk. Ik kreeg de zogezegde herstelde sleutel mee, toen ik bij de wagen stond werkte die niet, dat hadden ze maw zelf niet eens getest.
En na de oliebeurt vond de technieker het nodig om 10min te gaan joy riden terwijl ik op de auto zat te wachten. De verbruiksmeter sprak boekdelen toen ik bij de garage vertrok. Mij zien ze daar nooit meer terug.
Voor de volgende beurt terug naar Jorssen, 30K km ondertussen.
Alles ging vlot, ik krijg wel te horen dat de carterstop beschadigd was en ze nieuwe schroefdraad hebben moeten tappen (extra kosten en een kleine hint wat voor oen ik getroffen had bij P. Smets vrees ik). Ze waren heel behulpzaam, snel, duidelijke communicatie... perfect volgens het boekje.
En toen... toen ging het de mist in wanneer ik een paar weken later langskwam om een probleem aan de wagen te melden. Ik voelde dat ik afweek van hun routine want het ging plots niet meer zo vlot. Dat heeft mij persoonlijk onnodig veel tijd en energie gekost gezien de afstand die ik telkens moest overbruggen. Iets wat gemakkelijk had vermeden kunnen worden hadden ze meteen al het nodige gedaan van de eerste keer.
Dat heeft me vooral doen inzien dat je buiten garantie toch moet opletten, want had ik iedere keer een vervangwagen op mijn kosten moeten nemen, had de diagnose me meer gekost aan vervangwagens dan aan de diagnose zelf. Heb ook niet het gevoel dat ze snel en adequaat de vinger op de wonde kunnen leggen, zolang de computer hun niet zegt wat er scheelt aan de wagen, kom je hier waarschijnlijk van een kale reis thuis. Een vriend van me met 40j werkplaats ervaring kon op het gehoor alleen al exact zeggen wat er scheelde... Jorssen Aartselaar kon het niet.
Komt daarbij dat je bij zo'n grote dealer geconfronteerd wordt met een hoop mensen die hun job uitvoeren, maar niet zozeer super klantgericht zijn. 't Zal ieder van hen namelijk worst wezen dat ik 2uur in de file stond om tot daar te geraken, ze zien daar klanten aan de lopende band en ik ben nummertje zoveel. Niemand heeft zich daar opgeworpen als permanent aanspreekpunt voor dit probleem.
Comment
-
Alfa Romeo BUGA Westerlo
+++ naverkoop, heel tevreden van, heel betrouwbare service.
-- verkoop. Vroeger ook puike service van Peter gehad. Maar het klikt niet tussen mij en die (nieuwe) verkoper. Dat is iemand die z'n prospects filtert door ze naar hem te laten komen en niet andersom. Doet weinig moeite en verlangt eigenlijk dat de klant moeite doet alvorens hij iets doet denk ik. Ik moest om te beginnen al moeite doen om hem aan te sporen tot het maken van een offerte. Ik mis later één telefoontje voor hij op vakantie vertrok... ik antwoordde op z'n mail en heb achteraf gewoon geen respons meer gekregen. Sorry, ik ben daar heel principieel in, ik kwam om een Giulia Quadrifoglio te kopen, maar ik ga niet achter je aanhollen het werkt andersom. Dag en nacht verschil met de verkoopservaring bij BMW!
Comment
-
Ik heb ook nog wel een goed woordje voor een garage over. Ben op het forum gekomen door problemen met aangekochte auto, maar hiervoor had mijn vrouw een Mazda 3 van 2004.
De auto gekocht 3 jaar geleden en meteen groot onderhoud laten doen door een bevriende garagist.
Na enkele maanden bleef de auto haperen bij gas geven en ben toen naar de Mazda dealer Plessers in Overpelt gegaan.
Ze hebben de wagen uitgelezen. Er stonden veel foutcodes in doordat bij het onderhoud de computer niet was gereset, Ze hebben deze gereset en even rondgereden om te kijken of ze iets konden vinden. Daarnaast ook een lampje vervangen. Indien de auto weer zou haperen moest ik terugkomen zodat ze de computer weer konden uitlezen en de foutcodes bekijken.
Kosten: "betaalt u het lampje maar" Ik: "kan ik pinnen?" Garagist: "dat is dan 2 euro en 15 cent".
Enkele dagen later na het weer stotteren teruggegaan en ze hebben de computer uitgelezen maar er was geen foutcode. Afgesproken om hem weer eens binnen te brengen zodat ze konden onderzoeken waar het aan lag. Kosten: "0 euro meneer"
De wagen ging een halve dag voor onderzoek de garage binnen. Gelukkig hadden ze het euvel snel gevonden. Er was een kapotte stekker. Deze moest besteld worden dus de auto moest later terug, Kosten onderzoek: "0 euro"
Prijsopgave gevraagd voor reparatie: Onderdeel was 140 euro en er kwamen 4 werkuren bij.
De auto naar de garage geweest, onderdeel vervangen, Wagen opgehaald en op de factuur 140 euro en 3 werkuren. Het was sneller vervangen dan verwacht blijkbaar, maar ik denk dat 90% van de garages de 4 uren in rekening hadden gebracht i.p.v. 3.
Bij verkoop een maand geleden werd de wagen afgekeurd voor verkeerd schijnende lampen. De garage gebeld, ik kon 's middags al langskomen. Ze hebben de lampen afgesteld en met 2 apparaten (oud en nieuw?) gemeten of het nu goed was. De kosten moet ik om liegen maar het was iets van "afstellen lampen" ik geloof 15 of 20 euro.
Conclusie: Eerlijke garage met lage prijzen, en dat voor een merkdealer.
Comment
-
Toch ook maar even. Een frappant verschil.
1. Delorge Sint-Truiden.
Mijn vriendin haar VW Polo van 2010. My Way gekocht op 28-11-2016 met 1 jaar garantie, inclusief bon voor gratis onderhoud geldig 1 jaar. Op 27-11-2017 binnen gedaan voor groot onderhoud en sjoemelsoftware update. 12-12-2017 gaat het motorstoringslampje aan. Bleek de EGR-klep te zijn. Desondanks dat het buiten de 1 jaar garantieperiode van My Way valt, vervanging van de EGR klep volledig kosteloos onder garantie. Natuurlijk is de EGR bij VAG een zwak punt, is bij mijn Superb ook al vervangen geweest (binnen de garantieperiode). Maar toch. Tevreden!
2. CAO Emeraude Car (Skoda dealer in Wanze)
Mijn baas zijn Skoda Superb Combi van 2015. Ondertussen al 116.000km. Heeft een onderhoud gehad begin December, is net 3 WEKEN uit garantie. Ineens lampje batterij aan, panne. Afgesleept door de garage. Diagnose is dat er Diesel op de alternatorriem is gekomen, deze is vergaan en losgeslaan, en heeft het onderblok geraakt. Daar is schade, ook aan de hogedrukpomp. Kostenplaatje van +/- 6.000,00EUR.
100% ten laste van mijn baas, geen coulance, geen tussenkomst, nada. Hij zegt dat hij gevraagd had hoelang er een lek moet zijn voordat zo'n riem kapot gaat, 'toch geruime tijd'. Op zijn vraag of de technieker bij het onderhoud van December dat niet had moeten vaststellen, 'neen'.
Hij had bij deze garage al 2 Octavia's gekocht, en dit was zijn DERDE Superb. Nooit geen garantiegevallen gehad, nooit problemen na een onderhoud, nooit geen slechte ervaringen gehad in het verleden. Altijd inruil van zijn oude wagen gedaan daar, zelfs zijn banden liet hij daar doen, en altijd goed geholpen. (volgens hem).
Gevolg? Nadat hij 5 auto's heeft gekocht bij dezelfde garage, heeft mijn baas dit weekend getekend voor een Opel Grandland X, de Opeldealer gaat zijn Superb ophalen met een takelwagen bij zijn dealer.
Natuurlijk maar 1 kant van het verhaal, maar ik stel me toch de vraag of ze bij die Skoda dealer al ooit van 'klantenbinding' hebben gehoord. 5 Auto's verkopen, altijd het onderhoud mogen doen tot en met de banden inclusief, en dan een klant zo laten vallen. Akkoord, het is wel een forse factuur, maar ik heb eerder het gevoel dat ze verwachtten dat hij zijn 'probleemauto' ging inruilen en weer een nieuwe kopen bij hun als ze hun been even stijf hielden. Zijn ze toch bedrogen uitgekomen...Last edited by TooTall; 18/12/2017, 10:33.
Comment
-
Ik vind dit niet zozeer een tekortkoming van de dealer. Die kan moeilijk zo'n grote herstelling op zich nemen. De invoerder gaat hier in de fout. Onbegrijpelijk dat ze geen tussenkomst aanbieden bij een wagen die net buiten garantie is.
Belangrijke vraag is ook hoe en waarom het lek ontstaan is. Fout garage, fabrieksfout ?
Ik zou me zeker gewend hebben tot de klantendienst. En eventueel, naargelang de reden van het lek, mijn rechtsbijstandsverzekering aanspreken.
Heb geen ervaring met andere merken, maar ik reed vele jaren met Renault. Ging regelmatig iets stuk, uiteraard ook na garantie. Maar Renault was wel eerlijk in tussenkomsten na garantie. Afhankelijk van kilometerstand en ouderdom kwamen zij regelmatig tussen indien dealeronderhouden. Zo ook bij de huidige Espace toen het stuurhuis vervangen werd op 4 jarige leeftijd omdat de servo piepte.
Comment
-
Welja ik zeg ook niet dat ze alles moeten betalen, maar gewoon een geste of tenminste de indruk wekken dat ze moeite doen om het op 1 of andere manier te compenseren, dat ze tenminste moeite doen bij de invoerder.
Soit, net mijn baas gesproken erover, hij zei dat hij enkele weken geleden een testrit is gaan doen met de Skoda Kodiaq. Hij denkt dat de garage dacht dat als ze de reparatie van de Superb wat 'duur' maakten, ze hem (weer) een nieuwe Skoda konden verkopen. Volgens hem waren er ineens wél mogelijkheden tot tussenkomst toen hij belde om te zeggen dat de Opeldealer zijn Superb kwam ophalen omdat hij een andere wagen had gekocht bij Opel. Ineens kon de Skoda dealer bijvoorbeeld de hogedrukpomp herstellen ipv. vervangen wat enkele honderden Euro's goedkoper zou zijn...maar een vaag verhaal! En 's avonds nog een bezoek van de eigenaar van de garage om hem te vragen of ze hem geen goede inruilprijs konden bieden als hij een nieuwe Kodiaq kwam bestellen bij hun.
Denk dat de garage gespeeld en verloren heeft!
Comment
Comment