Oorspronkelijk geplaatst door Avantus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
[GZ] Audi 90 - BMW E30 - Mercedes 190E
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenIk begin terug te twijfelen
Bwa, ik wil iets sportiever als m'n Saab zaliger, die was wel vinnig, maar trok niet graag door en ik kreeg op m'n kas van een Chrysler Grand Voyager CRD
Dan zal die 1.8 nog wat trager zijn vrees ik, hoewel een 190 blijkbaar minder weegt dan een Saab 900
Heb je al eens met zo'n 190E gereden eigenlijk?
Gevoelsmatig zitten een 2.0 en een 1.8 toch dicht bij elkaar als het gaat over sportief rijden, vind ik. Een 2.3 is naar't schijnt toch nog iets anders, daar voel je echt die extra longinhoud. Maar daar heb ikzelf nog geen ervaring mee.
En nja, als het je stoort dat je op je doos krijgt van een moderne turbodiesel, dan zit je sowieso niet erg goed bij deze auto's. Dan mag je al een 190E 2.6 of een 16-klepper gaan zoeken.
Ik zou zeggen hé, ga gewoon eens rijden met wat auto's die je interesse wekken. En dan heb ik het over een 1.8, 2.0 en evt. 2.3, zodat je voor jezelf kan uitmaken wat je ervan vindt en welke je het beste ligt.
Want zoals het er nu naar uitziet geven wij hier je wel alle raad die we kunnen geven, maar de helft van die raad slaag je bij wijze van spreken in de wind, en tegelijk heb je niet echt een idee van hoe zo'n auto nu eigenlijk rijdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk BerichtenBon, hij staat terug te koop:
Als er nu nog iets is ben je echt getikt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenHeb je al eens met zo'n 190E gereden eigenlijk?
Gevoelsmatig zitten een 2.0 en een 1.8 toch dicht bij elkaar als het gaat over sportief rijden, vind ik. Een 2.3 is naar't schijnt toch nog iets anders, daar voel je echt die extra longinhoud. Maar daar heb ikzelf nog geen ervaring mee.
En nja, als het je stoort dat je op je doos krijgt van een moderne turbodiesel, dan zit je sowieso niet erg goed bij deze auto's. Dan mag je al een 190E 2.6 of een 16-klepper gaan zoeken.
Ik zou zeggen hé, ga gewoon eens rijden met wat auto's die je interesse wekken. En dan heb ik het over een 1.8, 2.0 en evt. 2.3, zodat je voor jezelf kan uitmaken wat je ervan vindt en welke je het beste ligt.
Want zoals het er nu naar uitziet geven wij hier je wel alle raad die we kunnen geven, maar de helft van die raad slaag je bij wijze van spreken in de wind, en tegelijk heb je niet echt een idee van hoe zo'n auto nu eigenlijk rijdt.
Van de 190 verwacht ik ditalles, maar dan nog een beeetje beter. Mijn vorige was een Saab 900i met 128pk voor ongeveer 1300kg, dus tis niet dat ik echt verwend ben qua power, maar hij was vlot genoeg. Ik wil gewoon een gretige motor die de indruk geeft graag naar het rood te trekken, die lekker oppakt op elk toerental en vlot genoeg is, TD's afdrogen is zeker niet de bedoeling, maar andere gewone auto's wat kunnen bijhouden mag wel. Ik wil vooral een leuke wegligging, veilig, scherp en lichtvoetig bij gewoon rijden en bij regen mag de kont uitbreekbaar zijn na wat aandringen. Dus ik denk dat ik bij een 190 dan wel aan het juiste adres ben? Ik hou al langer van het model en weet dat ze erg degelijk zijn.
En nog even voor de duidelijkheid: ik ben jullie echt heel dankbaar voor de wijze raad, en ik weet dat jullie gelijk hebben, maar ik voel me gewoon echt niet goed bij auto's met een heel hoge kilometerstanden, ook al is het geen probleem voor deze karren. Als ik voor hetzelfde geld een vergelijkbare 190 kan kopen met minder km's, maar met minder optie's doe ik dat liever. (bvb zwarte sportline 2.3 tov zwarte 2.0 van overleden eigenaar). Maar nog eens heeeeeel hard bedankt voor jullie advies, blijven doen aub, ik weet dat ik een moeilijk karakter ben op gebied van auto's
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenStradge, stop maar je zoektocht!
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk BerichtenIk dacht dat hij ging zeggen (wat ik overigens ook een beetje spijtig vind):
- Geen sportzetels
- Geen doorlopend dashboard (zo een dat naar beneden loopt)
- 4-bak
Voor de rest wel een super kraam.
Wel raar dat die bruine Sportline al zo lang te koop staat, blijkbaar heeft hij in november ook nog een tijd te koop geweest op andere plaatsen. Nu heb ik wat schrik dat het een faker is, die kar ziet er ook zo goed uit he
Morgen eens bellen dan maar...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk BerichtenNet effe de laatste pagina's doorlopen en ik heb precies de helft van rijdend Borgerhout zien passeren
190 = vet. Kunnen wij er iets aan doen dat die borgerokanen weten welke auto's degelijk zijn?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenNee eigelijk niet, zelfs niet meegereden, wel eens een vlotte rit in een W124 taxi, ik denk 250d, en ik vond dat die geweldig reed, vlot, zonder echt snel te zijn, en strakke wegligging.
Van de 190 verwacht ik ditalles, maar dan nog een beeetje beter. Mijn vorige was een Saab 900i met 128pk voor ongeveer 1300kg, dus tis niet dat ik echt verwend ben qua power, maar hij was vlot genoeg. Ik wil gewoon een gretige motor die de indruk geeft graag naar het rood te trekken, die lekker oppakt op elk toerental en vlot genoeg is, TD's afdrogen is zeker niet de bedoeling, maar andere gewone auto's wat kunnen bijhouden mag wel. Ik wil vooral een leuke wegligging, veilig, scherp en lichtvoetig bij gewoon rijden en bij regen mag de kont uitbreekbaar zijn na wat aandringen. Dus ik denk dat ik bij een 190 dan wel aan het juiste adres ben? Ik hou al langer van het model en weet dat ze erg degelijk zijn.
Dan zit je bij elke 190E wel goed denk ik, met die criteria.
Met mijn 1.8 heb ik ook 200 per uur op GPS gehaald, meermaals. Die auto was zeker geen slak, en uitbreken in het nat met de juiste bandjes is easy peasy.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenEen 190 2.3 is een pak vlotter dan een 1.8 en 2.0 vond ik. Vooral op autostrade vond ik die opmerkelijk goed naar 160 trekken. Maar het is genoeg bewezen dat je met een 1.8 (of 2.0) ook erg veel plezier kan hebben!
Idd de 2.3 heeft toch echt wel wat meer longinhoud, en dat voel je. 1.8 150Nm, 2.0 178Nm, en 2.3 205?Nm... Dat is toch al niet mis voor een 4 pittertje in zo'n lichte kas. Kan je aardig mee uit te voeten denk ik zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk BerichtenTeveel eisen, te weinig poen.
Ik zou wat wachten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
Hup naar la france!!
Komaan pussy, doe eens iets
Comment
-
Rustig mannekes moet soms nog naar school ook
Juist gebeld voor die bruine Sportline op 2ehands. Klonk als een oudere man (=goed), had de wagen voor zijn kleindochter gekocht maar zij vond hem "te groot". Hij weet (spijtig genoeg) dat het een prachtige wagen is, en is bereid over de prijs te praten, maar hij wil er niet veel af doen omdat het zo'n prachtexemplaar is. Hij heeft zelf een oldtimer 190, kent er iets van, hij heeft geen haast om hem weg te doen, en wacht tot hij er een goede prijs voor krijgt. Als ik tijd heb ga ik misschien eens kijken in het weekend. Wel moeilijke communicatie zo Antwerpen-Limburg
Ik vroeg hij staat in "de Limburg" zeker?
hij: hola hola je zeigt het verkeeeeerd, het is "Limbour" en zo nog wat uitleg erbij waarom
Ik vroeg "zitten er nog kosten aan te komen" en kreeg een gedetailleerde wegbeschrijving
Hopelijk kan ik gaan zien int weekend.
Comment
Comment