Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[GZ] Audi 90 - BMW E30 - Mercedes 190E

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Audi 90 - BMW E30 - Mercedes 190E

Hallo! Ik ben opzoek naar de opvolger van mijn overleden Saab. Ik zoek een Audi 5 cilinder benzine, bij voorkeur een 90 (type89) quattro en liefst met schuifdak. Dit model is echter heel moeilijk te vinden in deftige staat en daarom vroeg ik me af of jullie even mee willen uitkijken. Buitenland mag, maar liever in België natuurlijk.

Ik zoek een Audi 90 type 89 2.2 quattro of 2.3E 10v quattro (136pk).

- Goed onderhouden, in goede staat (geen tuningbakken)
    - Minder dan 200.000 km liefst, of het moest echt een heel goed exemplaar zijn.
    - Schuifdak is een must
    - Maximum ongeveer 2300 euro (aangeboden, zodat er nog wat afkan)
    - Mag Nederland, Frankrijk, Luxemburg, Duitsland of Zwitserland zijn, maar liefst in België.

UPDATE 1/2/2009
    Er zijn nu meerdere kandidaten, een 90q is erg moeilijk te vinden, en met een RWD zou ik me ook wel kunnen amuseren

BMW E30 318i of 320i 4-deurs

- Goed onderhouden, in goede staat
    - Geen tuning, origineel moet hij zijn
    - Minder dan 180.000km
    - Schuifdak is een must
    - In België, of als het echt een heel mooi exemplaar is mag Duitsland ook.

Mercedes-Benz 190E 2.0

- Goed onderhouden, in goede staat
    - Geen tuning, origineel moet hij zijn
    - Facelift model vanaf 1988
    - Minder dan 250.000km
    - Schuifdak is een must
    - In België, of als het echt een heel mooi exemplaar is mag Duitsland ook.
    Last edited by stradge; 05/02/2009, 20:02.

Aan wat specifiek twijfel je?

en een auto in het buitenland halen kan interessant zijn, maar vergeet niet dat er veel extra geld én tijd in kruipt eer het hier legaal op de baan is

- heen en terug
    - douane voor invoeren
    - naar de invoerder voor gelijkvormigheidskeuring/attest (100€, en dat moet op nummerplaten uiteraard, dus verzekering overzetten e.d.)
    - naar autokeuring met Z-platen van een garagist die je dat wil verhuren (€)
    - ...

het telt op, dus eentje vinden in belgië (zomogelijk zelfs gekeurd voor verkoop) bespaart je een hoop moeite en extra kosten.

en diegene naar waar je gaan zien bent, daar zijn er 2404 van gemaakt wereldwijd.

Comment

Mijn advies: koop nooit een auto waarover je ''twijfelt''. Het moet direct goed zitten. Ok, uit het buitenland halen kost wat meer geld, tijd en moeite, maar als je dan de auto hebt die echt 100% je ding is, is dat zeker de moeite. Zeker voor jou, Stradge, want ik zag aan je Saab wat voor enorme liefhebber je bent.

Comment

veel te duur, zeker eer je die hier op de baan hebt.

Comment

Waarom kijk je niet naar zo'n E30, je wou toch iets speels zoals je vriend?

Comment

hij wil een auto

Comment

wtf ze vragen geld tegenwoordig voor een 90q, dan zelfs nog geen 20V

Comment

Degoedehoek proberen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                  Degoedehoek proberen?
                  done. nada, of duur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                    Aan wat specifiek twijfel je?

en een auto in het buitenland halen kan interessant zijn, maar vergeet niet dat er veel extra geld én tijd in kruipt eer het hier legaal op de baan is

- heen en terug
                    - douane voor invoeren
                    - naar de invoerder voor gelijkvormigheidskeuring/attest (100€, en dat moet op nummerplaten uiteraard, dus verzekering overzetten e.d.)
                    - naar autokeuring met Z-platen van een garagist die je dat wil verhuren (€)
                    - ...

het telt op, dus eentje vinden in belgië (zomogelijk zelfs gekeurd voor verkoop) bespaart je een hoop moeite en extra kosten.

en diegene naar waar je gaan zien bent, daar zijn er 2404 van gemaakt wereldwijd.
                    Ik weet het niet, maar volgens mij spiegel ik te veel aan de Saab, daar wist ik dat dat een betrouwbare kar was, waar nooit iets erg mee gebeurd was (van een familielid) en die was dan ook in heel goede staat, nu ga ik naar karren zien waar ik van niet veel zeker ben. Op die groene was niet veel aan te merken, buiten die achterkant die ongelijke naden had aan het kofferdeksel, maar jij zegt dat dat normaal is, dus dan is het geen probleem eigelijk.

Ook vind ik het een beetje een raar verhaal, de verkoper (maat van de eigenaar, die blijkbaar een zaak heeft in VW/Audi) liet eerst uitschijnen dat zijn maat eerste eigenaar was, maar na een tijd leek hij zich te verspreken, liet hij vallen dat zijn maat eigelijk 2e eigenaar is en hij niet veel weet van de eerste eigenaar. Volgens mij heeft die maat hem wel niet meer ingeschreven, maar op garageplaten gereden ofzo. Ook zou er sinds aankoop niet veel mee gereden zijn en heeft hij meestal in de garage gestaan. (Keuringsbewijs, zonder opmerkingen wel, was 200km terug en in Augustus gebeurd, dus kan wel kloppen) Maar ik ga zsm eens met de eigenaar proberen te praten en horen het nu juist zit. Volgens mij voelde het ook wat raar omdat er van die lelijke velgen onder stonden en het interieur nogal vuil was, beige dat wat donkerder was geworden door vuil, hij stonk niet, maar volgens mij hebben er wel assen in de assenbak gezeten. Maar eigelijk is er dus niet echt een probleem, als die eigenaar me kan bewijzen dat hij 2e eigenaar is. Ik denk dat het meer aan mij ligt en ik bij andere exemplaren ook wel een dubbel gevoel zal hebben. Ik ga waarschijnlijk een van de dagen terug om te rijden en dan neem ik iemand mee die er iets van kent en ook een Type89 Coupé gehad heeft, dan zie ik wel.

Tjah, voor auto onder de 2000euro gaan importeren is misschien idd wat onozel
                    Maar het aanbod is zooo beperkt hé, en ik wil zoiets vinden als die van Ugeken indertijd, van een liefhebber, of in ieder geval goed gesoigneert geweest in goede staat. Of zoals u, gij vind altijd van die prachtexemplaren die ook achteraf betrouwbaar lijken te zijn, aan een volgens mij, eerlijke prijs, zoiets wil ik
                    Hoe doe jij dat toch altijd?

Mijn advies: koop nooit een auto waarover je ''twijfelt''. Het moet direct goed zitten. Ok, uit het buitenland halen kost wat meer geld, tijd en moeite, maar als je dan de auto hebt die echt 100% je ding is, is dat zeker de moeite. Zeker voor jou, Stradge, want ik zag aan je Saab wat voor enorme liefhebber je bent.
                    Zie vorige post, ik denk dat het vooral aan mijzelf ligt en dat ik het bij al die karren ga hebben
                    Inderdaad ik wil echt een deftig exemplaar (dat er af en toe kleine prullekes aan zijn kan niet veel kwaad, da's normaal, maar de kar zelf moet wel goed zijn zodat ik hem stilletjes aan terug op punt kan zetten).

Ook weer een raar gevoel bij, veel km's en te duur (zeker voor import) en ik vind hem er niet zo fris uitzien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                      Waarom kijk je niet naar zo'n E30, je wou toch iets speels zoals je vriend?
                      Ja ik wil zeker iets sportiever dan de Saab, en dat is een E30 zeker, maar als daily zou ik me er niet echt veilig in voelen vrees ik (tricky bij vettig weer en ziet er niet stevig uit imo). Als 2e kar, puur voor de fun is dat ideaal (was ook het plan, maar gaat dus niet door)

wtf ze vragen geld tegenwoordig voor een 90q, dan zelfs nog geen 20V
                      Echt eh! Ik wist wel niet dat ze zooo zeldzaam waren
                      Toch wil ik er een, ideale kar voor mij: kleine sedan, sportief rijden mogelijk, zalige motoren (naar verluidt), 4wd (rwd is ook zalig, maar als daily op een oudere kar durf ik niet goed) en bakken karakter

Degoedehoek proberen?
                      Ook al ff gezien, maar indd duur en ook niet veel in deftige staat

Comment

focus je niet te hard op het aantal eigenaars, maar eerder op de technische staat van de auto

Comment

focus je niet te hard op het aantal eigenaars, maar eerder op de technische staat van de auto
                          Ik weet het, maar ik zou toch een beetje de historiek van de auto kennen als ik hem koop Pedalen waren nog erg netjes en zetels waren niet gescheurd ofzo, dus van km's verwacht ik wel dat ze kloppen. Mijn grote schrik is dat ik een ex-ongeval wagen koop.

Comment

Ziet er wel niet super uit en is invoeren, maar wel goedkoop.

Afblijven zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                              Ziet er wel niet super uit en is invoeren, maar wel goedkoop.

Afblijven zeker?
                              Helaas. Deze advertentie bestaat niet.

Comment

Je moet sowieso een beetje geluk hebben als je een auto koopt van +15j en <2000€. De eerste indruk die je hebt van de wagen en de info er rond spelen hier natuurlijk een grote rol...

Mag het eigenlijk ook een 5cil Coupe zijn of wil je absoluut een 90? Een Coupe zie je hier nog regelmatig te koop staan (al is het meestal geen quattro) aan redelijke prijzen. Löwe heeft zo een knap exemplaar.

Comment

Mijn grote schrik is dat ik een ex-ongeval wagen koop.
                                  Waarom heb je daar zoveel schrik voor?
                                  Als die wagen goed gemaakt is kan dat toch geen kwaad.

Comment

Helaas. Deze advertentie bestaat niet.
                                    Shit, dan is ze er juist af gehaald. Was een 90 2.3q voor ongeveer 1000euro en minder dan 200.000km, zag er niet slecht uit eigelijk.

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                                    Je moet sowieso een beetje geluk hebben als je een auto koopt van +15j en <2000€. De eerste indruk die je hebt van de wagen en de info er rond spelen hier natuurlijk een grote rol...

Mag het eigenlijk ook een 5cil Coupe zijn of wil je absoluut een 90? Een Coupe zie je hier nog regelmatig te koop staan (al is het meestal geen quattro) aan redelijke prijzen. Löwe heeft zo een knap exemplaar.
                                    Ja dat weet ik. Ik ben wel bereid om nog enkele maanden te wachten, maar die groene is wat ik wil, en ze zijn zeldzaam. Was dat bij u 90 ook, die ongelijke koffernaden? En kun je me zeggen waar je je 90 had gekocht? En voor hoeveel (via PM desnoods)? De jouwe was echt ideaal, zo verzorgd
                                    Alleen mag hij niet in brand vliegen

Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie5V Bekijk Berichten
                                    Waarom heb je daar zoveel schrik voor?
                                    Als die wagen goed gemaakt is kan dat toch geen kwaad.
                                    Gewoon, dan beschouw ik het niet meer als een stevige constructie, en meestal als je het merkt, dan is het niet goed gerepareerd he
                                    Klein accidentje maakt niet uit natuurlijk...

Comment

Ja dat weet ik. Ik ben wel bereid om nog enkele maanden te wachten, maar die groene is wat ik wil, en ze zijn zeldzaam. Was dat bij u 90 ook, die ongelijke koffernaden? En kun je me zeggen waar je je 90 had gekocht? En voor hoeveel (via PM desnoods)? De jouwe was echt ideaal, zo verzorgd
                                      Alleen mag hij niet in brand vliegen
                                      Mijn 90 gekocht voor 1600€ van een liefhebber die hem 6 maanden eerder kocht van 1ste eigenaar. Had slechts 128k kms. Koffernaden weet ik zo precies niet - misschien moet je eens de foto's checken in het topic van de 90.

Comment

Working...
                                      X