Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[GZ] Audi 90 - BMW E30 - Mercedes 190E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
    saai gaat die niet zijn. Een e30 is ook niet perfect hoor, verre van.... zeker niet met het standaard stuurhuis, dat vind ik nog steeds een serieus minpunt

    dus, je wilt
    -de stevigheid van de carosserie en de niet-al-te-tricky wegligging van een Audi 90
    -de speelsheid van een E30


    -> 190E
    Bwa ja een 190 spreekt me ook al lang aan, maar dan wil ik minstens een Sportline en qua naftmotoren ist gene vette vind ik (buiten de 2.3-16 en 2.5-16 natuurlijk)
    En de Oudi spreekt me meer aan=> zalige sound, zalig blok naar verluid, degelijk, niet te groot, zou enorm veel grip hebben en toch nog plezant en sportief rijden, tis eens iets anders dan een E30 en ik zou me er veiliger in voelen, maar ze zijn zo zeldzaam in goeie staat
    Wat zou een deftige 80 competition nog kosten?

    Edithje fluistert me net in dat ze al snel voor 3200 gaan
    Last edited by stradge; 17/01/2009, 03:32.

    Comment


    • #62
      Miljaar!

      Juist naar de groene 90 2.2 quattro van Kapaza gaan zien met een maat en een gast die vroeger nog een Coupé 2.3 heeft gehad en veel kennis van zaken heeft met het kopen van een 2dehands. Hij raadt het me af om hem te kopen omdat ik "een stuk miserie in huis zou halen".

      Er zijn namelijk enkele dingen die ons niet aanstonden.

      - Vermoedens dat het een ex-ongeval wagen is (vooral achteraan, Avantus zei dat het kofferdeksel wat scheef kan zitten, maar de naden onderaan waren ook duidelijk niet gelijk en sloten slecht aan. Ook de koffer ging redelijk moeilijk open (veel kracht zetten om het deksel omhoog te krijgen, op Audiforum zeggen ze dat de kans groot is dat het dan een accidenté is geweest. Bumper achter sloot niet zo goed aan (kan ook gewoon wat loshangen), en onder de kofferbekleding heeft m'n maat vocht en roest gevoeld en aan de andere kant voelde ik een vettig spul, precies smeerolie. Ook vooraan was er precies iets niet in orde, strip onder lichten en radiator sloot erg slecht aan, leek alsof de motorkap een andere kleur had soms en ook de naden van de voorvleugel zagen er wat raar uit.

      -Weinig en vage info over de historiek van de wagen, verkoper beweert eerst dat zijn maat (eigenaar van de auto) eerste eigenaar was, daarna leek het alsof hij zich versprak en zei hij dat zijn maat hem van eerste eigenaar had gekocht. Hij wist ook niet erg goed wat er nu aan de auto gedaan was en of hij herspoten was, wist niet welk jaar zijn maat hem gekocht had en waarom hij sinds AUGUSTUS 2006 maar een dikke 200 km had gedaan (volgens keuringsbewijs) Geen duidelijke reden waarom hij hem verkoopt en niet zijn maat, die de eigenaar is. Geen facturen of bewijzen van het groot onderhoud en nieuwe uitlaat (die hij beweert dat ze gedaan zijn, kan wel, de eigenaar heeft een garage, en kan dit natuurlijk zelf wel gedaan hebben, maar toch, ze kunnen veel zeggen hé).

      -Vrij zeker in gerookt, de hemel was wat donker en vuil geworden en er waren nog sporen van assen in de assenbak.

      -De bekleding van de bestuurdersdeur is duidelijk nat geweest (kan van een open raam bij regen geweest zijn, maar ook een of andere lek ofzo), ook hierop had de verkoper niet veel te zeggen.

      -Op de meest recente keuring 3 toch wel belangrijke opmerkingen, brandstofslangen moeten vervangen worden, remleidingen ook en de batterij was niet goed bevestigd. Ook daar was eerst niets van gezegd, ik wist het pas toen ik het papier zag. Dan zei de verkoper plots dat zijn maat die dingen nog zou oplossen voor de verkoop. Maar ik vond het toch raar dat hij ervoor dan niets zei en ik vind het nogal cruciale dingen eigelijk.

      -Volgens de gast die mee was voor advies "verslikt" de motor zich wat als hij koud staat.

      -Koppeling en distributieriem waren "misschien" vervangen, wist hij ook niet.

      Deze dingen kunnen ook geen probleem zijn, en misschien is het toch een goed exemplaar, maar ze kunnen ook miserie betekenen. M'n maat en ik hadden er ook al niet zo'n goed gevoel bij vorige week (toen we de 1e keer gingen kijken, al weten we niet echt waarom. Maar nu was dat gevoel er weer en die gast die weet waarop te letten had er ook geen goed gevoel bij (was zelfs niet meer bereid om te testrijden). Ook de uitvoering vind ik niet zo mooi (dat groen is niet lelijk maar ook niet echt m'n smaak en binnenin was hij vuil beige velours, ook minder, ik zou er niet mee inzitten moest ik zeker zijn dat het een betrouwbare kar was, maar als ik twijfel toch liever niet). En hij had de zalige centrale metertjes niet.
      Qua rijden was hij echter wel heel goed (buiten rare vibratie in rempedaal). Daarna nog wel even een testritje gemaakt, en nu weet ik nog zekerder dat een 90 quattro is wat ik wil
      Deze had een sportuitlaat die redelijk luid was en rauw klonk, wat een verslavend geluid zeg, ik was meteen verliefd
      Blok pakt ook lekker op en trekt erg graag en vlot, begeleid door een geweldig aanzwellende sound. Schakelen was ook heel aangenaam vond ik. En ook qua formaat is hij ideaal voor mij.

      Geweldige model dus, maar ik voelde me echt niet goed bij dit exemplaar en ik ben niet alleen.
      Ik ga hem dan ook zo goed als zeker niet nemen en hopen dat er de volgende maanden eens een exemplaar aangeboden wordt zoals die van Ugeken indertijd: goed onderhouden en origineel, niet te veel km's, van liefhebber of ouder mens en met een historiek die bekend is. En ditalles voor een redelijke prijs. Als er geen defitge 90 quattro meer wordt aangeboden volgende maanden, zal er misschien geïmporteerd worden (hoewel ze ook in buitenland zeldzaam zijn), lukt dat ook niet zal het misschien toch een BMW E30 worden of spaar ik wat verder voor een Audi 80 Competition (wel zonder de zalige R5, spijtig genoeg).
      Ik wacht liever om m'n spaarcentjes te investeren in een exemplaar dat me wel aanstaat.

      Dus nog een oproep:

      Ik zoek een Audi 90 type 89 2.2 quattro of 2.3E 10v quattro (136pk).

      - Goed onderhouden, in goede staat
      - Minder dan 220.000 km liefst, of het moest echt een heel goed exemplaar zijn.
      - Schuifdak
      - Maximum 2300 euro (aangeboden, zodat er nog wat afkan)
      - Mag Nederland, Frankrijk, Luxemburg, Duitsland of Zwitserland zijn, maar liefst in België.

      Comment


      • #63
        ok, zo te horen groot gelijk dat je hem laat staan dan, al zeker als hij slecht herstelde schade heeft, en er nog kosten aankomen.

        voortzoeken!

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
          Bwa ja een 190 spreekt me ook al lang aan, maar dan wil ik minstens een Sportline en qua naftmotoren ist gene vette vind ik (buiten de 2.3-16 en 2.5-16 natuurlijk)
          En de Oudi spreekt me meer aan=> zalige sound, zalig blok naar verluid, degelijk, niet te groot, zou enorm veel grip hebben en toch nog plezant en sportief rijden, tis eens iets anders dan een E30 en ik zou me er veiliger in voelen, maar ze zijn zo zeldzaam in goeie staat
          Wat zou een deftige 80 competition nog kosten?

          Edithje fluistert me net in dat ze al snel voor 3200 gaan
          true, een 190E 2.3 is niet even snel als een 90 2.2, maar zooooveel scheelt het niet. En een 16-klepper is direct al veel ruwer etc. dan een 8-klepper, dus qua rijsensatie gaat een 8-klepper meer overeen komen met de Audi. Je hebt geen 5-pitter, feit....

          Ik zelf durf je hem toch aan te raden. Rijdt zalig en is oerstevig. Lijkt me toch min of meer van tel te zijn na de foto's van je Saab te hebben gezien...

          Comment


          • #65
            een 190 is stevig!

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
              true, een 190E 2.3 is niet even snel als een 90 2.2, maar zooooveel scheelt het niet. En een 16-klepper is direct al veel ruwer etc. dan een 8-klepper, dus qua rijsensatie gaat een 8-klepper meer overeen komen met de Audi. Je hebt geen 5-pitter, feit....

              Ik zelf durf je hem toch aan te raden. Rijdt zalig en is oerstevig. Lijkt me toch min of meer van tel te zijn na de foto's van je Saab te hebben gezien...
              Ik hoor altijd dat de "gewone" naftmotoren in een 190 erg veel zuipen en niet echt goed vooruit gaan. Ja, in een 190 zou ik me wel veiliger voelen en dan heb ik RWD, maar ik ben gewoon helemaal weg van de 90
              En als ik dan voor hetzelfde geld er een met 5 pitter kan kopen, die me qua model ook meer aanstaat, denk ik dat ik liever wacht tot ik eens een deftig exemplaar van een 90 tegenkom, en m'n geld daar insteek, ik vrees dat ik anders spijt krijg achteraf.

              Comment


              • #67
                Misschien toch importeren uit CH. Het kost wat meer maar dan vind ik er waarschijnlijk wel een in goede staat met niet veel km's, dan werk ik wel wat meer ofzo

                Comment


                • #68
                  Zoiets bijvoorbeeld, heerlijk origineel, niet te veel km's, ziet er deftig uit en van prijs is het te doen

                  Nog wel 15" Aero's eronder zwieren ofzo.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                    Ik hoor altijd dat de "gewone" naftmotoren in een 190 erg veel zuipen en niet echt goed vooruit gaan. Ja, in een 190 zou ik me wel veiliger voelen en dan heb ik RWD, maar ik ben gewoon helemaal weg van de 90
                    En als ik dan voor hetzelfde geld er een met 5 pitter kan kopen, die me qua model ook meer aanstaat, denk ik dat ik liever wacht tot ik eens een deftig exemplaar van een 90 tegenkom, en m'n geld daar insteek, ik vrees dat ik anders spijt krijg achteraf.
                    je moet je hart volgen. Ik dacht gewoon even een 190 te argumenteren omdat het me leek te voldoen aan wat jij zocht, maar als je het meeste zin hebt in een 90.... gewoonweg doen

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                      een 190 is stevig!
                      echt?

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                        Ik hoor altijd dat de "gewone" naftmotoren in een 190 erg veel zuipen en niet echt goed vooruit gaan. Ja, in een 190 zou ik me wel veiliger voelen en dan heb ik RWD, maar ik ben gewoon helemaal weg van de 90
                        Voor de zuinigheid moet je geen 90 kopen, ik had een gemiddeld verbruik van 10.4l/100km. Ik vermoed dat dit bij je Saab niet minder was.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                          je moet je hart volgen. Ik dacht gewoon even een 190 te argumenteren omdat het me leek te voldoen aan wat jij zocht, maar als je het meeste zin hebt in een 90.... gewoonweg doen
                          Ja, je hebt gelijk, en een 190 heeft me altijd aangesproken, maar een 90 heeft net iets meer, kan niet meteen zeggen wat; en aangezien ik veel van m'n geld in die auto zal steken koop ik liever iets wat mee volledig aanstaat


                          Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                          Voor de zuinigheid moet je geen 90 kopen, ik had een gemiddeld verbruik van 10.4l/100km. Ik vermoed dat dit bij je Saab niet minder was.
                          Ja dat weet ik, maar ik bedoel een 190 zuipt en gaat naar verluidt niet zo goed vooruit, een 90 zuipt ook, maar zou wat vlotter rijden en dan heb ik de 5-cilinder
                          Maar ik zal normaal gezien zal ik toch niet heel veel km's maken en zal ik veel puur voor m'n plezier ritjes maken. Dus dan is dat nog te doen, met m'n Saab zat rond de 12l/100km
                          Dan is de 90 een zuinigheidswonder
                          Hoe reed je ermee?

                          Comment


                          • #73
                            Die van Ugeken is toch 10duizend keer knapper dan die groene vanop kapaza...

                            Comment


                            • #74
                              Bon, wat boven uw budget. Maar je hebt een fantastische wagen in uw handen. http://www.kapaza.be/Autos/Audi/1303...ro_2_8_V6.html

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                Bon, wat boven uw budget. Maar je hebt een fantastische wagen in uw handen. http://www.kapaza.be/Autos/Audi/1303...ro_2_8_V6.html
                                Prachtig exemplaar idd. Maar kost ongeveer het dubbele van het budget en een 2.8 V6 is een hel om als jonge te verzekeren en in te schrijven
                                En ik wil een 90

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                  Die van Ugeken is toch 10duizend keer knapper dan die groene vanop kapaza...
                                  Ik vind de Coupé ook knapper, maar op de een of andere manier spreekt de 90 me meer aan, ben niet zo'n Coupéman
                                  Waarom moet ik toch weer op zo'n zeldzaam model verliefd worden
                                  In CH heb ik er 2 heeeeeel knappe gevonden in goede staat met weinig km's maar die hebben dan weer geen geen schuifdak
                                  En ik wil ook een schuifdak, het is de enige optie die er echt op moet zitten.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Is deze 100 niets voor jou ? http://www.2dehands.be/audi-100-cs-q...q=5%20cilinder
                                    Of deze 80? http://www.2dehands.be/audi-80-quatt...qq=90&start=42

                                    Het zijn geen 90's maar wel hebben ze beide quattro.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                                      Is deze 100 niets voor jou ? http://www.2dehands.be/audi-100-cs-q...q=5%20cilinder
                                      Of deze 80? http://www.2dehands.be/audi-80-quatt...qq=90&start=42

                                      Het zijn geen 90's maar wel hebben ze beide quattro.
                                      Thx voor de tips.
                                      Die 100 interesseert me wel, heb ik altijd een zalig model gevonden, maar ik ze zijn wat groot
                                      Avantus heeft de verkoper gevraagd wat de verkoper er nog voor moest hebben, als dat nu heel goed meevalt, is de kans groot dat ik toch eens ga zien. Die 80 is ook een leuk karretje, maar spreekt me minder aan en heeft geen 5 cilinder. Ik weet het, ik ben niet snel content, maar een auto is heel belangrijk voor mij en als ik er m'n geld insteek wil ik iets dat me volledig aanstaat

                                      Comment


                                      • #79
                                        Garage Vliera

                                        Klein Zottegem 819520 Vlierzele (Sint-Lievens-Houtem)
                                        • 053 62 26 79
                                        • 053 62 86 63

                                        Ik ben daar reeds een aantal keer voorbijgereden, in zijn showroom staat een 80/90. Welke het juist is kan ik onmogelijk zien vanuit mijn auto. Sorry, was te lui om eens te stoppen . Maar één telefoontje en je weet het.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                          Garage Vliera

                                          Klein Zottegem 819520 Vlierzele (Sint-Lievens-Houtem)
                                          • 053 62 26 79
                                          • 053 62 86 63
                                          Ik ben daar reeds een aantal keer voorbijgereden, in zijn showroom staat een 80/90. Welke het juist is kan ik onmogelijk zien vanuit mijn auto. Sorry, was te lui om eens te stoppen . Maar één telefoontje en je weet het.
                                          Merci voor de tip, ik contacteer hem zsm
                                          Hopelijk een prachtige 90 quattro met een prachtige prijs

                                          Comment

                                          Working...
                                          X