Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[GZ] Audi 90 - BMW E30 - Mercedes 190E

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1

Is dat nu geen 90 2.0 16V?

Wel niet echt vertrouwenswekkend...
    hij denkt volgens de beschrijving dat het een compi is, maar het is een 80 B3 16v sport. Zou die kar laten staan volgens wat er in de beschrijving staat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1

Is dat nu geen 90 2.0 16V?

Wel niet echt vertrouwenswekkend...
      Hmm ziet er een gare bak uit, redelijk louche

Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
      De 9000 is mij al veel aangeraden door zowat alle Saablovers die langskomen voor onderdelen. Ik vind het een knappe bak (vooral die van na de facelift), maar te weinig sportief en te groot. Ook moet er dan zowiezo een turbo inzitten, anders wil ik dat niet en dan is dat al minstens 150pk geloof ik (lpt), da's wat zwaar om te verzekeren

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
      hij denkt volgens de beschrijving dat het een compi is, maar het is een 80 B3 16v sport. Zou die kar laten staan volgens wat er in de beschrijving staat.
      Inderdaad, ziet er weinig betrouwbaar uit, dan is die Belgische 80 2.0 16v quattro sport wel wat knapper, maar ook die moet ik niet

Die bruine 190 sportline ga ik niet nemen, eigenaar wil niet genoeg van z'n prijs doen, kleurencombo's niet men goesting en dan rij ik weer met zo'n zeldzaam ding rond waarmee ik niet durf knallen

Momenteel is het lijstje:

1) Audi 90 quattro (ben er echt verliefd op, ideaal qua formaat, nog redelijk exclusief, heerlijke 5-cilinder, plakken aan de baan door quattro en voel me er gewoon goed in)

2) Mercedes-Benz 190E 2.0 (heb al lang een boon voor dit model, RWD en evenwichtig weggedrag, maar ziet er steviger uit dan een E30, betrouwbaar)

En dan weet ik het niet goed meer, maar maken ook nog een kans:

- BMW E30 318i of 320i Limousine (wat op afgeknapt door nog wat met die E21 te rijden, ik voel me er gewoon echt niet veilig in, maar het rijdt wel leuk)
      - Saab 9000 lpt (wel wat groot en weinig sportief, veel pk)
      - Alfa 75 (leuk ding, maar wat schrik van roest en onbetrouwbaarheid)

Comment

• die alfa 75 's vindt ik een beetje raar want exemplaren met meer dan 200 000km zijn zo goed als niet te vinden zeker niet in goede staat
        - wel liggen de meeste op het kerkhof ?
        dit zou toch niet mogen bij maar 200 00km he?

dit toont iets sportiver aan dan een 75
        AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
        Last edited by ; 16/02/2009, 20:11.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi_Fanaat Bekijk Berichten
          die alfa 75 's vindt ik een beetje raar want exemplaren met meer dan 200 000km zijn zo goed als niet te vinden zeker niet in goede staat
          - wel liggen de meeste op het kerkhof ?
          dit zou toch niet mogen bij maar 200 00km he?

dit toont iets sportiver aan dan een 75
          http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=140720091
          200.000km is dan ook wat te veel voor mij
          33 vind ik minder, een 75 is racy met zijn RWD en Transaxle

Comment

• Ik hou voor u een donkerchampagne-kleurige 90 in het oog, hier wat verderop aan een garage

Comment

• Is dit niets voor jou? Het is geen quattro veronderstel ik, maar hij heeft 'maar' 168.000km. Over een schuifdak wordt niets vermeld en de foto brengt ook geen uitsluitsel. Hij staat helaas vrij ver in Frankrijk, tegen Marseille.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                Hmm ziet er een gare bak uit, redelijk louche

De 9000 is mij al veel aangeraden door zowat alle Saablovers die langskomen voor onderdelen. Ik vind het een knappe bak (vooral die van na de facelift), maar te weinig sportief en te groot. Ook moet er dan zowiezo een turbo inzitten, anders wil ik dat niet en dan is dat al minstens 150pk geloof ik (lpt), da's wat zwaar om te verzekeren

Inderdaad, ziet er weinig betrouwbaar uit, dan is die Belgische 80 2.0 16v quattro sport wel wat knapper, maar ook die moet ik niet

Die bruine 190 sportline ga ik niet nemen, eigenaar wil niet genoeg van z'n prijs doen, kleurencombo's niet men goesting en dan rij ik weer met zo'n zeldzaam ding rond waarmee ik niet durf knallen

Momenteel is het lijstje:

1) Audi 90 quattro (ben er echt verliefd op, ideaal qua formaat, nog redelijk exclusief, heerlijke 5-cilinder, plakken aan de baan door quattro en voel me er gewoon goed in)

2) Mercedes-Benz 190E 2.0 (heb al lang een boon voor dit model, RWD en evenwichtig weggedrag, maar ziet er steviger uit dan een E30, betrouwbaar)

En dan weet ik het niet goed meer, maar maken ook nog een kans:

- BMW E30 318i of 320i Limousine (wat op afgeknapt door nog wat met die E21 te rijden, ik voel me er gewoon echt niet veilig in, maar het rijdt wel leuk)
                - Saab 9000 lpt (wel wat groot en weinig sportief, veel pk)
                - Alfa 75 (leuk ding, maar wat schrik van roest en onbetrouwbaarheid)
                Uit eigen ervaringen:
                Saab 9000 Turbo 16: heel snel, maar lomp weggedrag en onhandelbare voortrein met het turbogeweld. Afwerking en betrouwbaarheid (weer die turbo) waren ook niet op 'Duits' niveau.
                Audi 90 Quattro 2.2E, met sportpack (sportzetels,wijzertjes, 15" Aero en spoilerlipje): die kar mis ik ook nog steeds. 5-cilinder, quattro-aandrijving, looks. Maar ook enkele mindere kanten: veel te soepele ophanging, te weinig power om echt fun te hebben met de quattro, klein interieur + koffer.
                Merc 190 D: oerdegelijk, maar o zo saai
                Alfa 33,75,90,164: heel veel mee gereden, maar nooit zelf in eigendom gehad: alle zonder uitzondering funbakken, maar je hebt best zelf wat kennis van een auto als je zo iets koopt.

BMW E30 en E36 ken ik heel goed. Als daily driver, kies ik zonder twijfel voor de E36, zelfs in 318i. Als altenatief voor een Merc 190E, zou ik dan eerder voor zoiets opteren dan voor een E30. In >E36 best de modellen vanaf 1994, met distributieketting ipv riem die om de 40.000 km moet vervangen worden.
                De FL E36 met de brede nieren en gespoten bumpers mogen voor mij naast een 190 staan, bv
                AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

OEM E36 coupé's blijven 1 van de mooise coupé's die er bestaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                  De FL E36 met de brede nieren en gespoten bumpers mogen voor mij naast een 190 staan, bv

Da's een Compact.

Comment

• Die van de advertentie is toch gewoon een sedan?

En btw, wanneer wordt er hier nu eindelijk eens iets gekocht?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                      Die van de advertentie is toch gewoon een sedan?
                      Op zo'n momenten vervloek ik de 15" op mijn werk !

Is inderdaad sedan natuurlijk.

Comment

• 't Is u vergeven dan.

Comment

• Waar zit Stradge? Nog nieuws hier?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                            Waar zit Stradge? Nog nieuws hier?
                            Nee, ik denk dat hij geen goeie kar wil kopen
                            Die letzten Worte ...
                            ... eines Diesel-Fahrers:
                            "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                            ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                            W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                            W201 BENZIN

Comment

• kan mss de 2.5d van max dish kopen ?

Comment

• Olaaaaaa!
                                Was een weekje naar Spanje en had daar geen internet.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                Ik hou voor u een donkerchampagne-kleurige 90 in het oog, hier wat verderop aan een garage
                                Thanks, staat die te koop ofzo? Als je eens pics kan maken, hou je vooral niet in

Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
                                Is dit niets voor jou? Het is geen quattro veronderstel ik, maar hij heeft 'maar' 168.000km. Over een schuifdak wordt niets vermeld en de foto brengt ook geen uitsluitsel. Hij staat helaas vrij ver in Frankrijk, tegen Marseille.
                                Ziet er goed uit idd. Maar als ik zo ver moet gaan voor een auto wil ik dat hij me volledig aanstaat en dat is niet: geen quattro en schuifdak
                                Dan wacht ik beter tot die Belgische FWD terug beschikbaar wordt (een van dezer dagen normaal). 750€

Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                                Uit eigen ervaringen:
                                Saab 9000 Turbo 16: heel snel, maar lomp weggedrag en onhandelbare voortrein met het turbogeweld. Afwerking en betrouwbaarheid (weer die turbo) waren ook niet op 'Duits' niveau.
                                Audi 90 Quattro 2.2E, met sportpack (sportzetels,wijzertjes, 15" Aero en spoilerlipje): die kar mis ik ook nog steeds. 5-cilinder, quattro-aandrijving, looks. Maar ook enkele mindere kanten: veel te soepele ophanging, te weinig power om echt fun te hebben met de quattro, klein interieur + koffer.
                                Merc 190 D: oerdegelijk, maar o zo saai
                                Alfa 33,75,90,164: heel veel mee gereden, maar nooit zelf in eigendom gehad: alle zonder uitzondering funbakken, maar je hebt best zelf wat kennis van een auto als je zo iets koopt.

BMW E30 en E36 ken ik heel goed. Als daily driver, kies ik zonder twijfel voor de E36, zelfs in 318i. Als altenatief voor een Merc 190E, zou ik dan eerder voor zoiets opteren dan voor een E30. In >E36 best de modellen vanaf 1994, met distributieketting ipv riem die om de 40.000 km moet vervangen worden.

Wow, merci voor de ervaringen. Een 9000 is, zoals ik al vreesde, een beetje lomp qua weggedrag en te groot, valt dus definitief af. De 90q ben ik nog altijd verliefd op en die te zachte veren kunnen verholpen worden dus geen probleem
                                De kleine binnenruimte is niet zo erg, ik heb het graag wat compacter, lekker cosy
                                Ivm die 190D, ik vermoed dat je deze saai vond omdat deze heel traag is? Of ook qua rijden in het algemeen? Ik denk dat een 190E 2.0 snel genoeg zal zijn, maar ik wil vooral een goed weggedrag.
                                De Alfa 75 is nog steeds in the running, maar ik vrees erg hard voor kosten, en dat kan ik me niet permitteren op deze moment
                                De BMW E36 staat me gewoon echt niet aan, ik heb het echt niet voor dat model dus die maakt zowiezo geen kans. Hoe vind je een E30 vergeleken met een 190, gesteld dat er vergelijkbare motoren inzitten? Qua weggedrag, feeling?

Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                En btw, wanneer wordt er hier nu eindelijk eens iets gekocht?
                                Ik kan niet lang meer wachten, het gemis wordt te groot dus zsm, maar zoals jullie misschien al doorhadden ben ik redelijk kieskeurig

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                                Waar zit Stradge? Nog nieuws hier?
                                Die mooie rode 90q in Nederland is juist voor m'n neus verkocht
                                Die had het waarschijnlijk geworden, maar ik kon niet vroeger naar NL

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                kan mss de 2.5d van max dish kopen ?
                                Diesel
                                En dan nog atmosferisch en een 2.5

Ik denk dat me gewoon een nette 190E 2.0 zoek, heb er nog eens lang over nagedacht en dat liijkt me echt wel het beste: betrouwbaar, vlot, RWD, goed qua formaat en niet erg zeldzaam. Een 90q blijft m'n nummer 1, maar ik wil liefst eerst met 2WD deftig leren rijden en ze zijn moeilijk te vinden.

Comment

• Alfa 156 V6

Comment

• Een E30 met een 190 vergelijken is niet simpel.

Het zijn wat mij betreft volledige tegenpolen qua weggedrag. Een E30 voelt veel lichter en 'sportiever' aan. De reacties in het stuur zijn veel directer dan bij een 190.
                                    Een 190 heeft dan weer een ontegensprekelijk veel beter algemeen weggedrag. Ook voelt de 190 veel steviger aan en heeft die imo een modernere 'look' dan een E30.

Motorisch is een E30 320i pakken leuker dan de viercilinder bij een 190.

Beste compromis tussen deze beide is .... een Audi 90

Comment

• ik hoop dat je een e30 met servo vergelijkt met een 190, want een servoloze e30 direct sturen mijn oor, tis molenwieken net zoals de audi (indien geen servo), die daarbij standaard zo'n slappe demping heeft als elk produkt uit die vag-tijd

en de 320 mag dan wel het voordeel hebben van die zescylinders kwa melodieuziteit, het verbruik is hoger en de prestaties niet beter

valt het op dat ik 190-lover ben
                                      en ik heb er dan nog geeneens nooit mee gereden, de andere 2 wel

Comment

• Bobo heeft gelijk.

Comment

Working...
                                        X