Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[GZ] Audi 90 - BMW E30 - Mercedes 190E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Not bad ik informeer ff. Precies wel een pre-FL?

    Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
    155 toch? Model staat me niet zo aan
    Ik zou een oude Alfa nemen voor de RWD en het karakter, en dat heeft deze minder imo

    Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
    Een E30 met een 190 vergelijken is niet simpel.

    Het zijn wat mij betreft volledige tegenpolen qua weggedrag. Een E30 voelt veel lichter en 'sportiever' aan. De reacties in het stuur zijn veel directer dan bij een 190.
    Een 190 heeft dan weer een ontegensprekelijk veel beter algemeen weggedrag. Ook voelt de 190 veel steviger aan en heeft die imo een modernere 'look' dan een E30.

    Motorisch is een E30 320i pakken leuker dan de viercilinder bij een 190.

    Beste compromis tussen deze beide is .... een Audi 90
    Precies meer verschil dan verwacht
    Bij de 190 zou ik dan eventueel Koni's steken ofzo als ik hem te soft vind en ik hou wel van dat stevigere. Waarom is de viercilinder in een 190 minder leuk (gesteld 318i vs. 190E 2.0)? Minder gretig zeker?


    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ik hoop dat je een e30 met servo vergelijkt met een 190, want een servoloze e30 direct sturen mijn oor, tis molenwieken net zoals de audi (indien geen servo), die daarbij standaard zo'n slappe demping heeft als elk produkt uit die vag-tijd

    en de 320 mag dan wel het voordeel hebben van die zescylinders kwa melodieuziteit, het verbruik is hoger en de prestaties niet beter

    valt het op dat ik 190-lover ben
    en ik heb er dan nog geeneens nooit mee gereden, de andere 2 wel
    Ik heb al veel slechte dingen gehoord over het stuur in een E30
    Servo wil ik zowiezo, ik werk me altijd in het zweet bij het parkeren zonder.
    Momenteel heb ik het ook meer voor de 190 dan voor de E30, doordat een 190 er steviger uitziet en aanvoelt. Ik vind de 190 meer auto precies, ik weet niet waarom

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten

      Ik heb al veel slechte dingen gehoord over het stuur in een E30
      Servo wil ik zowiezo, ik werk me altijd in het zweet bij het parkeren zonder.
      Momenteel heb ik het ook meer voor de 190 dan voor de E30, doordat een 190 er steviger uitziet en aanvoelt. Ik vind de 190 meer auto precies, ik weet niet waarom
      't is niet slecht, 't is gewoon minder goed.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        ik hoop dat je een e30 met servo vergelijkt met een 190, want een servoloze e30 direct sturen mijn oor, tis molenwieken net zoals de audi (indien geen servo), die daarbij standaard zo'n slappe demping heeft als elk produkt uit die vag-tijd

        en de 320 mag dan wel het voordeel hebben van die zescylinders kwa melodieuziteit, het verbruik is hoger en de prestaties niet beter

        valt het op dat ik 190-lover ben
        en ik heb er dan nog geeneens nooit mee gereden, de andere 2 wel
        een 90 had standaard servo, en voor auto's uit de tijd kan je een 90Q echt geen slappe demping toeschrijven hoor.

        Comment


        • de quattro's waren idd beter, gingen even snel en hadden een verslevende 5-cyl sound

          maar dan zoop dat ook flinker als een 190e

          Comment


          • 90 2.0 fwd kom je toe met 8-9l (kijk naar peugeotGTI z'n 90)
            90Q 2.2 KV doet rond de 10. Met m'n CSq deed ik ook 9.5 a 10.

            is een 190 veel zuiniger dan dat? Weet enkel ervaring met die van matteus, maar dat was een slechte referentie denk ik

            Comment


            • is die van matteus met kat ?

              Comment


              • goh geen idee of z'n 1.8 kat had. van '91 zijnde wss wel?

                Comment


                • Vergelijking E30 - 190E uiteraard met servo (dacht dat die in België standaard was bij de zescilinders).
                  Voor sportief gebruik, is een E30 zonder servo zelfs nauwkeuriger te 'plaatsen' dan één met servo. Voor dagelijks gebruik daarentegen een afrader.

                  @Stradge: E30 320i is dus altijd zescilinder, vandaar verschil met 190E 2.0/2.3 viercilinders.

                  In E30 zou ik minstens voor een 318is (1,8 liter 16 klepper) gaan, of 320i/325i (alle met servostuur) Geen 316i/318i, al was het maar om de distributieriem die om de 40.000 moet vervangen worden.

                  Als daily, lijkt mij een 190E geschikter dan een E30, zoiets bijv

                  KLIK, alhoewel die blijkbaar nog een 4-bak heeft.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                    Vergelijking E30 - 190E uiteraard met servo (dacht dat die in België standaard was bij de zescilinders).
                    Voor sportief gebruik, is een E30 zonder servo zelfs nauwkeuriger te 'plaatsen' dan één met servo. Voor dagelijks gebruik daarentegen een afrader.

                    @Stradge: E30 320i is dus altijd zescilinder, vandaar verschil met 190E 2.0/2.3 viercilinders.

                    In E30 zou ik minstens voor een 318is (1,8 liter 16 klepper) gaan, of 320i/325i (alle met servostuur) Geen 316i/318i, al was het maar om de distributieriem die om de 40.000 moet vervangen worden.

                    Als daily, lijkt mij een 190E geschikter dan een E30, zoiets bijv

                    KLIK, alhoewel die blijkbaar nog een 4-bak heeft.

                    Alleen de tourings en cabrio's hebben standaard servo, maakt niet uit of ze 4 of 6 cilinder zijn.

                    Comment


                    • de 325i, 324d en td berline ook

                      Comment


                      • een 325i was goekoper als een 190e
                        een 90 2.3 quattro was even duur als een 190e

                        tis de logika zelve

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          de 325i, 324d en td berline ook
                          Zeker van?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                            Vergelijking E30 - 190E uiteraard met servo (dacht dat die in België standaard was bij de zescilinders).
                            Voor sportief gebruik, is een E30 zonder servo zelfs nauwkeuriger te 'plaatsen' dan één met servo. Voor dagelijks gebruik daarentegen een afrader.

                            @Stradge: E30 320i is dus altijd zescilinder, vandaar verschil met 190E 2.0/2.3 viercilinders.

                            In E30 zou ik minstens voor een 318is (1,8 liter 16 klepper) gaan, of 320i/325i (alle met servostuur) Geen 316i/318i, al was het maar om de distributieriem die om de 40.000 moet vervangen worden.

                            Als daily, lijkt mij een 190E geschikter dan een E30, zoiets bijv

                            KLIK, alhoewel die blijkbaar nog een 4-bak heeft.
                            Ja een 190 lijkt me toch ook beter als daily, meer compromis. Heeft zo'n 190E 2.0 een beetje leuke motorkarakteristiek (graag toeren maken)? Of zijn de 4-cilinders van de E30 veel leuker?
                            Heb een zwarte 190E op het oog, ga waarschijnlijk zondag kijken, hopelijk staat hij me aan

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                              hopelijk staat hij me aan

                              'k denk van niet.

                              Comment


                              • een 190 is een dikke vriend

                                die kan toeren aan maar leert je nog beter datdat niet nodig is

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                  Zeker van?
                                  mijn brein zegt ja

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                    'k denk van niet.
                                    Ik zal er zowiezo weer mindere dingen aan vinden, maar ik ga proberen wat minder streng te zijn
                                    Dan 15" 15 loch's eronder, en heel misschien een beeeeetje lager zetten en ik ben content

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      een 190 is een dikke vriend

                                      die kan toeren aan maar leert je nog beter datdat niet nodig is
                                      Was bij men 900 ook, die maakte erg veel en onsmakelijk geluid als ik hem wat meer toeren liet maken en ik had niet het gevoel dat hij na 4000 toeren echt harder begon te trekken ofzo, vond ik niet zo leuk

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                        Ja een 190 lijkt me toch ook beter als daily, meer compromis. Heeft zo'n 190E 2.0 een beetje leuke motorkarakteristiek (graag toeren maken)? Of zijn de 4-cilinders van de E30 veel leuker?
                                        Heb een zwarte 190E op het oog, ga waarschijnlijk zondag kijken, hopelijk staat hij me aan
                                        wat jij moet doen is er gewoon eens mee gaan rijden, anders weet je het nooit. Met een E30 kan je nog met andere leden meerijden, keuze genoeg, een 190E zou ik niet zo weten.... dus gewoon eens naar eentje gaan zien die te koop staat en vriendelijk vragen of de verkoper het niet erg vindt dat je eens doortrekt.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                                          Vergelijking E30 - 190E uiteraard met servo (dacht dat die in België standaard was bij de zescilinders).

                                          Alle 190'ers hebben overal en altijd standaard servo gehad.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X