Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[GZ] Aanhangwagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [GZ] Aanhangwagen

    Kan er iemand mij iets meer info bezorgen over aanhangwagens? Ik heb eergisteren een nieuw huis gekocht en een aanhangwagen is wenselijk.

    Mijn idee was om eentje te nemen met de volgende specs. 250 x 113cm type: dubbelasser.

    Weet er iemand waarop ik moet letten bij de aanschaf? Zijn er grote verschillen tussen aanhangwagens?

    Waar koop ik er het beste eentje? Goede prijs/kwaliteit verhouding?

    Heb via internet de volgende handelaren gevonden die er nieuwe verkopen

    - aanhangwagens SHABRETA Waasmunster


    - HRG - Borgloon

    - "Steve & Erna" - Houthalen Helchteren
    Tweedehands of nieuwe Aanhangers en Bagagewagens kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.


    - Johan Berckmans - lommel
    Tweedehands of nieuwe Aanhangers en Bagagewagens kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.
    Last edited by BEEMER; 14/08/2010, 20:46.
    The shark is BACK! BMW 635csi

    BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017


    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

  • #2
    Waarvoor moet ze precies dienen?

    Al die merkloze aanhangwagens zijn enorm gelijkend op vlak van prijs en ook bijvoorbeeld te krijgen in Makro-winkels.

    Een dubbele as op een 750 kg remorque lijkt mij niet onmiddellijk zinvol, ik zou veel eerder voor extra loofrekken kiezen dan voor die prijs maar als je natuurlijk alleen maar puin gaat vervoeren heeft dat niet veel zin.

    Tweedehands vallen er soms wel koopjes te doen.
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

    Comment


    • #3

      Comment


      • #4
        awel Beemer, ik heb dus juist dezelfde vragen
        Ik ga wel kiezen voor eentje met een opbouw, een soort van hek erboven op dat ik meer in de hoogte kan werken (zie foto hieronder)

        Ik zie hier in mijn omgeving bijna alles rondrijden van PTS dus ik ga daar mijn licht opsteken denk ik

        Last edited by ; 15/08/2010, 13:53.

        Comment


        • #5
          Goh, de remork zal voor heel uiteenlopende zaken gebruikt worden
          - om spulletjes naar het nieuwe adres te verhuizen
          - in de tuin staan meerdere tuinhuizen (4tal) die de eigenaar gebruikt heeft om konijnen te kweken. Die tuinhuizen moeten afgebroken worden. Die bestaan uit hout, golfplaten daken (asbest?) en stoeptegels
          - afbreken van de huidige badkamer en keuken

          Nadien zal de aanhangwagen gebruikt worden om naar het stort ed te rijden.

          De dubbelas zou ik uitsluitend kiezen omwille van de betere wegligging.
          The shark is BACK! BMW 635csi

          BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017


          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
            ben ik nu verkeerd of zijn dat gerecycleerde autovelgen?
            ik zie er van een golf II eerste serie, opel corsa b en toyota starlet

            Comment


            • #7
              Anders eens vragen aan forummember WEYTIE.
              Die maken/verkopen aanhangwagens

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Kaze Bekijk Berichten
                Anders eens vragen aan forummember WEYTIE.
                Die maken/verkopen aanhangwagens
                Thx a lot! Ik ga eens een PM sturen!
                The shark is BACK! BMW 635csi

                BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017


                2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                Comment


                • #9
                  Als het oude golfplaten zijn heb je veel kans dat er asbest in zit, heeft een betonachtig uitzicht. Als je dat afbreekt, dan ben je best dat je ze nat maakt en houdt. Dan zijn de losse asbestvezels min of meer gebonden waardoor je minder kans hebt om asbestvezels in te ademen. Een mondmasker gebruik je ook best.
                  Powered by Detroit Diesel.

                  Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                  Comment


                  • #10
                    Thx Kaze

                    Wij zijn inderdaad producent van aanhangwagens.

                    Wat ik nu ga zeggen, is niet om andere merken af te breken.
                    Alle aanhangwagens zien er min of meer hetzelfde uit, maar toch is er een groot verschil in kwaliteit van de gebruikte materialen. Dikte ijzer, onderdelen, assen, etc....

                    Wij concentreren ons doelmatig op het produceren van een kwaliteitsaanhangwagen tegen een eerlijke prijs.

                    Wat betreft de aanhangwagens uit de Makro, Carrefour, ed. Dit zijn helemaal geen slechte aanhangwagens, maar denk dan maar eens wat te doen indien er zich een garantiegeval voordoet, of een probleem.

                    Denk dan niet dat je bij de Makro/Carrefour terecht kunt, deze sturen u rechtstreeks door naar de producent.....


                    @ BEEMER, ik stuur u straks een pm

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Weytie Bekijk Berichten
                      Thx Kaze

                      Wij zijn inderdaad producent van aanhangwagens.

                      Wat ik nu ga zeggen, is niet om andere merken af te breken.
                      Alle aanhangwagens zien er min of meer hetzelfde uit, maar toch is er een groot verschil in kwaliteit van de gebruikte materialen. Dikte ijzer, onderdelen, assen, etc....

                      Wij concentreren ons doelmatig op het produceren van een kwaliteitsaanhangwagen tegen een eerlijke prijs.

                      Wat betreft de aanhangwagens uit de Makro, Carrefour, ed. Dit zijn helemaal geen slechte aanhangwagens, maar denk dan maar eens wat te doen indien er zich een garantiegeval voordoet, of een probleem.

                      Denk dan niet dat je bij de Makro/Carrefour terecht kunt, deze sturen u rechtstreeks door naar de producent.....


                      @ BEEMER, ik stuur u straks een pm

                      Waren de eerste remorkjes die Carrefour verkocht niet van het merk Weytens?
                      Last edited by W201; 16/08/2010, 12:55.
                      Die letzten Worte ...
                      ... eines Diesel-Fahrers:
                      "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                      W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                      W201 BENZIN

                      Comment


                      • #12
                        Het eniste dat ik u kan vertellen dat je zeker moet rondgaan en prijzen vergelijken.

                        Comment


                        • #13
                          Inderdaad

                          Weytens is de firma van mijn nonkel, maar heeft niks te maken met onze productie

                          Wij zijn fabrikant en produceren het merk 'WEYMAR'

                          Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                          Waren de eerste remorkjes die Carrefour verkocht niet van het merk Weytens?

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                            Het eniste dat ik u kan vertellen dat je zeker moet rondgaan en prijzen vergelijken.
                            Enkel prijzen vergelijken is volgens mij een foute redenering .

                            Zo zijn er bv fabrikanten die bv 50 euro goedkoper zijn, maar die dan bv met occasie banden werken etc....
                            Het verschil zit hem altijd wel ergens.

                            Wij hebben bv een Europese goedkeuring voor de trekdissel, eigen productie van assen, eigen productie van chassis' (geen goedkope Poolse rommel), etc....
                            Bovendien geven bv. wij een garantie van 5 jaar of las en constructiefouten. Zo hebben de klanten een zekerheid dat ze na 2 jaar geen rommel hebben.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Weytie Bekijk Berichten
                              Inderdaad

                              Weytens is de firma van mijn nonkel, maar heeft niks te maken met onze productie

                              Wij zijn fabrikant en produceren het merk 'WEYMAR'
                              Dan hebben jullie onze kipper (3.5t op grond, bak van 3.02m bij +-1.7m binnekant) gemaakt.

                              Oorspronkelijk ging Wim van VHW Trailers die maken, maar hij heeft geen PVG voor lange dissels ofzo. Daarmee dat ze bij jullie gemaakt zou zijn. 'k denk echter dat ze enkel op papier bij jullie gemaakt is.
                              Powered by Detroit Diesel.

                              Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                              Comment


                              • #16
                                Qua uitzicht zijn de meeste aanhangwagens idd identiek. Daarom is het moeilijk als leek om de verschillen te zien. Via 2de hands.be had ik verschillende handelaren gevonden die nieuwe remorken verkopen. De prijzen varieren van een 600 euro tot 800 euro voor identieke remorken "qua looks" dan toch.

                                Wat ik me dan nog afvraag is:
                                - zit er al een diefstal beveiliging bij
                                - afdekzeil?
                                - reservewiel?
                                - wat is de levensduur van die houten platen? Moet dat sowieso jaarlijks vervangen worden? Kan het kwaad dat een remork in regen en wind buiten staat? Wat kosten dergelijke platen?

                                Ik had een tijdje terug prijs bij BMW gevraagd voor de montage van een afneembare trekhaak en dat was een 800 euro EXCL btw als ik me niet vergis (staat in een ander topic hier ergens...). Daarnet was ik bij ATBtrekhaken in Wilrijk en daar kostte het 480 euro INCL btw voor een identieke trekhaak . Merk is GDW. Daar zal ik die alvast laten monteren.

                                @ Weytie: Wat zijn de verschillen dan tussen jullie aanhangwagens en die van je nonkel? Zijn die van je nonkel dan diegene die nog altijd via hubo ed verkocht worden? Ik had je nog een PM gestuurd maar heb hier ondertussen al erg veel antwoorden teruggevonden waarvoor dank!!
                                The shark is BACK! BMW 635csi

                                BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017


                                2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                Comment


                                • #17
                                  Die houten platen gaan redelijk lang mee op voorwaarde dat het kwaliteit is. Op onze vorige remork laggen betonplexplaten van 18 of 22mm dik. Die hebben dat zeker 10 jaar uitgehouden. 10 jaar in weer en wind wegens nog geen hangar.

                                  Die platen zijn wel niet echt goedkoop.

                                  Nu zijn er veel remorken die met alu zijboorden en een ijzeren laadvloer (meestal niet bij ongeremde om het gewicht laag te houden) afgewerkt zijn.

                                  Waar je echte kwaliteit kan aan herkennen;
                                  - Waar de dissel van onder het chassis van de remork komt moet het disselprofiel dubbel zijn. Als dat bv een U-profiel is dan moet in de open kant van de U een kleinere U ingelast zijn.
                                  - Als het chassis een U-profiel is, dan moet op de plaats waar de assen zitten op dezelfde manier van hierboven versterkt worden.
                                  - Bij voorkeur gelaste dissel in plaats van gevezen.
                                  Het sterkste is een kokerprofiel voor het chassis, maar dat wordt slechts weinig meer toegepast omdat het moeilijk te beschermen is tegen roest. Enkel galvaniseren zal ook de binnenkant beschermen.
                                  Powered by Detroit Diesel.

                                  Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                                    Waar je echte kwaliteit kan aan herkennen;
                                    - Waar de dissel van onder het chassis van de remork komt moet het disselprofiel dubbel zijn. Als dat bv een U-profiel is dan moet in de open kant van de U een kleinere U ingelast zijn.
                                    - Als het chassis een U-profiel is, dan moet op de plaats waar de assen zitten op dezelfde manier van hierboven versterkt worden.
                                    Volgens mij herken je hier juist het omgekeerde mee Als er bij de dissel en assen een versterking gelast zit, dan betekend dit meestal dat ze een licht chassis-profiel gebruiken en deze moeten versterken om niet te scheuren.

                                    Zo is bij ons bv de dissel voorzien van een Europese keuring.
                                    Wij hebben klanten soms op een ongeremde aanhangwagen 1500 kg leggen zonder problemen.

                                    Wat ook veel bijdraagt is het draagvlak van de as op het chassis. Velen gebruiken assen met een bevestigings-pad van 16 of 20 cm. Deze is dan bv bij ons 25 cm, hoe meer deze draagt op het chassis, hoe meer de krachten verdeeld worden

                                    Wat betreft het hout, deze is bestand tegen weersomstandigheden, betekend dus dat deze ettelijke jaren meegaat (5-8 jaar naargelang het gebruik)

                                    Hopelijk zijn jullie iets met deze raad

                                    Comment


                                    • #19
                                      Als je iets sterk versterkt wordt het sterker. Als jullie je profiel dat al sterk genoeg is nog eens voorzien van een versterking wordt het nog sterker en beter.
                                      Powered by Detroit Diesel.

                                      Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                                        Als je iets sterk versterkt wordt het sterker. Als jullie je profiel dat al sterk genoeg is nog eens voorzien van een versterking wordt het nog sterker en beter.
                                        En uiteindelijk kom je aan een gewicht van de remork van 750 kg zodoende dat hij oersterk is maar dat er niets meer op geladen mag worden.

                                        Feit is gewoon dat veel van die remorken overladen worden wat de duurzaamheid natuurlijk niet echt bevordert.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X