Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zuinige wagen gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [GZ] Zuinige wagen gezocht

    Hallo,

    Zal even kort uitleggen wat er laatste tijd gebeurd is. Eerst en vooral de 5reeks e39 aangekocht in december 2010, waar ik zeer tevreden over was van de luxe en verbruik. was een 525d 163pk versie. Maar de ene achter de andere kosten eraan dus maar verkocht. Ben dan overgeschakeld naar een nafte en das geworden golf 4 gti turbo gechiped naar 205pk. Geloof het of niet die wagen drinkt mijn portefeuille leeg. :p
    Dus heb het allemaal eventjes gehad met geld naar een wagen te smijten dus zoek ik een auto die eindje mee gaat en vooral GEEN REET drinkt :p.
    Heb zelf gedacht aan een mercedes 190, ik weet dat die wagens blijven gaan tot lange km's en bijna niet verslijten. Of een ford mondeo van jaren 1995-2000.
    Budget prijs iets van 3000 euro.

    ik hoor jullie reacties wel.

    mvg jeetn

  • #2

    Comment


    • #3
      Golf III/IV 1.9 TDI 90
      Ibiza 1.9 TDI 90

      Betrouwbaar, goedkoop in aanschaf, zeer zuinig.

      Comment


      • #4
        Een modeo of 190 is ook niet echt zuinig . Ik zou eerder richting vw golf , bora kijken met een tdi motor.

        Comment


        • #5
          veel pks,en zeer laag vebruik gaan niet echt hand in hand.

          veel pks en matig gebruik is tegenwoordig met moderne motors wel mogelijk.

          ik had vroeger een opel vec a2 1994 1600i met 75 pk en die dronk gemiddelt zelf 9-10l normaal gebruik,mijn huidige c4 2006 1400 met 90 pk drink bij zelfde omstandigheden 6-7

          ik wil er maar op toekomen dat,recentere motoren ook aan het verbuik gesleutelt is.
          verder kan je met je rijgedrag ook vaak wat brandstof uitsparen.
          met mijn c4 kan ik op 14 l vebruik rijden en ook op 3.5 l verbuik.

          goed onderhoud,normaal rijgedrag,gemiddelt aantal pks dan zit je wel goed

          Comment


          • #6
            je kan gerust stellen dat de smart cdi de zuinigste wagen is

            dat anderen zich afvragen dat dat een auto is, is hun prob

            opvallend hoeveel smarters met hun verbruik bezig lijken te zijn

            hoe minder pk, hoe minder verbruik

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              hoe minder pk, hoe minder verbruik
              Hangt er dan wel vanaf bij welke snelheid je dat vergelijkt.

              Comment


              • #8
                in verstedelijkt gebied met limieten

                Comment


                • #9
                  gewoon een atmo diesel , 3000- is wel krap voor elke wagen .
                  TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                    Hangt er dan wel vanaf bij welke snelheid je dat vergelijkt.
                    akkoort,maar hoe dan ook een recenter 75 pk motor tov een recenter 150-170 pk hoe dan ook het verbruik stijgt hoe dan ook naarmate cilinhoud/pks.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                      hoe minder pk, hoe minder verbruik
                      Anticiperend rijden + je rechtervoet bepalen veel meer je verbruik dan minder pk's hoor, en al helemaal als de cilinderinhoud dezelfde is kan de wagen met meer vermogen gerust zuiniger zijn met dezelfde rijstijl.

                      Als je echt wilt weinig verbruiken dan is dat een kwestie van zelfdiscipline, niet meer of minder dan dat

                      Comment


                      • #12
                        maar hoe dan ook,zal de ene wagen die meer pk heeft dan de andere meer moeite hebben een bepaald verbruik aan te houden dan diegene met minder.
                        meer pks of cilinderinhoud kost nu eenmaal brandstof.
                        let wel enkel als je de pks benut (niet alle koppel is los op ca 2000 trpm)

                        let wel je moet dit zien naarmate pks/gewicht vd auto.

                        maar waar ik gewoon op baseer is het fijt.
                        dat een verhoogt aantal cil inhoud/pk nu eenmaal wat brandstof kost.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                          Anticiperend rijden + je rechtervoet bepalen veel meer je verbruik dan minder pk's hoor, en al helemaal als de cilinderinhoud dezelfde is kan de wagen met meer vermogen gerust zuiniger zijn met dezelfde rijstijl.

                          Als je echt wilt weinig verbruiken dan is dat een kwestie van zelfdiscipline, niet meer of minder dan dat
                          Je zegt daar iets moois met die zelfdiscipline :p met een motortje in mijn gti van 205pk aan 19jaar is het moeilijk om van die rechterpedaal te blijven :p Ieder keer als ik voltank is het van, oooooohhhh!!! die tank is vol duwen maar kan er eindje mee weg. 3 dagen later zit ik weer met een lege tank :p dus wagen vliegt buiten.

                          Wat denken jullie van een volvo v40 of een audi a4 wel met een tdi moteurke. Zo rond de 110pk blijven hangen ofzo. Denk dat da best wel zuinig moe bollen en te vertrouwen wagens zijn.

                          Laat maar iets weten.

                          mvg

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door jeetn_1 Bekijk Berichten
                            Je zegt daar iets moois met die zelfdiscipline :p met een motortje in mijn gti van 205pk aan 19jaar is het moeilijk om van die rechterpedaal te blijven :p Ieder keer als ik voltank is het van, oooooohhhh!!! die tank is vol duwen maar kan er eindje mee weg. 3 dagen later zit ik weer met een lege tank :p dus wagen vliegt buiten.

                            Wat denken jullie van een volvo v40 of een audi a4 wel met een tdi moteurke. Zo rond de 110pk blijven hangen ofzo. Denk dat da best wel zuinig moe bollen en te vertrouwen wagens zijn.

                            Laat maar iets weten.

                            mvg


                            binnen 3 dagen wil je weer die zuipende gti of ga je jaren kankeren over dat zuinige krel.
                            Elke wagen kan zuipen als je je rijstijl niet aanpast. Of zelfs compleet om zeep gaan als je 205pk uit 70pk wil halen...

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten


                              binnen 3 dagen wil je weer die zuipende gti of ga je jaren kankeren over dat zuinige krel.
                              Elke wagen kan zuipen als je je rijstijl niet aanpast. Of zelfs compleet om zeep gaan als je 205pk uit 70pk wil halen...
                              Ik denk als ik gemakkelijk 200 euro aan benzine per maand kan besparen en als je weet dat ik 1500 euro aan verzekering betaal dat ik rap nee kan zeggen tegen de gti. Wil gewoon kwaliteit wagen met een laag verbruik. En heb nu wel door dat je rijstijl bepaalt hoeveel hij drinkt maar je moet snappen dat gti op zijn eigen veel drinkt zonder je al teveel duwt op die pedaal.

                              Comment


                              • #16
                                geloof me, je gaat die cheapo kar meteen vervloeken. Eenmaal je power hebt gehad... (been there, done that)
                                als ik van u was zou ik een dikke dieselstoof kopen. verbruikt minder als een naft, goedkoper aan de pomp en toch nog pk's!

                                Comment


                                • #17
                                  audi 80 diesel (of turbo diesel)

                                  ik weet waarover ik spreek

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                    geloof me, je gaat die cheapo kar meteen vervloeken. Eenmaal je power hebt gehad... (been there, done that)
                                    als ik van u was zou ik een dikke dieselstoof kopen. verbruikt minder als een naft, goedkoper aan de pomp en toch nog pk's!
                                    Mensen jullie helpen mij niet maar smeken mij die gti te houden :p HAHA
                                    De 525d ging ook goe vooruit en de gti ook, zal idd de pk's missen. Maar zal de centen graag zien komen dus stop aub met mij te overtuigen voor pk's.

                                    De titel luid: "zuinige auto gezocht".

                                    Die audi 80 is bolt da nogal goe?

                                    Comment


                                    • #19
                                      audi a4 tdi kan zuinig zijn ...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                                        audi a4 tdi kan zuinig zijn ...
                                        Ok erg bedankt voor een deftig antwoord. Heb sinds gisteren een zoektochtje gestart naar een a4.
                                        Break of sedan maakt niet uit voor mij. Vind ze beide wel wat hebben. Nu is enkel de vraag of ik die van het jaar 2000 wil of de recentere versie van 2004. Zal nog even afzien.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X