Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zuinige wagen gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik heb ook in die situatie gezeten.

Heb toen mijn SL ingeruild tegen een 190.

Als je je budget met nog 1.000 euro verhoogt kan je diezelfde 190 overnemen.
    Het verbruik staat in mijn onderschrift.

Comment

Ibiza 1.4tdi, waanzinnig zuinig en rijdt nog sportief ook!

De onze gaat niet meer weg
      2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
      2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
      2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
      2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
      2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

fiets? geen verbruik & op een paar maanden heb je een deftig budget bijeen om iets zuinig te kopen & een goede conditie

bvb Volvo C30 drivE of iets anders met 15% staatskorting

maar ik vrees dat met een19jarige chauffeur die ook niet zuinig zullen zijn
        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
          fiets? geen verbruik & op een paar maanden heb je een deftig budget bijeen om iets zuinig te kopen & een goede conditie

bvb Volvo C30 drivE of iets anders met 15% staatskorting

maar ik vrees dat met een19jarige chauffeur die ook niet zuinig zullen zijn
          Het budget doet er niet toe hoor. Kan direct duurdere wagen of 3000 euro betalen. Mijn gti is toch meer waard hoop ik. Het budget doet er niet toe. Wil me gewoon rond 3000 euro basseren.

zal even nazien voor die ibiza. Wat ik nog heb zitten denken, de bmw e46 320d. Zuipt da veel? Had dan gedacht aan de facelift model.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeetn_1 Bekijk Berichten
            Het budget doet er niet toe hoor. Kan direct duurdere wagen of 3000 euro betalen. Mijn gti is toch meer waard hoop ik. Het budget doet er niet toe. Wil me gewoon rond 3000 euro basseren.

zal even nazien voor die ibiza. Wat ik nog heb zitten denken, de bmw e46 320d. Zuipt da veel? Had dan gedacht aan de facelift model.
            Dien ibiza krijg je makkelijk onder de 5 liter, zelfs met nog een sportief rijstijltje

Vind je op Kapaza al ronde de 4000€

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
              Golf III/IV 1.9 TDI 90
              Ibiza 1.9 TDI 90

Betrouwbaar, goedkoop in aanschaf, zeer zuinig.
              Kan ik bevestigen uit eigen ervaring (de Golf dan). 4,5 liter diesel per 100 zou moeten lukken. Maakt best een verschil in je portefeuille.

Comment

een 19 jarige bestuurder is niet automatish iemand die graag op ze gas duwt hoor.
                ik ben ook 20 en ik rijd op snelwegen ook practish altijd 110 met een verbruik van +- 6.5-7 l.
                enkel als de motor lekker warm staat gaat ie soms eens over de 120,maar dat is een slechte gewoonte dus daar geef ik niet vaak aan toe
                + uit flitsboettes leer je wel hoor (lees : vorige wagen,gewestwegen)

ik moet wel zeggen,dat omdat je wel van alle merken opnoemt.
                ik wel kan zeggen dat mijn eigen wagen op snelwegen best zuinig kan zijn.(bvb gister rustig rijden op snelweg 5-5.5 l verbruik)
                op kleine afstanden,en stadsverkeer durft hij wel eens drinken,maar is wel best normaal.
                maar ik zelf die veelal snelwegen doe is zeker tevreden
                dus een citroen c4 mss een optie ?.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeetn_1 Bekijk Berichten

Ik heb er eentje en zit aan 5,85l/100 km... (enkele rit 50km en 90 % autosnelweg)
                  Met veel fille/of korte ritten zit ik aan 6,3(maximaal 6,6 en zeker niet meer)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                    Ik heb er eentje en zit aan 5,85l/100 km... (enkele rit 50km en 90 % autosnelweg)
                    Met veel fille/of korte ritten zit ik aan 6,3(maximaal 6,6 en zeker niet meer)
                    De 320d moet beter kunnen. Ik heb net een 5,4 op een trip van 1.000 km (1 tank) met de Saab gedaan. En die z'n vermogen/koppel liggen in dezelfde lijn als de 320d. Je hebt dus nog ruimte voor evolutie

[EDIT]: sorry, te laat gezien dat het over de e46 ging. Disregard...
                    Last edited by ; 19/08/2011, 18:07.

Comment

Anticiperend rijden + je rechtervoet bepalen veel meer je verbruik dan minder pk's hoor, en al helemaal als de cilinderinhoud dezelfde is kan de wagen met meer vermogen gerust zuiniger zijn met dezelfde rijstijl.

Als je echt wilt weinig verbruiken dan is dat een kwestie van zelfdiscipline, niet meer of minder dan dat
                      Wijze woorden...
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Anticiperend rijden + je rechtervoet bepalen veel meer je verbruik dan minder pk's hoor, en al helemaal als de cilinderinhoud dezelfde is kan de wagen met meer vermogen gerust zuiniger zijn met dezelfde rijstijl.

Als je echt wilt weinig verbruiken dan is dat een kwestie van zelfdiscipline, niet meer of minder dan dat
                        Dat lukt dan toch niet met mijn vader zijn Cadillac hoor.

Oplossing : tweedehands audi A2 1.2 of 1.4tdi of VW Lupo van hetzelfde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                          Dat lukt dan toch niet met mijn vader zijn Cadillac hoor.

Oplossing : tweedehands audi A2 1.2 of 1.4tdi of VW Lupo van hetzelfde.
                          Die 1.4tdi is idd een zuinigheidskampioen, dat kan ik beamen, en rijdt nog sportief ook, 3 cylinder roffel hèhè

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                            een 19 jarige bestuurder is niet automatish iemand die graag op ze gas duwt hoor.
                            ik ben ook 20 en ik rijd op snelwegen ook practish altijd 110 met een verbruik van +- 6.5-7 l.
                            enkel als de motor lekker warm staat gaat ie soms eens over de 120,maar dat is een slechte gewoonte dus daar geef ik niet vaak aan toe
                            + uit flitsboettes leer je wel hoor (lees : vorige wagen,gewestwegen)

ik moet wel zeggen,dat omdat je wel van alle merken opnoemt.
                            ik wel kan zeggen dat mijn eigen wagen op snelwegen best zuinig kan zijn.(bvb gister rustig rijden op snelweg 5-5.5 l verbruik)
                            op kleine afstanden,en stadsverkeer durft hij wel eens drinken,maar is wel best normaal.
                            maar ik zelf die veelal snelwegen doe is zeker tevreden
                            dus een citroen c4 mss een optie ?.
                            Bij mij ligt het juist omgekeerd. Zware autoliefhebber!!!! Met mijn broer die eigenaar is van de gti 5 edition 30 dan nog eens gechiped is kun je nie verwachten da ik zal afkomen met ne citroen c2 :p

Wat ik op het oog heb is de audi a4 1.9tdi die zeer zuinig bold. Ook wel de volvo v40 staat me aan en zal zeker eens die ibiza bekijken.
                            Wat ik er graag wel nog eens zou willen bij vertellen is dat ik midden het stadverkeer woon. En das wel klote.

Comment

Waarom neem je geen LPG?
                              - Goedkoop aan de pomp.
                              - Benzinemotor zoals in de gti nu.
                              - Nog vrij vinnig en stil.

Prijzen van tweedehands LPG-ers ken ik niet, maar ik DENK dat het goedkoper uitkomt dan een diesel. Iemand ervaring met belastingen en verzekering?

Comment

ik sprak ook niet over een citroen c2...
                                ik zij een citroen c4.

uiteraard kan je niet een merk als audi,bmw,mercedes verwachten die in topconditie is waar je lang plezier van heb,die dan nog eens een recentere zuinige motor heeft,voor jou budget.
                                ik kan zeggen,dat als autoliefhebber ook ik kan zeggen dat de citroen *(lees : c4) goed vooruit gaat...
                                ook zij hebben leuke motors zoals de 2 l benzine 180 pk met een gebruik van 8.4 op gemengt verkeer en 6.5 op snelweg.
                                dus tamme motors kan je dat nou ook niet noemen,als je dat doelde
                                Last edited by ; 21/08/2011, 22:05.

Comment

Het verschil in verzekering van de 525d 163pk versie tov deze van een Golf / Ibiza /308 of whatever, zullen al een jaar aan bezine opleveren.
                                  Ik vraag me af hoe jij op 19 jaar een wagen van 163 pk verzekerd kreeg? En dan die Golf met 205pk?
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Vraag ik me ook wel af want mij wouden sommigen gewoon niet verzekeren.

Comment

een maatje van me die 18 was mocht net ze opel calibra van 120 pk verzekeren die een max van 125 pk mocht hebben met een woeker verzekering van iets meer als 2000 euro/jaar. (eigen naam)
                                      ik was al tevreden met mijn vectra met 75 pk haha en nu nog meer met mijn cit met 90 pk (natuurlijk ben geen snelheidsduivel,als ik wil racen huur ik wel een ferrari oid )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                                        ik sprak ook niet over een citroen c2...
                                        ik zij een citroen c4.

uiteraard kan je niet een merk als audi,bmw,mercedes verwachten die in topconditie is waar je lang plezier van heb,die dan nog eens een recentere zuinige motor heeft,voor jou budget.
                                        ik kan zeggen,dat als autoliefhebber ook ik kan zeggen dat de citroen *(lees : c4) goed vooruit gaat...
                                        ook zij hebben leuke motors zoals de 2 l benzine 180 pk met een gebruik van 8.4 op gemengt verkeer en 6.5 op snelweg.
                                        dus tamme motors kan je dat nou ook niet noemen,als je dat doelde
                                        De C4 is idd een goede wagen en rijd ook echt wel goed.
                                        De 2l 180pk is spijtig genoeg niet zo makkelijk te vinden.
                                        Ook is er korte tijd een 1.6 THP met 170 pk geweest, naast de 1.6 THP met 150 pk.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          De C4 is idd een goede wagen en rijd ook echt wel goed.
                                          De 2l 180pk is spijtig genoeg niet zo makkelijk te vinden.
                                          Ook is er korte tijd een 1.6 THP met 170 pk geweest, naast de 1.6 THP met 150 pk.
                                          Zal even de c4 bekijken dan. Maar de seat ibiza heb ik eens bekeken en is zeker een aanrader voor mij. Een mooie wagen van het jaar 2004 voor 4000 euro met weinig km's is te vinden dus ik denk dat ik voor dat ga.

Het is niet direct de bedoeling dat ik een 2L koop ze, verzekering moet ook zakken hoor, ben het beu om 1400 euro te betalen. denk aan een 1.9 tdi ibiza dus.

andere voorstellen zeker welkom.

mvg jérémi

Comment

Working...
                                          X