Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30 318is/320i

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] BMW e30 318is/320i

Gezien ik een auto nodig heb binnen de maand en ik toch dan maar iets wil zoeken naar mijn goesting zal de polo toch uitgesteld moeten worden en zal ik toch een jaar lang met iets anders moeten rijden.

Mijn gedacht sprong direct naar een oude bmw classic, aangezien mij dat niet lijkt te vervelen.
    Voldoende vermogen, achterwielaandrijving, luxe moet ik niet hebben, als ik mij met die 10.000km/jaar mij maar amuseer. Vandaar de keuze.

Budget: rond de 4500 euro.
    - Gekeurd (of gekeurd worden)
    - Goede staat (liefst geen roest)
    - Kleur maakt geen rol uit, zolang het maar erbij past.
    - Km stand liefst rond de 150.000, iets meer mag ook als hij in goede staat bevind.
    - 318is of 320i maakt niet uit, maar liefst de 320i.
    - In belgie, geen zin in import. (Aangezien ik hem liefst binnenkort al moet bezitten).

Het klinkt vreemd dat ik na de e21 topic nu dit topic open, maar dit heeft geen bijredenen.
    Ik wil gewoon iets hebben waar ik mij een jaar goed mee amuseer, zonder al teveel kosten te maken (buiten verbruik).
    De polo komt sowieso, maar helaas dan wel een jaartje uitgesteld, dus binnen 2 jaar pas.

De 320i gaat het goedkoopst zijn maar verreist wel een verlaging om er sportief mee te rijden. Zeker gezien je vorige auto, de Fiesta gaat die verlaging noodzakelijk zijn. Anders zit je in boot Een sporteindemper hoort er ook op en dan ga je veel rijplezier krijgen. Het enige minpunt is dat beide auto's trager gaan aanvoelen dan de Fiesta en da waarschijnlijk irl ook zijn. De 318iS is slecht een klein beetje sneller dan de 320i maar het motorkarakter is anders. Ik zou voor de aankoop van een 320i zo'n 2500€ vrijmaken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
      De 320i gaat het goedkoopst zijn maar verreist wel een verlaging om er sportief mee te rijden. Zeker gezien je vorige auto, de Fiesta gaat die verlaging noodzakelijk zijn. Anders zit je in boot Een sporteindemper hoort er ook op en dan ga je veel rijplezier krijgen. Het enige minpunt is dat beide auto's trager gaan aanvoelen dan de Fiesta en da waarschijnlijk irl ook zijn. De 318iS is slecht een klein beetje sneller dan de 320i maar het motorkarakter is anders. Ik zou voor de aankoop van een 320i zo'n 2500€ vrijmaken.
      Was het niet 318is = 140pk? 320i = 150pk (6inlijn?)
      Verlaging liefst eronder dan, wil daar niet bij beginnen te prullen.
      En die uitlaat zal er mss achterna op komen.
      Mtech 1 pakket vind ik wel lekker met de bbs'ers.
      Dus met een budget van 4000 euro zou ik ruim toekomen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
        Was het niet 318is = 140pk? 320i = 150pk (6inlijn?)
        318is = 136pk
        320i = 129pk

de 318is staat rechts in beeld:
        + YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
        Captain Turbo
        General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
        Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

Hmm..318is dan.
          Maar op tweedehands, autoscout, etc.., zie ik geen nette exempleren.
          Jammer..

Comment

"Gezien ik een auto nodig heb binnen de maand"
            "Goede staat (liefst geen roest) "
            "Km stand liefst rond de 150.000, iets meer mag ook als hij in goede staat bevind."
            "In belgie, geen zin in import. (Aangezien ik hem liefst binnenkort al moet bezitten). "
            318iS die aan al die eisen voldoet wordt héél moeilijk..

BMW E30 318iS '89
            BMW E28 520i '84
            BMW E34 535i '88

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philippe6 Bekijk Berichten
              318iS die aan al die eisen voldoet wordt héél moeilijk..
              Ik wil er graag gerust wat meer voor geven.. dus we zullen wel zien.

Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

Zoiets zou echt ideaal zijn, maar ik kan dus weer geen frans en het is voor te ruilen..
              Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

Deze ziet er dan opzich wel goed uit, maar liever een zwarte kleur en de km's liggen misschien aan de hoge kant, idd voor de prijs?

Comment

Deze ziet er dan opzich wel goed uit, maar liever een zwarte kleur en de km's liggen misschien aan de hoge kant, idd voor de prijs?
                Om die km stand zou ik u niet te veel zorgen maken. Die blokjes kunnen 300k km aan mits goed onderhoud.
                Volgens mij is dat wel een net exemplaar met zeer veel opties inclusief de zeldzame optie 'airco'!

BMW E30 318iS '89
                BMW E28 520i '84
                BMW E34 535i '88

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philippe6 Bekijk Berichten
                  Om die km stand zou ik u niet te veel zorgen maken. Die blokjes kunnen 300k km aan mits goed onderhoud.
                  Volgens mij is dat wel een net exemplaar met zeer veel opties inclusief de zeldzame optie 'airco'!
                  Oke
                  Ziet er idd leuk uit, is een mailtje doen.
                  Airco moet dan alweer niet voor mij, kan kapot gaan, dusja

Comment

Een goede iS vind je niet op één maand getuige PJH zijn zoektocht. Als je echt snel een auto wil zou ik voor een e36 320i gaan. Die hebben wel 150pk (maar zijn gewoon even snel) en zijn veel makkelijk te vinden. zowieso dat je op een maand net wel een schoon exemplaar vind.

Comment

E36 vind ik dan weeral minder mooi.
                      En het tuningimago kreeg je er dan weer gratis bij wel..

We zullen wel zien, iedere dag afwachten en zoeken. Met een beetje geluk gaat dat wel.

Comment

Naar de mijne heb ik ook 9 maanden moeten zoeken!
                        Maar die zilvere iS van die adv. ziet er me wel een propere uit..

BMW E30 318iS '89
                        BMW E28 520i '84
                        BMW E34 535i '88

Comment

Pff zolang
                          Niemand op forum die er ene kan missen

Comment

Pff zolang
                            Niemand op forum die er ene kan missen
                            Misschien dat je PJH kan overtuigen mits het juiste bod.

Met jouw vereisten ga je in BE snel aan 6k zitten voor een 'is... Ze verliezen wel geen waarde meer, integendeel...

320i zou'k niet doen:
                            * optisch minder aantrekkelijk in standaardtrim
                            * trager
                            * zuipschuit
                            * meer taks
                            * geen schijven achteraan (behalve de tourings en cabrio's)

Natuurlijk wel iets goedkoper, al zijn de prijzen voor elke propere e30 wel niet mis..

Comment

Hebt gij al eens ooit met een 320 gereden ?
                              Dat voelt naar mijn gedacht totaal niet traag aan, stond er daarstraks zelfs nog versteld van.
                              En dan vergelijk ik zelfs met een 330d...
                              2012 E92 Bmw 335i DKG
                              1991 E30 320i

Comment

E36 vind ik dan weeral minder mooi.
                                En het tuningimago kreeg je er dan weer gratis bij wel..

We zullen wel zien, iedere dag afwachten en zoeken. Met een beetje geluk gaat dat wel.
                                Ahja wat 911 in zijn gedacht heeft is helemaal niet tuning
                                2012 E92 Bmw 335i DKG
                                1991 E30 320i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                                  Hebt gij al eens ooit met een 320 gereden ?
                                  Dat voelt naar mijn gedacht totaal niet traag aan, stond er daarstraks zelfs nog versteld van.
                                  En dan vergelijk ik zelfs met een 330d...
                                  Meegereden met Geertt. Die zijn 320i is even snel als mijn megane en dat is een vlotte auto daar niet van Ik heb ook eens tegen Brecht gesprint en mijn Megane was net wat sneller, maar dat was voor zijn chip. Daarmee dat een 320i nooit echt snel gaat aanvoelen (voor hem). Aan 4000 toeren in 2de en dan opeens plankgas geven dan voel je hem ook wel trekken natuurlijk

Ik denk altijd aan tjoening een oude bmw moet verlaagd worden, dikke velgen en een pijpje hebben. Anders is het een gewone oldtimer en geen dikke bak

Comment

Meegereden met Geertt. Die zijn 320i is even snel als mijn megane en dat is een vlotte auto daar niet van Ik heb ook eens tegen Brecht gesprint en mijn Megane was net wat sneller, maar dat was voor zijn chip. Daarmee dat een 320i nooit echt snel gaat aanvoelen (voor hem). Aan 4000 toeren in 2de en dan opeens plankgas geven dan voel je hem ook wel trekken natuurlijk

Ik denk altijd aan tjoening een oude bmw moet verlaagd worden, dikke velgen en een pijpje hebben. Anders is het een gewone oldtimer en geen dikke bak
                                    Ok maar het aspect sound, geeft ook een grote belevenis imo, en op dat vlak gaat het dan wel weer een groot verschil zijn met de megane.

Het niet willen van een E36 omwille van zijn imago vind ik een loos argument, het is niet dat de E30 zo een fantastisch imago heeft he...
                                    Mooier vind ik hem ook, maar 9/10 mensen vinden het ook maar een turkenbak
                                    2012 E92 Bmw 335i DKG
                                    1991 E30 320i

Comment

Berrichtje gestuurd of hem eventueel de bbs'ers eronder kan gooien.
                                      Originele E30 voobumper moet wel te vinden zijn zeker?
                                      Voor de rest 202.000km, valt nog mee denk ik.
                                      Interieur is goede staat, is wel fijn dus.

Comment

'k vind de originele velgen veel mooier dan die BBS'en.

Comment

Working...
                                        X