Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI: wie kan de auto coderen via OBD?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] MINI: wie kan de auto coderen via OBD?

Ik ben dringend naar iemand die onze mini kan coderen via NCS Expert voor veranderen van de "vehicle order" en nog wat kleinere aanpassingen. Ik heb het zelf geprobeerd maar voorlopig zonder succes
    My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Effe topic kapen ;

Iemand die dat voor de mini kan, en ook voor een BMW E91?

Heb online al gezien dat er véél kan.
    Maar mits het juiste spul en de kennis natuurlijk.
    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
    www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
      Effe topic kapen ;

Iemand die dat voor de mini kan, en ook voor een BMW E91?

Heb online al gezien dat er véél kan.
      Maar mits het juiste spul en de kennis natuurlijk.
      Het juiste spul heb ik (K+DCAN kabel), alle software (INPA, ediabas, NCS expert) is geïnstalleerd ,maar bij de MINI krijg ik een error in (error: "ifh-0009 no response from ecu").

'k zal het dit weekend ook eens proberen op onze E93

Comment

Heb dit forum al eens bezocht.
        Misschien kunnen ze u daar helpen met de foutmelding? (BMW/MINI is nogal verwant hé...)

Waar heb je de module/kabel gehaald? Ik wil het ook zelf wel eens gaan uitvlooien...
        www.meevliegen.be

Comment

bmwcoding.com heb ik al nagekeken, maar niets concreet gevonden...
          De adapter die ik gekocht heb is deze

Comment

Wat kan je zoal doen met hetgeen je wil proberen?
            2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

veel, bij men ex saab turbodruk, ontstekingstijdstip en nog veel meer, bij bmw weet ik t niet
              waarschijnlijk voor het onderhoudstijdstip???
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
                Wat kan je zoal doen met hetgeen je wil proberen?
                De hoofdreden is om de sport button te retrofitten.
                Daarnaast nog details zoals comfort closing van de ramen (one-touch + sleutel), permanent speed display, disable speed overestimation, spiegels inklappen met sleutel, aanpassen dagrijverlichting, airco "auto" knop aanpassen (niet automatisch airco aanzetten), gordel alarm uitschakelen,...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                  veel, bij men ex saab turbodruk, ontstekingstijdstip en nog veel meer, bij bmw weet ik t niet
                  waarschijnlijk voor het onderhoudstijdstip???
                  Resetten van onderhoudsinterval (olie, remmen, enz) kan gewoon via de BC.

Comment

is ondertussen gelukt:
                    • sport button retrofit
                    • sport button & EDC memory functie geactiveerd
                    • ruiten openen/sluiten met sleutel
                    • ruit rechts openen/sluiten met 1 klik
                    • altijd digitale snelheid tonen
                    • airco niet altijd aan bij knop "auto"
                    • gordel alarm afgezet

Comment

Wat heb je nu gedaan om het werkende te krijgen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DUR0N Bekijk Berichten
                        http://xkcd.org/979/

Wat heb je nu gedaan om het werkende te krijgen?
                        De kabel was defect, met een andere lukte het direct..

Comment

Proficiat!

waar heb je de referenties gevonden om dit aan te passen?
                          Enig idee of ik mij de E91 de achterruitenwisser zodanig kan instellen dat die aan blijft zolang de hendel in die stand staat? Nu stopt hij wanneer het contact wordt afgezet, en moet je dus de hendel eerst weer terugklikken en dan weer aanzetten...

Verder ook wel interesse in de aurco uit in auto-stand etc....
                          www.meevliegen.be

Comment

Ik weet niet of je nog op zoek bent naar een BMW coder, steek anders es je licht op bij www.bimmertech.net, zij retrofitten verschillende BMW accessoires (navigatie, bluetooth etc) en activeren dit via remote coding.

Proficiat!

waar heb je de referenties gevonden om dit aan te passen?
                            Enig idee of ik mij de E91 de achterruitenwisser zodanig kan instellen dat die aan blijft zolang de hendel in die stand staat? Nu stopt hij wanneer het contact wordt afgezet, en moet je dus de hendel eerst weer terugklikken en dan weer aanzetten...

Verder ook wel interesse in de aurco uit in auto-stand etc....

Comment

"disable speed overestimation" => vind ik geweldig, wist niet dat dit kon! Heb je veel kennis nodig om te coden of wijst dit zichzelf wat uit? (properties aanpassen etc)

Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                              De hoofdreden is om de sport button te retrofitten.
                              Daarnaast nog details zoals comfort closing van de ramen (one-touch + sleutel), permanent speed display, disable speed overestimation, spiegels inklappen met sleutel, aanpassen dagrijverlichting, airco "auto" knop aanpassen (niet automatisch airco aanzetten), gordel alarm uitschakelen,...

Comment

beetje laat, maar niet doen tim, das enkel goed om in de winter uw achterwisser te doen opsmoren als die met het ijs vastplakt op de ruit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  beetje laat, maar niet doen tim, das enkel goed om in de winter uw achterwisser te doen opsmoren als die met het ijs vastplakt op de ruit
                                  Heb dit ook altijd vervelend gevonden , maar dat zou inderdaad de reden kunnen zijn waarom ze het doen
                                  vooraan is het namelijk ook zo

Comment

Dat zou kunnen ja.... maar toch is het vervelend! :-p

Vooraan blijft hij idd ook standaard staan waar hij stond bij verbreking contact. Maar één klikje aan de hendel laat de wisser weer terug gaan, en in de auto stand gaat hij ook weer aan de slag.

In ieder geval wil ik ook wel enkele zaken los van de wisser "customizen"
                                    Dus indien iemand wat ervaring heeft... let me know!
                                    Zomaar in het wilde weg wat gaan aanpassen lijkt me ook niet verstandig
                                    www.meevliegen.be

Comment

Working...
                                    X