Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotransport

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Autotransport

Mijn T3 is 'verkocht' (geruild voor andere auto). Maar hij heeft een kapotte motor en ik zoek iemand die me kan helpen om de bus van Zulte naar omgeving Mechelen-Leuven te krijgen. Ik zou dan eventueel zelf kunnen terugrijden met de geruilde auto.

Is er iemand met een autoremorque die dit zou zien zitten, tegen vergoeding?

Of is er een bedrijf waar je goedkoop een remorque kunt huren? Geen enkele van onze auto's (behalve de T3 zelf) heeft een trekhaak dus zoek dan alsnog iemand die me daarmee zou kunnen helpen.

Alvast bedankt!
    Last edited by Ian; 21/01/2012, 16:02.

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Heeft mama/papa geen trekhaak?
    Anders: http://www.huurland.be/Detail/auto_e...er_2000_kg-787

Comment

Nope, geen enkele auto, behalve de T3 heeft hier een trekhaak.

En slepen met een sleeptouw doe ik écht geen 2de keer. Met zo'n staaf eventueel wel.

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Dan zit je natuurlijk wel met een probleempje.
        En met een touw zou ik het al zeker niet doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten

Is er iemand met een autoremorque die dit zou zien zitten, tegen vergoeding van €50?
          Bedoel je 50 pinten of 50 euro? Je zal namelijk heel moeilijk iemand vinden die dit wil doen voor 50 euro tenzij je ergens toevallig een lamme goedzak vind. Brandstof alleen al is zeker meer dan dat...

Comment

Om een remorque voor een halve dag te huren ben je al snel 50 euro kwijt. En dan praat je over een remorque waarvan het mij een raadsel is hoe ze door de keuring geraakt is.

Dus eigenlijk zoek je iemand die gratis met zijn jeep wil rijden om jou een plezier te doen? 't gaat al om een honderd kilometer enkele baan. Dus minstens 200km in 't totaal (want jij moet ook nog thuis geraken) En dan heb je iemand gevonden die in jouw onmiddellijke omgeving woont. Aan een verbruik van +-15l/100km praat je dus over 30l aan 1.5xx euro/l, is dus 45 euro. Allee, stel dat je iemand kan vinden die zijn tijd en materieel cadeau doet, dan heeft die man 5 euro om een aanzienlijk risico te nemen.

Veel plezier in je zoektocht.
            Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Misschien beter een auto proberen te lenen die een trekhaak heeft. Dan kan je een remork gaan huren .Mag je trouwens met een grote remork met een gewoon rijbewijs rijden?
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                Mag je trouwens met een grote remork met een gewoon rijbewijs rijden?
                Als de totale massa van de sleep onder de 3,5 ton blijft en de remork minder weegt dan de auto die trekt mag het.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                  Om een remorque voor een halve dag te huren ben je al snel 50 euro kwijt. En dan praat je over een remorque waarvan het mij een raadsel is hoe ze door de keuring geraakt is.

Dus eigenlijk zoek je iemand die gratis met zijn jeep wil rijden om jou een plezier te doen? 't gaat al om een honderd kilometer enkele baan. Dus minstens 200km in 't totaal (want jij moet ook nog thuis geraken) En dan heb je iemand gevonden die in jouw onmiddellijke omgeving woont. Aan een verbruik van +-15l/100km praat je dus over 30l aan 1.5xx euro/l, is dus 45 euro. Allee, stel dat je iemand kan vinden die zijn tijd en materieel cadeau doet, dan heeft die man 5 euro om een aanzienlijk risico te nemen.

Veel plezier in je zoektocht.
                  +1

probeer eens bij een paar albanezen, hoewel die eerder ene gaan omleggen voor 50€ dan een remork trekken

Oorspronkelijk geplaatst door little_oldtimerke Bekijk Berichten
                  Als de totale massa van de sleep onder de 3,5 ton blijft en de remork minder weegt dan de auto die trekt mag het.
                  correct...
                  3500kg

het busje zou rond de 1400kg wegen (heb dit rap eens opgezocht), pakt de remork 200kg,
                  dan heb je nog 1900kg over voor uw trekwagen, dat is wel MTM, en niet leeggewicht.

Niet onmogelijk, maar aangezien je al aan 1600kg last ligt, zal je trekwagen al 1600kg+ moeten wegen wat niet veel speling overlaat om binnen je MTM van 3500 te blijven.

blablabla met aandere woorden

vraag gewoon iemand met een C rijbewijs of een BE en smijt er 200€ tegenaan of duw hem maar naar daar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Bedoel je 50 pinten of 50 euro? Je zal namelijk heel moeilijk iemand vinden die dit wil doen voor 50 euro tenzij je ergens toevallig een lamme goedzak vind. Brandstof alleen al is zeker meer dan dat...
                    50 pinten is ook goed hoor voor mij.

Doelde eerder op iemand die evt. een autoremorque heeft, en die €50 was maar een voorgesteld bedrag voor brandstof (heb eens een auto laten vervoeren op remorque en toen kostte me dit €50 vandaar).

Iemand ervaring met depannagediensten?

E30SHOP.be
                    - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Depannage diensten gaan duur uitvallen vrees ik. Anders moet je eens via kapaza of 2dehands.be zoeken. Volgens mij ga je daar wel iemand vinden.
                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichten
                        ...
                        het busje zou rond de 1400kg wegen (heb dit rap eens opgezocht), pakt de remork 200kg,
                        dan heb je nog 1900kg over voor uw trekwagen, dat is wel MTM, en niet leeggewicht.

...
                        200kg voor een remork die +1400 kan dragen? Da's dan een remork van een of ander ruimtevaartmateriaal?

Een beetje remork weegt snel 1000kg.

Ian, dat je die 50 euro voor brandstofkosten voorzag kon geen mens afleiden uit je originele post.
                        Wat mag de remork je dan kosten? En wat heb je over om die mens zijn tijd te vergoeden? Of heb je zo'n schoon ogen?
                        Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

een autoremorque weegt tussen een 550 en 650 kg leeg(kipremorque zoals een Tack roadrunner of een Hapert)
                          je hebt altijd een BE nodig als je boven de 750kg sleep gaat
                          die 3500kg totaal gewicht sleper +sleep is niet 100% juist maar ik heb geen zin om de bepalingen op te sommen(veel te ingewikkeld)
                          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                            een autoremorque weegt tussen een 550 en 650 kg leeg(kipremorque zoals een Tack roadrunner of een Hapert)
                            je hebt altijd een BE nodig als je boven de 750kg sleep gaat die 3500kg totaal gewicht sleper +sleep is niet 100% juist maar ik heb geen zin om de bepalingen op te sommen(veel te ingewikkeld)
                            huh

Aan de voertuigen van de categorie B kunnen aanhangwagens gekoppeld worden waarvan de maximaal toegelaten massa (M.T.M) 750 kg niet overschrijden.

Indien de M.T.M. van de aanhangwagen 750 kg overschrijdt, het rijbewijs van categorie B is ook geldig, onder voorbehoud dat:

• de M.T.M. van het geheel 3.500 kg niet overschrijdt
                            • de M.T.M. van de aanhangwagen /mag de ledige massa van het trekkend voertuig niet overschrijden

(Bron: http://www.goca.be/nl/p/Definitie-categorie-B)
                            Last edited by knight-rider; 31/01/2012, 22:23.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              huh

Aan de voertuigen van de categorie B kunnen aanhangwagens gekoppeld worden waarvan de maximaal toegelaten massa (M.T.M) 750 kg niet overschrijden.

Indien de M.T.M. van de aanhangwagen 750 kg overschrijdt, het rijbewijs van categorie B is ook geldig, onder voorbehoud dat:

• de M.T.M. van het geheel 3.500 kg niet overschrijdt
                              • de M.T.M. van de aanhangwagen /mag de ledige massa van het trekkend voertuig niet overschrijden

(Bron: http://www.goca.be/nl/p/Definitie-categorie-B)
                              doe dit met een gewone B & bij controle mag je je remorque laten staan....
                              als je een autoremorsue huurt, is een van de eerste vrgen je rijbewijs en als je geen BE hebt, zal je ze niet rap meekrijgen
                              mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                doe dit met een gewone B & bij controle mag je je remorque laten staan....
                                als je een autoremorsue huurt, is een van de eerste vrgen je rijbewijs en als je geen BE hebt, zal je ze niet rap meekrijgen
                                Logisch, wat auto's betreft is een smart, ligier of iets dergelijks het enige wat je kan trekken met enkel een B-rijbewijs, anders word het gewoon te zwaar.
                                Dat is toch duidelijk als je die regels van op Goca bekijkt?
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Logisch, wat auto's betreft is een smart, ligier of iets dergelijks het enige wat je kan trekken met enkel een B-rijbewijs, anders word het gewoon te zwaar.
                                  Dat is toch duidelijk als je die regels van op Goca bekijkt?

dat valt wel mee hoor

ik mag mijne cup yaris op mijn autoremorque zetten achter mijne 3-reeks touring en dan zit ik nog onder de 3,5 ton

zijn wel heel weinig autotrailers die idd met b-rijbewijs mogen getrokken worden. meeste zijn 2 ton of meer MTM en dat mag je niet erachter hangen met B rijbewijs, al is de trailer leeg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door golf16v Bekijk Berichten
                                    dat valt wel mee hoor

ik mag mijne cup yaris op mijn autoremorque zetten achter mijne 3-reeks touring en dan zit ik nog onder de 3,5 ton

zijn wel heel weinig autotrailers die idd met b-rijbewijs mogen getrokken worden. meeste zijn 2 ton of meer MTM en dat mag je niet erachter hangen met B rijbewijs, al is de trailer leeg
                                    Dat is dan ook wel al een kleinere auto he.
                                    En ik lees cup yaris, ik veronderstel dat dat voor het circuit is, dus alles overbodig er uit gehaald? Dan is dat natuurlijk ook weer een stukje lichter.

Comment

De maximaal toegelaten massa doet niet ter zake, 't is de massa in beladen toestand die telt. 't is niet omdat je 2000kg mag laden dat je dat ook doet, er kan evengoed een auto opstaan van 900kg.