Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Golf - 90PK 2008 OF 105PPK 2006

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] VW Golf - 90PK 2008 OF 105PPK 2006

Is er een groot verschil tussen een 1,9TDI met 90PK Golf V uit 2008 of een 1,9TDI met 105PK Golf V uit 2006?

Reden dat ik het vraag: mijn Golf V uit 2008 met 90PK, 85000km ongeveer kan ik eventueel ruilen met een Golf V uit 2006, met 105PK dus, 118000km. Beide wagens zijn perfect onderhouden, dus op dat gebied geen verschil.

Verschillen:

- rijgevoel: meer PK en koppel bij de 105PK, dus beter
    - verbruik: motor 2006 tov 2008? Zou die van 2006 niet sowieso een stuk meer verbruiken, ook al door meer PK en koppel, zeker als je gewoon bent om niet als een slak te rijden...

Alvast bedankt voor jullie meningen!

Hoe zit het met de uitrusting op beide modellen?
    Ik zou voor de 105pk versie gaan, ik heb datzelfde blok in mijn leon liggen en 105pk is toch zeker een minimum imo. heb met een 90pk golf gereden en dat was echt te traag naar mijn mening..

qua verbruik, zoals je kan zien zit mijn leon op een gem verbruik van 6,7ltr/100km. Met gewoon het verkeer mee te volgen zit ik tussen de 5,5 - 6ltr. maar ik rij al eens wat vlotter
    BMW X5 45e

Comment

Seat en VW: dezelfde motor of wat? Is dat zoals Skoda en VW?

Andere vraag: is de motor van de Golf 2008 dezelfde als die van 2006?

PS: Uitrusting: vergelijkbaar... Dus daarvoor moet ik niet wisselen

Comment

jep, seat leon - vw golf - audi a3 - skoda octavia ( denkik) zijn praktisch dezelfde auto's.
        Die 1.9 TDI komt in al die modellen voor.

2008 is gelijk aan de 2006, het enige verschil kan zijn of het een bluemotion is of niet. Als het een bluemotion is dan heeft hij langere eindoverbrengingen en is hij een beetje zuiniger

Aangezien u 90pk versie een afgeknepen versie is van de 105pk 1.9TDI kan je die ook laten herprogrammeren bij bv br performance. Dan krijg je waardes rond de 140pk zonder problemen
        BMW X5 45e

Comment

OK, thx voor de uitleg.

Zodra die 105PK binnen is, zal ik gewoon eens met haar gaan rijden en zien hoe ze reageert tov de 90PK Beste test uiteindelijk.

Iets heel anders, maar ik zit aan een totaal boordcomputergemiddelde van 5,5L met mijn Golf.

Comment

ik zou in de eerste plaats mijn jongere auto niet inruilen voor een oudere auto.

Comment

Waarom niet? Hij kent de historie van de auto, het is maar 2 jr verschil.. Het is nu niet dat hij zijn golf 5 inruild voor een golf 3 met 200.000km
              BMW X5 45e

Comment

Dit slaat toch helemaal nergesn op Meer km en ouder, die auto's zijn gewoon nooit evenveel waard. Je mag het doen maar bij een eventuele verkoop enkele jaren later dan brengt die van 2008 meer op.

Beste oplossing: chip uw huidige. Kost een goeie 600€ en als je wil schrijft de tuner een aangepast programma tot 105 pk zodat je perfect 'veilig' zit. Meer kan je er ook uithalen.

Comment

Bedankt allemaal, een paar interessante argumenten.

Inderdaad: leeftijd & KM's ook aan gedacht, maar, enerzijds, ik kan een ruil doen met mijn eigen zus, dus financieel geen probleem (opleg, enzovoort). Als we het al doen... En de historiek van beide wagens is perfect gekend.

Anderzijds: inderdaad, 2 jaar is 2 jaar en toch wat KM's meer. En dat scheel uiteraard op de verkoopwaarde als ik dat ooit van plan zou zijn.

Dat 'chippen': dat wil ik eerst eens bekijken met mijn verzekeringsagent dan... Ik wil dat het officieel is (ik weet het, er bestaat veel discussie over, maar ik wil het persoonlijk officieel). En dan inderdaad: niet tot 200PK of zoiets Dan koop ik wel een andere wagen die aangepast is voor zo'n waarden

Comment

Dit topic mag afgesloten/verwijderd worden. Bedankt.

Comment

Working...
                    X