Mededeling

Collapse
No announcement yet.

K&N Luchtfilter E-2993

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [GZ] K&N Luchtfilter E-2993

    Hey,

    Ik zoek bij deze een K&N luchtfilter type E-2993. Laat maar iets weten wie er zo eentje nog over heeft of iemand die een persoon kent die deze verkoopt?

    Groeten
    Thibaut

  • #2
    is dat voor op een 1.6D V50? ...

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
      is dat voor op een 1.6D V50? ...
      Uhu & eventueel op een vriend zijn Ford focus, hij wilt overkopen als het mij niet bevalt.
      Je vraagt je waarschijnlijk af waarom ik dit installeer op zo een motor. Maar mij huidige luchtfilter moet vervangen worden dus ik kan evengoed eens kijken naar zo een luchtfilter, die je zelf kan schoonmaken & hergebruiken dan die van Volvo zelf & steeds een nieuwe moet kopen. Het zal natuurlijk geen verschil maken in vermogen ofzo. Daarvoor doe ik het niet, want het blijft een 1.6D
      Last edited by ; 15/06/2012, 18:37.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
        Maar mij huidige luchtfilter moet vervangen worden dus ik kan evengoed eens kijken naar zo een luchtfilter, die je zelf kan schoonmaken & hergebruiken dan die van Volvo zelf & steeds een nieuwe moet kopen.
        Zo is het. Verschil in prijs is nog rap terugverdient ook. Geen wereld van verschil, maar toch...

        Comment


        • #5
          zelf poetsen en inoliën moet je met producten van K&N doen. Kost nog eens 18€.

          Comment


          • #6
            Je moet hem nu ook niet dagelijks poetsen, en zo een product is ook niet in 1 keer op. Als je dat om de paar maand eens poetst & inoliet. Het zal volgens mij goedkoper uitkomen.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
              Uhu & eventueel op een vriend zijn Ford focus, hij wilt overkopen als het mij niet bevalt.
              Je vraagt je waarschijnlijk af waarom ik dit installeer op zo een motor. Maar mij huidige luchtfilter moet vervangen worden dus ik kan evengoed eens kijken naar zo een luchtfilter, die je zelf kan schoonmaken & hergebruiken dan die van Volvo zelf & steeds een nieuwe moet kopen. Het zal natuurlijk geen verschil maken in vermogen ofzo. Daarvoor doe ik het niet, want het blijft een 1.6D
              Uw kijk is verrassend weldoordacht

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                Je moet hem nu ook niet dagelijks poetsen, en zo een product is ook niet in 1 keer op. Als je dat om de paar maand eens poetst & inoliet. Het zal volgens mij goedkoper uitkomen.
                dat moet om het jaar ofzo je ziet het wel als de filter echt vuil is

                Comment


                • #9
                  Ik zou het niet doen.
                  Op mijn fiesta 1.6 tdci had ik ook zo'n filter, en ik heb helaas teveel olie eropgedaan. Gevolg Luchtmassameter kapot.
                  Het geeft nauwelijks tot geen bijdrage aan prestaties, dus ik zou het toch bij de originele houden.

                  Comment


                  • #10
                    Originele luchtfilter steekt erin. Mijn kameraad heeft er eentje bestelt in Dendermonde, over een week of 2 heeft hij het & dan ga ik die ook eens testen

                    Comment


                    • #11
                      Maakt een betere luchtfilter echt niks uit in optimaler presteren van de motor?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                        Maakt een betere luchtfilter echt niks uit in optimaler presteren van de motor?
                        Turbo zal misschien iets rapper ingang komen..maar dat zal maar miniem zijn.
                        Ik doe het toch nooit meer. Wel vertellen ze als je hem gaat chippen in combinatie met zo'n inlegfilter dat je er iets of wat (stel u niet teveel voor) voordeel uit haalt. Nu is het aan u of je dat voldoet of niet.

                        Comment


                        • #13
                          Zo te lezen is het de "extra kosten" niet waard.
                          Ik bedoelde eigenlijk een piper cross filter.
                          Last edited by ; 23/06/2012, 14:33.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                            Zo te lezen is het de "extra kosten" niet waard.
                            Extra kosten: het kost ongeveer 60 euro & onderhoud moet je voor een bus onderhoudvloeistof ongeveer 16 euro neertellen. Dan kan je de luchtfilter voor een paar jaar onderhouden. Ik weet wel niet wat mijn luchtfilter heeft gekost zou het graag geweten hebben, maar de factuur is direct opgestuurd geweest naar waar ik hem gekocht had.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                              Extra kosten: het kost ongeveer 60 euro & onderhoud moet je voor een bus onderhoudvloeistof ongeveer 16 euro neertellen. Dan kan je de luchtfilter voor een paar jaar onderhouden. Ik weet wel niet wat mijn luchtfilter heeft gekost zou het graag geweten hebben, maar de factuur is direct opgestuurd geweest naar waar ik hem gekocht had.
                              Dat is dus alles samen 76€. Normaal vervang je een luchtfilter om de 60.000km
                              Een standaard luchtfilter kost 13,40€, laten we nog zeggen 20€.

                              3x vervangen is dus 60€ en je bent 180.000km verder. Qua prestaties is het identiek, je zit niet te kloten om dat ding uit te wassen en in te olieën met risico op en kapotte LMM zoals Br3cht zegt.

                              Het is dus duurder, je maakt geen vooruitgang op gebied van prestaties, kans op kapotte LMM, ... Ik zie niet echt het nut
                              2002 MX-5 NB 1.6

                              2011 Honda PCX

                              Comment


                              • #16
                                Als het een naft was voor het geluid maar bij een diesel zou ik gewoon de originele gebruiken.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                  Als het een naft was voor het geluid maar bij een diesel zou ik gewoon de originele gebruiken.
                                  Inlegfilter brengt dan ook niks qua geluidopbrengst.
                                  Er zit nu één in de civic (was bij de verkoop inbegrepen) en het doet echt niks.
                                  Vliegt er ook volgende week uit.

                                  Nogmaals: Inlegfilters =/= kelken.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                    Als het een naft was voor het geluid maar bij een diesel zou ik gewoon de originele gebruiken.
                                    Is een vervangfilter hè, dus geen kelk ofzo.
                                    2002 MX-5 NB 1.6

                                    2011 Honda PCX

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                      Is een vervangfilter hè, dus geen kelk ofzo.
                                      Aahh oké mijn fout.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hij steekt er bij mij niet in hoor nu :p iemand anders heeft hem bestelt. Ik wil hem wel eens testen (als het hem tenminste bevalt tenminste). Maar ben toch voor het originele gegaan omdat ik niet wil dat de garagist begint te zagen dat er andere dingen geinstalleerd zijn. Dus het blijft stock voor mij

                                        EDIT: het ging mij ook niet om de prestaties hoor staat hierboven ook te lezen.
                                        Last edited by ; 23/06/2012, 17:17.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X