Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Persoon Duo aankoop Racewagen voor trackdays

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Persoon Duo aankoop Racewagen voor trackdays

Hallo,

Ik neem regelmatig deel aan trackdays, vroeger met mijn eigen wagen nu de laatste keren met een huurwagen wat mij ongeveer voor 1 uur rijden 300 EUR kost.

Dus ben ik beginnen zoeken naar een andere oplossing en tot de vaststelling gekomen dat je voor een 4000 EUR al een leuke racewagen kan hebben om zonder zorgen aan trackdays deel te nemen.

Sommige gaan dit misschien een slecht idee vinden maar wat mij betreft praktisch haalbaar en financiel interessant om dergelijke aankoop met 2 te doen. De aankoop zelf en onderhoudskosten kan je al delen door 2, maar wat voor mij belangrijker is is dat de auto ook meer zal rijden. Als het bv mij niet lukt om 2 maand op rij tot in Zolder te geraken dan staat die auto stil, wat enerzijds zonde is en anderzijds ook niet zo goed voor de auto, vooral tijdens de wintermaanden.

Het lijkt mij dus perfect haalbaar om zoiets met 2 aan te kopen met duidelijke afspraken. Wie wanneer zou rijden maakt mij weinig uit, het zou al moeten lukken dat beide op dezelfde dag en hetzelfde uur in Zolder op een trackday willen rijden. En is dat het geval, nog zo leuk om met 2 te zijn en af te wisselen

In mijn vriendenkring zit er helaas niemand die into trackdays is, dus waag ik mijn kans hier maar eens.

En vind ik uiteindelijk niemand dan ga ik er wel alleen voor, maar het lijkt mij zoveel leuker om dit kleine avontuur met 2 aan te gaan.

Er is eventueel ook een mogelijkheid de auto in Zolder te laten stallen, dat maakt het makkelijker om af te spreken indien we ver uit elkaar zouden wonen. En nog een voordeel daarvan is instappen en rijden, zonder extra werk en tijdverlies.

Allereerst, ik heb geen interesse maar schrijf even neer wat ik denk.

Om kosten te besparen wil je het met 2 delen, klinkt op zich goed MAAR denk eens aan het rijden van schade of er gaat net een duur onderdeel stuk als 1 van jullie rijdt.
    Bijvoorbeeld motor stuk door misshift, komt regelmatig voor...........
    Dan moet je toch erg goed overeenkomen om geen onenigheid over de kosten te krijgen.
    De auto bij Zolder laten staan klinkt ok maar wie en waar gaat de auto onderhouden?

Het idee is op zich super maar in de praktijk betwijfel ik of het goed blijft gaan.

In principe bespaar je enkel de helft van de aanschafkosten, dus 2000euro in jouw voorbeeld. Als je 2000euro extra niet kan/wil missen om de auto in je eentje aan te schaffen dan zou ik niet aan veel circuitrijden beginnnen want dat kost nu eenmaal veel geld.
    Als je de auto met 2 deelt dan zal de auto meer rijden dus het onderhoud per persoon zal niet veel uitmaken.

Zelf rijd ik regelmatig op de Ring, dus ik weet wat zulke dagen kosten.

Als je sowieso vaker wil rijden dan zal je inderdaad goedkoper uit zijn als je zelf voor jou alleen een goedkope auto koopt ipv huren, tenminste zolang je geen schade rijdt of dure reparaties krijgt.

Comment

Toevallig woon ik hier in de buurt van een QSR, die maken racewagens en zorgen ook voor onderhoud en stalling op Zolder.

Ivm schade moeten er inderdaad goeie afspraken gemaakt worden.
      Maar qua kosten en schade valt dat met een goedkope racewagen sowieso goed mee hoor.

Het gaat hem mij niet echt over het uitsparen van geld, het lijkt mij gewoon leuker om zoiets met 2 te doen en beter voor de wagen.
      Ik ben zelfstandig en heb periodes tijd maar ook soms maanden na elkaar drukke periodes dat ik er niet ga aan toekomen om in Zolder te rijden.
      En op zo een momenten zou die auto dus stilstaan, lijkt mij zonde.

Comment

Zo'n hobby delen met gelijkgezinden is inderdaad leuker maar mijn voorkeur gaat er naar uit dat ieder in zijn eigen auto rijdt.
        Jouw idee is prima maar maak goede afspraken, liefst op papier, is mijn tip.

Ik begrijp dat je niet altijd veel tijd hebt om te rijden dus stel dat degene waarmee je de auto deelt net de dag voordat jij eindelijk na weken/maanden weer eens tijd hebt om een dagje te rijden, grote schade o.i.d. rijdt.
        Dan ga je niet blij zijn, je leeft er immers naar toe en dan kun je niet rijden omdat de auto stuk is. Dan moet je alsnog huren om te kunnen rijden, wie gaat dat betalen?

Comment

Ik denk dat het meest logische in dergelijke gevallen is dat wie brokken maakt de brokken betaald?
          En andere kosten zoals slijtage kosten door 2 delen?

Comment

Ja, maar ik bedoel de kosten van de huurauto als jullie auto stuk is en jij een dag hebt gepland waar je al weken naar uit gekeken hebt.
            Theoretisch is slijtagekosten door 2 delen mooi maar de een gaat met meer beleid voor materiaal te werk dan een ander. Denk aan warmrijden of ga je gelijk volgas, lomp of met beleid schakelen, op de limiet rijden of met ruime marge mbt rem- en bandenslijtage. Die dingen schelen veel in de kosten.
            Ik zou dus het liefste in zee gaan met iemand die ik al vaker heb zien rijden, zodat ik weet hoe hij/zij met het materiaal om gaat.
            Als je "partner" meer tijd heeft om vaker te rijden dan jij dan kun je het onderhoud sowieso niet simpel door 2 delen, dat zou niet eerlijk zijn.

Comment

Dat is pech, niemand gaat express een ongeluk aan. Dus in dat geval zou ik dan zelf mijn huurauto wel betalen of gewoon thuisblijven en wachten tot een volgende keer.

Ik opteer natuurlijk wel voor iemand die idd respect voor het materiaal heeft. Het zijn trackdays geen wedstrijden.
              Dus warm rijden, normaal schakelen, ... Dus natuurlijk niet sowieso de eerste de beste met wie ik in zee zou gaan wat dat betreft

Comment

Even afwachten dus of er zich kandidaten melden.

Comment

Met iemand die ik niet ken zou ik dit nooit doen . Alleen met een goede maat.
                  Als het dan toch om 4000euro gaat betaal ik alles liever zelf.

Comment

Wel ja, soms kom je met een goeie maat ook bedrogen uit hoor :-)

Maar ik begrijp het, is niet zo voor de hand liggend. Toch perfect uitvoerbaar volgens mij.

Een 2de mogelijkheid die ik in gedachten heb is de auto alleen kopen (ik koop sowieso toch, alleen of met 2) en die dan op bepaalde dagen doorverhuren aan een schappelijke prijs.
                    Op die manier kan de auto dan regelmatiger in gebruik genomen worden.

Comment

lijkt allemaal mooi gelijk je het voorstelt tot er iets gebeurt

voor dat kleine bedrag (+/- 4000 euro) kan je best alleen kopen. wat als iemand stukken rijdt? (als andere rijdt , moet hij maar betalen... maar als jij hem plat rijdt ... ben jij misschien aan het betalen voor ne auto die nietmeer te maken is)

of die nu paar maanden stilstaat of niet, als die in tussentijd eens gewoon warm gedraaid wordt, dan is er helemaal niets aan de hand hoor ...

en verhuren ... vraag me af waar je iemand gaat vinden die wil betalen zonder verzekering. autosportverzekering (zoals door testdriver en andere verhuurbedrijven aangegaan wordt) kost al snel 400 euro/dag voor ne "gewone auto". als iemand bij testdriver huurt en hij rijdt hem in de pitmuur, dan is hem volledig gedekt ... als huurder kan je beter wat meer betalen en verzekerd zijn

en als je toch zegt dat je geen tijd hebt en sommige maanden stilstaat, ga je dan tijd vinden om hem ter plaatse op circuit te leveren/halen,...

Comment

KORT ADVIES: deel geen auto op circuit

en dat stilstaan omdat je geen tijd hebt, is niet zo erg hoor, mijne heeft 't afgelopen jaar slechts 2x buiten gekomen(wegens gezondheidsproblems van 't baasje ) & alles werkt nog perfect(enkel de bandjes moeten bijgeblazen worden en 't eerste rondje wat voorzichtig om de roest van de remschijven te krijgen)
                        Last edited by Philken; 13/07/2012, 16:12.
                        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Working...
                        X