Mededeling

Collapse
No announcement yet.

absolute leek op zoek naar 2dehands auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] absolute leek op zoek naar 2dehands auto

Ik ben op zoek naar een 2dehands wagen.
    Budget 8000 euro absolute maximum.
    Minder dan 2jr oud om een interessante lening te kunnen bekomen.
    5-deurs
    Ik rij 10.000km per jaar
    Vooral korte afstanden

Heb al veel research gedaan naar het benzine of diesel verhaal.
    Maar ik ben er nog niet uit ...

+ benzine
    ecologischer
    zuiniger op korte afstanden

-benzine
    duurder aan de pomp

+diesel
    betere verkoopwaarde
    goedkoper aan de pomp

-diesel
    niet zo zuinig op korte afstanden
    hogere slijtage op motor bij korte afstanden
    hogere belasting?

Ik ben bang van een particulier te kopen omdat ik niets en niemand in mijn omgeving iets van auto's kent.

Eigenlijk zou er zoiets moeten bestaan als een onafhankelijke persoon die je helpt met de zoektocht naar een auto.

Ik heb nog geen vaste garage en heb elke keer het gevoel te worden beetgenomen.

Iemand die tussen de vele zoekertjes op Autoscout, Kapaza, Myway, b2cars, en al de rest kan kijken en er 10 interessante uit kan halen om naar te gaan kijken. Je gaat er naar een paar kijken en neemt een snelle beslissing.

Terwijl ik dit zit te schrijven een oproep aan iemand die me kan helpen, het is zo'n grote uitgave en kan zoveel ellende teweeg brengen. "Ellende" (oftewel geld) dat ik niet extra heb.

Wie kan/wil er mij helpen?!

Met jouw budget en max. leeftijd van de wagen, kom je sowieso uit op de kleinere auto's. Maar dat is misschien de bedoeling?

Qua bang zijn tweedehands te kopen, zou ik dan sowieso bij een dealer, dus een officiële garage, een auto kopen. Meestal nemen die geen brol over, en kennen ze de auto's die ze overnemen van klanten. En je hebt daar sowieso garantie.

Wil je iets groter voor die prijs, zou ik naar een Dacia Sandero zoeken, of een Peugeot 207.

Comment

Deze zijn nog nieuw:

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Comment

bedankt voor de tips!
        Ik heb naar de Chevrolet Spark gekeken, ook onmiddellijk de reviews gegoogled maar de 7000 euro is een lege auto, slechts 1.0 L, alleen een makeup spiegeltje.
        Net daarom wil ik liever een 2dehands/directiewagen want als je de garage buitenkomt met een nieuwe is hij gelijk al veel minder waard.
        Ik heb al veel zitten zoeken tussen VW en Peugeot omdat dat in mijn idee betrouwbare merken zijn daarom is het leuk dat je een ander merk aanbrengt, want zelf heb ik er geen idee van waartussen te zoeken.
        Ik dacht iets van een Golf of Polo of Peugeot 206, 207, wat is vergelijkbaar van een ander merk?
        Wat is trouwens het verschil tussen een diesel 1.4HDI met 69PK en een benzine 1.0L met 69PK? Wat is het belangrijkst de PK of de L?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door autoadviesnodig! Bekijk Berichten
          bedankt voor de tips!
          Ik heb naar de Chevrolet Spark gekeken, ook onmiddellijk de reviews gegoogled maar de 7000 euro is een lege auto, slechts 1.0 L, alleen een makeup spiegeltje.
          Net daarom wil ik liever een 2dehands/directiewagen want als je de garage buitenkomt met een nieuwe is hij gelijk al veel minder waard.
          Ik heb al veel zitten zoeken tussen VW en Peugeot omdat dat in mijn idee betrouwbare merken zijn daarom is het leuk dat je een ander merk aanbrengt, want zelf heb ik er geen idee van waartussen te zoeken.
          Ik dacht iets van een Golf of Polo of Peugeot 206, 207, wat is vergelijkbaar van een ander merk?
          Wat is trouwens het verschil tussen een diesel 1.4HDI met 69PK en een benzine 1.0L met 69PK? Wat is het belangrijkst de PK of de L?
          Golf en Polo gaan buiten budget vallen denk ik.. Peugeot 206 en 207 moet je wel kunnen vinden.

Tja, diesel vs benzine he.. Maar als je zoveel korte afstanden doet, en maar 10.000km rijdt, zou ik sowieso een benzine nemen. Bij die 1.4HDI ga je veel sneller problemen krijgen dan met dat 1.0 naftje bij jouw gebruik.

Comment

Deze dealer heeft wel wat staan
            Ben nog gaan kijken naar die grijze polo van 7.500€, zag er echt nog in tiptop conditie uit. Behalve de voorste velg had stoeprandschade

BMW X5 45e

Comment

als je er dan toch niks van kent en een beetje op veilig wil spelen, neem dan iets officieel zoals G2 van Opel of Myway van VW ofzo, waar je een uitgebreide garantie (2 jaar) op een 'geselecteerde' tweedehands krijgt...

Als imago je niks zegt, kan je ook bij Dacia, Nissan (pixo) en dergelijke voor die prijs ongeveer terecht voor een nieuwe wagen...
              New Swift Sport:
              Enough goodies to keep a BMW 3 series driver happy

Top Gear

Comment

Zoals john320D al zegt kijk eens naar een Dacia Logan, ok mischien wat minder luxe, en wat minder aanzien maar daar tegenover een techniek die zijn dienst al bewezen heeft bij Renault.

Bij de afstanden die u doet zal een benzine waarschijnlijk beter aansluiten dan een diesel (deze zijn normaal gezien gemaakt om wat langer gereden te worden, ze moeten zeer regelmatig warm gereden worden en dan spreken we toch over ritten van minimaal 25km). als je een wagen koopt van € 8000 of zoiets zal het waardeverlies heus wel meevallen, na een aantal jaar is die inderdaad een stuk minder waard maar zelfs als die dan nog maar € 4000 waard is heb je in die jaren maar € 4000 verloren, koop je een zeer jonge tweedehands en doe je daar een paar jaar mee zal je verlies waarschijnlijk even groot zijn....
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

bedankt!

allemaal bedankt voor de info!
                  ik ben volop aan het kijken op de verschillende sites.

tot voor kort had ik een 1.4 hdi diesel 69pk als ik op de verschillende sites kijk dan zie ik in mijn prijsklasse tot 8000 euro alleen maar 1.0 of 1.1 staan en ik vond die 1.4 al zo weinig vermogen hebben.

Ok ik ga er niet mee racen ofzo maar harder dan 130 op de autostrade moest ik echt niet doen.

Ik ben dan bang dat een benzine 1.0 0f 1.1 of 1.2 nog erger is?

Is dat zo of is het omdat een benzine is krachtiger? Ik ken het verschil niet?

Moet ik alleen naar de pk kijken of ook naar de cilinderinhoud?
                  En hoe kan je dat tussen benzine en diesel vergelijken?

Bedankt ik leer hier bij, ben er echt dankbaar om!!!

Comment

Het grote verschil is het toerental dat de motor moet draaien om 130 km/u aan te houden. Een diesel is gemaakt om lange tijd aan een constant toerental te draaien en kan doorgaans maar maximaal 5000 tpm draaien. Een benzinemotor kan doorgaan tot > 7000 tpm. Daarin zit het verschil. De diesel zal tegen 130 km/u waarschijnlijk een 3000 tpm draaien, de benzine zal dan eerder rond de 4000-4500 tpm draaien.

De benzine motor is Lance Armstrong die met een klein verzet aan een hoge trapfrequentie ronddraait, de diesel is Jan Ulrich die op het buitenblad ronddraait aan een lagere trapfrequentie.

Ga gewoon eens test rijden bij een garage met zo'n kleine benzine motor. Dan kan je het verschil zelf ervaren.

Comment

Met de 1.1 benzine Mitsubishi Colt van mijn vriendin met 75pk krijg ik op 180km/h op de teller, dus 130 moet zeker lukken

Comment

ik zou voor een directiewagen gaan van een +/-6 maand oud, eerste waardeverlies is eraf, je krijgt de wettelijke waarborg van 2 jaar(aangezien je er niks van kent, belangrijk)
                        je zal dan in de kleinere auto's zitten
                        ofwel moet je nieuw voor een citroen C1/peugeot 107 of een Renault clio actiemodel gaan shoppen(ivm de 5 deuren valt de twingo af)
                        zullen waarschijnlijk kaler zijn maar aangezien je zegt dat je bankrekening dit ook is(je spreekt om te gaan lenen)zal deze mooi assorti zijn
                        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Misschien lukt een fiat punto nog en dat is ook één van de betere.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iTsMeNi Bekijk Berichten
                            De benzine motor is Lance Armstrong die met een klein verzet aan een hoge trapfrequentie ronddraait, de diesel is Jan Ulrich die op het buitenblad ronddraait aan een lagere trapfrequentie.
                            Haha, mooi verwoord!
                            New Swift Sport:
                            Enough goodies to keep a BMW 3 series driver happy

Top Gear

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door autoadviesnodig! Bekijk Berichten
                              Eigenlijk zou er zoiets moeten bestaan als een onafhankelijke persoon die je helpt met de zoektocht naar een auto.
                              dat bestaat nochtans

Comment

Ga op zoek naar een auto met een motor die al bewezen heeft dat hij betrouwbaar is bv. Dacia (Renault motoren).
                                Als je maar 10.000 km per jaar doet haal je er geen voordeel uit een diesel te kopen.
                                Best ook iets kopen met garantie, Myway of iets dergelijks. Of gewoon een nieuwe wagen, daar zit altijd garantie op.
                                Ik zou zeggen als je naar een wagen gaat kijken, neem iemand mee die er wat van kent zodat die je wat kan adviseren.

Comment

Post hier gerust een aantal zoekertjes die je interessant lijken, dan kunnen wij je proberen advies te geven. Als je van een particulier koopt, kan je altijd beroep doen op VTB VAB voor een uitgebreidde diagnose. Zij bekijken de auto op vele punten zodat je een veilige aankoop kan doen. Kost je wel iets van een 80 euro dus je moet al vrij zeker zijn voor je eentje koopt. Een gewone merkdealer wil dit over het algemeen ook wel doen als je dit op voorhand even vraagt. Zeker als je subtiel laat vallen dat je nadien daar wel je onderhoud zou doen.

Qua motorisatie zou ik in uw geval kijken naar een 1200cc benzine of een 1400cc benzine. Zoals reeds eerder aangehaald is Dacia geen slechte keuze! Toch maar eens bij de dealer binnenspringen voor een nieuwe auto...
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Er staan dikwijls zeer jonge Dacia's aan interessante prijzen te koop bij particulieren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                      Er staan dikwijls zeer jonge Dacia's aan interessante prijzen te koop bij particulieren.
                                      Inderdaad. Hier een aantal voorbeelden.

Dacia Logan 1.4 voor 2200 euro met 47000kms

van een handelaar met garantie

Dacia Sandero

Dacia Sandero met 3800kms...
                                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                                      X