Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Diplomat A Coupe 5.4 V8

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Opel Diplomat A Coupe 5.4 V8

De zoektocht naar mijn ultieme automotive droom gaat officieel van start

De Opel Diplomat A Coupe 5.4 V8.

347 stuks van geproduceerd tussen '65 en '67, hoeveel er nog in leven zijn is niet geweten.

De motor is een 5.4 V8, beter gekend als het Chevrolet 327 Small Block, in een aangepaste versie. De originele 327 is op de Autobahn steeds oververhit geraakt, daar die het niet aankon om continu tegen topsnelheid te rijden.
    Het blok heeft 230pk, gaat onder de 10s naar 100 en heeft een topsnelheid van 206km/u, wat best goed is voor een versnellingsbak met 2 versnellingen.
    Soundfile,

De auto zelf werd geproduceerd door Karmann, een dikke slee van iets meer dan 5 meter en had toen een nieuwprijs van rond de 25.000DM, in die tijd had je daar een dikke Mercedes voor, de concurrentie destijds, wat meteen verklaard waarom er maar 347 Diplomat Coupe's zijn verkocht...

Wat ik zoek, is een Diplomat Coupe met een overall condition van toch minstens 75%.
    Minder wil ik ook aanvaarden, maar dan moet het echt een superkoopje zijn...
    Kleur en interieur maakt op zich niet uit, wordt toch naar mijn zin gezet, namelijk een donkergroen exterieur en zadelbruin interieur. Als de auto een vinyl dak heeft is dat een énorm pluspunt.

Ze staan maar zeer zelden te koop, wat ik de forummers zou willen vragen is om ook hun ogen open te houden, daar zou je me zeer blij mee maken. Moest je er één weten staan die al dan niet van de hand mag, mag je me dat steeds laten weten!

Ik hoop dat ik er binnen dit en 5 jaar één in bezit zal hebben.

Wat foto's,
    opel-diplomat-coupe-02.jpg
    1965+Opel+Diplomat+5.4+Coupe+IP.jpg
    1965+Opel+Diplomat+5.4+Coupe+full+interior.jpg
    Diplomat_13.jpg
    152-800.jpg

Ziet er mij niet goedkoop uit als er slechts 347 van geproduceerd zijn.

Comment

Oude Opels zijn echt heerlijk!

Een Commodore A zie ik ook wel zitten

opel-commodore-04.jpg

In het echt nog zoveel mooier dan op foto. Precies een kleine Charger

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
        Oude Opels zijn echt heerlijk!

Een Commodore A zie ik ook wel zitten

[ATTACH=CONFIG]91080[/ATTACH]

In het echt nog zoveel mooier dan op foto. Precies een kleine Charger
        Ik heb zo'n top 3 van Opel's die ik graag wil bezitten:

1. De Diplomat A Coupe
        2. De Commodore A GS Coupe, maar dan wel met een 427 chevy blok ingelepeld, gewoon omdat het kan.
        3. De Rekord P1 Caravan

Comment

Succes met je zoektocht! Speelt de afstand waar ie staat een rol? Mag dat ook overoceaans zijn? (je weet maar nooit hé)
          1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
          2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
          2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
          -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
            Succes met je zoektocht! Speelt de afstand waar ie staat een rol? Mag dat ook overoceaans zijn? (je weet maar nooit hé)
            Ik zou hem toch binnen Europa willen vinden ja Of die moest supergoedkoop beschikbaar zijn in Amerika of Afrika natuurlijk...

Comment

Oude Opels zijn idd Die USA-look die ze hebben, prachtig.

Heel wat anders tegenover die dingen die ze nu maken.

E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Ik zal m'n ogen en oren open houden Onlangs werd me op een terras nog een Admiral 2.8 aangeboden... Een 5.4 is natuurlijk idd erg zeldzaam, maar met een termijn van 5 jaar moet dat wel lukken. Alleen ga je wel wat geld opzij moeten houden vrees ik, want die dingen zijn niet voor een prikje te koop.

Tip: Duitse, Zwitserse en Oostenrijkse sites in het oog houden....
                www.opelklassiek.be

Comment

Op de video is het wel een Diplomat B Sedan, maar zo krijg je een idee van de motor

Comment

Comment

Sound is onovertroffen, zo bruut !

Op de meetings hier in de buurt komt er regelmatig een Diplo V8 ... Die van 'vader abraham' zoals wij diene mens noemen...

Oldtimerweb is een gratis platform om mensen met een passie voor oldtimer voertuigen samen te brengen en te informeren. Ondertussen is Oltimerweb al meer dan 20 jaar lang het belangrijkste informatiepunt voor oldtimerliefhebbers.

Oldtimerweb is een gratis platform om mensen met een passie voor oldtimer voertuigen samen te brengen en te informeren. Ondertussen is Oltimerweb al meer dan 20 jaar lang het belangrijkste informatiepunt voor oldtimerliefhebbers.

www.opelklassiek.be

Comment

Ik weet nog een Opel capitan staan. Perfecte staat, reeds meer dan 20j in bezit van de huidige eigenaar. Mag weg voor de JUISTE prijs, en zal niet terug te vinden zijn op een of andere website.

Comment

Mja, een Kapitan is geen Diplomat Coupe natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                            Tip: Duitse, Zwitserse en Oostenrijkse sites in het oog houden....
                            Kan je me ook zeggen welke sites? Kwestie dat ik er geen overslaag

Comment

Eigenlijk wil ik ook een oude Opel met Chevy V8. Maar voor mij is dit echt niet realistisch. 't zou zonde zijn om zoiets te laten stilstaan. Als ik iets moest vinden, hoor je het wel.