Ik sta in het leuvense gedepaneerd met mijn 325i en zoek wat hulp om de oorzaak te vinden.
Hij begon eerst af en toe te sputteren op 5 cylinders. Het Begon eerst enkel bij koudstart. Na een week werd dit erger en ook als hij warm was durfde ie onder vollast dan terug te vallen op 5 cylinders. Heb dan Injectiereiniger bij brandstof gedaan. Dit leek eerst te helpen, maar bij koudstarts was het nog steeds aanwezig.
Onderweg bij het halen van nieuwe bougies gisteren is de pijp dan helemaal uitgegaan. Ik hebdit domweg ook wel uitgelokt omdat ik wou testen of hij op lpg wel goed reageerde. Resulterend in een backfire en na deze backfire wil ie nu niet meer starten. Heb dan gisteren avond met wat hulp de bougies nog vervangen maar probleem lijkt even erg(niet meer starten/slecht oppikken van ontsteking/valse lucht?). Startmotor gaat over, benzine krijgt ie blijkbaar ook nog. Ik hoop door uitlezing misschien nog wat zaken te kunnen uitsluiten.
Mijn gedachte ligt nu bij Bobijnen aangezien die er al van 94 inliggen. Of een fuite bij inlaat waar ie valse lucht pakt. Door uitlezing zou ik kunnen nakijken of het weldegelijk niet aan injectoren/0²-sensor of iets dergelijk ligt.
P.S.: Ik heb een beveiliging tegen backfires die de vlam afleid. Een soort overdrukklep.
Hij begon eerst af en toe te sputteren op 5 cylinders. Het Begon eerst enkel bij koudstart. Na een week werd dit erger en ook als hij warm was durfde ie onder vollast dan terug te vallen op 5 cylinders. Heb dan Injectiereiniger bij brandstof gedaan. Dit leek eerst te helpen, maar bij koudstarts was het nog steeds aanwezig.
Onderweg bij het halen van nieuwe bougies gisteren is de pijp dan helemaal uitgegaan. Ik hebdit domweg ook wel uitgelokt omdat ik wou testen of hij op lpg wel goed reageerde. Resulterend in een backfire en na deze backfire wil ie nu niet meer starten. Heb dan gisteren avond met wat hulp de bougies nog vervangen maar probleem lijkt even erg(niet meer starten/slecht oppikken van ontsteking/valse lucht?). Startmotor gaat over, benzine krijgt ie blijkbaar ook nog. Ik hoop door uitlezing misschien nog wat zaken te kunnen uitsluiten.
Mijn gedachte ligt nu bij Bobijnen aangezien die er al van 94 inliggen. Of een fuite bij inlaat waar ie valse lucht pakt. Door uitlezing zou ik kunnen nakijken of het weldegelijk niet aan injectoren/0²-sensor of iets dergelijk ligt.
P.S.: Ik heb een beveiliging tegen backfires die de vlam afleid. Een soort overdrukklep.
Comment