Mededeling

Collapse
No announcement yet.

OBD-uitlees tool voor BMW(E36)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [GZ] OBD-uitlees tool voor BMW(E36)

    Ik sta in het leuvense gedepaneerd met mijn 325i en zoek wat hulp om de oorzaak te vinden.

    Hij begon eerst af en toe te sputteren op 5 cylinders. Het Begon eerst enkel bij koudstart. Na een week werd dit erger en ook als hij warm was durfde ie onder vollast dan terug te vallen op 5 cylinders. Heb dan Injectiereiniger bij brandstof gedaan. Dit leek eerst te helpen, maar bij koudstarts was het nog steeds aanwezig.

    Onderweg bij het halen van nieuwe bougies gisteren is de pijp dan helemaal uitgegaan. Ik hebdit domweg ook wel uitgelokt omdat ik wou testen of hij op lpg wel goed reageerde. Resulterend in een backfire en na deze backfire wil ie nu niet meer starten. Heb dan gisteren avond met wat hulp de bougies nog vervangen maar probleem lijkt even erg(niet meer starten/slecht oppikken van ontsteking/valse lucht?). Startmotor gaat over, benzine krijgt ie blijkbaar ook nog. Ik hoop door uitlezing misschien nog wat zaken te kunnen uitsluiten.

    Mijn gedachte ligt nu bij Bobijnen aangezien die er al van 94 inliggen. Of een fuite bij inlaat waar ie valse lucht pakt. Door uitlezing zou ik kunnen nakijken of het weldegelijk niet aan injectoren/0²-sensor of iets dergelijk ligt.

    P.S.: Ik heb een beveiliging tegen backfires die de vlam afleid. Een soort overdrukklep.
    Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
    ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

  • #2
    Ik heb dit: (programma van bmw)

    Daar kan ik mee coderen en uitlezen enz ..


    Some diagnosesh*t


    E87, E90, E91, E92, E60, E61, E63, E64, E65, E66, E70, E83, E85, E86, E31, E32, E34, E36, E38, E39, E46, E52, E53, R56, R50, R52, R53



    programming Supported Models:

    E83, E85, E86, E31, E32, E34, E36, E38, E39, E46, E52, E53, R56, R50, R52, R53


    Vehicle interface via OBD-II socket:
    E87, E90, E91, E92, E60, E61, E63, E64, E65, E66, E70, E83, E85, E86, E38(OBD-II), E39(OBD-II ), E46(OBD-II ), E52, E53, R56, R50, R52, R53

    programming Supported Models:
    (1) Vehicle interface via OBD-II socket:
    E87, E90, E91, E92, E60, E61, E63, E64, E65, E66, E70, E83, R56, R50, R52, R53
    (2) MOST compatibility ( multichannel programming):
    E87, E90, E91, E92, E60, E61, E63, E64, E65, E66, E70, R56, R50, R52, R53


    1329147765_1_FT6480_20120213_163152.jpg

    Comment


    • #3
      Lijkt op een probleem met de bobijn komt veel voor bij BMW.

      Comment


      • #4
        Heeft er iemand zo een OBDII ding dat je gewoon in je auto steekt met bluetooth? Zo ja, laat dan maar iets weten via PM

        Comment


        • #5
          Ik gok op krukassensor

          Comment

          Working...
          X