Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sportieve daily

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Sportieve daily

Ik ben al een tijdje op zoek naar een sportieve daily, misschien hebben jullie interessante ideeën.

Voorkeur voor:

Sportieve looks
    mooi interieur ( leer, alcantara, kuipen zijn allemaal plus punten)
    Leuk rijden
    Voorkeur voor benzine
    wat waardevast
    Recent/ minder dan 40.000kms
    budget circa 25 à 35k€

Alvast dank

Ne nieuwe Abarth met alle opties. Ge kunt zelfs kiezen uit de 500 of de Punto.

Definieer sportief, m.a.w.

Comment

Gaat je voorkeur uit naar coupe , cabrio , 4deurs of iets anders ?

Comment

Voorkeur gaat naar coupe
        sportief maw RWD>all>fwd, liefst onder de 1400kg

Die hothatch'n lijken wel plezant, maar herverkoopwaarde na 4jaar zal minder zijn dan 10.000€, op een focus rs is dat dan 20 verlies. Als ik op een kost reken van 20k€ verlies op 4 jaar, kan ik me even goed iets anders kopen(s5, m3, 997, ... In 2de hands) ...vandaar mijn dilemma

Ik had ook gedacht aan
        tts /ttrs(weet maar 1 staan)
        135 /335 /m3
        S5
        Abarth of mito qv voor de goedkoop en madam
        Zou me evengoed een 320d m coupe kunnen nemen, maar zijn identiek geprijsd in 2dehands als in de showroom

Comment

Mijn lijstje voor je:

- Nissan 370Z (sportief karakter, wel geen cabrio nemen)
          - BMW Z4M (sportief, licht & RWD, ook iets voor uw madam)
          - BMW 135i m (scheurmachien tot & met! en nog niet zo hoog geprijsd ook!)
          - Audi TT-RS
          - Abarth Punto Evo Esseesse (zoals dat Baasturbo al heeft verteld)
          - BMW M3 (natuurlijk een funcar, met nog een grote koffer)
          - Mercedes C63 AMG (een monster, is wel 1 vd duurdere, maar kan wellicht ook een optie zijn)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door a fond Bekijk Berichten
            Voorkeur gaat naar coupe
            sportief maw RWD>all>fwd, liefst onder de 1400kg

Die hothatch'n lijken wel plezant, maar herverkoopwaarde na 4jaar zal minder zijn dan 10.000€, op een focus rs is dat dan 20 verlies. Als ik op een kost reken van 20k€ verlies op 4 jaar, kan ik me even goed iets anders kopen(s5, m3, 997, ... In 2de hands) ...vandaar mijn dilemma

Ik had ook gedacht aan
            tts /ttrs(weet maar 1 staan)
            135 /335 /m3
            S5
            Abarth of mito qv voor de goedkoop en madam
            Zou me evengoed een 320d m coupe kunnen nemen, maar zijn identiek geprijsd in 2dehands als in de showroom
            Daar heb je gelijk in, maar hou ook rekening met onderhoudskosten, verzekering, taksen en verbruik. Een hot hatch devalueert enorm, akkoord, maar blijft veel goedkoper dan de andere opties zelfs als je een devaluatie van 65% op vier jaar incalculeert.

BMW Z4M is overigens een perfecte keuze met jouw eisen en nog min of meer betaalbaar (een onderhoud kost iets van een 1.000 - 1.500 euro, want ze vinden daar bij BMW altijd wel iets om te vervangen). Een Honda S2000 kan je voor dat geld kopen en superchargen: 350 pk met een onderhoudskost van +-1.000 euro per 10.000 km. Cheap.

Lotus Elise S2? Daar ben ik persoonlijk zot van, en raad ik dus ook aan.

Comment

Ik wilde ook de Honda S2000 noemen, maar als je die neemt moet je er wel rekening mee houden dat je er verder niet zo veel in kwijt kunt.

Voor dat budget zou je toch ook wel al een Lancer Evo kunnen kopen? Dat lijkt mij persoonlijk een erg leuke wagen om mee te rijden en gemakkelijk te tunen.

Edit: even gezocht op Kapaza en voor minder dan 30.000 euro heb je er al een van 2010 met maar 12.000km: http://nl.kapaza.be/luik/mitsubishi-...t-66275368.htm
              Die voldoet volgens mij wel aan alle eisen en ik vind dat persoonlijk veel specialer dan een BMW o.i.d.
              Last edited by SToRM81; 05/08/2012, 14:33.
              '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

Working...
              X