Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Duurzaamheid interieur Peugeot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [GZ] Duurzaamheid interieur Peugeot

    Gehoord van een garagist - en wat Peugeot betreft lijkt het me de waarheid als ik het verschil bekijk tussen een tien jaar oude VW tov een tien jaar oude Peugeot: duurzaamheid interieur is een gigantisch verschil.

    Peugeot: zetels rammelen, alles piept, scheurtjes... VW: nauwelijks een verschil.

    Ligt dit nu vooral aan de duurzaamheid of is het onderhoud/gebruik?

  • #2
    VW is gewoonweg véél beter afgewerkt en hij is gebouwd met hoogwaardigere materialen. Maar mits slecht onderhoud en gebruik krijg je alles kapot natuurlijk.
    The shark is BACK! BMW 635csi

    BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017


    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

    Comment


    • #3
      hoeveel km's staan er op de peugeot, hoeveel op de vw. Wie van de twee heeft het meeste in de stad gereden (frequent in- en uitstappen)

      Ik heb hier anders nog een 205 staan met 400.000 km's op en een andere 205 cabrio met +200.000 km's op. Interieurs zijn gezien hun leeftijd zeker nog goed te noemen. Die met 400.000km's heeft wel wat slijtage op de zetels, maar die is dan ook een tijdlang gebruik voor enkel korte afstandjes mee te doen. Voor de rest geen scheuren in de vloermat, geen panelen die eraf vallen. Wel hier en daar een kraakje bij stevig rijstijl of slechte weg.

      In de 607 (160.000km's, bouwjaar 2006)) had ik laatstleden een vervelend gepiep in het interieur. Bleek de brandblusser te zijn die in zijn houder teveel speling had en er lustig op los danste. Wat extra materiaal tussen gestoken en het gepiep is weg. Bezwaarlijk een interieurprobleem te noemen dat aan peugeot gerelateerd kan worden. Als die normaal gezien interieurgeluiden begint te maken, is het dringend tijd om alle rommel in deurbakken op te ruimen.
      307: 150.000 hard gewerkte km's geen interieurproblemen, 406: 150.000 hard gewerkte km's geen interieurproblemen.

      De peugeots zijn altijd goed onderhouden geweest, in tegenstelling tot de andere leasesletten die hier de revue gepasseerd zijn...
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #4
        MIjne 206 had op 8jaar 180 000km, en in t interieur was nog niks van rammelen te merken. En da heeft er toch een paar keer helemaal uitgelegen. Altijd de originele clipkes opnieuw kunnen gebruiken.
        309 211000km toen die uit elkaar ging, en eigenlijk was het enige rammeltje daar het handschoenkastje wat afgebroken was (ziekte van 309). En blaadjes in de ventilator.
        RCZ nu 44000km en laatst had ik e serieus ambetant rammelke. Ik werd er helemaal gek van. Bleek het e flesje water in t handschoenvakske te zijn.
        Last edited by ; 15/09/2012, 18:01.

        Comment


        • #5
          Prijsverschil komt van ergens, t'is niet alleen de naam (dus wel voor een stuk) van VW die het duurder maakt dan de Franse merken.
          Over het algemeen zal het bij een goedkopere Franse wagen na enkele jaren al wat meer rammelen dan bij een VW of andere dure wagen, maar ge kunt zoals bij alles er geluk en pech mee hebben.

          Ik zal persoonlijk nooit een nieuwe Franse wagen kopen omdat ik weet wat die hun marges soms zijn, en die zijn alleen mogelijk door goedkopere afwerking en materialen. Moet ik dus niet hebben.
          Al zeg ik niet dat een Franse wagen rommel is, zeker niet.
          Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

          Comment


          • #6
            't is een groot stuk de naam die het duurder maakt. Zie maar naar VAG zelf: 4 verschillende merken, 4 verschillende prijzen, 4 keer quasi dezelfde wagen. PSA heeft per verkochte wagen meer dan 3% minder winst per verkochte auto dan VAG. Dit omdat VAG zijn auto's grotendeels verkocht krijgt aan de prijzen die ze willen, vooral Audi dan die ze eigenlijk duurder verkopen dan wat ze eigenlijk gezien waard zijn.
            PSA heeft zijn imago tegen en dat is hun eigen fout want ze hebben zich de laatste decennia steeds verkeerd gepositioneerd in de markt. Als je ziet hoe ze het image van Citroën hebben teniet gedaan. Dat proberen ze nu wel te herstellen met het uitbrengen van de DS reeksen die ze duurder kunnen verkopen dan de vergelijkbare andere Citroëns. Maar dat is een werk van lange adem. De C6 is op zich een schitterende wagen. Maar ik ken genoeg volk dat heeft gezegd: ik betaal geen 50.000€ en meer voor een Citroën, hoe goed die ook is. Mijn 607 is in hetzelfde bedje ziek: zeker niet slechter qua qualiteit dan de duitse premiummerken, maar mensen die in die klasse een auto zochten dachten niet in de eerste plaats aan die wagen. En nogmaals aan de kwaliteit ligt het zeker niet want de wagen is met de nodige zorg voor detail in elkaar gestoken.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #7
              Ik ken verschillende mensen met een oude Peugeot en heb zelf nog met een oude gereden en eerlijk gezegd: ik zou er mijn hond nog niet in laten slapen

              Comment


              • #8
                ik hef mijn voeten op om het niveau te laten passeren...
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #9
                  Je hebt dan ook mensen,die maar praten zonder er maar iets over te weten,en enkel geintereseert zijn als er een ster op plakt.

                  Comment


                  • #10
                    Esthetisch: ik vind Peugeot 508 of 607 wel zeer mooi, maar dat is een andere discusssie.

                    Verder: genuanceerd als altijd... Tot op heden wel gemerkt dat bij de goedkopere Peugeots die wagens na 2 jaar oud 8 jaar oud lijken te zijn. Maar, ik ken de 5 en 6-reeksen wel niet van ermee te rijden: misschien daar toch een wel een merkbaar verschil dan?

                    Comment


                    • #11
                      Peugeot 308 sw:
                      Clipjes in de hemel voor het vastklikken v/h bagagenet vallen er spontaan uit.
                      Stoelen v/d achterbank zijn echt klote.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door fredduc Bekijk Berichten
                        Esthetisch: ik vind Peugeot 508 of 607 wel zeer mooi, maar dat is een andere discusssie.

                        Verder: genuanceerd als altijd... Tot op heden wel gemerkt dat bij de goedkopere Peugeots die wagens na 2 jaar oud 8 jaar oud lijken te zijn. Maar, ik ken de 5 en 6-reeksen wel niet van ermee te rijden: misschien daar toch een wel een merkbaar verschil dan?

                        Interieur van een 508 vind ik persoonlijk zeer hoogstaand. Misschien niet de Audi kwaliteit, maar je hebt wel een mooi lederen interieur. Naar mijn mening heeft Peugeot een grote stap voorwaarts gezet, toch als je de 407 en 607 vergelijkt met de 508.
                        Last edited by ; 16/09/2012, 14:51.

                        Comment


                        • #13
                          Dan toch verschillen in de modellen, wat o.b.v. mijn beperkte ervaring bij VW & Audi minder het geval is.
                          Vooral die duurzaamheid: ik herhaal het, als je zo'n 206 ziet die drie jaar oud is, lijken ze 4 maal ouder

                          Maar, omdat die lijn van 508 of 607 zo mooi is, zijn we aan het denken om misschien zo'n 2dehands te kopen. Meteen de reden van mijn vraag.

                          Comment


                          • #14
                            Behalve het plots naar beneden komen van wat kabels van onder het dashbord is er na 12j ook nog niet losgeschoten of aan het piepen in mijn budgetkar. Toch niet in het interieur, piepen doet hij voorlopig enkel buiten. Ok tis een citroën maar de peugeot 106 was dezelfde

                            Edit: ik zou liegen, radio is defect en werd vervangen.
                            Last edited by ; 16/09/2012, 23:52.

                            Comment


                            • #15
                              Een Peugeot 607 heb ik altijd al een schitterende auto gevonden, maar de Citroen C6 is toch mijn favoriet. Alleen spijtig dat het interieur niet mee geëvolueerd is als je bijvoorbeeld de huidige C5 bekijkt.
                              The shark is BACK! BMW 635csi

                              BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017


                              2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                              Comment


                              • #16
                                Rij nu zelf een half jaartje met een 508, voordien een 3 reeks en daarvoor een Passat. Telkens leasers.
                                508 veruit het mooiste én degelijkste interieur van de 3.
                                De Passat rammelde vanop dag 1 ergens diep in het dashboard en bij de 3 reeks heb ik de kap van de binnenspiegel zelfs moeten laten vervangen omdat ze steeds spontaan los klikte.
                                Hoedenplank van de 3 break rammelde bij warm weer ook behoorlijk.
                                Ondertussen al een kleine 30K gebold met de 508 (waarvan behoorlijk veel km's op slechte Poolse wegen) en nog steeds geen piepje of kraakje
                                OK, ik heb nu leder, daar waar ik bij de BMW sensatec en bij de Passat stof had, dat scheelt ook een slok op de borrel, maar prijs/kwaliteit is dit dik OK

                                Comment


                                • #17
                                  ik heb al twee peugeots gehad, en heb nog nooit problemen gehad met het interieur.

                                  mijn eerste was een 106 (deze is nu 16jaar oud) en is nu in het bezit van mn broer, daar is nog helemaal niets aan te merken van scheuren, rammeltjes piepjes,... onze garagist staat er nog altijd verstelt van hoe nieuw er alles uitziet.

                                  Nu ben ik zelf al 3jaar in het bezit van mn 207 en daar is er ook nog niets te zien, enkel de hoedenplank als die niet goed zit kan wat geluid maken, maar dat los je direct op, enkel zit er net iets los achter mijn roosters die begint te rammelen als je sneller rijdt dan 120. Maar waar mag je hier sneller dan 120 .

                                  Het feit van duurzaamheid ligt grotendeels op hoe je het zelf onderhoud, ik heb vrienden rondrijden met audi, bmw die maar 2 jaar oud zijn waar ik niet wil inzitten omdat ze zo smerig zijn,... en daardoor gaat het interieur snel achteruit, vlekken, scheuren,....

                                  ikzelf stofzuig mn interieur wekelijks, 6maandelijks word het zeker grondig gereinigd, plastic gereinigd opnieuw dressing erop, dieptereininging,.... hierdoor blijft mn interieur er als nieuw uitzien....

                                  Comment


                                  • #18
                                    Wij hebben vroeger een 106 gehad,die we gereden hebben tot de motor niet meer wou.
                                    Was een werk auto (lees : woon werk verkeer) en het interieur bleef toch mooi behouden,desondanks hij 1x j eens binnen gestofzuigt werd.
                                    Erna tot heden hebben ze een 206 nieuw gekocht,en over het interieur heb ik ook niet te klagen gehad,en nu is het nog in goede staat (zal nu 3 j zijn)
                                    Ik heb zelf nu een citroen c4 coupe gehad,en confortabel dat deze wagen was binnen in (confort hebben de fransen wel vaak)
                                    Ook interieur zag er na 6 j nog piekfijn uit (werdt wel regelmatig gereingt,moet ik er bij zeggen)
                                    Huidige astra,tja een en al confort en luxe uitstraling naar mijn mening,bij ons in de familie zitten vele merc en audi rijders.
                                    En 1 van hun nam plaats in de astra,dju zijtem percies nen audi van binnen haha.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                                      En 1 van hun nam plaats in de astra,dju zijtem percies nen audi van binnen haha.
                                      3 flessen wijn op zeker ?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                                        3 flessen wijn op zeker ?

                                        Ja zenne, vooral,of ze moesten het zeggen om me blij te stellen dat kan ook he
                                        Opel heeft serieus aan hun interieurs gesleutelt en moet zeggen dat ze zeker niet slechter zijn als de *topmerken*
                                        Vindt het altijd grappig he,mensen die denken dat enkel mercedes-bmw-audi-vw het beste is
                                        Wel kan je zeggen,dat ik voor dit geld van mijn astra ook een bmw,mercedes of audi kon betalen,maar ieder zijn smaak zeker ?
                                        Zal het anders zeggen,vielen ook binnen mijn beschikbaar budget,maar ik schuif geen enkel merk achter uit of voor uit .
                                        Heb in het verleden,ook een slechte citroen gehad,maar dat is niet dat ik nu redeneer --> alle citroen's zijn slecht (in tegendeel)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X