Mededeling

Collapse
No announcement yet.

(winter)banden-vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] (winter)banden-vraag

Onder onze nieuwe Kia Cee'd liggen momenteel Hankook Ventus Prime banden. Als ik dat zo opzoek geen slechte banden.

àls ik naar winterbanden zou gaan, binnen Hankook blijven en bij mijn merk-garage blijven of eerder naar een Donckers? En ik dacht dat die laatste ook de banden bewaren. Of volstaan de bovenvermelde Ventus Prime en zijn dat zogenaamde "vierseizoens"?

Thx!

Oorspronkelijk geplaatst door Rallyloverke Bekijk Berichten
    Als ik dat zo opzoek geen slechte banden.
    Oorspronkelijk geplaatst door Rallyloverke Bekijk Berichten
    Of volstaan de bovenvermelde Ventus Prime en zijn dat zogenaamde "vierseizoens"?
    Niet goed gezocht blijkbaar, anders had je dit wel gelezen :

The Hankook Ventus Prime K105 is a Ultra High Performance Summer tyre designed to be fitted to Passenger Cars.

Een summertyre is helemaal geen winterband.
    Ga gewoon even langs een bandenboer en laat uzelf informeren.
    (wat de geschreven & gesproken pers trouwens elke winter opnieuw doet)

Comment

Neem de Bridgestone Blizzak LM-80, Dunlop SP Winter Sport 4D of Continental ContiCrossContact Winter.

Kwamen het beste uit een vergelijkende winterbandentest voor kleinenre SUV's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaze Bekijk Berichten
        Niet goed gezocht blijkbaar, anders had je dit wel gelezen :

The Hankook Ventus Prime K105 is a Ultra High Performance Summer tyre designed to be fitted to Passenger Cars.

Een summertyre is helemaal geen winterband.
        Ga gewoon even langs een bandenboer en laat uzelf informeren.
        (wat de geschreven & gesproken pers trouwens elke winter opnieuw doet)
        Amai idd, daar moet ik ferm overgelezen hebben :-) , duidelijker kan niet :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Neem de Bridgestone Blizzak LM-80, Dunlop SP Winter Sport 4D of Continental ContiCrossContact Winter.

Kwamen het beste uit een vergelijkende winterbandentest voor kleinenre SUV's.
          Een Kia Cee'd is natuurlijk geen kleine SUV, maar de drie genoemde bandenmerken zijn natuurlijk gerenomeerde merken. Hankook komt er in verschillende bandentests ook vaak (heel) goed uit, maar ik weet niet of het dan over zomer of winterbanden gaat.

Comment

Voor een 205/55 16 ben je het beste af met een Continental TS850. Scoort op alle vlakken zeer goed volgens recente tests. Ik werk in een bandencentrale dus.. 195/65 15 gaat ge richting Michelin gaan..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
              Een Kia Cee'd is natuurlijk geen kleine SUV, maar de drie genoemde bandenmerken zijn natuurlijk gerenomeerde merken. Hankook komt er in verschillende bandentests ook vaak (heel) goed uit, maar ik weet niet of het dan over zomer of winterbanden gaat.
              Oeps foutje.

Comment

Verleden jaar winterbanden op stalen velg gekocht : 800€ bij mijn garage ......760 € in een bandencentrale...

100 km verder .....bij de dealer besteld dus . (Donckers was + 900€ )

Als het verschil meer oploopt , toch eens rondkijken waar je voor een identiek setje het goedkoopst uitkomt.

Niet bij de deur maar zeker de moeite om eens prijs te vragen : Ackermans (ff google inschakelen , in Limburg Opglabbeek ?? )

Comment

of autobandenmarkt

Comment

Working...
                  X