Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zoveelste bandenvraag...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
    Site van de GOCA (vereniging van de autokeuringen):

Welke bandenafmetingen voor uw voertuig ?

De bandentool is enkel van toepassing op personenwagens. Personenwagens zijn voertuigen van de categorie M1 geschikt voor het vervoer van personen, bestuurder inbegrepen, met maximum acht zitplaatsen.

De oorspronkelijke afmetingen voorgeschreven door de constructeur van het voertuig worden altijd aanvaard. Deze afmetingen worden hernomen in het Proces Verbaal van Goedkeuring (PVG), het gelijkvormigheidsattest (COC), het instructieboekje van de constructeur of op de originele sticker van de constructeur. Voor alle andere afmetingen (niet-oorspronkelijk), dient de buitendiameter van de band overeen te komen met de buitendiameter van één van de originele banden met een tolerantie van -2% en +1,5%.

Banden met verschillende afmetingen per as (voor/achter) zijn enkel aanvaard indien ze vermeld staan in het PVG, COC, instructieboekje van de constructeur of de originele sticker van de constructeur. In dit geval zal enkel de door de constructeur gegeven combinatie voor/achter toegepast worden. Deze specifieke verschillende afmetingen per as mogen niet gebruikt worden in de bandentool.

DUS: zoals hierboven al gezegd: verschillende afmetingen per as is enkel mogelijk indien uitdrukkelijk vermeld in het PVG, COC, instructieboekje of originele sticker van de constructeur.
    Voor een Alhambra 2003 zal het 205 rondom of 215 rondom zijn, dus geen mix van de 2.

Voor dit type auto ook goed opletten op de laadindex (hoger dan bij een normale auto- minimum 94 dacht ik bij Alhambra)
    Voila!! Zeer duidelijk uitleg... Thanks!
    Alhambra/sharan/Galaxy van die bouwjaren horen idd thuis op een hogere laadindex nl. minimum 95.
    Even zien dan of ik okkzie bandjes kan scoren, zodoende ik volgend jaar dan de wissel naar all-season-banden kan maken.
    Indien ik iets heb, laat ik het nog wel weten...
    Grtz
    Tom

Comment

Working...
    X