Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BIV regeling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
    Dat zal inderdaad wel ongeveer kloppen, vergeet niet dat de 335D vroeger een voertuig was dat € 4957 BIV kende en als je nu zo'n voertuig nieuw zou kopen (177gr CO²) zo'n € 900 (na 1 januari wordt dit dan zo'n €1000).
    Absurd eigenlijk..mooi mooi

Comment

Ik heb gisteren een auto in Wallonie gekocht, maar als ik de biv wil laten berekenen via die simulator via het chassisnummer, dan komt er de boodschap 'chassisnummer bij ons niet gekend'.
      Is dit omdat dit een site van vlaanderen is, en de auto altijd in Wallonie ingeschreven is geweest? Of omdat de auto momenteel niet ingeschreven is?
      BMW E61 525d LCI '09
      Suzuki Bandit 1250NA /07
      Fiesta Red Edition '16

Comment

Simulator kent alleen de chassisnrs via de Vlaamse belastingdienst. Waalse en Brusselse verkeersbelasting zitten idd niet in dit bestand en daardoor niet gekend.

Comment

Dat chassisnummer is handig om ineens alle gevens te hebben, maar dat is toch geen noodzaak, geef gewoon alle gegevens van de wagen is, en dan kan je de biv alsnog gewoon berekenen.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Dat chassisnummer is handig om ineens alle gevens te hebben, maar dat is toch geen noodzaak, geef gewoon alle gegevens van de wagen is, en dan kan je de biv alsnog gewoon berekenen.
            Ja dat weet ik, maar ik verschoot even toen ik het invulde en het systeem dat chassisnummer niet kende

Trouwens, volgens die site zakt de jaarlijkse rijtaks voor een 525d volgend jaar van 578 naar 562€. Ik wist niet dat er bij de rijtaks ook iets veranderde?
            BMW E61 525d LCI '09
            Suzuki Bandit 1250NA /07
            Fiesta Red Edition '16

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
              Ja dat weet ik, maar ik verschoot even toen ik het invulde en het systeem dat chassisnummer niet kende

Trouwens, volgens die site zakt de jaarlijkse rijtaks voor een 525d volgend jaar van 578 naar 562€. Ik wist niet dat er bij de rijtaks ook iets veranderde?
              Ik niet denk dat er iets te veranderen staat hoor (toch niets dat nu reeds gekend is) het lijkt mij eerder een fout in het programma want de € 562 is wat er moest betaald worden voor 1 juli 2012 (van 1/7/2011 tot 30/6/2012) dan is de aanpassing aan het indexcijfer van mei doorgevoerd en is het dus € 578 geworden. Mocht die fout ook voorkomen op de computers van de Vlaamse Belastingsdienst dan heeft U geluk natuurlijk maar ik zou niet teveel hopen.
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Working...
              X