Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf mk4 1.9 TDI 4Motion

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Volkswagen Golf mk4 1.9 TDI 4Motion

Ik ben al even op zoek naar een Volkswagen Golf mk4 1.9 TDI 4Motion in goede staat, maar tevergeefs. Ik hoop via deze weg wat meer succes te hebben

Minimumvereisten:
    - liefst niet boven de 125k km;
    - 130 pk;
    - zo weinig mogelijk getuned;
    - airco en cruise control.

Iedereen die mij op één of andere manier verder kan helpen, alvast bedankt!
    Volkswagen Golf IV 1.9 TDI 4Motion 150 pk (196 pk 413 Nm chiptuned)

Waarom moet 't een 4-motion zijn ? Verbruikt meer, is trager (ok behalve vanaf 0 misschien ..) en indien er brokken komen aan de aandrijving zal 't ook een vrij duur grapje worden. 't Is maar een tip hé

Comment

De Golf is al zo'n alledaagse auto. Een 4Motion zie je toch een heel pak minder rijden. Ook lijkt mij het bochtenwerk wat fijner

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vezko Bekijk Berichten
        De Golf is al zo'n alledaagse auto. Een 4Motion zie je toch een heel pak minder rijden. Ook lijkt mij het bochtenwerk wat fijner
        Voor het bochtenwerk moet je geen 4-motion kopen het blijft een Golf 4. Grappig dat mensen denken dat als je bvb. een "normale" Audi of VW koopt met quattro of 4motion dat het ineens een bochtenpakker is.

Het enige wat in 't geval van deze Golf beter zal zijn met 4-motion is minder wielspin op 't natte bij 't aanzetten en als je in een bocht onderstuur krijgt je wat gas kan bijgeven en je minder torquesteer zal hebben.

Comment

Ik ga er ook geen kopen om bochten mee te pakken, maar het is wel een kleine meerwaarde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vezko Bekijk Berichten
            Ik ga er ook geen kopen om bochten mee te pakken, maar het is wel een kleine meerwaarde.
            Ff kijken in duitsland? Daar zul je die wel vinden.

Comment

Momenteel jammer genoeg niet onder mijn voorwaarden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                Voor het bochtenwerk moet je geen 4-motion kopen het blijft een Golf 4. Grappig dat mensen denken dat als je bvb. een "normale" Audi of VW koopt met quattro of 4motion dat het ineens een bochtenpakker is.

Het enige wat in 't geval van deze Golf beter zal zijn met 4-motion is minder wielspin op 't natte bij 't aanzetten en als je in een bocht onderstuur krijgt je wat gas kan bijgeven en je minder torquesteer zal hebben.
                4Motion =/= Quattro

4 Motion is permanent voorwiel trekker, tenzij er grip verloren gaat. in principe mag het verbruik dus maar amper hoger liggen.
                Wiki zegt nog :

Alle modellen op het Volkswagen A-platform hebben vanaf 1998 een ander vierwielaandrijvingsysteem. Dit systeem maakt gebruik van een Haldexkoppeling. Dus ook de Audi A3 en Audi TT hebben deze vorm van quattro-aandrijving. Bij een Haldex koppeling kan tot bijna 100% van alle kracht naar één as gestuurd worden. Ook bij deze aandrijving kan het voor- en achterdifferentieel volledig gesperd worden. Haldex is zeer geschikt voor dwarsgeplaatste motoren waar quattro niet mogelijk is.
                Leuke detail is dat de VW Passat 2.5 TDI 4 motion ( B5 model met in de lengte geplaatste motor ) eigenlijk quattro heeft en de Audi A3/S3 quattro eigenlijk 4 Motion heeft.
                Bij quattro zit je met een vaste verhouding voor/achter. Tegenwoordig is die 40/60, vroeger was die meestal 50/50. En pas wanneer er grip verloren gaat zal die verhouding wijzigen, maar tot max 75-80% dacht ik gelezen te hebben. Een Quattro zal effectief anders rijden, een 4Motion niet.
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

Comment

ik heb iemand gecontacteerd in duitsland die er eentje heeft voor foto's, ik kom hier snel op terug

Comment

Ik ben benieuwd!

Comment

up

Comment

Alez, de grote autokenners van het autoforum ...

Een 4-motion bij een Golf 4 zal altijd beter en leuker rijden dan een niet 4-motion.
                        De Golf 4 gebruikt namelijk een platformke met een torsieas. De 4-motion modellen hebben een onafhankelijke achterwielophanging en dit rijdt effectief beter ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                          4Motion =/= Quattro

4 Motion is permanent voorwiel trekker, tenzij er grip verloren gaat. in principe mag het verbruik dus maar amper hoger liggen.
                          Wiki zegt nog :

Bij quattro zit je met een vaste verhouding voor/achter. Tegenwoordig is die 40/60, vroeger was die meestal 50/50. En pas wanneer er grip verloren gaat zal die verhouding wijzigen, maar tot max 75-80% dacht ik gelezen te hebben. Een Quattro zal effectief anders rijden, een 4Motion niet.
                          Quattro van nu = 4-motion, jawel.

Ik weet ook wel dat het Haldex is.. Audi gebruikt gewoon voor marketing redenen gewoon nog altijd de benaming Quattro. Haldex zal minder verbruiken dan een permanente 4x4 maar je sleept nog altijd meer gewicht mee en het verbruik zal nog altijd wat hoger zijn.

Comment

Dat kan allemaal goed zijn, maar daar ga 'k er nog altijd geen mee vinden

Comment

Moet het per se een diesel zijn? Tegenwoordig zijn ook die 2.8 v6 4motion vrij goedkoop op de kop te tikken en Duitsland (en zelfs ook in NL)
                              2.0 JTDm

Comment

Ja toch wel

Comment

150pk mag ook!

Comment

Koop u een golf 5 2.0 tdi. Veel meer aanbod met lagere km standen en rijd veel beter. Zoveel meer kosten ze ook niet .
                                    Een golf 4 met zulke lage standen zijn in diesel uitvoering quasi onvindbaar of te duur voor wat het is .

Comment

.....
                                      Last edited by ; 26/01/2013, 16:06.

Comment

dan vraag ik me af waarom dat ge u speciaal registreert om dat hier even komen mee te delen

Comment

Working...
                                        X