Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dakdragers voor Touran (of eventueel A4)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Dakdragers voor Touran (of eventueel A4)

Ski-verlof in de krokusvakantie en er zou een dakkoffer mee moeten op een van onze wagens. De dakkoffer die we hebben is van Kamei en er zijn dakdragers bij van een Sharan, die niet blijken te passen op de Touran.

Ik heb uiteraard op internet al wat gezocht, maar ik geraak er niet goed aan uit. Ben je nu beter af met een model specifiek voor je wagen (zoals de huidige voor de Sharan) of zijn universele even goed? Welke merken of types hebben een deftige kwaliteit? Tweedehands of beter nieuw? Huren of kopen?

Iemand ervaring of ergens een mooi aanbod?

Beide wagens beschikken over dakrails.
    Last edited by josenjef; 07/01/2013, 12:45.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Misschien een ideetje: Ikzelf heb, na wat zoeken tweedehandse, OEMdragers gevonden. Als de wagen weg gaat, zet ik ze voor dezelfde prijs (80 euro) weer op het net.

mijn auto(s) hebben echter geen dakrails, waardoor ik een beetje naar OEMsysteem werd gedwongen - een oplossing via bv Thüle kwam bijna even duur als origineel BMW (>200 euro voor dragers en specifieke voetjes). De tweedehandse waren dan ook vlug de mijne.

Koffer kan ik in de zomer gratis gebruiken, maar de dragers waren voor een Mercedes-break.
    Vorig jaar had ik gans de boel gehuurd bij een Thüle-dealer in Harelbeke. Dragers alleen deed die niet in verhuur, de koffer was verplicht in de zomermaanden. Dat kostte me een heel pak meer dan mijn occasiedragers.

BMW E46 320d Touring Black Sapphire 2002
    BMW E87 118d Hatch Black Sapphire 2009
    Volvo V60 D2 Kinetic Black Sapphire 2013

Sent from my iPhone using Tapatalk
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      Misschien een ideetje: Ikzelf heb, na wat zoeken tweedehandse, OEMdragers gevonden. Als de wagen weg gaat, zet ik ze voor dezelfde prijs (80 euro) weer op het net.

mijn auto(s) hebben echter geen dakrails, waardoor ik een beetje naar OEMsysteem werd gedwongen - een oplossing via bv Thüle kwam bijna even duur als origineel BMW (>200 euro voor dragers en specifieke voetjes). De tweedehandse waren dan ook vlug de mijne.

Koffer kan ik in de zomer gratis gebruiken, maar de dragers waren voor een Mercedes-break.
      Vorig jaar had ik gans de boel gehuurd bij een Thüle-dealer in Harelbeke. Dragers alleen deed die niet in verhuur, de koffer was verplicht in de zomermaanden. Dat kostte me een heel pak meer dan mijn occasiedragers.

BMW E46 320d Touring Black Sapphire 2002
      BMW E87 118d Hatch Black Sapphire 2009
      Volvo V60 D2 Kinetic Black Sapphire 2013

Sent from my iPhone using Tapatalk
      Ik heb tot nu toe geen dakdragers specifiek voor Touran gevonden tweedehands. Ik heb wel al gemerkt dat die specifieke voor wagens zonder dakreling een pak meer gaan, ook voor onze A4 met gesloten en dus meer specifieke dakreling is het een stuk duurder ...

Dit zou bij mij al passen bijvoorbeeld http://www.rameder.be/nl/Dakdrager-S...ar-ZB2366.html, merk is Bosal. Bij Thule val ik zo een beetje juist tussen twee maten in blijkbaar, die kosten ook maar 115 euro nieuw.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
      X