Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spuiten/lakken speakers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Spuiten/lakken speakers

Hi guys!

Misschien wat 'vreemd' om mijn vraag hier op het autoforum te zetten, maar misschien kan iemand mij hier toch op weg helpen?
    Ik heb twee paar hifi speakers (kasten) die ik een nieuw kleedje zou willen laten spuiten/lakken. Die kasten werden oorspronkelijk met de hand gemaakt en afgewerkt in fineer (echt hout dus, geen kunststof). Maar door de jaren heen zijn ze wat afgetrokken qua kleur, hier en daar wat krassen etc. Ik laat de binnenkant reviseren en dacht er dus ook aan om de buitenkant in orde te zetten.
    Bedoeling is dat ik ze 'klaarzet' opdat ze in de 'spuitcabine' dan geverfd kunnen worden.

Iemand een idee waar ik hiervoor terecht zou kunnen? Iemand die dit kan en wil doen tegen een betaalbare prijs? Ik ben nog aan het uitvissen wat ik op die fineer moet zetten als voorbewerking... dus mochten jullie daar ook tips over kwijtwillen, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor de suggesties!
    Groeten.

9/10 dat die vernist of met hars behandeld zijn

wat is juist de bedoeling juist? Wil je het houtaspect laten of ga je voor een nieuw kleurtje?

Weet wel dat de laksoorten gebruikt in de carrosseriewereld vrij agressief zijn voor andere lakken. Als je gaat voor een ander kleurtje dan moet je de fineer ontdoen van al zijn bestaande laklagen. Dat kan je enerzijds door de lak af te schuren, af te bijten met een chemisch product ofwel af te branden met een verfstripper (hoewel dat laatste gevaarlijk kan zijn voor de lijmlaag onder de fineer).
    www.peugeotforum.be

Comment

Hi flappy,

Bedoeling is ze te lakken in bv pianolak (zwart of eender welke andere kleur - moderne look dus)

Wellicht zit er wat vernis op?

Comment

of in het ergste geval olie want dan kunt ge er niets meer aan doen

begin al met goed te ontvetten. Als er olie opzit merkt ge dat direct aan uw doek, is het vernis dan komt er enkel het vuil af. Er zal ook wel kleuring opzitten want geen enkel hout (tenzij kersenhout) is zo rood.

Pianolak kan, maar de verwerking is intensief omdat je naast de zwarte laag heel veel lagen vernis moet leggen om de echte diepte te krijgen die zo eigen is aan pianolak.
        www.peugeotforum.be

Comment

dank voor de tips alvast!

Comment

Working...
          X