Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezocht voor kameraad: Golf IV, Bora of A3 TDI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [GZ] Gezocht voor kameraad: Golf IV, Bora of A3 TDI

    Zoals de titel dus zegt:

    Bij de Golf: 2001-2003 TDI 110 of 130 (zeker geen SDI en ook geen TDI100). Hoe later, hoe beter (een 2003 Rabbit zou perfect zijn)

    Bij de Bora: idem hierboven

    A3: 2001-2003 (facelift 8L dus): TDI130

    Budget tot 6K maar voor die prijs moet het al een hele goede zijn.
    Km stand van ondergeschikt belang (moet nu ook geen 3 ton zijn...) indien volledige onderhoudshistoriek
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

  • #2
    Voor 6k heb je ook een golf V

    Comment


    • #3
      Ik dacht dat die 130pk's te mijden waren of zit ik compleet fout?
      The shark is BACK! BMW 635csi

      BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017


      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

      Comment


      • #4
        Hij zegt 'tot 6K' dus niet noodzakelijk alle budget opbruiken
        Persoonlijk heb ik ook liever een IV Rabbit 130 uit 2003 dan een kale V 1.9 105 van een jaar jonger...
        2.0 JTDm

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
          Ik dacht dat die 130pk's te mijden waren of zit ik compleet fout?
          Compleet fout
          Is de beste motor uit de hele Golf IV/Bora/A38L/A4B6/Superb I range
          2.0 JTDm

          Comment


          • #6
            Dan heb ik helemaal niks gezegd . Welke was dan te mijden?
            The shark is BACK! BMW 635csi

            BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017


            2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
              Dan heb ik helemaal niks gezegd . Welke was dan te mijden?
              Bij de 1.9 was de 150 pk wat minder.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • #8
                Een TDI 150 is op zich een beresterke motor, net als de TDI 130 trouwens (beide hebben heel veel gemeen), maar bij 'minder oordeelkundig' gebruik gaat de turbo relatief snel naar de haaien. Een TDI 100 heeft standaard al een te zwakke koppeling. Ook bij de 130 en 150 kun je in combinatie met chippen problemen krijgen met je koppeling (vroegtijdige slijtage). De 110pk met verdelerpomp (geen verstuivers) is een goedkoop alternatief. De 115pk pompverstuiver is de voorloper van de 130pk maar die was niet zo lang op de markt. Helemaal bij het begin is er daar een slechte serie van geweest (denk 1999-2000) met scheurende cilinderkop. Deze die nu nog rijden zullen wel goeie zijn.
                Een Leon 130 is anders een goedkoper alternatief voor een Golf 130/150. Kijk misschien ook eens naar een A4, is meestal niet veel duurder dan een A3 of een Golf/Bora.
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                  Een TDI 150 is op zich een beresterke motor, net als de TDI 130 trouwens (beide hebben heel veel gemeen), maar bij 'minder oordeelkundig' gebruik gaat de turbo relatief snel naar de haaien. Een TDI 100 heeft standaard al een te zwakke koppeling. Ook bij de 130 en 150 kun je in combinatie met chippen problemen krijgen met je koppeling (vroegtijdige slijtage). De 110pk met verdelerpomp (geen verstuivers) is een goedkoop alternatief. De 115pk pompverstuiver is de voorloper van de 130pk maar die was niet zo lang op de markt. Helemaal bij het begin is er daar een slechte serie van geweest (denk 1999-2000) met scheurende cilinderkop. Deze die nu nog rijden zullen wel goeie zijn.
                  Een Leon 130 is anders een goedkoper alternatief voor een Golf 130/150. Kijk misschien ook eens naar een A4, is meestal niet veel duurder dan een A3 of een Golf/Bora.
                  Het nadeel van die met verdelerpomp is ook dat het sowieso maar een 5-bak is, op alle andere kan je een zesbak vinden dacht ik, sommige versie wel met 5 en 6.
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • #10
                    Golf V binnen budget en met opties....goedkoop?

                    Comment


                    • #11
                      Dat klopt, vanaf de 115pk een 6-bak.
                      Bij de Passat en de A4 kon je een tijdje kiezen tussen 5 en 6 bak (5-bak kon max. 285nm aan)
                      2021 Taycan 4S
                      2021 Lexus UX250h

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                        Golf V binnen budget en met opties....goedkoop?

                        http://nl.kapaza.be/brussels-gewest/...n-74949877.htm
                        Onderhoud? Iemand die een zoekertje plaatst met een kapot licht en ruitenwisservloeistof die moet bijgevuld worden ... Ik zou de moeite niet doen van te gaan kijken.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                          Golf V binnen budget en met opties....goedkoop?

                          http://nl.kapaza.be/brussels-gewest/...n-74949877.htm
                          Is 210.000 km niet wat teveel van het goede? Anders inderdaad wel goed uitgerust.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                            Is 210.000 km niet wat teveel van het goede? Anders inderdaad wel goed uitgerust.
                            Idem zou toch voor iets met minder km's kijken.

                            Comment


                            • #15
                              Gevonden, mag dicht
                              Hij heeft een Duitse Golf IV Pacific TDI 130 uit 2003 gekocht
                              Het voordeel van een Duitse Golf 4 is dat deze esp standaard hebben en de Belgische niet.
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                              Comment

                              Working...
                              X