Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw e61 520 lichtopbrengst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Bmw e61 520 lichtopbrengst

Hallo mensen,

ik heb een maand of 3 geleden de eigenaar geworden van een BMW 520 e61 bouwjaar begin 2009.
    Intussen heb ik in die 3 maand mijn kilometers zien stijgen van 100.000 naar 116.000 (mede ook de reden om deze comfortabele wagen te kopen!).

Nu zit ik toch met een 3tal vraagjes waar ik op het internet heel weinig over terugvind.

- in bijgevoegde foto zie je mijn hoofdlichten en als ik me niet vergis dan zijn dat Xenon lichten. Ik ben eigenlijk niet zo tevreden over het licht dat deze opbrengen wat ik vooral wil zeggen is dat ik soms andere BMW 5 series tegenkom met op het oog ziende dezelfde lichten maar met veel fellere lichten en een veel betere opbrengst. Nu is toevallig ook één van die lichten defect en moet ik dus opzoek naar een vervanger maar alvorens ik dit doe wou ik hierover eerst eens navraag doen want wie weet kan ik wel mijn oorspronkelijke lichten vervangen door die veel fellere (blauwe) Xenon's.

- De lichtringen (standlichten, Angel eyes) rond mijn hoofdlichten zijn naar mijn mening nogal flauw ten opzichte van andere bmw e60, e61. De mijne zijn zelfs zo flauw dat je ze overdag heel moeilijk kan zien terwijl deze van de tegenliggers die met dezelfde wagen rijden wel mooi veel licht opbrengen. (Edit: ik heb het hier wel niet om de wit/blauwe in de nieuwere wagens). Ik zie wel op internet dat je bijvoorbeeld kits kan bestellen om deze ringen te vervangen en die kosten zelfs nog niet zo heel veel, is dat zo makkelijk te vervangen? Ik kan me niet voorstellen dat je uw licht zomaar uit elkaar kan halen?

- Mijn 2e vraag heeft betrekking met de bandenspanning. Heeft iemand een idee hoeveel deze mag bedragen? Ik heb teveel verschillende reacties op internet terug gevonden (2.2 bar, 2.5 bar en zelfs 2.6 bar in onbeladen toestand).

- Laatste vraag die ik jullie wil stellen is vooral over de automatische verlichting. Ik heb links van men stuur een draaiknop voor men lichten. Deze knop kan ik in een stand plaatsen (symbool lichten met een A ervoor) dat ze aangaan als ik de auto start + dat ze uitgaan als ik de auto stop. Ook branden mijn 'Angel eyes' als ik mijn deuren opendoe. Nu is mijn vraag moeten die lichten overdag niet automatisch doven en in werking schieten bij avond? Of is dit niet de werking van deze automatische lichten?

Heel erg bedankt voor jullie tijd en hopelijk is er iemand die mijn vragen een beetje kan beantwoorden!

mvg
    Peter

foto lichten:

IMG_0038.jpg

Dit zijn de xenon lampen. Wat je kan doen om je lichtopbrengst te verhogen is om aftermarket xenonlampen in te bouwen, dan kan je nog kiezen wat de sterkte/kleur is. Ik weet niet of je fabrieksaf kan kiezen welke lampen je erin kan steken.

En voor die angel eyes moet je een kijken op bimmerboard. Daar zijn er mensen die LED ringen hebben. Volgens mij wil je zoiets hebben.

Allesinds veel plezier met je BMW

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
      Dit zijn de xenon lampen. Wat je kan doen om je lichtopbrengst te verhogen is om aftermarket xenonlampen in te bouwen, dan kan je nog kiezen wat de sterkte/kleur is. Ik weet niet of je fabrieksaf kan kiezen welke lampen je erin kan steken.

En voor die angel eyes moet je een kijken op bimmerboard. Daar zijn er mensen die LED ringen hebben. Volgens mij wil je zoiets hebben.

Allesinds veel plezier met je BMW

Sent from my iPhone using Tapatalk
      Alvast bedankt voor uw antwoord!

Ik heb even zitten rondkijken rekening houdend met uw reactie en vind inderdaad beduidend sterkere lichten dan er nu aanwezig zijn in de wagen. Ik zie iedere keer woorden als canbus terug keren alsook de fitting H1 H3 H4,.... . Voor een leek als ik in dergelijke zaken is dit allemaal niet zo goed te begrijpen.

Is het ook nodig om een ballast te hebben in mijn geval? Dit kom ik ook veel tegen bij men opzoekwerk.

Iemand die mij een beetje kan op weg helpen hiermee?

Bedankt!
      Last edited by ; 15/07/2013, 09:17.

Comment

je lijkt verkeerd. De fittingen die je opnoemt zijn voor halogeenlampen of voor een conversieset (xenon's in een halogeenarmatuur, niet legaal in dit land). Je moet zoeken bij de xenon's. Philips, Osram en Pilot zouden goede vervangers bieden (is van horen zeggen, want heb zelf geen xenon-verlichting).
        De kleur wordt uitgedrukt in graden Kelvin (°K), hoe hoger, hoe meer je naar het paarse toe gaat, hoe lager, hoe geler. 2000 K is geel, 4200 K is redelijk neutraal, 6000 K is blauwachtig, 8000 K is paars
        Volgens je beschrijving zullen de lampen waarschijnlijk 'gaar' zijn: na een tijdje worden ze minder fel en gaan ze geler branden.

dit is niet te veraf voor jou: http://www.XL-shop.be

Wat betreft je 'automatische lichten': je kunt dit instellen via je je iDrive of via je boordcomputer. Ik weet niet of je een iDrive hebt, zo ja, gaat de instelling daar ergens in verborgen zitten, en anders doe je het via je boordcomputer. Ik heb nooit het geluk gehad een iDrive-wagen te bezitten, dus hoe het daar verloopt, kan ik je niet mee helpen.
        Via je BC: je motor moet draaien, en dan duw je zolang totdat je op 'set/info' komt, dan doorduwen tot je op de sleutelinstellingen komt, en daar kun je dan opnieuw doorklikken tot je op de DRL-instelling komt. Je kan dan, per sleutel, kiezen of de dimlichten moeten branden van zodra je start, of dat ze met de lichtsensor moeten werken (wat jij wss wil : aangaan als het donker wordt, uitgaan als er genoeg licht is)

Zoals hierboven al vermeld, je kunt de lampjes van je angel-eyes vervangen door LED's, en ook hier kun je weer de kleur kiezen.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ok dus als ik het goed begrijp moet ik juist in het bezit zijn van 2 nieuwe lampen in mijn geval zou ik gaan voor 8000k (zonder enige conversiestukken/ballast,...) en kan ik deze inbouwen/laten inbouwen en zal ik direct de veel grotere lichtopbrengst hebben?

Ik ben idd in het bezit van een iDrive en heb al de volledige menu onderste boven gehaald. Ik kan dagrijlichten aan of uit zetten maar dan branden mijn lichten in automatische stand ook altijd.

Ik heb intussen al vervanglichtjes gevonden voor de angel eyes dus dat zal wel geen probleem zijn!

Comment

Het menu in je iDrive zal,ook verschillen als je stilstaat met motor uit, met motor aan, of dat je aan het rijden bent waarschijnlijk ?

8000 k is héél paars, tjjoening in het kwadraat. Ik zou eerder voor 4000/5000 k gaan, jij wil blauwer, beperk je dan tot 6000k.

Best eens kijken in je manual welke lamp je precies nodig hebt

Sent from my iPad using Tapatalk
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

In een E61 van 2009 zitten D1S lampen in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

dit is niet te veraf voor jou: http://www.XL-shop.be
                Bedankt voor de reclame, is mijn zaak... Ik heb regelmatig klanten die vragen om een andere K-waarde in hun standaard xenons om meer lichtopbrengst te hebben. De 6000K en 8000K zijn meest gevraagd, 6000K van Pilot is wit met blauwe ondertoon, 8000K blauw-wit en 10000 paars-wit. Prijs van een lamp is 70 EUR voor een D1S lamp. Bij merkgarages ga je die lampen meestal niet vinden onder de 100 EUR... Kijk gerust even op de site waar je de diverse kleurverschillen goed kunt zien: http://www.xl-shop.be/projecten/projecten.html
                Oorspronkelijk geplaatst door raz3rt Bekijk Berichten
                Ok dus als ik het goed begrijp moet ik juist in het bezit zijn van 2 nieuwe lampen in mijn geval zou ik gaan voor 8000k (zonder enige conversiestukken/ballast,...) en kan ik deze inbouwen/laten inbouwen en zal ik direct de veel grotere lichtopbrengst hebben?
                Zo immens veel groter zal dat ook niet zijn hoor tenzij je lampen nu aan het kapot gaan zijn...
                sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

- Laatste vraag die ik jullie wil stellen is vooral over de automatische verlichting. Ik heb links van men stuur een draaiknop voor men lichten. Deze knop kan ik in een stand plaatsen (symbool lichten met een A ervoor) dat ze aangaan als ik de auto start + dat ze uitgaan als ik de auto stop. Ook branden mijn 'Angel eyes' als ik mijn deuren opendoe. Nu is mijn vraag moeten die lichten overdag niet automatisch doven en in werking schieten bij avond? Of is dit niet de werking van deze automatische lichten?

Bij mij is het op automatische stand zo dat overdag (bij voldoende licht dus) de angel eyes branden en de achterlichten, en van zodra het donker wordt (of zelfs bij harde regen) springen de xenons aan.
                  Je zegt ook dat je angel eyes minder fel branden, en je xenons ook, zou er dan geen technisch probleem kunnen zijn? Bij mij zijn de angel eyes overdag goed zichtbaar...
                  2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                  2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                  2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                  1999 Volvo V70 classic 2.5d
                  1967 Volvo 123 GT

Comment

6000k is knap 8000K is blauw

Comment

aangezien je auto al enkele jaren oud is, zal de lichtopbrengst van je xenon's aan 't minderen zijn
                      ik had 'tzelfde met mijn auto, heb een setje xenonlampen gekocht mt dezelfde fitting en ze vervangen en de lichtopbrengst was veel beter
                      indien 't de D1S is kan je die makelijk vinden voor een lage prijs:

mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Hallo mensen,

ik heb een maand of 3 geleden de eigenaar geworden van een BMW 520 e61 bouwjaar begin 2009.
                        Intussen heb ik in die 3 maand mijn kilometers zien stijgen van 100.000 naar 116.000 (mede ook de reden om deze comfortabele wagen te kopen!).

Nu zit ik toch met een 3tal vraagjes waar ik op het internet heel weinig over terugvind.

- in bijgevoegde foto zie je mijn hoofdlichten en als ik me niet vergis dan zijn dat Xenon lichten. Ik ben eigenlijk niet zo tevreden over het licht dat deze opbrengen wat ik vooral wil zeggen is dat ik soms andere BMW 5 series tegenkom met op het oog ziende dezelfde lichten maar met veel fellere lichten en een veel betere opbrengst. Nu is toevallig ook één van die lichten defect en moet ik dus opzoek naar een vervanger maar alvorens ik dit doe wou ik hierover eerst eens navraag doen want wie weet kan ik wel mijn oorspronkelijke lichten vervangen door die veel fellere (blauwe) Xenon's.

- De lichtringen (standlichten, Angel eyes) rond mijn hoofdlichten zijn naar mijn mening nogal flauw ten opzichte van andere bmw e60, e61. De mijne zijn zelfs zo flauw dat je ze overdag heel moeilijk kan zien terwijl deze van de tegenliggers die met dezelfde wagen rijden wel mooi veel licht opbrengen. (Edit: ik heb het hier wel niet om de wit/blauwe in de nieuwere wagens). Ik zie wel op internet dat je bijvoorbeeld kits kan bestellen om deze ringen te vervangen en die kosten zelfs nog niet zo heel veel, is dat zo makkelijk te vervangen? Ik kan me niet voorstellen dat je uw licht zomaar uit elkaar kan halen?

- Mijn 2e vraag heeft betrekking met de bandenspanning. Heeft iemand een idee hoeveel deze mag bedragen? Ik heb teveel verschillende reacties op internet terug gevonden (2.2 bar, 2.5 bar en zelfs 2.6 bar in onbeladen toestand).

Heel erg bedankt voor jullie tijd en hopelijk is er iemand die mijn vragen een beetje kan beantwoorden!

mvg
                        Peter

foto lichten:

[ATTACH=CONFIG]98051[/ATTACH]
                        Kan het zijn dat bmw bij nieuwere 5 reeks is overgestapt op 4800K ipv. de 4300 K ? De oudere 5 reeks heeft ook nog halogeen angel-eye's. (betere matching ?)
                        Last edited by ; 07/12/2013, 13:22.

Comment

Je zou de koplampen van mijn E39 eens moeten vergelijken... Dat zijn precies standlichten als je die vergelijkt met die verblindende koplampen die op de facelift Merc E klasse staan . Zelfs hun stoplichten schijnen precies feller dan mijn koplampen
                          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                            Je zou de koplampen van mijn E39 eens moeten vergelijken... Dat zijn precies standlichten als je die vergelijkt met die verblindende koplampen die op de facelift Merc E klasse staan . Zelfs hun stoplichten schijnen precies feller dan mijn koplampen
                            Ik denk dat ze bij Mercedes 5000K lampen plaatsen... (xenon)

Comment

Die schijnen écht wel héél fel. Mijn grootlichten zijn zelfs minder krachtig heb ik de indruk
                              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                              X