Gisteren heb ik mijn Dacia Sandero total loss gereden: het lampje van de olie brande af en toe als ik een borduur opreed of een felle bocht nam. Als totale leek heb ik meteen een afspraak gemaakt bij de garage, maar die heb ik niet meer gehaald. De motor is een dag later ontploft, kosten voor een nieuwe motor:5-8000 euro. Achteraf krijg ik overal te horen dat ik nieuwe olie moest bijkappen, maar dat wist ik dus niet (dom van me). Ik kan hem nu nog voor 2000 euro verkopen zegt de garagist (hij had maar 67000 km en was in perfecte staat).
Anyway, aangezien ik een eigen zaak heb waar ik een ruime wagen voor nodig heb om materiaal mee te vervoeren moet ik op zoek naar een nieuwe wagen, liefst een break, lichte vracht of iets met een grote koffer. Aangezien we voor een grote verbouwing staan dacht ik iets met een trekhaak. We wonen nu in Aalst en ons nieuwe huis is in Jodoigne gelegen. Aangezien ik regelmatig over en weer moet rijden mag hij niet overdreven veel verbruiken. Liefst een diesel.
We zijn ook al een tijdje op zoek naar een tweede wagen voor mijn vriendin, die dagelijks 100+ km moet rijden naar haar werk en terug. Liefst een veilige wagen waar ze een tijdje zonder problemen mee kan rijden. Hij zou toch 140km/u moeten halen zonder problemen en liefst niet te veel verbruiken.
Aangezien wij niet veel van auto's kennen (we blazen al eens een motor op
), zoeken we nu dus naar 2 wagens voor een totaalbudget van 3600 euro. Aangezien we voor verbouwingen staan willen we er ook nog een tijdje mee kunnen rijden zonder grote kosten. We willen geen te grote risico's nemen en zoeken iets dat gekeurd is voor verkoop. Voor mij is het een moeilijke opgave om met dit budget iets te vinden.
Iemand suggesties?
Anyway, aangezien ik een eigen zaak heb waar ik een ruime wagen voor nodig heb om materiaal mee te vervoeren moet ik op zoek naar een nieuwe wagen, liefst een break, lichte vracht of iets met een grote koffer. Aangezien we voor een grote verbouwing staan dacht ik iets met een trekhaak. We wonen nu in Aalst en ons nieuwe huis is in Jodoigne gelegen. Aangezien ik regelmatig over en weer moet rijden mag hij niet overdreven veel verbruiken. Liefst een diesel.
We zijn ook al een tijdje op zoek naar een tweede wagen voor mijn vriendin, die dagelijks 100+ km moet rijden naar haar werk en terug. Liefst een veilige wagen waar ze een tijdje zonder problemen mee kan rijden. Hij zou toch 140km/u moeten halen zonder problemen en liefst niet te veel verbruiken.
Aangezien wij niet veel van auto's kennen (we blazen al eens een motor op

Iemand suggesties?
Comment