Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 auto's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Zet eens een zoekertje op de hergebruiklijn. Vroeger heb ik vele onderdelen gevonden via hun. Zo'n motor moet inderdaad goed te vinden zijn. En wat Severijns zegt is ook waar, waarom heeft dat lichtje slechts geknipperd? Dan zou je niet mogen verwachten dat een motor gaat vastlopen. Als het constant brandt en je blijft rijden, dan wel natuurlijk. link herbuiklijn http://www.herbruik.be/index.php/zoe...delen zoeken/9
    Zou ik daar een motor kunnen kopen en dan aan een kleine garage vragen om deze te plaatsen?

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk Berichten
      Ik zou toch ook eerst proberen om die goedkoper te laten herstellen. Maar als je iets anders wil, ik zie dat je van Aalst bent, passeer eens langs Autoservice Aalst, Gentsesteenweg 79 (aan de vijfhuizen)
      Dat is een Volvo specialist, hij heeft vast nog wel ergens een deftige 850/V70 staan. Betrouwbaar adres.
      Merci voor de tip, ik woon nog maar een week in Aalst hoor, dus ik ken de weg nog niet zo goed, maar kga het eens uitchecken!

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk Berichten
        Zoiets bijvoorbeeld? http://www.2dehands.be/autos/autos/v...Fautos%2Fvolvo
        Laat je idd niet afschrikken door hoge kmstanden bij deze bakken, zijn oerdegelijk.
        Ik heb het wel voor die volvo's, maar verbruik ik dan niet superveel?

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Ittaidv Bekijk Berichten
          Zou ik daar een motor kunnen kopen en dan aan een kleine garage vragen om deze te plaatsen?
          Dat is de bedoeling he. Als je dat formulier invult zal je aanbiedingen krijgen. Dan kan je de motor kopen en nadien laten plaatsen in de garage naar jouw keuze.
          Heb er goede ervaringen mee gehad in het verleden...

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Ittaidv Bekijk Berichten
            Ik heb het wel voor die volvo's, maar verbruik ik dan niet superveel?
            7 à 8 liter bij een normale rijstijl, en als je wat oplet raak je daar nog onder.
            Edit: Maar kijk toch eerst eens naar herstelling van de huidige, buiten het officiele Renault netwerk dan.
            2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
            2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
            2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

            2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
            1999 Volvo V70 classic 2.5d
            1967 Volvo 123 GT

            Comment


            • #26


              Tweedehands of nieuwe Overige Auto-onderdelen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

              Comment


              • #27
                ik zou het wel weten , verkoop die dacia aan een handelaar en koop u zo'n v70 met 5 cylinder diesel , je gaat je dat echt niet beklagen als je veel kilometers doet ! ik heb ooit met zo'n volvo gereden als vervangwagen en moest mijn vrouw meewillen ik kocht mij direct zo'n volvo als 2de wagen
                Ik heb ook goede ervaringen met autocarservice in aalst , Paul weet waarover hij spreekt ook al is't nen hollander vroeger daar nog op onderhoud geweest , altijd correct.
                t'is echt niet moeilijk , de Gentsesteenweg richting Gent , juist voorbij het kruispunt van de vijfhuizen op uw linkse kant , er is een tankstation ook

                Comment


                • #28
                  Ik zou persoonlijk me ook eerst goed informeren of die Dacia niet gemaakt kan worden. Zoek eens achter motoren van ongevalauto's. De inbouw moet je uiteraard niet door de officieel dealer laten doen dan.
                  The shark is BACK! BMW 635csi

                  BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017


                  2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                  Comment


                  • #29
                    Altijd voorzichtig zijn met ebay en de verkopers grondig screenen maar dit geeft toch al een idee

                    The shark is BACK! BMW 635csi

                    BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017


                    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                    Comment


                    • #30
                      Ik heb vandaag de beslissing genomen om het te verkopen aan een handelaar voor 1900 euro. T'is niet veel geld en ik durf te wedden dat hij er veel geld aan gaat verdienen, maar ik kan echt geen geld uitgeven dat er niet is. Als ik hem buiten het renault netwerk zou willen laten repareren moet ik hem laten slepen naar een andere garage, zelf een motor zoeken en dan hopen dat die nog werkt. Dan ben ik hoogstwaarschijnlijk 2500 euro ofzo kwijt voor de motor en nog eens 500 voor de uren en nog eens wat voor het slepen. Dik 3000 euro heb ik dan uitgegeven. Het enige dat ik dan zou kunnen doen is mijn Sandero proberen te verpatsen voor 5-6000 euro, maar dat komt ongeveer op hetzelfde neer als er nu 1900 euro voor krijgen denk ik dan.

                      In de plaats heb ik alvast 1 wagen gekocht, van dezelfde handelaar die mijn Sandero overneemt: http://auto.vlan.be/nl/tweedehands-a...d=7061705&cc=4

                      Deze heeft heel wat kilometers, maar het is een wagen waar ik zo mijn verzekering op kan overzetten, die ruim genoeg is en net zo zuinig als mijn Dacia. Hij is door de technische keuring en ik heb er al een aantal van deze online gezien met heel wat meer kilometers. Hout vasthouden dus..

                      Een tweede wagen gaan we even uitstellen. Ik heb nog een 125cc motor staan waar wat werk aan is, die we gaan laten oplappen. Dan kunnen we de komende maanden wat sparen voor een degelijke tweede wagen van ongeveer 2000 euro en verzekeringen, taksen, aansluiting VAB,.. betalen.

                      Als tweede wagen ga ik hoogstwaarschijnlijk uitkijken naar zo'n volvo als hier al vaak is aangehaald. Het aanbod in die bakken is enorm en als ik kijk hoeveel kilometers sommigen hebben denk ik niet dat ik daar iets verkeerds mee kan doen. Met een iets hoger budget voor die tweede wagen dan de 1300 die we nu hebben denk ik dat het best een mooie wagen kan worden.

                      Alvast merci allemaal voor de aanbevelingen en nog veel veilige kilometers gewenst!

                      Comment


                      • #31
                        Wist niet dat die meganes zo goedkoop waren
                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                        Comment


                        • #32
                          Best een mooie Renault ............kijk ff goed of er geen scheurtjes zijn in de zetelbekleding ( chauffeur) onderaan links-daar-waar-je-meestal-zit-als je in- of uitstapt

                          ...........en kijk op tijd je oliepeil na + je bandenspanning , zal je veel besparen .

                          Comment


                          • #33
                            kijk voila, je had al een 1.5dci motor gevonden voor 2500€. nu die inbouwen in je andere en je bespaard al een hoop inschrijftaxen .

                            die motoren moeten makkelijk te vinden zijn hoor. bijna al mijn firmawagens hadden zo een blok (dacia logan, renault clio, renault megane en men renault kangoo, varierend van 69 tot 85pk).

                            wat was er nou kapot aan je motor? als je zonder olie rijd, begint die gewoon heel hard te ratelen en gaat die enorm olie verbruiken. heb nog nooit een blok weten ontploffen daarvan.

                            ik ken ook de weg die je heel veel gaat afleggen. ik woonde vroeger in ninove (niet ver van aalst), en ben verhuisd naar het kortrijkse. men werk ligt in beauvechain (niet ver van joidogne).

                            gaan de kosten van u vrouw niet teveel opwegen? als je vrouw elke dag 100km doet (hoop dat het heen en terug is), dat zijn er 2000 op een maand. pakt aan een 5liter/100km komt op 100liter diesel uit of een 140€/maand. daar nog slijtage van banden en onderhoud bij. openbaar vervoer geen optie?

                            ik moest er elke dag 360km doen, heb het 2maand volgehouden en dan de trein maar beginnen nemen. en mijn auto verbruikt 3.4-3.7L/100km op die ritten

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                              Best een mooie Renault ............kijk ff goed of er geen scheurtjes zijn in de zetelbekleding ( chauffeur) onderaan links-daar-waar-je-meestal-zit-als je in- of uitstapt

                              ...........en kijk op tijd je oliepeil na + je bandenspanning , zal je veel besparen .
                              De zetelbekleding is redelijk in orde, buiten een vlek dan op de passagierszetel vooran. Wat er wel beschadigd is is: de bestuurdersdeur die wat hangt bij het opengaan, de klink van één van de achterste deuren die wat blijft hangen, een raam vanachter dat niet opengaat en nog wat kleine krasjes hier en daar.

                              Vandaag ben ik hem al gaan halen en ik heb er 350 km mee gereden om hem eens goed te testen. Eigelijk is het wel een zalige auto, met een afwerking die pakken beter is dan de dacia en bovendien even zuinig. Alleen al de airco en alle extra vakjes, steunen, zonnebrilhouder, automatische lichten,.. doen mij denk ik die Dacia snel vergeten.

                              Oliepeil is in orde, dat zegt hij toch voor het starten via de boordcomputer (heb het intussen ook met de peilstok gechecked). En de bandenspanning ga ik eens checken met een normale temperatuur.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                kijk voila, je had al een 1.5dci motor gevonden voor 2500€. nu die inbouwen in je andere en je bespaard al een hoop inschrijftaxen .

                                die motoren moeten makkelijk te vinden zijn hoor. bijna al mijn firmawagens hadden zo een blok (dacia logan, renault clio, renault megane en men renault kangoo, varierend van 69 tot 85pk).

                                wat was er nou kapot aan je motor? als je zonder olie rijd, begint die gewoon heel hard te ratelen en gaat die enorm olie verbruiken. heb nog nooit een blok weten ontploffen daarvan.

                                ik ken ook de weg die je heel veel gaat afleggen. ik woonde vroeger in ninove (niet ver van aalst), en ben verhuisd naar het kortrijkse. men werk ligt in beauvechain (niet ver van joidogne).

                                gaan de kosten van u vrouw niet teveel opwegen? als je vrouw elke dag 100km doet (hoop dat het heen en terug is), dat zijn er 2000 op een maand. pakt aan een 5liter/100km komt op 100liter diesel uit of een 140€/maand. daar nog slijtage van banden en onderhoud bij. openbaar vervoer geen optie?

                                ik moest er elke dag 360km doen, heb het 2maand volgehouden en dan de trein maar beginnen nemen. en mijn auto verbruikt 3.4-3.7L/100km op die ritten
                                Bwa, overbouwen ga ik zeker niet doen, hij is namelijk verkocht die Dacia. Ik had het misschien beter kunnen aanpakken, maar ik zeg het: momenteel moeten wij alles opzijzetten voor ons huis, ik kan het risico echt niet nemen dat er iets fout gaat.

                                Openbaar vervoer is voor mijn vriendin niet echt een optie, t'is in La Hulpe te doen, vanuit Aalst zijn dat 2 treinen en dan moet je nog de tijd van en tot de stations rekenen, lijkt me veel tijdsverspilling. Momenteel neemt zij de auto en ik de 125cc motor, met dit weer is het best aangenaam ronscheuren op zo'n brommerke. Tegen dat het kouder wordt hebben we hopelijk genoeg gespaard om een stevige volvo of mercedes ofzo te kopen.

                                Comment


                                • #36
                                  toen ik het eerst bekeek, was het voor mij ook niet te doen.
                                  trein van waregem naar gent (20min)
                                  trein van gent naar brussel (40min)
                                  trein van brussel naar leuven (20min) en daar alle wachttijden ertussen bij zit ik rond de 2uur)
                                  bus van leuven naar beauvechain en ben dan te laat op werk. heb de bus nu vervangen door 19km fietsen en kom net op tijd dan (50min).

                                  met de auto kan het op 1,5uur. als er geen file is, en geen ongeluk, en gene regen...
                                  probleem was da ik in de auto in slaap begon te vallen. zo altijd da zelfde lang traject. t ging ooit mislopen. in de trein slaap ik een beetje of kijk filmke.

                                  in mijn geval was het 360km/dag of een 7200km/maand. op dat niveau zou mijn auto binnen 6jaar over 1 000 000km zitten. kostprijs van de brandstof een 400€/maand. nu krijg ik fietsvergoeding van 150€. dat is een verschil van 550€/maand. ben ook aan het verbouwen en steek dat geld veel liever in mijn huis dan.

                                  renault is wel iets beter afgewerkt dan dacia. het prijsverschil zit hem ergens. ook vond ik mijn renaults altjd sneller dan die dacia die ik had. die deed bijna 22sec van 0-100. met mijn megane evenveel geladen was dat bijna de helft van de tijd

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                    toen ik het eerst bekeek, was het voor mij ook niet te doen.
                                    trein van waregem naar gent (20min)
                                    trein van gent naar brussel (40min)
                                    trein van brussel naar leuven (20min) en daar alle wachttijden ertussen bij zit ik rond de 2uur)
                                    bus van leuven naar beauvechain en ben dan te laat op werk. heb de bus nu vervangen door 19km fietsen en kom net op tijd dan (50min).

                                    met de auto kan het op 1,5uur. als er geen file is, en geen ongeluk, en gene regen...
                                    probleem was da ik in de auto in slaap begon te vallen. zo altijd da zelfde lang traject. t ging ooit mislopen. in de trein slaap ik een beetje of kijk filmke.

                                    in mijn geval was het 360km/dag of een 7200km/maand. op dat niveau zou mijn auto binnen 6jaar over 1 000 000km zitten. kostprijs van de brandstof een 400€/maand. nu krijg ik fietsvergoeding van 150€. dat is een verschil van 550€/maand. ben ook aan het verbouwen en steek dat geld veel liever in mijn huis dan.

                                    renault is wel iets beter afgewerkt dan dacia. het prijsverschil zit hem ergens. ook vond ik mijn renaults altjd sneller dan die dacia die ik had. die deed bijna 22sec van 0-100. met mijn megane evenveel geladen was dat bijna de helft van de tijd
                                    Wow, 360 kilometer is inderdaad wel veel om te doen, maar nu ben je 6 uur per dag onderweg, lijkt me ook niet echt gezond.. Wij verhuizen naar Jodoigne omdat het van daar tot La Hulpe een dik half uurtje is en er op die weg bijna geen file is.

                                    De afwerking (privilege luxe) van die Renault is absoluut niet te vergelijken met wat je in de dacia terugvindt. Het prijsverschil moet hem ergens zitten. Toch was ik wel tevreden van die Dacia. Ik heb ook heel wat kilometers met een peugeot 206 gedaan bijvoorbeeld en die vond ik nog slechter en plastiekeriger dan de Dacia, terwijl hij wel meer kost.

                                    Nu is het wel effe plezant om airco en automatische lichten enzo te hebben, maar t'is niet dat ik dat superbelangrijk vind. Ik let toch nog steeds meer op zaken als verbruik, zithoogte en -comfort. Al die andere zaken zijn mooi meegenomen, maar hoeven voor mij niet. Ik hoop er niet te hard aan te wennen, want ik denk niet dat ik ooit echt geld zou uitgeven aan wat meer vakjes, leder en andere snufjes die niet echt nodig zijn.

                                    Wat me intussen trouwens is opgevallen in die Renault is dat de geluidskwaliteit van de luidsprekers totaal niet overeenkomt met de rest van die wagen en dat hij redelijk zwaar stuurt in de bochten. De servo is soms redelijk stroef vergeleken met de Dacia, die je echt met 1 vinger door de bochten kon sturen.

                                    Comment


                                    • #38
                                      wat bedoel je precies met kwaliteit van de luidsprekers? slecht? die dat ik had waren toch altijd goed. misschien dat de vorig eigenaar iets te hard heeft zitten spelen?
                                      het enige dat ik mis uit mijn megane/clio is die speed limiter. snelheid instellen, gas geven en de auto houd vanzelf in eens de snelheid bereikt.

                                      zitten er grotere banden op dan je dacia? maakt ook een groot verschil. check ook eens de bandendruk van de banden. zachetr banden geeft meer grip maar stuurt een pak zwaarder

                                      Comment


                                      • #39
                                        Ben het niet zeker, maar heeft de Megane geen snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging terwijl de Dacia een gewone stuurbekrachtiging heeft? Staat me iets van voor...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X