Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opmerkelijke tweedehandswagens v.2
Collapse
X
-
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
-
Oorspronkelijk geplaatst door SK_0909 Bekijk Berichtenhttp://www.2dehands.be/autos/autos/b...170354897.html
en
http://www.kapaza.be/nl/bmw/bmw-635-...4-80070393.htm
Lijkt me een mooie prijs voor de 635csi maar de 318is vind ik daarentegen wat aan de dure kant.
Het zal er wss ook niet op verbeteren.
Spijtig dat die belasting in Nederland nu al wordt ingevoerd anders kon ik mee profiteren van het grote aanbod oldtimers.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenDe 318is vind ik maar niks met die fake(?) Schnitzers en M3 logo achteraan. Liever een originele... De 635csi is wel mooi maar met die verlaging zal er amper nog met te rijden vallen... Ik heb mijn verlaging er quasi onmiddellijk terug afgegooid.
Voor die prijs hoop ik wel dat het echte Schnitzers zijn.
Maar het M3 logo haal je er zo af dus dat stoort niet bij de aankoop vindt ik toch.
Comment
-
Een 635CSi rijdt eigenlijk vrij modern hoor. Opvallende zaken zijn
- zware maar goed doseerbare koppeling (vermoeiend in files)
- gezonde moderne wegligging. Op de snelweg is het even comfortabel rijden als met een actuele auto
- vrij zwakke remmen
- geen auto om bochten met te nemen (eerder een GT dan sportwagen).
- krachtige en koppelrijke motor. Heb ooit de wagen per ongeluk in 4de versnelling geschakeld na het nemen van een verkeersdrempel in de plaats van in 2. En die auto herneemt zonder te veel weerwerk.
- zuinige motor (10 liter gemiddeld)
- éénmaal boven 3500 toeren verandert de motor compleet en wordt hij écht krachtig.
- de versnellingspook heeft lange wegen (tussen een sportbak en een gewone bak zijn qua prestaties geen verschil)
Als je écht een auto zoekt die je in bochten wil gooien dan kom je met een 635 compleet verkeerd uit of je moet hem verlagen. Met de verlagingkit was het een zaligheid om hem in bochten te gooien alleen kreeg je de minste oneffenheid in het wegdek keihard door... alles behalve aangenaam... In zo een geval koop je u VEEL beter een E30. Die is in mijn ogen ook beter afgewerkt en zeker goedkoper in gebruik.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Comment
-
Een goede E24 is nochtans zeldzaam of zéér duur in aanschaf. Het probleem is dat je verder moet kijken dan een auto in mooie lak met mooie velgen. Alle onderdelen zijn duur. Een E30 is eigenlijk een interessantere koop. Beter afgewerkt, minder roestgevoelig, veel onderdelen van te vinden,... E24 zitten nog steeds op een laag prijsniveau waarbij de E21 en E30 reeds aan het stijgen zijn.
Een 2002 turbo kost een fortuin.
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenIRIDIUM
Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214
Groeipunt
Helderzienden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door SK_0909 Bekijk BerichtenJa van een 2002 kan ik alleen maar dromen, kheb er 1 gezien voor 15k.
Ik weet dat je altijd vooruit moet kijken ivm onderdelen, onderhoud enz. Ik doe altijd opzoekwerk voordat ik iets koop.
Ge moet het ervoor over hebben he.
@david: ik vind de huidige cls écht een mottig schepsel. Geef mij de oude maar waarvan ik een grote fan was
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenDat is waar. Je moet ook éénmaal een stap durven zetten natuurlijk.
@david: ik vind de huidige cls écht een mottig schepsel. Geef mij de oude maar waarvan ik een grote fan was
BMW E61 525d LCI '09
Suzuki Bandit 1250NA /07
Fiesta Red Edition '16
Comment
-
Heb een tijdje terug vaak zoekertjes bekeken. Probleem is wel dat ik niet volledig op de hoogte ben van Mercedes. Het lijkt me dat dit zeer waardevaste auto's zijn. 100 keer liever een CLS dan een E60/E61 qua looks. Ik heb er alleen nooit met eentje gereden... Is ook altijd automaat zeker? Ik vraag me ook af of deze auto zich niet eerder op een ouder publiek mikt?
Gisteren stelde mijn garagist me nog een 118d voor maar ik weet niet écht of dit iets is wat ik zoek. Het probleem is dat ik met de 2 jongs kids eigenlijk geen practische auto kan missen. De 520d is in betere staat dan de 525 maar de 525 is dan weer een touring. Hoeveel keer heb ik die touring al niet nodig gehad... Ik heb hem volledig in orde laten zetten en dan doet het pijn om hem voor 1500 euro ofzo te moeten verkopen. Dan blijf ik er beter mee rijden. Afgelopen tijd zijn er wel wat zaken vernieuuwd waaronder oa de kostelijke turbo.
Heb echter super veel zin om iets te kopen... Heb al zitten denken aan een E28 (maar is eigenlijk hetzelfde dan de E24), een 325CI E46 (mijn zoontje is net 1 jaar dus eigenlijk nog te moeilijk om een coupe te nemen...), een E92 (idem). Waarom geen andere droom kopen een E32... Maar dan ga ik me nog meer in grote kosten duwen omdat er quasi geen enkele deftig onderhouden is. Ofwel écht mijn goesting doen... Dan staat er morgen een Z3 coupé of Z4 voor de deur. Maar met de kids kan ik daar dus écht niks mee doen...
Wat heb ik écht nodig? Een practische auto... Dan kom ik bij de E61 (lelijk hok), een E klasse break (vorig model maar ik vind ze mooi maar niet zo leuk rijden, mss wel als E280??) of mijn absolute favoriet de Mazda 6 2.2d executive in bordeaux... Alleen 32000 euro voor een auto betalen... Dan steek ik mijn centen liever in andere zaken. Met de mazda weet je ook niet hoe ze in waarde gaan dalen... De E38 7 serie heb ik definitief geschrapt wegens onvindbaar en de E65 is dan weer "te speciaal"...
Conclusie: ik rijd nog steeds heel graag met de 525d, deftig afgewerkt, comfortabel, momenteel geen dringende kosten te voorzien dus ik denk dat ik ermee ga blijven bollen tot hij serieuze kosten krijgt. Heb wel een roestblaas en het stuur kraakt maar dat zou op zich nog moeten meevallen van kosten. Momenteel staan er 236000kms op de teller, of ik er nu nog 10000kms meer mee rijd of niet dat zal aan de restwaarde niks veranderen. Bijkomend reden we vroeger ruim 30.000kms per jaar en komen we nu nog nauwelijks aan 10.000kms op jaarbasis. De 525d doet zelfs trajectjes van amper 5km enkel per dag dus ja... Als ik een nieuwe wagen koop, zou ik mss maar beter een benzine nemen. Al heb ik geen zin in de extreem hoge verbruiken van dergelijke grote wagens. Zelfs mijn 635csi is zuiniger dan een 520i touring.
Mss moet ik eens een ander setje velgen (AC Schnitzer??) overwegen om een compleet nieuwe look te hebben. Alleen zijn de OEM exemplaren moeilijk te vinden en vaak erg duur.
Last edited by BEEMER; 05/01/2014, 13:15.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenHeb een tijdje terug vaak zoekertjes bekeken. Probleem is wel dat ik niet volledig op de hoogte ben van Mercedes. Het lijkt me dat dit zeer waardevaste auto's zijn. 100 keer liever een CLS dan een E60/E61 qua looks. Ik heb er alleen nooit met eentje gereden... Is ook altijd automaat zeker? Ik vraag me ook af of deze auto zich niet eerder op een ouder publiek mikt?
Gisteren stelde mijn garagist me nog een 118d voor maar ik weet niet écht of dit iets is wat ik zoek. Het probleem is dat ik met de 2 jongs kids eigenlijk geen practische auto kan missen. De 520d is in betere staat dan de 525 maar de 525 is dan weer een touring. Hoeveel keer heb ik die touring al niet nodig gehad... Ik heb hem volledig in orde laten zetten en dan doet het pijn om hem voor 1500 euro ofzo te moeten verkopen. Dan blijf ik er beter mee rijden. Afgelopen tijd zijn er wel wat zaken vernieuuwd waaronder oa de kostelijke turbo.
Heb echter super veel zin om iets te kopen... Heb al zitten denken aan een E28 (maar is eigenlijk hetzelfde dan de E24), een 325CI E46 (mijn zoontje is net 1 jaar dus eigenlijk nog te moeilijk om een coupe te nemen...), een E92 (idem). Waarom geen andere droom kopen een E32... Maar dan ga ik me nog meer in grote kosten duwen omdat er quasi geen enkele deftig onderhouden is. Ofwel écht mijn goesting doen... Dan staat er morgen een Z3 coupé of Z4 voor de deur. Maar met de kids kan ik daar dus écht niks mee doen...
Wat heb ik écht nodig? Een practische auto... Dan kom ik bij de E61 (lelijk hok), een E klasse break (vorig model maar ik vind ze mooi maar niet zo leuk rijden, mss wel als E280??) of mijn absolute favoriet de Mazda 6 2.2d executive in bordeaux... Alleen 32000 euro voor een auto betalen... Dan steek ik mijn centen liever in andere zaken. Met de mazda weet je ook niet hoe ze in waarde gaan dalen... De E38 7 serie heb ik definitief geschrapt wegens onvindbaar en de E65 is dan weer "te speciaal"...
Conclusie: ik rijd nog steeds heel graag met de 525d, deftig afgewerkt, comfortabel, momenteel geen dringende kosten te voorzien dus ik denk dat ik ermee ga blijven bollen tot hij serieuze kosten krijgt. Heb wel een roestblaas en het stuur kraakt maar dat zou op zich nog moeten meevallen van kosten. Momenteel staan er 236000kms op de teller, of ik er nu nog 10000kms meer mee rijd of niet dat zal aan de restwaarde niks veranderen. Bijkomend reden we vroeger ruim 30.000kms per jaar en komen we nu nog nauwelijks aan 10.000kms op jaarbasis. De 525d doet zelfs trajectjes van amper 5km enkel per dag dus ja... Als ik een nieuwe wagen koop, zou ik mss maar beter een benzine nemen. Al heb ik geen zin in de extreem hoge verbruiken van dergelijke grote wagens. Zelfs mijn 635csi is zuiniger dan een 520i touring.
Mss moet ik eens een ander setje velgen (AC Schnitzer??) overwegen om een compleet nieuwe look te hebben. Alleen zijn de OEM exemplaren moeilijk te vinden en vaak erg duur.
En als hobby de zoekertjessites blijven volgen :p
Want als je iets nieuws, en duur hebt, zal je na een tijdje toch terug zin in iets nieuws krijgen... En je hebt al een mooie 6
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk BerichtenPersoonlijk zou ik de 525d gewoon volledig oprijden...
En als hobby de zoekertjessites blijven volgen :p
Want als je iets nieuws, en duur hebt, zal je na een tijdje toch terug zin in iets nieuws krijgen... En je hebt al een mooie 6
ps wat de 850CSI betreft , de "M" staat er eigenlijk niet ten onrechte op hoor.
Bij de voorstelling van de 850i aan het publiek in 1989 nam de verkoop een vliegende start. Tijdens het 8 dagen durende internationale autosalon in Frankfurt werden 5.000 exemplaren besteld. Maar al na enkele jaren viel de verkoop fel terug. De verkoop in 1992 was nog maar een kwart in vergelijking met die van 1991. Als oorzaken worden de wereldwijde recessie, de Golfoorlog en de piekende brandstofprijzen aangeduid. Maar de internationale autopers bekritiseerde ook het hoge gewicht van de 850i. Ondanks de krachtigere motor moest de wagen inboeten aan sportiviteit ten opzichte van de 6-serie.
Om het tij te keren introduceerde BMW in 1992 en 1993 twee nieuwe modellen. Enerzijds de 850CSi ontwikkeld door BMW M (BMW Motorsport) welke de 8-serie op prestatievlak weer op de kaart zette en langs de andere kant de 840Ci – een goedkoper instapmodel uitgerust met een 4 liter V8-motor in plaats van de V12. Rond diezelfde periode werd de naamgeving van de 850i gewijzigd naar 850Ci voor meer gelijkvormigheid met de nieuw geïntroduceerde modellen. Maar ook deze nieuwe modellen konden de verkoopscijfers nauwelijks verbeteren. Na 10 jaar werd de productie in mei 1999 gestaakt. Er werden in totaal 30.621 exemplaren gebouwd – ver onder de verwachte honderdduizenden exemplaren die BMW zich tot doel gesteld had.
Naast de 850i, 850Ci, 850CSi en 840Ci werden ook modellen ontwikkeld die nooit het productie- of verkoopsstadium hebben bereikt. De 830i moest in 1992 een goedkoop alternatief bieden voor de 850i. De 3 liter V8-motor werd echter te licht bevonden en de 840Ci met 4 liter V8 in de plaats gekozen. Tijdens de introductiejaren van de 8-serie koesterde BMW ook plannen om zich, net zoals 10 jaar eerder met de BMW M1, te meten met supersportwagens als Ferrari. Deze wagen zou gebouwd worden op het platform van de 8-serie en de naam M8 krijgen. Er werd slechts één prototype gebouwd alvorens het project door BMW geannuleerd werd omdat er naar verluidt geen markt voor was. Een interessante zijnoot is dat de 850CSi op de officiële Duitse autopapieren (Fahrzeugschein) aangeduid wordt als M8.
Hoewel de 8-serie net zoals de BMW M1 uitgedraaid is op een commerciële mislukking voor BMW, heeft de wagen wel een aanzienlijke impact nagelaten op het autolandschap. Het elektronische gaspedaal en het gebruik van een netwerk om de hoeveelheid bedrading te verminderen vindt men terug in nagenoeg alle hedendaagse seriewagens. Ook het gebruik van CAD-programma's bij de ontwikkeling van een moderne seriewagen is niet meer weg te denken.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten. Spijtig dat dit werkelijk lopende geldputten zijn...
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
Comment